torsdag 27 december 2012

Jesus, Bönder & Jävligt trånga dockskåp!

Ja, nu åkte ju krubban fram i alla fall efter önskemål ifrån Alice. Mamma skulle svimmat om hon hade sett det här! INGEN fick leka med krubban. ;)

Polisen har kraschat rakt in i halmen, sex kossor ligger i en mysig hög och en utav de tre vise männen står i skamvrån. Eller så står han bara och kissar..?


Elton: VAR är Jesus?! Detta är den tredje julen jag spenderar med att leta efter Jesus...och det börjar bli lite tjatigt. Men jag ser ju i alla fall lite hopp för Elton här. Vi lär se honom på "Bonde söker fru" om 27 år. Hoppas bara det inte är Elton som kört rattfull hem till kossorna...

NU ska vi åka till Helsingborg och leta efter ett fint Barbiehus till Alice. Hon fyller ju FEM ÅR(!) på Nyårsafton och trots att man nästan spyr på både kalas och presenter nu så ska det såklart bli världens bästa födelsedag för världens bästa tös. Hon älskar Barbie och jag stod nyss och smyglyssnade på henne när hon lekte inne på rummet. Hon tryckte in sin nya docka i det lilla dockhuset, suckade högt och sa "Men jävlar...vad trångt det var här inne då!" på sin "TV-dialekt". Ja, jag vet...att jag borde svära lite mindre. Men jag börjar med att åtgärda det "riktiga" problemet. Det jävligt trånga dockskåpet - för sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Kanske nått för er?
    http://www.barnlyan.se/leksaker/dockhusbarbiehus/

    SvaraRadera
  2. Ja det gäller att prioritera bland problemen ;)
    Det viktigaste först...

    Ett försvunnet Jesusbarn, det är inte att leka med. Kontakta spårlöst försvunnen. Kan man inte köpa till lösa sådana föresten. Eller det kanske är ett helgerån. Men med tanke på att du har en full polismann och en hög med gosiga kossor i stallet så kanske det inte spelat nån roll...

    Hälsningar och god fortsättning
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Haha, samma här med svärandet.. min 2,5 åring har börjat säga Faaaaan med utdraget Aaaa när något inte går som han vill! :S Illa, illa!! :P

    SvaraRadera
  4. Haha, vad vore svenska språket utan svordomar? Tamt och oförståeligt ;-)

    SvaraRadera
  5. Haha, åh jag minns också det där med att man ALDRIG fick leka med jesuskrubban ;)
    OCh svärande ungar ... vem har inte det?

    SvaraRadera
  6. Hahaha, världens skönaste familj! Gott slut å en fin födelsedag å grattis till bästa Alice och gott nytt och allt vad det nu heter :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  7. Ah, barnen kör en "Mr Bean" med krubban, det gjorde jag med förr om åren. Min tygdinosaurie var ju hundra gånger ballare än Jesus liksom.
    I Spanien har de en bajsade gubbe i/vid sina julkrubbor... ja, jag skojar inte. Så er är kanske lite mer väluppfostrad och "bara" kissar vid Jesus?

    SvaraRadera
  8. Jag har alla firgurerna men självakrubban har blivit... ved eller mosad iaf.. Vi kanske ska sätta ihop våra. ;-)

    SvaraRadera
  9. Var bara tvungen att googla barbiehus.. titta vilket fint! http://www.styleroom.se/album/24693 Kanske kan vara inspiration.

    SvaraRadera
  10. Mina barn har växt upp till ordentliga tjejer även om de lekt med ofantligt många Barbie-dockor:-) Så låt du henne leka på, hon kommer växa upp til en fantastisk ung dam med en mamma som du.

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!