tisdag 4 december 2012

The Pussy Wagon goes snöplog?!

Freddy överlevde!! Jag slängde ut en notis på Facebooksidan idag om att Freddy hade kört av vägen...men skulle kanske fyllt på med mer information, haha. En nervös svärmor messade tidigare:"Hur gick det med Freddy idag?!" Men ja, för allas information: OM han hade varit skadad hade jag inte skrivit om händelsen på Facebook - till och med jag har gränser! ;)

Freddy körde iväg i godan ro i morse i sin pimpade Toyota (The Pussy Wagon <--länk). Efter ett par kilometer gled han ner i diket. Toyotan fick sig en smäll framtill när den agerade plogbil utanför Månstorp och grejer hänger nu löst och dinglar undertill...men Freddy klarade sig med enbart skammen. En trevlig tjej stannade och gav honom skjuts till jobbet. Bilen fick ligga kvar i snön. Så jobbar en riktig Ventilkung! Skit i bilen!? Min fint pimpade skrotbil...lämnad i en snödriva åt vinterdöden? Jaja, det är inte varje dag Freddy får tillfälle att lifta med snygga tjejer så det får man ju unna honom! ;)

På förmiddagen lyckades han få stopp på plogbilen som röjde upp utanför jobbet och bilen blev uppdragen och är åter i bruk. Stort tack till räddaren i nöden på Rulles entreprenad som räddade livet på The Pussy Wagon!


Idag skrek Elton lika förtvivlat när jag lämnade honom halv tio... Alice var glad. Jag ringde till dagis efter en timme och då var han glad och åkte pulka med storasyster. När jag kom strax innan tolv smög jag in och kikade. Då SATT HAN NER i matstolen och åt sin mat - glad! HUR GÖR NI?! Hur får ni honom att SITTA ner i stolen?! Jag stod i hallen och bara njöt i tio minuter innan jag gick in. Framsteg! Fantastiska personal - Tack! Vi ska nog få kläm på det här! Imorgon gör vi ett nytt försök på 2,5 timme.

over and out.

//Meekatt...


15 kommentarer :

  1. Ja HUR gör de, berätta berätta!
    För du frågade väl?
    Hur kan det komma sig att det som inte funkar hemma fungerar så bra tillsammans med andra ungar i grupp?

    Har de lyckats med blöjbytningen oxå?
    Kansk finns svar längre ner i bloggen. Har ju varit lite offroad nu när vi rest i 100 timmar och jag inte varit riktigt fit for datortid ;)

    Men nu är vi framme och livet leker.

    Hälsningar
    Yohanna som ska uppdatera sig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade, haha. De hade inget bra svar. (De VÄGRAR avslöja knepen?!) ;)

      Hoppas ni har det toppen i all snö som DU har önskat ner, haha. ;) Shame on you!

      Radera
  2. Skönt att Freddy klarade sig och vilken tur att han fick lift ;0).
    Underbart att Elton satt ner... Heja heja personalen!
    Heja heja Malin som kämpar på. Surkärringarna kan gå någonannanstans. "Gå en mil i mina skor innan du dömer mig"
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ju ett riktigt litet äventyr för Freddy, haha.

      Ja, heja personalen! Och heja mig! Haha ;)

      Radera
  3. Ja, hur gör de? Vår tvååring sover numera lur tre dagar i veckan - de dagar han är på dagis...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, de har hemliga knep...som de inte avslöjar. ;)

      Radera
  4. Som förskollärare kan jag jag ge er det enkla svaret - vi är inte barnens mamma/pappa.... Det är lika roligt varje gång att se när föräldrarna kommer och hämtar och det självständiga, glada, lättroade barnet slår om direkt. Gnäll, gnäll och "naaaaaappen" är ganska vanligt förekommande ;-) kanske ingen tröst däremot =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo jag känner igen det där. Jag arbetade på dagis i ett år och just den där skillnaden var ganska rolig att se. SKÖNT som förälder dock att veta att det är så - att de inte gnällt hela dagen. ;)

      Radera
  5. Hahaha, stackars Freddy! Men kul att få lifta lite! ;D

    Skönt att det gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han behöver komma ut lite så det var bra att det hände, haha.

      Radera
  6. Anledningen till att de lyckas på dagis tror jag är grupptryck i kombination med frånvarande föräldrar :) /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag misstänker också den kombinationen...

      Radera
  7. Ja du dessa fröknar är MAGISKA.
    Min dotter uppför sej hur fint som helst på förskolan får jag höra dag efter dag... och hemma ? Ja raka motsatsen typ.
    Hon skrek hysteriskt VARJE morgon i 3 månader. Jag kan lova att det var nära att jag sa upp mej från jobbet & stannade hemma med ungen, bara för att slippa lämningen. MEN det gick över på 20 sek. Ja jag ringde VARJE DAG för att kolla så hon överlevt sin mammas hemska svek.
    Nu har det gått asbra i 1,5 vecka (bara för att jag skriver det så ändras det väl, fan)
    Man kan inte stanna... för personalen vill inte ha dej där. Man kan inte gå hem med ungen igen... för då kan du lika väl ringa arbetsförmedlingen och säga att du tyvärr inte kan börja jobba innan ungen börjar skolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så... Man måste ta sig igenom lämningen och de blir ju glada efter en stund. Även om man känner sig som världens sämsta...så är det ju viktigt att fixa det.

      Hoppas det fortsätter gå bra för er!!

      Kram!

      Radera
  8. Vår äldsta son var ett yrväder som liten..helt hysteriskt klättrande överallt! Jag läste många böcker om olika bokstavskombinationer som kanske skulle passa honom men han var alltid för normal på någon punkt för att det skulle stämma 100%. Han fick iallfall sitta fast med en livrem i sin matstol. Efter flera huvuddyk ur stolen blev vi rädda att han snart skulle förvärva en bokstavskombination helt på egen hand..så vi var tvungna att "binda" fast honom när vi skulle äta..Idag är han en fullt fungerande 9-åring utan bokstavskombination och som inte klättrar på element, hyllor, skåp och tapeter..:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!