tisdag 11 december 2012

Sörplande gamlingar, Nedräkning & Gråtande barn!

Cecilias konditori i Laholm är verkligen det bästa stället att sitta och skriva på. Här finns lugn och ro, man slipper tänka på telefon, tvätt, diskmaskinen som ska tömmas och annat tråkigt och dessutom finns det gott kaffe och chokladpraliner. DET är ju precis vad den här kroppen behöver. Det är bara ett problem. Nu väljer jag att generalisera...men medelåldern på se fikasugna Laholmarna är något högre (typ 30 år högre!) än vad den är inne på Espresso House i stan...vilket innebär att det finns en massa SÖRPLARE här! Waaaah!!! Jag blir tokig!? SLUTA SÖRPLA FÖR FAN TANTER OCH GUBBAR!! Händer det något med läpparna när man blir över 60 år som gör att man inte kan dricka vanligt längre? Jag förstår inte. HÖR ni inte själv hur det låter!? Det kryper i hela kroppen på mig och trots att jag VET att det inte är normalt så får jag "misshandla-med-ett-järnrör-känslor" som är svåra att ignorera. 


Jag såg ett reseprogram ifrån Kina en gång och jag bestämde där och då att jag ALDRIG ska besöka den delen av världen. De DRICKER sin mat...typ. Varför?! Hade jag suttit på en restaurang i Kina hade jag antagligen blivit häktad inom tio minuter. Så illa är det.

Nej, men jag ska inte misshandla någon mer än mig själv inombords när jag behärskar mig. Blicken jag gav mannen som satt tre bord bort för en stund sedan fungerade i alla fall och han satte snabbt ner koppen och avslutade sin fikapaus. Alternativet "ge honom ett sugrör!" (tack för tipset) var annars bra. Eller ja...jag kan ju också inse att det är mitt problem och skaffa öronproppar...

Idag är det SEX dagar kvar till Alice kalas. Jag råkade visst lura henne igår då jag tänkte att det var på lördag istället för på söndag, haha. Det var inte så uppskattat. Som att vakna på julafton och någon säger "Nej, det är imorgon!" Haha, lilla tösen. SEX dagar kvar - hon kommer säkert hinna bli sjuk av all förväntan. (Och jag med av känslan av att vi bjudit hem 20 ungar mitt i "vinterkräksjuke-perioden". Waaaah!!?)

NU ska jag åka och hämta barnen. Elton skrek förtvivlat när jag lämnade honom...igen. Han började gråta redan när jag parkerade bilen utanför dagis... Men jag ringde för en stund sedan och då var han glad. Heja Elton! På torsdag är det Lucia och jag räknar med att han kommer att skrika hela tiden av rädsla för att jag ska gå därifrån. Öronproppar och dumstrut på mamma...

I eftermiddag ska jag visst baka Lussebullar. Fan. Jag som ville slippa. Giv. Mig. Styrka. 

over and out.

//Meekatt...

18 kommentarer :

  1. Hahahahahaha "händer det nåt med läpparna...."... ja det gör det säkert, både uppe och nere ;)

    Hoppas du inte har allt för många järnrör med dig när du är ute på stan ;)
    Kram toker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja det lär det göra!

      Nej, jag försöker att lämna dem hemma. ;)

      Radera
  2. Hahahaha .. Du är fantastisk!

    Jag satte mig på röven utanför espresso house i Limhamn nu på förmiddagen ..
    Jag hoppas att dom som fikade satte både kaffe och tilltugg i halsen för att dom skratta och inte hjälpte mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilka asar! (<--som Alice hade sagt, haha) Hoppas det gick bra!?

      Radera
  3. I hear you sister! Sörplare, och missljud i största allmänhet, är det värsta som finns. Jag ger onda blickar och har faktiskt gått till handgriplig attack på snarkare några gånger. *skäms* Men det är inte lätt att vara överkänslig mot sjukt irriterande ljud. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha. Skönt att vi är fler! Men ja, det är skitjobbigt att bli så arg...över något så dumt.

      Radera
  4. Näe, ta en stjärngossestrut i stället ;)

    jag kan trösta dig med att gråtandet tar slut. För oss tog det ca 2½ månad så gick det att lämnas utan gråt och skrik (Mini är nu 12 år).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har redan börjat lätta. Mindre skrik för varje dag! :)

      Radera
  5. Här har jag gått hela mitt liv och trott att det heter slörpa :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det gör det säkert på någon dialekt! ;)

      Radera
  6. Hade en kollega tidigare som sörplade nåtsåinihelvete ur kaffemuggen att det slutade att jag inte satt kvar och fikade vid rapporten bara för det. jag fick myrkryp och panik till slut...Fan, låt kaffe svalna om det är för varmt för att dricka !
    Nä väck med sörplarna
    monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är likadan. Jag måste bort ifrån ljudet - jag blir tokig!

      Radera
  7. Så som du känner med sörplare känner jag med smaskare. Det finns inget värre än någon som sitter och smaskar eller tuggar med öppen mun. Jag blir fullkomligt galen. Min man har dragit på mina barn denna hemska "begåvning" (???) och jag blir vansinnig. Alltså en fullvuxen som "glömmer". Inte ens med min om-blickar-kunde-döda-blick förstår han utan sitter helt oförstående och säger "vaddå???" Det är inte konstigt man är gråhårig redan som 34-åring...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, smaskare är ju lika illa!! Här hemma vågar ingen tugga med öppen mun! ;)

      Radera
  8. Det borde på riktigt enligt lag förbjudas att sörpla!!
    Hurk alltså!

    Smaska är oxå lika vidrigt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, faktiskt. Skicka in förslaget till Regeringen!

      Radera
  9. Jag jobbar på ett äldreboende och håller med dig helt. Sen är det nåt med gamlingar och servetter. 1 Servetter blir en mycket viktig del i ens liv, bara för att liksom. 2. När man är klar med servetten så ska den pregas ner i ett glas.
    Vaaaaarför! Det är skitäckligt att plocka upp halvblöta servetter ur glas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du får peta med stekpincetten! ;)

      Men ja, örk.

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!