tisdag 11 december 2012

Presentation, Stayups & Rosetter på snoppen?

Alice har länge önskat sig ett par grå benvärmare. I helgen hittade jag äntligen ett par på h&m och kom hem med dem till henne. Överlycklig sprang hon in på rummet, kastade av sig kläderna och skrek "MAMMAAA!!? Vi leker det där när man visar kläder nu mamma!! Du får presentera mig mamma!! Okej???" med sin gälla upphetsade röst. "Visst gumman, säg bara till när du är klar!"  

Detta är något nytt som Alice har börjat med. Man ska "presentera" henne varje gång hon kommer in i ett rum(!?)...och supermorsa som jag är så står jag och vrålar "Och här kommer allas våran underbara fina ALIIIIIICE!!!" dagarna i ända. Hur normalt är det? När hon provar kläder är det ju en sak...men när hon ska in i badrummet för att bajsa...eller ut genom ytterdörren...bilen...in på ICA MAXI?! Det är ett jävla presenterande hela tiden och jag har en viss känsla av att det kommer sitta i ett tag. Men allt som får henne till matbordet eller ut genom ytterdörren är ju bra. Så jag presenterar henne - överallt...för sån é jag!
Medan Alice klädde på sig sina nya benvärmare väntade jag i köket. Efter en stund ropade hon att hon var färdig och jag började presentera henne. "Nu har det blivit dags för vår nya stjärna i showen! Här kommer snygga, fina, underbara Inger Alice BIRGERSSOOOOON!!!" - och ut kommer Alice...i trosor...min bh...och sina nya grå benvärmare uppdragna till låren. För en stund hann jag fundera över om jag egentligen hade köpt stayups till min 4-åriga dotter. Vattafakk?! Alice såg skitnöjd ut och svassade stolt runt i köket tills jag avbröt henne lite fint: "Vad fin du är gumman. Men man ska nog inte dra benvärmarna så långt upp?" Jag kände inte riktigt att sanningen (<--Du ser inte klok ut! Klä PÅ dig unge!) passade in här.

Jag fick en "du-är-en-idiot-blick" samtidigt som hon drog benvärmarna ännu längre upp och sa "Men mammaaa?! Det är ju BENvärmare och då ska man ju värma BENEN, eller?! Ska jag ha dem på foten bara så får det heta fotvärmare ju?! Mina ben går ju hela vägen ner och hela vägen upp!" Ja, vad svarar man på den?

På tal om stayups: Många skrev på Facebooksidan att de brukar överraska sin respektive med...sig själv på högtidsdagar. Man kan till och med köpa rosetter som man ska slå in sig själv i! Fantastiskt! Hoppas det är metervara på den så hela jag får plats?! Man kunde dock ana en viss dubbelmoral i diskussionen då kvinnorna inte skulle bli alls lika glada om mannen gav sin kropp i födelsedagspresent...inslagen i en röd rosett, haha. Jag gav Freddy en körtur i en Lamborghini och en ny kavaj istället. Jag kände att chansen att den åkturen faktiskt blir av är större än all annan planerad "åktur" här hemma. 

Jag fick ett mail med frågan "Var hittar man snygga underkläder när man har lite semlevolanger?" Jag bara ÄLSKAR att det blivit ett myntat uttryck, haha. Länge leve semlevolangerna! Men ja, vem behöver springa runt och leta i affärer när man bara kan raka benen eller knyta en röd rosett runt snoppen?! Vill ni slippa rosetten kan ni hitta årets "juloutfit" HÄR! (<-- klicka) Jag älskar Bonprix. Snygga kläder, lite annorlunda utbud och bra priser! Dessutom - för alla sorters kroppar! Även för oss med volanger!

Klockan är snart tre?! Vad hände här. Gå och lägg mig för fan!


over and out.

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Haha, vilken rolig liten tös du har! Skratta lite för mig själv här mitt i natten.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Du går o lägger dig när jag vaknar nästan :-) Förstår inte hur du orkar. Tur man har din blogg att läsa när man vaknar så här tidigt, då blir man i alla fall glad :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lägger mig runt tre...men går upp sju igen! ;)

      Mycket kaffe blir det. Och Geisha.

      Kram!

      Radera
  3. Älskar din blogg :-) det e så gött när man e uppe med liten å ger mat mitt i natten att man faktiskt kan hitta nåt nytt från dig att läsa.. när i herrans frid sover du människa?? :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har vant kroppen vid lite sömn...vilket säkert kommer som en käftsmäll en dag. ;)

      Vad kul att du gillar bloggen! :)

      Radera
  4. Hahaha goa dom är ungar, en helt annan klokskap på dom än på oss vuxna ;) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, synd att man tappar den klokheten på vägen...

      Ha det gott!

      Radera
  5. Hihi hon är väldans smart den där tösen:-) Du e så go i ditt skrivande och glädjer så många! :-) Kom ihåg det! Duu nu vill jag snart ses igen!? Kram fina du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK fina du! Jag vill också ses!! Vi måste få till en date i januari!

      Kram!

      Radera
  6. Om jag inte missminner mig så har jag sett benvärmare uppdragna till...hakan? Någonstans, kommer inte ihåg vart. Men har jag sett det så är det ju så, då är det ju modernt. Och så rätt att benen går ju ända upp dit.

    Fast kanske inte bara med trosor och BH till....kanske ;)

    Hälsningar
    Yohanna som bara satt uppe till ett i natt, men jag tänkte på dig då och trode nog att du satt där också då. Kände du gemenskapen? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner alltid gemenskapen med dig på nätterna, haha. ;)

      Radera
  7. Haha! Vad säger folket på Maxi när Alice kliver in presenterad av megafonröst? Åh, kan du inte filma och lägga upp så vi får se en entré? Hade varit fint! Snälla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blir liksom inte förvånade, haha. Såna é ju vi! ;)

      Radera
  8. Jag gillar Bonprix. Dom har till och med modeller för kläderna med lite extra runt mage och ben, inte bara de där -34 modellerna där revbenen sticker ut en decimeter utanför huden.
    Klädernas kvalitet är dock liiite si och så ibland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underkläderna är alltid jättebra tycker jag. Tycker det är kul att de har lite annorlunda grejor och som sagt - bra storlekar!

      Radera
  9. Jag håller med ang bonprix! Där kan även vi uppenbarligen missbildade människor med större kupa än C (som ju är NORMALstort på ex H&M)handla bh'ar som INTE är hudfärgade tantbh'ar. Jag som har 70F-G. Lycka till att hitta nått sött spetsgulligt då! Kläderna har jag ingen uppfattning om dock. Men jag kanske ska ta ocvh beställa hem lite till nyår!
    Sist men inte minst...Alice är underbar och du är underbar! Massa kramar till er:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du!

      Ja, det finns för alla där - vanliga och ovanligt snygga! haha

      Radera
  10. Återigen ett underbart inlägg. Gillar verkligen hur Alice och du har det tillsammans, i glädje och övriga känsloyttringar. ;-) Tack !

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!