söndag 23 december 2012

Otrohet, Stulet kort & Snygga läkare!

Jag vaknade lika kass idag och kände att det var dags att prova en ny strategi. Dr Rolf i all ära men på helgerna får man faktiskt lov att vara otrogen. Så det blev "långt ner i halsen" på en helt annan vårdcentral och med en helt annan läkare. Och DET var ju uppiggande vill jag lova. Så här i efterhand ångrar jag valet av underkläder jag gjorde i morse men hur kunde jag veta? Jag brukar inte klä av mig hos Dr Rolf...han tittar tre och en halv sekund i halsen på mig och sen åker jag ut. Nu...skulle jag plötsligt klä av mig och redan där kände jag pulsen öka. Fatta så pinsamt!? En blommig ful jävla bh. Varför tog jag den?! Ansträngd andning och hög puls...ja förlåt mig. Men det var ett tag sedan jag fick ligga och ibland räcker det lilla.

Jag inledde besöket med att slå fel kod när jag skulle betala lyxbiljetten á 300 kr. Jag slog om igen - fel kod. Vafan? Jag kollar på kortet och säger "Oj, detta är ju inte mitt kort! Men jag kan koden!" Hur illa låter inte det? Det var Freddys kort för er som undrar och jag lyckades klara av betalningen. 

  
Väl färdig med betalningen var det dags för halsprov, vilket är det äckligaste som finns. Jag avslutade undersökningen med att hosta ut all min sjukdom i ansiktet på den snälla sköterskan. Jag dog lite där men samtidigt som hon torkade av sitt ansikte (SKJUT MIG?!) så sa hon och kollegan inne i labbet "Det är ingen fara, vi är vana!" Eeeh...JAG är inte van vid att vara äcklot i gänget. Jag är ju den med MEST bacillskräck av alla. Jag förbjöd till och med Alice att smaka pepparkakorna på Kappahl häromdagen. Vi gick och köpte en pepparkaka på fiket istället så hon fick en...utan 500 snålbaciller på. Örk! Varför bjuder de på sånt i butikerna?! SLUTA MED DET! Det är jätteäckligt! Dela ut servetter med handsprit till alla istället! Jag tänkte nästan hoppa på den stackars sköterskan och dränka henne i handsprit men det hade nog blivit dålig stämning. Men hade jag varit henne jag hade jag uppskattat det! God Jul - du fick halsfluss...

Läkarbesöket gick bra trots att jag hade årets fulaste BH och lite ovanligt hög puls, men det bjuder jag på. Sån é ju jag. (<--en pinsam idiot som uppenbarligen får ligga för lite.) Tydligen har jag ett virus men penicillin finns att hämta ut om det inte ger med sig.

Från och med nu tänker jag börja gå på Glänninge Vårdcentral istället. Man blir ju frisk bara av att se läkaren! Och vi trötta mammor behöver minsann piggas upp ibland, om så bara för en liten stund, haha. Jag känner mig redan bättre!

Vi kom till att börja prata om bloggen - vilket resulterade i att han la till den som favorit på datorn. DET är ju lite skämmigt men jag är ju som jag är, haha. Jag hade ju kunnat ignorera det hela i hopp om att inte göra bort mig mer än nödvändigt men det är faktiskt viktigare för mig att tipsa alla trötta småbarnsmammor om ögongodis än att bete mig normalt. För sån é jag!

Granen är klädd, sista maten är inhandlad och julklapparna är snart inslagna. Nu ska jag gå och lägga mig igen och skicka Freddy till Apoteket efter med Ipren. De är såklart slut och Freddys förslag om att ta barnens stolpiller var inte ALLS lika roligt som när jag föreslog det för honom. I stolpilla per 10 kilo - det skojar man inte bort med denna kroppen! Snacka om att ha häcken full...

Hur går det för er i julstökandet?

over and out.

//Meekatt...

30 kommentarer :

  1. Ha ha ha ha ha klockrent!

    God Jul på er!

    SvaraRadera
  2. Jag såg dig utanför Vårdcentralen och tänkte säga hej och krya på dig men ångrade mig. Tänkte att du skulle få vara sjuk i fred. Men krya på dig katten och tack för alla skratt under året. God Jul på dig och din härliga familj!

    Kram Eva, en trogen läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla! Tack själv för att du kikar in här! Du skulle ju hälsat! ;)

      Radera
  3. Hahahahaha dagens bästa :-))))
    ha en riktigt GOD JUL å se till att hinna med att klämma in lite ligga oxå :-)
    Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev dåligt med ligga...men året är inte slut än, haha. Nu är jag i alla fall frisk!

      Radera
  4. Ha..ha..!!! Krya på dig och hoppas ni får en härlig Julhelg!

    SvaraRadera
  5. Underbar läsning som vanligt. Julstöket går bra. Har precis varit och inhandlat det sista till julen, nötter och ostar och lite kex och sitter nu och äter pizza (för vem har tid att komma ihåg mat till idag? Det är ju imorgon julen börjar!!!!!). Ja ja så gör jag men min son klagar inte och det är ju skönt.

    Ha en God Jul och krya på dig!
    Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gjorde samma sak. Handlade massor och kom hem och sa "vad ska vi äta idag då?!" Blev Thaimat! ;)

      Kram!

      Radera
  6. Haha... Jag handlade julklappar till dig på ditt kort igår för 300:-, så då är vi kvitt nu. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så praktiskt! Jag behåller dock ditt...bättre saldo där såg jag. ;)

      Radera
  7. Hahaha , du fantastiska kvinna!

    Sambon bara skrattar åt mig, för att jag sitter och skrattar för mig själv vid datorn.
    Julstöket? Äsch, det möget skiter jag högaktningsfullt i..

    God jul going!

    SvaraRadera
  8. Underbara människa! Uj, nu har jag fått torka lite skratt-tårar. Tack för det!! Sprider din blogg till mina härliga tjejkompisar med samma krassa härliga syrliga humor som du har :) Sluta aldrig med bloggen!!

    Kram och förhoppningsvis en friskare God Jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK snälla du! Vad härligt att bloggen uppskattas!

      Kram!

      Radera
  9. Ville bara komma in och önska en god jul med mycket geisha och annat! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du! Hoppas du haft en bra jul!

      Radera
  10. HAHAHA! Du är underbar! Jag ska byta vårdcentral direkt!!! Tack för tipset! Känner mig redan sjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med...känner att det börjar komma tillbaka nu! ;)

      Radera
  11. Hoppas att du mår mycket bättre nu och att läget är under kontroll!
    Här är det faktiskt stabilt och jag känner ingen stress. Nog första gången det här året :-)Hoppas att tomten kommer till er imorgon med mycket geisha :-)
    God jul fina überroliga katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad skönt att inte känna julstress! Hur gör man?!

      Kram på dig!

      Radera
  12. Krya på dig du härliga bloggerska. Dagens skrattsalva är avklarad och nu lever jag 5 år till på det här !
    Ha en underbar jul på alla sätt och vis
    Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack fina du! Hoppas du haft en härlig jul med mindre stress!

      Radera
  13. Glänninge, alltså... Det ska jag lägga på minnet. Ligger ju betydligt närmare hemmet och det skulle ju BARA vara därför jag gick dit i så fall... ;)

    Du ser ut att ha hunnit med ordentligt med julmys trots viruset. Starkt jobbat! Bara fruktkorgen fick mej att få dåligt samvete... Vad har JAG att skylla på, liksom... Fast Giovanni äter ju i stort sett ingen frukt, så den skulle säkert bara ha blivit gammal och det hade ju varit ett slöseri med tid. Och frukt. Typ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du borde överväga det! ;)

      Haha, grane i fruktkorgen så ser inte folk att man glömt köpa tillräckligt med frukt! ;) Spartips! ;)

      Radera
  14. Ett stort tack för underhållande läsning. Önskar dig en god fortsättning och
    ett Gott Nytt År.

    MVH

    MON

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! God Fortsättning & Gott Nytt År!

      Radera
  15. Läser ikapp efter allt julflängande. Har tårar i ögonen. Mycket fint skrivet! Gott nytt år på er!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!