söndag 30 december 2012

Kladdkaka med GEISHA!

...för det är jag värd! Man blir ju hungrig av allt tjat om bantning på Facebook! ;)

 Det KAN ju inte bli fel, eller hur? -  Och nej, det blev inte fel...alls.

Jag kör med en stor ugnsfast form för att få den perfekt kladdig. Inget teflonskit!

Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och bröa en form. Extra gott om man använder kokosflingor istället för ströbröd!

* Smält 150 gram smör
* Vispa 3 ägg & 3,75 dl socker med elvisp. (Mammamaffian på FL vet var de har elvispen!)

Tillsätt:

* 3 msk kakao
* 3 tsk vaniljsocker
* 1/2 tsk salt
* 3 msk kallt kaffe
* 2,75 dl vetemjöl
* det smälta margarinet

Rör ihop allt, häll upp i formen. Dela Geisha och tryck i smeten. In i ugnen på 175 grader i ca 18 minuter. Servera med vispgrädde! Ju mer Geisha...desto bättre!

Ät och njut! Håll volangerna spända och rynkorna på avstånd! ;)

over and out.

//Meekatt...


10 kommentarer :

  1. Gjorde en liknande idag, men med Toblerone och nutella i smeten. Funkar också fint att fylla ut vecken med ;)

    SvaraRadera
  2. Åh va gott!!! Jag tänker mig en tårta med geishafluff med hallonsylt =) Gott nytt år! Puss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag ser den framför mig! ;)

      Kanske en sån den 19:e? ;)

      Puss!

      Radera
  3. Det lät som något som bör testas snart

    SvaraRadera
  4. Haha, jag kommer aldrig att se på en elvisp på samma sätt som förr efter att ha läst fl... :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!