måndag 17 december 2012

God Jul Malin önskar volangerna!

Öppnade brevlådan och plötsligt blev det julafton här hemma! Paket ifrån MR GIZMO! I över ett år har jag suktat efter en sån här och NU har jag den. Första gången jag såg den var inne hos Saija som hade bloggat om den och jag blev fullständigt förälskad. Jag visade den för Freddy som sa "Det där är väl ändå ganska onödiga pengar?" Haha, tycker HAN ja!? Jag körde ett försvarstal i stil med att "Jag röker ju inte! DET är onödigt! Detta...är ju lyx! Som...hm...man blir glad av!" Han vill väl att jag ska vara glad?! Men ja, det är väl en sån där onödig grej som man inte bör lägga pengar på...men som gör allting så MYCKET roligare. Så jag beställde den för en vecka sedan och sa "God Jul Malin och tack för ett fint samarbete under året som gått...önskar din blekfeta kropp!"

Hela köket luktar nytt läder och här ligger den i all sin prakt: Min nya BookBook! Och ja, jag är lite gladare nu. BILLIG terapi det där! ;)


BookBook:en och en MASSA andra fina skal/väskor/skydd och annat kul till iphones och ipads mm hittar ni inne hos MR GIZMO. Mina kära läsare får 20 % rabatt på hela sortimentet! Använd rabattkod: sweet


(Freddy: Den finns till iPaden med! Och jag fyller snart år!) Dessutom finns det skitsmarta "stationer" där man gör om sin ipad till en laptop...typ. Jag som vägrar använda paddan då den är omöjlig att skriva snabbt på ser nu en helt ny framtid! Hur smart är inte det här?! (<--länk) Eller är jag kanske sist i världen med att upptäcka detta? 

over and out.

//Meekatt...

11 kommentarer :

  1. Alltså jag kan inte låta bli att le för dessa appar..mojänger och allt till ifånarna..och nu ett tangentbord..visst smart men då är vi ju tillbaka i släpa runt allt större saker..eller som det hette på åttiotalet, bärbart..dessa tegelstenstelefoner som alla förfasade sig över..och nu är dom ju tillbaka..i ifone skepnad..visst dom kan ju lite mer..men storleken har betydelse..ja iallafall i detta fallet för jag vill inte ha fler än en stor sak i byxfickan..ja nyckelknippan då alltså..så lägg ner..denna ifonehysterin fast det är klart jag sitter själv och dreglar över reklamen..åå fan..1000TB tänk så nyttigt och trådlös och klarar vatten (perfekt att ha i badtunnan ifall man får ett infall att fota undervattensfilmer till mitt i naturen..kolla en flodhäst..Fan det är ju frugan..oops!)..fan en sån skulle man ha..tänker man..för att sen titta på nästa sida och se en 72" tv och ändra sin inriktning en smula..
    Trådlös sa du? fungerar den då via kortvåg eller långvåg...jaha bredband..är det sånt som håller upp frugans bh?
    Tacka vet jag televerket och dom gamla dialogtelefonerna med nummersnurra..då fick man iallafall motion varenda gång man skulle slå ett nummer...nu sitter vi still och det enda vi rör är tummen..swisch..swosch kolla min senaste mobil..8 " skärm och Halebop..NICE..Not.
    Du må gott och du är suverän på inlägg=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju lite så...att allt som skulle bli mindre...blir större. Uppenbarligen hade storleken betydelse och sakta men säkert återgår vi till rejäla saker igen, haha. Jag har inte hittat nöjet med "de små" och blir därför jättelycklig när man enkelt kan göra om den till en mer användbar variant. ;)

      Ha en God Jul!

      Radera
    2. Inte för att sabba din glädje på något sätt...Men den finns billigare på fyndiq.se ;)Någon annan kan ju få glädjen av att sprara några kronor :) Men snygg är den!!!!(Och avundsjuk är jag ;) )

      Radera
    3. Den på Fyndiq är en billig kopia bara. Har den också, haha. Inte alls samma känsla när den luktar plastigt. ;)

      Radera
    4. OMG!! Hur kan de sälja en kopia så dyrt!! Nu blev jag sur på riktigt...Tur att jag inte beställde nån ;)

      Radera
  2. Och efter Genusbebattens svallvågor så blev det reklam, reklam, reklam och ännu mer reklam på saker man inte behöver........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vilken tur att smaken är delad. Jag har "behövt" den här i över ett år, haha.

      Radera
  3. Den "boken" var jädrigt fräck!

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR Book-Booken! Fick min förra veckan och den doftar ljuvligt. Man måste skämma bort sig själv med onödiga saker ibland! Vardagslyx!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste ju det ibland! Det är det lilla som gör det! ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!