tisdag 18 december 2012

Bajssnack, Längre bröst & Pimpad muffla?

Alice och jag var i badrummet tillsammans idag. Jag hade duschat och smorde in mig och hon satt på toaletten och bajsade...och löste världsproblemen. "Mammaaaa? Om man bajsar ut allt bajset man har i magen...hur lång tid tar det då att göra nytt bajs?" Eeeh..? "Det beror ju på hur mycket man äter gumman." Alice fortsatte filosofera... "Om jag äter TOLV mackor. DÅ kommer nog bajset asafort mamma!" Innan jag hann svara bytte hon ämne. Nu var det dags för den årliga attacken:

"Men mamma?! Dina bröst är ju ÄNNU längre nu än igår!!!?" Men skjut mig?! Jag BÖJER mig faktiskt fram här! Jag smörjer mina ben! Jag kan väl för fan inte rå för att mina ben är för korta och att brösten nästan når ner i golvet!? Det kanske beror på att jag är JÄTTEVIG?! "Tycker du? Jag tror inte att de är längre idag gumman. De känns samma som igår." Jag är fortfarande för kort för den här kroppen - jag vet. Men en dag kommer jag att dra ifrån på längden och då kommer mina bröst sitta 10 cm längre upp. Vänta ni bara. Jag kan ju inte hjälpa att jag var 2,47 i mitt förra liv och att man glömde att korrigera min vikt inför detta livet?
Alice fortsatte syna min kropp. "Mammaaa? Dina ränder som du har på magen...kan jag få måla dem i olika färger?" JA!! Snälla?! Varför tänkte vi inte på det igår?! Vi kunde målat min mage i olika färger, slängt ett snöre runt halsen på mig och hissat upp mig i taket. Då hade vi sluppit LÅNA discokula till kalaset!? 

Jag var Tiger i mitt förra liv. En jävligt LÅNG tiger dessutom. Jag svarade "Nej gumman. Det vill jag inte. Det skulle se tokigt ut." Här märker vi en tydlig skillnad mellan en snart 5-årig flickas tankar...och en vuxens: "Men mamma!? Pappa hade ju tyckt att du var jättefin då! Han gillar ju olika färger! Vi kan ju överraska honom!" 

Årets spartips: Köp inga sexiga underkläder! Fram med tuschpennorna och markera varenda skavank du har på kroppen med en snygg färg. Färglägg bristningar, ringa in finnar, ärr, leverfläckar, rynkor och annat och spraya sedan lite glitterspray på mufflan om du inte hunnit göra den där brasilianska vaxningen! Pimp that ass!

Och nej, jag har inte kommit iväg på vaxningen än för er som funderar på det, haha. Jag tror inte att det är en upplevelse jag vill dela med mina barn. Så jag är fortfarande...på utväxt. Länge leve 80-talet! (skjut mig)

Ja Freddy...förbered dig på en färggrann och glittrande jul! Här kommer jag - med färgade volanger!

over and out.

//Meekatt...

Klickar ni HÄR kan ni nominera mig till "årets träningsblogg" i FINEST AWARDS 2012. Tycker ni det är fel kategori kan ni välja en annan kategori som passar bättre! ;)

31 kommentarer :

  1. Haha, barn är verkligen brutalt ärliga. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha! Underbart! Tuva frågade mig häromdagen varför jag hade en massa ränder på magen. Hm ja tack vare dig skitunge ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Du skriver så himla bra och lyser upp min tillvaro! :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag nominerat dig till Årets träningsblogg (och några andra kategorier också)!
    Tack vare att du får mig att skratta så mycket så blir mina magmuskler allt starkare, ansiktsmusklerna får sig en omgång och jag måste göra kniiiipövningar så att jag inte kissar ner mig!
    Tack Malin, du är en härlig inspirationskälla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vad snopet om man skulle vinna den! ;) Årets tjockaste PT! Hahaha

      Tack snälla!

      Radera
  5. MEn va bra tips! Eftersom jag inte alls har någon lust att kränga på mig "sexiga" underkläder. Mina barn tycker än så länge mina tuttar är "fina" men får ofta höra att jag har stor mage och den skall tydligen visas upp så fort vi får besök, mindre kul för mamman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den är kul. "Visa magen mamma - gör det där roliga när den pratar!" Skjut mig.

      Radera
  6. Och så tänkte jag, jag nominerar till bästa nattklubbskoncept... Färglada volanger, glittrig mus, snopptavla och egenpimpade cupcakes. Det lär bli en succe!!!

    SvaraRadera
  7. Haha! I gott sällskap funkar ALLT! :)

    Gällande Alice stylingtips: Jag tror det är PRIDE-festivalen hon syftar på... Jag hade nog tänkt mej något mer diskret. Som till exempel "den lilla svarta". ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaah, du tänkte så. Jag är inte känd för att vara diskret. Men ska det vara "den lilla svarta" kan jag ju ta med kaninhelvetet? Haha

      Radera
  8. Hahahaha tack för ännu ett underbart inlägg!
    Har nominerat dig nu till årets toppblogg - o självklart årets träningsblogg!! För träna skratt- o magmusklerna får vi ju här...du är värsta PTn ju! ;)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  9. Ärliga Härliga Alice! ^^ Underbart som vanligt... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är ärlig min lilla tös, haha.

      Radera
  10. Ha ha... Jösses vad jag skrattade när jag läste detta! :)

    SvaraRadera
  11. Du är så hejdlöst rolig så nu är du nominerad i en rad kategorier av mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för det! Jag vill ju gå på gala med pimpade volanger, haha.

      Radera
  12. Ahhhahaaajjjj-skrattkramp! Håller med Anna M...ojojojjj...
    /piafia

    SvaraRadera
  13. Underbart inlägg som vanligt.
    Skriver också under på Anna M´s devis.

    För att "maskera" ränderna tatuera en tigertass med vassa klor som dragit dom över magen
    hade den idén själv för många år sen när jag fick mina (UTAN UNGAR då) :-(

    Kram till en svensk tiger :-D

    SvaraRadera
  14. Ha!Ha!Ha! Jag tror jag måste låna dotterns glitterpennor!

    SvaraRadera
  15. Hahahahahaha! Detta var nog det roligaste jag läst på länge!!!
    Sjukt rolig blogg!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad härligt. Kul att du hittat hit!

      Radera
  16. Skrattar så tårarna sprutar! Du är för härlig!! :)

    SvaraRadera
  17. Vad? Kaninen? Var? Jahaa där DÄR dääär! Fina meekatten busatant!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!