lördag 1 december 2012

Tävling med AKTA GRACO!

Ja, det är ju snart jul så vi gasar på med ännu en tävling - nu i samarbete med AKTA GRACO!

Nu har ni chansen att vinna den nya snygga bältesstolen Assure. Alice sitter som en kung i sin - dessutom är den snygg! Extra plus för dubbla mugghållare (en till dricka och en till leksaker) och tvättbar klädsel som är enkel att ta av/på.

* Från ca 4 år till ca 12 år ( 15-36 kg)  
* Extra huvud- och sidoskydd
* Justerbart huvudstöd i 5 lägen
* Stoppade och justerbara armstöd för extra komfort
* Tydlig bältesdragning för säker montering
* 2 integrerade mugghållare
* Klädseln går att tvätta i 30 grader
* Finns i 4 färger: Chilli, Peacoat, Charcoal och Sport Lux:

För att tävla: 

1. Gilla Meekatt på Facebook HÄR
2. Tipsa om Tävlingen på din blogg - alternativt stå med en megafon på ICA? Länka till ditt inlägg här under.
3. Välj färg och berätta i en kommentar här under vem som skulle få stolen. Skriv även ett rim där orden "AKTA GRACO" och "säkerhet" är med. 

Tävlingen pågår till den 10 december kl 20,00. Vinnaren utses av en representant ifrån AKTA GRACO och presenteras här på bloggen den 11 december. Endast en tävlingsdeltagare/familj.

Lycka till! Åk säkert i vinter med AKTA GRACO!


over and out.

//Meekatt...

43 kommentarer :

  1. 1. Gillar på FB - Erika Alexandersson

    2. Har tipsat här : http://erikanaslund.blogg.se/2012/december/jag-tavlar-om-en-akta-graco-bilstol.html

    3. Min son skulle få denna stol.

    Akta Gracos bilstolar är enligt mig dem bästa,
    och då har jag testat dem flesta.
    Säkerhet och komfort är något dem satsat på,
    därför känner jag att dem är att lita på.


    SvaraRadera
  2. http://mylife-mydreams.bloggagratis.se/2012/12/01/9081549-en-onske-julklapp/

    Kära Tomten en önskan jag har
    att sitta riktigt som mor och far
    Åka med säkerhet i vår bil
    flera hundra tusen mil
    En Akta Graco skulle detta klara
    Kungligt röd skulle den vara

    Kanon härlig tävling!! Och vilken "julklapp" det skulle vara att vinna! Är just på jakt efter en bra, säker och fin stol till våran lilla tjej som är på väg att helt växa ur sin!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Gillar såklart din sida på FB, Anna Karlsson

    En Acta Graco stol är väldigt trygg
    och dessutom väldans snygg
    Design, funktion och säkerhet
    Är det viktigaste jag vet
    Min gudson skulle sitta säkert i denna stol
    Vilket skulle göra hans mamma cool

    Hoppas på tur i tävlingen och länkat har jag gjort här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/12/01/akta-graco-1012/

    blogg@annakarlsson.se


    SvaraRadera
  4. Glömde skriva att en röd är det Hampus vill ha om jag vinner en stol åt honom :-)

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  5. Gillar på fejjan, Dessie Borgström!
    Tipsat! http://dessie-tavlingsblogg.blogspot.se/2012/12/10-december.html

    Alicia är ett hjärtebarn fyra år
    opererad men ännu inte frisk.
    Att kunna vinna denna i år
    Gör att bilåkandet inte behöver bli en risk.
    En Acta Graco är bäst i test
    säkerhet är viktigast när man åker på fest :)

    Vill vinna denna till min hjärtetjej Alicia i färgen Chilli som kan spegla hennes hjärta :)

    dessie_2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill vinna en svart till min dotter Heaven som blir fyra nu i december =)

    Jag är med.

    Jag har gillat med namnet Linnéa Möller.
    Jag har tipsat här http://jessamys.blogspot.se/p/tavlingar.html



    Om jag en stol från AKTA GRACO vinner
    en glad Heaven den under granen finner.
    Den trånga stolen hon har nu åtgärdas
    Och då ja vet att hon med säkerhet färdas.
    När vi sedan med bilen far fram
    så är det stoj och glam.
    .

    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Åh Hurra!! Jag gillar redan på FB (Madelein Larsson Wollnik), skall skriva på bloggen så fort jag är klar här. Min son respektive dotter som är sex och niuo år får slåss om den ;-)(om jag skulle ha turen att vinna). Tror inte tonåringarna är så sugna men om de vill får de med vara med och slåss :P

    SvaraRadera
  8. Här är länken http://madelein.se/2012/december/jag-tavlar-hos-meekat.html
    Rimmet

    Akta Graco är det bästa ett barn kan få

    Dess säkerhet är något som tycks bestå

    När jag väljer bilstol blir det alltid dem

    Det känns tryggt för varenda lem

    (usch vad kass, haha)

    SvaraRadera
  9. Hej

    Jag har gillat på FB Tina Carlström och så har jag hojtat till grannar, på ICA och Coop samt delat tävlingen här https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Jag skulle vilja vinna den svart/röda till min dotter.

    När vi till Sälen i jul skall fara,
    är det viktigt med säkerhet till vår Clara.
    Stolen idag är liten,
    och aningen lagom sliten.
    En ny AKTA GRACO i bilen,
    skulle säkra de 80 milen.

    Hälsningar Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag gillar dig redan på FB gånger två,
    och eftersom jag ingen blogg äger, får jag skamset på ICA stå.

    En röd stol till sonen jag gärna vinner,
    nojjigare kärring än mig du aldrig finner..
    Jag hatar att kasa runt med bilen i snö,
    jag gillar inte heller särskilt mycket tö...
    Men med en stol från AKTA GRACO jag ro får,
    när trygghet och SÄKERHET i första rummet står!!?!!

    annelie_ha@hotmail.com, ANNELIE ANDERSSON

    SvaraRadera
  11. gillar på fb
    länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

    grå stol skulle jag vilja ha till brorsans barn

    SvaraRadera
  12. Jag är gärna med och tävlar! :) Skulle bli himla glad om jag vann!! :)

    Gillar dig på facebook! (Emma Öberg)

    Har tipsat i min blogg: http://kiwigiirl.blogg.se/2012/december/tavling-akta-graco.html

    En svart sport lux stol skulle sitta fint till min systers son som snart är så pass stor för att sitta en sån stol! Hon är ensamstånde till 3 söner, så hon skulle bli himla glad och jag med också! =)

    Akta Graco gillar säkerthet, det är något alla vet.
    Många mil i bilen sitta, kunna titta ut och fnittra.



    SvaraRadera
  13. 1 Gillar på fb - Veronica Bredland Bråten
    2 Tipsar på bloggen: http://virresblogg.blogspot.se/2012/12/tavling-med-akta-graco-slut-10-december.html
    3 Charcoal skulle få komma hem till oss om vi har turen på vår sida! Detta skulle i så fall bli Theos nya stol då han nu börjar växa ur den han har!
    "Viktigt att öka vår medvetenhet om säkerhet i bil, en Akta Graco stol i bilen bak är en självklar sak!"

    veronica_134@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag är gärna med och tävlar, vore ett helt underbart pris då min dotter faktiskt inte äger någon bilbarnstol numera.

    Har givetvis gillat dig på FB (Sanna Kaakinen).

    Länkat:http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2012/december/tavlar-om-en-baltesstol-ifran-akta-graco-1112.html#comment

    Skriva jag gillar, men rimma är desto mindre min grej, men jag gör givetvis ett försök för vem vet kanske kan jag vinna denna grej. Design, funktion och säkerhet är trots allt det allra viktigaste vi föräldrar vet. En AKTA GRACO på önskelistan därför står, så min dotter och jag kan åka hela vägen förbi alla får.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. 1: Gillar! (Johanna Rhodiner)
    2: http://johanonnona.wordpress.com/2012/12/01/jag-tavlar-hos-meekatt/
    3: Min son Harry, och han vill gärna vinna en "jöd" (chilli)

    Till förskolan vi far fram och tillbaka
    Ibland blir det en tur till affären
    När jag i och ur barnen ska haka
    ska det vara lätt att få ur de små bären
    Om Acta Graco gillas av Meekatt
    måste de vara något att lita på
    Med största säkerhet sitter min skatt
    och jag kan köra lugnt då

    Tack för en jättebra blogg! :)

    SvaraRadera
  16. saga (sagapahlsson@live.se)2 december 2012 kl. 08:31

    Jag skulle välja den grå stolen till min dotter!

    "Akta Graco ska min unge ha
    Jag har hört att dom ska va rätt bra...
    Dom kör rätt hårt på säkerhet
    så barnet ej straffas av förarens (pappas) dumhet
    fasen vad jag vill vinna den här stolen!
    Då kan vi i stället lägga pengarna på en resa till solen...

    Gillar meekatt på facebook (saga påhlsson) Och här tipsar jag om tävlingen: http://emiliasmor.blogg.se/2012/december/tavling-hos-meekatt.html

    SvaraRadera
  17. 1 . har gillat på facebook Emma Nilsson
    2. http://mammatillbenjamin.blogg.se/?tmp=814909
    3. Min son vill gärna ha Peacoat ifall jag lyckas vinna en stol åt honom.(fyller även år i dec så hade varit bra födelsedags present:)

    En bilstol är ett måste ha,
    då man måste hitta rätt,
    så låter då ackta graco roligt rätt,
    stil, comfort och säkerhet ,
    ackta graco gjorde dagen löjligt lätt:)


    e.biorrith@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Gillat på FB, Hanna Lindahl.
    Delat på FB, http://www.facebook.com/hanna.lindahl.908, för jag har ju ingen blogg. Eftersom vi bor vid ICA Maxi så funderar jag även på att kanske stå med megafonen på balkongen istället, då blir det kanske lite "kungligare"?

    Min son Robin, som nyss fyllt fyra, ska få den. Han (jag) vill ha en i färgen Sport Lux.

    När Robin var en bebis åkte han såklart,
    i en Acta Graco med en väldig fart.
    För säkerhet är viktigt när vi kör runt de små,
    Acta Graco stolen den kan man lita på.
    Nu har vår lilla kille blivit himla stor,
    den lilla Acta Graco han har gett till sin bror.
    Men var ska Robin sitta när han blivit så lång,
    att han inte längre får plats i vår bil som är så trång?
    Så klart i en ny Assure så att han åker lika säkert som sin bror,
    så att vi får se våra barn säkert växa upp i varsin Acta Graco stol.

    SvaraRadera
  19. Vill vinna en röd, min dotter såg den just och gillade den skarpt!

    Gillar på face-book, fixar megafonen imorgon på ica och hela city!

    Acta Graco är det bästa,
    när du barnen i bilen ska fästa.
    Säkerhet är a och o,
    för att få åka bil i godan ro.
    Lite gott att dricka,
    i stolens egna mugghålsficka.
    I den andra kan man gömma saker små
    att hitta på färden och roa våra två.

    SvaraRadera
  20. Åh vi är i behov av en ny till loke som är fem år! Gärna i färgen charcoal.

    Att acta graco står för säkerhet,
    Är väl för alla i Sverige en självklarhet?
    Barnet åker bra i stolen,
    Varesig det är korta sträckor eller en långresa till Polen.
    Integrerade mugghållare är en förälders önskan
    För vid spill, finns det då en trasa i handväskan?
    Oftast inte då minnet gärna tryter.
    Så, jag hoppas att ni till mig snart återknyter
    Att jag en stol från acta graco vann,
    Då hade verkligen min önskan blivit sann!

    Har gillat och delar på Facebook här
    http://www.facebook.com/lisettebacksro

    SvaraRadera
  21. Jag gillar facebook sidan och får vid Ica stå,
    och skrika ut detta tills jag blir alldeles blå.
    För vem vill inte vinna detta,
    fast att rimma är inte det lätta.
    Jag ger mig ändå på ett försök,
    det borde vara som att knäcka en svår nöt.

    Med en ny fin Akta Graco i bilen,
    skulle min son gilla stilen.
    Och jag skulle kunna köra lugnt tryggt
    när jag vet att säkerheten sköts så snyggt!

    Om vi skulle vinna stolen
    skulle vi skina som solen!

    För att få det rätta stilen,
    tar vi gärna lite Sport lux i bilen!

    Tack och hej från mig!

    Mvh
    Ameli Karlsson
    ameli.karlsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Gillar på Facebook och har delat både där och på Twitter.

    Skulle bli hjärtans glad om vi vinner stolen,
    gladare än av solen.
    Att Akta Graco vet allt om säkerhet
    det är nåt jag vet.
    Mammas prinsessa säkert skulle sitta
    medan vi till paradiset försöker hitta.
    Många härinne förtjänar att vinna,
    så lycka till när vinnaren ska finna.

    Tack för en fantastisk blogg!
    Kram från Sofia Spång (dalafia)

    SvaraRadera
  23. Gillar din sida på facebook!Har berättat om tävlingen för grannar o vänner!

    Skulle jag vinna så vill jag ge en svart stol till en duktig storasyster =) Min dotter blev storasyster tidigare i år och är stolt extra mamma till lillasyster =) vad vore väl bättre än att hon fick en fin, säker ny bilstol!?

    Att i en ACTA GRACO stol få åka
    och då slippa med syrran bråka
    kunna åka säkert på färden
    ut att se på världen
    skulle bli värsta bilprinsessan då
    slippa skutta på tå
    för att först komma till bilen
    och med en sport lux pimpa stilen

    SvaraRadera
  24. Hallå där!

    Då har man gillat och delat med sig av tävlingen på FB i namnet Sara Carlström.

    En sån här fin stol skulle sonen få som håller på att växa ur sin idag. Han fick välja färg skälv och valde den svart/grå.

    En bilstol från AKTA GRACO till lillen,
    Skulle göra färden skönare för killen.
    Säkerheten skulle även bli bra,
    Så en svart/grå stol vill vi ha!

    Hälsningar Sara
    saracarlstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Min älskade Juni skulle få denna fina stol. Hon som tröttnat på att åka baklänges och vill åka åt samma håll som mamma! Gärna en svart.

    Acta Graco vinner lätt i säkerhet och stil.
    Världens bästa att ha i sin bil!

    Hälsningar Sara Törnebohm
    (Gillar på Facebook!)

    SvaraRadera
  26. Med lagom snabbhet och massor av säkerhet änväner vi Acta Graco och låtsar vi är en traktor...

    Denna mormorn behöver ha en bra stol för att kunna köra de små Hjärtebarnen säkert..

    SvaraRadera
  27. Såklart så gillar jag redan dig på FB! Och kommer dela om tävligen där! Och skulle nog ta en svart/grå stol!

    Jag är en ensamstående mamma till en (oftast) underbar son. Har precis börjat kika runt efter en ny bilstol då Viggo börjar växa ur sin förra. Vet att man bara blir en i mängden som skriver här och att jag aldrig har vinner dessa blogg tävlingar men man kan ju hoppas!! För både jag, Viggo och min plånbok skulle uppskatta detta. ;) Viggo har dessutom en Graco nu och trivs som tusan förutom att han börjar få fötterna upp under hakan! Så SNÄLLA Acta Graco folket, Pick meee! ;)

    (Älskar din blogg! på något sätt får du en alltid och känna sig berörd och oftast känner man ingen sig i de du skriver! fortsätt så!! Håller dock inte med om Ullared, drar gärna dit och shopparloss haha )

    SvaraRadera
  28. Jag är självklart med och tävlar! Jag har gillat dig sedan länge på Facebook (Wiveca Alsterling)! En svart Sport Lux hade passat sonen!
    Här hittar du blogginlägget om tävlingen: http://sleeplessinashyred.blogspot.se/2012/12/jag-vill-vinna.html

    Att vinna en ACTA GRACO Sport Lux,
    gör att sonen i den kan sitta utan något jox.
    Alla vi i familjen kan då med SÄKERHET sitta,
    både skönt och bra i bilen,
    när vi kör långt och lägger bakom oss alla de långa milen.

    Tack för en underbar blogg!

    /Wiveca

    SvaraRadera
  29. En väg av is och snö
    Trodde faktiskt vi skulle DÖ
    men i en Acta Garco sitter barnen tryggt
    och i en Sport Lux riktigt snyggt
    Säkerhet är viktigt i alla lägen
    Nu kan vi köra tryggt på vägen
    / Tessan


    SvaraRadera
  30. Glömde skriva att jag både gillat och delat... :)

    Och att min flicka Hanna skulle få stolen. Det blir många långa resor nu när vi får åka och hälsa på hennes gamlamormor som blir allt sämre. Då är det bra med en säker bilbarnstol.

    /Tessan

    SvaraRadera
  31. http://kliarochsticks.blogg.se/2012/december/bilbarnstolstavling.html Där tipsar jag och har givetvis delat och gillat och sånt också!

    Nu när lillen blivit stor, behövs en Acta Graco till hans bror
    Ty bror blev av med sin stol igår, när som lillen fyllde fyra år
    Vi vill dock fortsätta åka med säkerhet, när vi flänger runt i staden på all aktivitet.

    Bältesstolen skulle jag ge till min inte så stora storkille, eftersom han hela tiden får stå tillbaka för lillebror.

    SvaraRadera
  32. Glömde ju skriva ett rim! skäms på mig! men här kommer ett...

    Acta graco i bilen vi vill ha, för säkerhet och glada barn. Nu fattas bara en saftig karl. ;)

    SvaraRadera
  33. Gillar på Facebook och tipsar om tävlingen där. Är följare nr. 753 på bloglovin. Ska ta med megafonen till ICA idag ;)

    Jag skulle önska en Assure - Sport Lux

    För Meekatt och Akta Graco nu mitt hjärta bultar dubbelt och brinner,
    hoppas att vi en Assure - Sport Lux till Frej i år under granen finner!

    Akta Graco är den säkraste vännen när vi befinner oss på vägen,
    & Frej behöver uppgradera sin stol till den bästa i alla lägen!

    Petra Christensen
    gnuttisen@hotmail.com





    SvaraRadera
  34. Jag är med och tävlar! Gillar på fb (Annika Nilsson Pettersson) och länkar här: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/december/meekatt.html#comment

    Önskar vinna en röd/svart till Rasmus!

    Nu ska vi tänka på säkerhet,
    och inte bara i allmänhet.
    Till mitt barn vill jag ha det bästa,
    och slippa att varenda bilstol testa.
    Nog tycker jag att han ska få åka likt en kung,
    även om han är så ung.
    Nu har jag tittat på Akta Gracos alternativ,
    och just denna stol finner jag attraktiv.
    Den vill jag verkligen ha,
    för jag är säker på att den är bättre än bra!

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  35. 1. Gillat på Facebook "camilla millah öman"
    2. Tipsat: http://millahoman.blogg.se/tavlingar/2012/december/akta-graco.html
    3. Önskar en i färgen: Svart och den skulle självklart min flicka få
    så hon kan åka tryggt, säkert och skönt när hon blir större.

    En Akta Graco skulle detta hem verkligen vilja ha
    För vem vill inte med säkerhet överallt kunna sig ta
    Förutom säkertheten så är den dessutom riktigt snygg
    och man kan med säkerhet känna att sitt barn sitter otroligt tryggt


    Jag hoppas verkligen att man har turen på min sida
    och vinner detta FANTASTISKA pris!
    Som ensamstående och mammaledig så blir det ibland tufft så nu håller jag tummarna.
    Stort lycka till alla som är med och tävlar.

    Kramar // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Gillat. (Anja Håkanson)
    Länkat här: http://anjatavlar.blogspot.se/2012/12/bilstol.html.
    Vill vinna en röd!

    ACTA GRACO är ett märke med säkerthet och komfort, allt annat går bort! Denna till min dotter jag vill ha, då blir vi båda glá!

    anjahakanson@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Jag är med och tävlar!
    Gillar din sida på facebook.
    Tipsar om tävlingen på bloggen: http://caroliinea.blogg.se/2012/december/inget-man-far-missa.html#comment

    Skoja med min sambo igår om att skrika ut om tävlingen på ICA när han skulle handla, när han kom till affären ringde han mig och sa lyssna här: GÅ IN PÅ MEEKATTS BLOGG OCH TÄVLA OM EN BILBARNSTOL, HÖRDE NI? IN PÅ MEEKATTSBLOGG OCH TÄVLA OM EN BILBARNSTOL!! och nu kommer jag aldrig mer våga visa mig där tillsammans med han igen.. Jag skämdes fast jag satt hemma och funderade på om vi skulle handla på coop eller willys nästa gång.. Haha

    Vi vill vinna en bilstol till Alexander som vi brukar sitta barnvakt mycket åt. (Hans mamma är sjuk och Alexander behöver få komma ifrån det ibland) Men när han är här blir vi så fastlåsta då han inte har någon bilbarnstol eftersom hans mamma inte har haft råd med någon sedan hon blev sjuk.

    Och sen var det rimmet.. Jag har haft det här inlägget öppet sen tävlingen startade, (Nej jag stänger aldrig av datorn) men rim är inte min grej..

    Akta Graco är bra i alla väder,
    den har även avtagbara kläder.
    Armstöden är mjuka och har bra komfort,
    Vi önskar stolen i färgen sport.
    Aldrig mer ska vi känna oss låsta,
    Med Akta Graco blir vi heller inte blåsta.
    På säkerhet är dom bäst,
    det har visats i flera test.
    Så snälla låt oss detta hem kamma,
    både till oss och Alexanders mamma!

    caroliinea@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Gillar Meekatt sen läänge och även tipsat om tävlingen på min fb (Ninnie Nilsson)

    Skulle ja vinna skulle min yngsta son få den för snart ska hans enorma bauta stol bort. Tar ju upp halva bilen. Älskar Akta Graco stolarna. Dom är snygga och barnen sitter som kungligheter i dom.

    Perfa julklapp :)

    Nu hålla tummarna

    ninni.648@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Less på att flytta stolen mellan bilarna på jobbet nu! Acta Graco - hjälp mig nu!
    Liten kille som säkert ska sitta - slippa trixa och efter stolen i alla andra bilar titta!
    Säkerhet stor i topp på listan vår, men om stolen är borta det svårare går.
    Förskolelek eller sjukhusbesök - det vore hemskt skönt att slippa med stolen allt stök!

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  40. Glömde ju länken....http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/december/baltesstol.html

    SvaraRadera
  41. 1 Gillat, läser alltid din blogg med ett leende på läpparna.

    2 http://gobitens.blogspot.se/2012/12/tavla-hos-meekatt-och-vinn-en-akta-graco.html

    3 Skulle ge den till min dotter Mira och då gärna i färgen Chilli.

    Snygga färger denna stolen har,
    vore till vår dotter helt underbar.
    Säkerheten vi gillar allra mest,
    Akta Graco den är bäst.

    //Niclas Thunborg

    SvaraRadera
  42. Gillat på fb som Daffylove
    Länkat här http://www.facebook.com/daffylove

    Hoppas jag inlägget publicera ska hinna
    Så jag en Akta Graco kan vinna
    Till min älskade Fabian, han vill ha en röd -
    Bilstol, så bilresan inte blir hans död...
    Avtagbar klädsel är bra när det blir kladd och klet
    Men bäst är akta gracos säkerhet
    Nu jag mina tummar ska hålla
    Att jag efter ett vinnarmail snart kan kolla

    Hoppas också att ni förstod
    Att vi önskar er alla en jul så god!

    Kram Helena!!

    SvaraRadera
  43. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!