lördag 22 december 2012

Från Rimstuga till Sjukstuga...

Tack alla ni som var med och rimmande igår kväll! Vi var ju riktigt grymma, haha. Jag hade många fler rim på g men kände att jag fick behärska mig lite. Max ett könsord per rim är en bra regel!Men alla var ju superduktiga!! Bra tradition - det gör vi om nästa år!

Idag vaknade jag "asasjuk" som Alice säger. 40 graders feber och halsfluss. Jippie. God jävla jul?! Vi blir ALDRIG av med den där jäkla infektionen! Och nu har man ju inte tid att ligga i soffan och fulgråta av halsont. Jag blir trött...och stressad. Alla säger "Skit i det, det blir ju ändå!" och ja...det blir det ju. Men inte den julen som Alice sett fram emot. Vi har ju massor vi ska göra. Vi kör knytis på julafton så det underlättar ju en del och gästerna är ju familj så de förstår. Jag får helt enkelt sätta dem i arbete. För juligt ska vi ha det - trots att jag köpte färdigskivad julskinka i charken, haha. (<--höjden av lathet?)


Vi hann i alla fall med en sväng till Tippen och lite julklappsshopping idag när Alice var hos en kompis. Jag borde legat hemma och vilat men jag hade lite ångest över de sista paketen så jag följde med. När vi skulle köra hem ifrån Halmstad startade inte bilhelvetet! JAG ORKAR INTE! Mitt fula beiga Kinderägg av 2006 modell fick tre hårda sparkar i sidan, två nya könsord uppfanns och en "bortskänkesannons" lades ut på Facebook. Ingen nappade. Tack Jimmie och Mikaela som kom och räddade oss. Elton hann "bara" skrika i en halvtimme och Rövbil AB i Trollhättan ska fan få en brevbomb i julklapp! 

Nu ska jag försöka ta mig upp ur soffan en stund. Freddy har klätt granen så det finns hopp...dock ingen lust alls. Imorgon ska jag vakna frisk.

over and out.

//Meekatt...

Missa inte pågående tävling! Tre vinnare får välja ett valfritt smycke ifrån Yeni Design. Klicka HÄR för att tävla!

13 kommentarer :

  1. Ohhh - önskar att du blir frisk NU!!! NU!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, här slipper vi iallafall sjukdom (vad vi vet ännu) annat än lite snuva. Vi köpte ingen färdigskivad, men vi köpte färdigkokt julskinka och griljera... Den smakade.. Kassler... hmm... Och vi hade ett lite missöde med bil vi också.. Varit ute och hälsat på familj - kommer ut till den iskalla bilen, får in bebis och barnvagn och knäpper bältena... och inser att det finns 0 batteri... Bebis skriker då han är jätte trött och jag inser att jag är kissnödig... underbart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Life is good... ;)

      Hoppas det dög med kasslern och att du fick kissat, haha.

      Radera
  3. Är det nån stackare som får en pelikan i julklapp så passar följande

    A funny old bird is the pelican.. whose beak can hold more than his belly can.
    He hold in in his beak enough food for a week, but I am darned if I see how the Hell-e-can

    Krya på dig..fan en halv whisky med efterföljande sänggång rekommenderas av socialstyrelsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vill nästan köpa en Pelikan bara för att kunna sno rimmet! ;)

      Whiskey gjorde susen...efter en halv flaska! Socialstyrelsen menade väl det?

      Radera
  4. Hua! Kryakramar och ha nu en så god jul ni kan, trots allt. Alice kommer säkert att bli nöjd. Hoppas du kan vila lite..
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  5. Det är inte kul att va sjuk på jul! Men, det blir jul ändå o de andra får jobba o du får ta det lugnt. Koppla bara av, det löser sig.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det löste ju sig... Nästa år firar vi i solen! ;)

      Radera
  6. Haha... Vad du glad över att du bara har halsfluss, här kör vi med kräk sjuka. Minsta sonen kräktes över hela mig i natt och några timmar senare var det karln som fick springa på toa. God jul alla! Vi som ska iväg och fira imorn och jag skulle ju jobba idag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy fan. Kräksjuka är värre än allt annat! Hoppas ni är friska nu och slipper åka på det igen de närmsta 10 åren!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!