torsdag 9 augusti 2012

10 BRA saker med Ullared!

"Toyotarövballe" är det ord som bäst sammanfattar gårdagen och även det ord som impade mest på min 4-åriga lilla tös. Ja, man blir ju lite stolt över sig själv när barnen tittar på en som om man var en världsstjärna. Sen att jag impar mer med mina egenpåhittade svordomar än min sångröst är kanske ett litet minus hos mammamaffian på familjeliv - men sån é jag!

Vi inledde dagen med ett dumt beslut. "Vi åker till ULLARED!" Man vet ju redan när man säger det att det är en dum idé och det tar ju inte speciellt lång tid innan man får sin idioti bekräftad. Parkeringen... Vad är det med folk och parkeringar?! Jag blir lite smått galen här och inser att det BARA är jag som är grym på att parkera. MAN KAN INTE STÅ OCH VÄNTA PÅ ATT DET SKA BLI EN TOM PARKERING!! Okej?! Man kan heller inte stå och vänta på att folk ska packa in sina varor i bilen, röka en cigg, ta en kopp kaffe, jämföra fynd med varandra för att sedan vinka lite trevligt och säga "Nej, vi ska gå in igen!". IN IGEN?! Men död åt alla! Har man gått till bilen får man fan åka hem! Så borde reglerna vara! De borde fan ta avgift på parkeringen så att långsamma människor hade lärt sig att ta sitt eftermiddagskaffe någon annanstans! Man FIKAR inte på en parkering! 



Jag är faktiskt ovanligt sansad när jag ska parkera. Jag svär och skäller lite för mig själv men jag tutar inte, puttar heller inte bort folk med bilen eller räcker finger. Jag har ett jäkla tålamod för jag VET att man kan få en parkering nära ingången...om man ger det lite tid. Det är lite utav en sport för mig...och Freddy tycker det är lagom kul. Igår när vi kom fram till parkeringen sa Freddy "Jag önskar att jag hade din vilja när det handlar om att hitta en parkering här!" Eeeehh...? "VI BYTER!!! UT!" Sagt och gjort - vi bytte plats och jag greppade ratten på mitt fula beiga Kinderägg och antog utmaningen - Meekatt vs. svenska folket! Mouhaha! GAME ON!

Jag började med att köra förbi raden med handikappsparkeringar och inledde med frasen "Så jävla många handikappade kan det för fan inte va på Ullared på en och samma gång!?" Moget. Jag vet. Men det finns TRE rader!? Freddy mumlade något om att "Jag tar iPaden så länge, säg till när du är klar!" Jag svängde upp i första raden och där blev det stopp. Där stod en stor röd bil och väntade...och väntade. Idiot! Hela grejen handlar ju om att cirkulera, hålla koll på folk som lämnar sina vagnar för att sedan återgå till sina bilar och sedan hoppas på att de inte ska gå in igen...eller fika. Men han väntade bara. Jag tutade inte men inombords misshandlade jag mig själv brutalt för att inte trycka på gasen och putta fram fanskapet. Till slut tutade alla andra och tjejen i bilen bakom mig gick fram och skällde ut honom genom rutan (<-- haha!) vilket gjorde att han körde vidare. Jag drog förbi honom lite fint på högersidan (mouhahaha) och kom före honom ner i nästa rad. Där satt en familj...och fikade...i bakluckan. Är det verkligen okej?! Det ÄR okej om man är på en rastplats eller egentligen var fan som helst - men INTE på Ullareds parkering! Jag log mitt "jag-är-mentalt-störd-leende" mot de fikande mammorna samtidigt som jag ville spy i handskfacket av ilska. Jag tror verkligen att detta är jättebra terapi för mig...att köra runt här och behärska mig...


Efter tio minuter började Freddy sucka i baksätet och även om jag vet att sucken betyder "Ge upp för fan Malin och kör upp för backen och sedan 100 mil bort och parkera" så fortsatte jag min kamp. Jag SKA ha en parkering där. Så är det bara. Plötsligt ser jag en bil backa ut  - Wiiiiiih!! Jag är först i "kön" och platsen är alltså min! Yeyh! MEN! Då kommer en Toyotajävel ifrån ANDRA HÅLLET(!!!) och ställer sig och blinkar!? Det är ENKELRIKTAT där! Man får bara köra åt ETT håll! Man KAN inte komma ifrån andra hållet och stjäla en parkering! I Toyotan satt en utlänsk man och flinade åt mig. Plötsligt kände jag hur hela jag förvandlades till både Toyotahatare, manshatare och rasist på en och samma sekund. (Det gick dock över efter en stund.) Jag spände ögonen i honom som om han vore döden själv men han bara log och svängde in i rutan. Andas Malin...andas. Två barn i bilen och en rädd man i baksätet - andas för fan Malin! Jag var så arg att jag nästan ville gråta (friskt va?!) men jag svalde undan alla fula ord och slängde ur mig ett "TOYOTARÖVBALLE!!!" istället...lite smått nöjd över att jag faktiskt inte svor. Jag fick ett "Men Maaaalin?" ifrån baksätet och ett glädjetjut ifrån Kravallis. "Toyotarövballe!? Hahahaha! Mamma, vilket bra ord!!"


I nästa rad fick jag en perfekt parkering och sa stolt "sådär ja, det där var väl ingen konst?!". Sen var det dags för nästa utmaning - folkmassan from hell inne i butiken. Skjut mig.

(Förlåt för ett jättelångt inlägg, haha....)

För er som inte fått uppleva världens åttonde "underverk" - dvs. Ullared - så kommer här en liten sammanfattning:

10 BRA saker med Ullared:

1. Miljövänligt tänkande! När du anländer till Gekås får du den stora glädjen att uppleva alla Sveriges bilar - på en och samma plats. Funderar du på att uppgradera till en ny och dyr bil kan ett besök till Ullared få dig på andra tankar. Här lär du dig nämligen att hata bilar så jävla mycket att du hellre åker buss resten av ditt liv! Inga dyra billån för dig och miljövänliga val - yeyh!

2. Frisk luft! Ja, vem kunde ana att ett besök till en butik kunde ge sådana naturupplevelser!? Man kan få stå i kö - i flera timmar(!) för att få komma IN i butiken. Fantastiskt! I kön får man uppleva halva Sveriges White-trash-morsor stå och RÖKA i kön. Härligt med lite ombyte ifrån den annars enformiga luften vi andas in. Dessutom får man se 250 000 fötter i Foppatofflor...denna underbara assesseoar som svenska folket har anammat som om det vore de enda skorna i världen.

3. Närhet! På Ullared känner man sig aldrig ensam! Här vet man inte om det är sig själv eller någon annan man kliar i skrevet eller pillar i näsan. Hur man än står, går eller sitter så har man ALLTID minst en annan människa i sitt "Patrick Swayze-space". En oskyldig jäspning kan helt utan förvarning övergå i ett hångel så håll truten (och gylfen) stängd när du rör dig i avdelningarna Barnkläder, Damkläder och Heminredning. I källaren bland hästprylarna kan man sträcka lite på sig och pilla i sin egen näsa i lugn och ro en stund om man behöver en paus.

4. Fotvård! Har du "rabbeda helar" som vi säger i Skåne (på svenska = torra och spruckna hälar) så är en tur till Ullared rena mirakelkuren! Vem behöver slänga hundratals kronor på produkter som "Baby Foot" när kärringen bakom dig slipar ner dina hälar med kundvagnen!? Efter en timme i varuhuset har du varken sprickor eller känsel i hälarna!

5. Hjärngymnastik! Var det längesedan du spelade Memory? Känner du att åldern börjar ta ut sin rätt och minnet sviker? DÅ ska du åka till Ullared! Här får du svart bälte i "kom-ihåg-var-fan-jag-ställde-kundvagnshelvetet". Det är fysiskt omöjligt att gå med vagnen framför sig (framför allt i avdelningen för heminredning). Här står nämligen en massa fruntimmer och hänger. De bara står där...helt stilla...och visualiserar huruvida den 12 kronor dyra krukan passar i vardagsrummet där hemma eller inte. Sen fotar de krukan och sms:ar bilden till en väninna som ska bestämma om den är fin eller inte. Alltså måste man hitta en smart plats att ställa sin vagn på...där den inte stör alla andra. Sen ska man hitta den igen. Suck.

6. Fynd! Ja, självklart är ju Ullared känt för sina otroliga priser och det går ju att fynda här! Här är det så billigt att man blir snål. Man hittar en skitsnygg jacka som skulle kostat 1 000 kronor hemma och tittar på prislappen och ser 229 kronor. Då tänker man inte "WOW!!! Jag tar TVÅ!!" Man tänker "Hm...229 kronor? Det finns säkert någon billigare längre fram...vi är ju på Ullared!" och åker sedan hem utan jacka. I samma sekund som man kommit ut på E6:an inser man att man är en idiot som hängde tillbaks en jacka som nästan var gratis. Så gör man varje gång. Det är så billigt att man inte vill köpa det...

7. Nytänkande! Man skriver en "handlelista" innehållande 20 saker man ska köpa med sig hem. Billiga plastpåsar, tamponger, sminkborttagningsmedel, regnkläder, strumpor till maken, påslakan, gardiner till köket och en massa annat "viktigt". Man kommer INTE hem med detta. Nej, när man går in genom dörrarna nollställs hjärnan och handlelappen går inte längre att tyda. Nu är det de gul-blå skyltarna med erbjudanden som styr och här gäller det att skynda innan någon hinner ta den sista på hyllan. Här inser man att man BEHÖVER tangentbord till sin iPhone, en halv meter långa Salta Pinnar, kuddfordral till innerkuddar som inte finns att köpa och att man plötsligt förvandlats till en cupcakebakande scrappande supermorsa. Vad är det för skit man köper?! Och allt det där man skulle ha...det får man köpa hemma sen...dyrt.

8. Kändisspotting! Ja, ingen har väl undgått att det finns KÄNDISAR på Ullared!? Allas våra Morgan och Ola-Conny jobbar stolt kvar i butiken trots kändisskapet och här flockas brudarna (i 50-årsåldern) som flugor. Ola-Conny har berättat att det kommer fram en kund ungefär var 3:e minut och ställer frågan "Vilken utav era resor var roligast?". Allvarligt?! Är vi så kassa på öppningsfraser brudar?! Och BRYR vi oss verkligen om svaret? Jag övervägde att gå fram och ställa frågan "Har ni något mot analklåda?" bara för att öppna upp för diskussion utan att vara som alla andra...för sån é jag...men jag fick inte för Freddy. Fan.

9. Stora påsar! När du väl klarat dig igenom alla avdelningar och inte längre kommer ihåg vad som ligger underst i din vagn är det dags för betalning. Samtidigt som du packar ur din vagn och lägger upp sakerna på bandet kliar du dig i huvudet och undrar "Är detta verkligen min vagn?!" Den ena konstiga saken efter den andra uppenbarar sig och i ljusets hastighet hinner du smyga ner ett tiotal grejor i korgen bredvid kassan som du helt plötsligt kommer på att du inte längre vill ha/har råd med. En hel kundvagn full med SKITBILLIGA SAKER blir SKITDYR att lösa ut och du rycker åt dig en extra påse som man kan använda som bodybag när du strypt dig själv med ditt tre meter långa kvitto på parkeringen utanför.

10. Kärlek till hemmet! För endast 29 kronor får du en stilren svart/vit tavla med texten "Home Sweet Home" och trots att man skrattade med hela kroppen när man ÄNTLIGEN kom ifrån hushelvetet innehållandes familjen man helst vill sälja på Blocket så GRÅTER man av lycka när man kommer hem igen. Aldrig mer säger man...som om det vore ett Tequilarace man genomlidit. Trots det...åker man tillbaks...med sin handlelista innehållandes 20 saker man behöver. Sån é jag!

Over and out.

//Meekatt...

117 kommentarer :

  1. Hahaha herrejösses vad jag skrattade! Så ÄR det verkligen! Hahahaha tårarna rinner... O jag bröt ut i hysteriskt asgarv flera gånger!

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha visst är det en härlig utflykt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar ju Ullared...trots allt! ;)

      Radera
  3. Hahahaha, jag dör! Hoppas jag inte väckte de andra när jag asgarvade!
    Jag har själv gått ut ur bilen på den parkeringen och sagt till en (&¤##¤) karl att man inte kan vänta på att platsen ska bli ledig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag gör klokast i att stanna i bilen, haha. För allas säkerhet! ;)

      Radera
  4. Jag bara älskar dig!!! Du är fenomenal med tangentbordet kvinna!!
    Skrattat så att tårarna sprutar. Sluta aldrig blogga!! Alla borde läsa din blogg i må bra-syfte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men tack! Sträcker på mig en stund innan sjunker ihop med min tragiska kropp igen, haha.

      <3

      Radera
  5. griner....jeg gider ikke ullared :D tror jeg hahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, skrämde jag er? Skrev ju 10 BRA saker!? ;)

      Radera
  6. Åh skjut mig Malin! Du rockar fett! :D Nu behöver man inte åka dit utan man får hela upplevelsen genom att läsa din sannskildring om detta fantastiska ställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Men man måste ju dit...ibland! ;)

      Radera
  7. Ullared?? Du är bra modig du Malin!! *ler*

    Du får hemskt gärna skriva långa inlägg i fortsättningen också! Fem av fem toasters!!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är jag? ;)

      Wohoo - 5 av 5!! Merci! ;)

      Kram!

      Radera
  8. OMG! Nog e de så!! Även om man ibland lyckas få med sej nån pryl som fanns me på listan... O skrabbeda hälar i foppor - härligt att höra att skånskan lever :)
    Ett hett tips btw - åk dit i januari-februari.. DÅ e de inga bekymmer med parkering o man tror att dom har stängt för inventering o går omkring som en fågelholk o tror inte de e sant med så lite folk...
    Tror de börjar bli dax att ta en trip dit..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skånskan sitter i ryggmärgen! ;)

      Vi brukar tajma in bättre dagar än denna men nu var det höst- och vinterkläder vi skulle fixa...och mannens sista semestervecka. Helger åker jag helst inte på och barnvakterna lyser med sin frånvaro här... ;)

      Parkeringen är egentligen bara ett bekymmer om man är envis som jag och vill ha på ett speciellt ställe, haha.

      Radera
  9. Hahahahahahahaha!!!!! Känner att jag inte missar något som aldrig är där!!! Men detta hade jag aldrig velat missa, hahahaha, skrattar så jag har kramp!!! Fruktansvärt roligt!! Hahahaha!!! Kommer att sova med stängd mun, och drömma om 250 000 fötter i foppatofflor!! Hahahaha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du missar ju ALLT!? Jag skrev 10 BRA saker!! Nästa gång du kommer ner blir det en tur till Gekås! You and Me...i foppatofflor! Hahaha

      Radera
  10. Tack Malin! Nu vet jag att jag ALDRIG ska åka till Ullared. Jag hade börjar känna att dem kanske va en bra ide ändå att åka dit och bunkra lite bebisgrejor. Men du har fått mig på andra tankar. Tack! Du räddade sverige från en parkerings och foppatoffels massaker! ( jag skojar inte!) :-S

    Eirasmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Boris kommer stämma mig!! Jag skrämmer iväg alla kunder, haha.
      Ska du ha bebisgrejor ska du absolut åka dit! Det är värt det... ;)

      Radera
  11. Om man vill läsa dina inlägg igen och skratta ännu mer e bara att köra googletranslate!
    Hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag provade funktionen och kände att det var precis min humor. Nu kan man läsa min blogg på alla världens språk - dock går inte riktigt budskapet igenom, haha.
      Kör "Jag tycker om att vara ute och röra på mig" i Google translate! (hahaha)

      Radera
  12. Suck.. Kommentaren försvann. Hur som helst, till Ullared vill jag aldrig. Inte min grej att springa runt och rota i stor lagerlokal och köpa skitgrejer. Min svägerska åker minst en gång per år. Tar buss med väninna, åker hela natten och shoppar sedan i nio timmar innan de skaver hem på buss igen. Ärligt? INGET kan var SÅ billigt. Det är ju inte så att de kommer hem med nya köksskåp el ny bil. Det är toppar, bestik och hygiengrejer. Typ. Denna Malin är ALLDELES för lat för det. Jag betalar hellre fullpris. Fast med det sagt, jag köper inte leksaker och barnkläder som jag antar slukar en hel del cash. Dömer ingen (bara de flesta) som åker dit.
    ;)
    /Malla, den balla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malla, den balla...till skillnad ifrån Malin, Valin? Haha!

      Äh, finns ju inte bara skit där! Jag hade aldrig spenderat en hel natt i buss för att komma dit, haha. Men 1,5 timme i bilen är det värt...om man kommer dit på en "bra dag". ;)

      Leksaker och heminredning är asabilligt men det är nog helheten som lockar, haha. Alla mina 10 punkter...typ! ;)

      Radera
  13. Hahahahaha det är precis så det är men ändå åker man dit typ 1 gång om året för att göra sina fynd. Jag skiter dock i att parkera nära in/utgången, går hellre så man slipper få ett sammanbrott. Jag åkte dit i slutet på oktober i tron att folk inte hade börjat att julhandla då, fan vad jag bedrog mig, hela Sverige var och julhandlade. Man ska undvika semestertider och okt-dec. Har hört man ska vara där precis innan julafton då det ska vara mindre folk, får kanske testa det i år om vädret tillåter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag åker dit 2-3 gånger/år! ;)

      Har också hört tipset om dagarna innan julafton. Kanske värt ett försök! ;) Ses i vimlet kanske, haha.

      Radera
  14. Okej då finns det ingen orsak att ens försöka åka dit nån gång, tänkte se alla världens under...göra lite som Karl Pilkington i An idiot abroad. Ska ringa dit och säga att dom missade ett ställe :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, HAN hade gjort sig på Ullared!! Snälla, skicka dit honom!!

      Radera
  15. Hahahaha herre jösses vad jag har skrattat! Du har fått med allt med en "utflykt" till Ullared. Varje gång jag åker därifrån säger jag ALDRIG mer, ändå åker jag dit igen för det kanske är bättre denna gången. Tackar för ett underbart inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man återvänder alltid! Laddad och glad...tills man kommer fram och undrar "hur kunde jag?!" ;)

      Radera
  16. :-) Man blir verkligen jätte sugen på att åka!!
    Fast, jag måste nog åka själv. Min man skulle åka dit för mord. På parkeringen! :-)
    // Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ajdå! Hemligheten är att stanna i bilen! ;)
      Går man ur den innan man fått sin plats är man direkt farlig för allmänheten!

      Radera
  17. Jag hoppas verkligen att Boris läser ditt inlägg, tror han skulle vika sig dubbel av skratt!!! En perfekt skildring av Ullared (även om jag aldrig varit där men följt dokusåpan slaviskt). Way to go!!! Och toyotarövballe ÄR ett mycket bra kraftuttryck :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej!! Hoppas att han INTE gör det! Här skriver man en fin lista med 10 BRA saker om Ullared...och så blir alla skrämda?! Jag fattar inget... ;)
      Marknadsföring är kanske inte min grej? Haha

      Ja, Toyotarövballe var ett skitbra ord...så här i efterhand!

      Radera
    2. ... och kolla, kolla, kolla!!! Han läste OCH skickade ett personligt brev. Han är störtskön den där Boris :-D

      Radera
  18. Jag älskar Ullared, men det där låter som ngt av mina första besök :) om ni vill veta hemligheten så är det att åka mitt i veckan typ tis-tors och sedan mitt i månaden då ingen får eller har särskilt mkt pengar alltså 15-19 ca. Och inte vid ngt lov eller så. Kräver lite planering, men det är såååå värt det. Man strosar omkring och folkmängden är väl ungefär som på ett vanligt ICAbesök. Vagnen kan man helt klart ha med sig och hälarna kommer hem i fortsatt behov av baby foot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vi har åkt på alla tänkbara dagar och tider. Nu var det lite "sista chansen" för mig att få komma dit och ha mannen med mig. Han ska tydligen återvända till jobbet på måndag (skjut mig!) och sen är det jag och barnen mot världen. ;)

      Radera
  19. Hahahahahahahahha! Du får till det klockrent varenda gång. Allt du skriver är ju så rätt, och precis som en annan tänker men inte får ur sig.

    SvaraRadera
  20. HAHAHAHAHA!!! Du är underbar!! Fan vad bra du skriver Meekatt! Allt stämmer på pricken, ändån älskar vi Ullared! Skrattat så jag har ont i magen, som vanligt när man läser här inne! Hoppas Boris läser detta han har ju humor! ;D

    /Erik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erik! ;)
      Visst älskar vi Ullared...trots allt!?

      Radera
  21. Hääärligt! Kan inte annat än skratta :-)

    SvaraRadera
  22. Underbart! Blev sugen på en tur upp. Får nog bli en i veckan! Behöver få vässat hälarna, hahaha! Älskar dig! Ingen kan beskriva Ullared som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, lycka till! Ta på din bästa outfit - de filmar för nya säsongen nu! ;)

      <3

      Radera
  23. Förlåt om du inte gillar såna här kommentarer. Men just nu pågår en grym tävling på bloggen. Checka till. Tusen kramar till dig ♥

    SvaraRadera
  24. Hahahahaahihihihohohohohooooooooooooo DUUUUU ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄR JU GAAAAAAAAAAAAAAAALEN! För varje inlägg du skriver tänker jag.."Det finns ingen mer galen än hon" och så slår du dig själv i galenhet varje gång! Hahaha känner igen mig så mycket i det där inlägget..
    Kraaaam min tokiga glädjespridande vän <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, menar du att det går utför för mig?! ;)

      Kram på dig snygging! <3

      Radera
  25. Läser, skrattar å undrar: Hur skulle en lista med 10 DÅLIGA saker se ut ;) Själv älskar jag Ullared! Ibland iaf..... Va dit i oktober, å va INTE själv där då så vid den tiden åker jag aldrig mer dit! Taggad som satan å skulle handla julklappar.... Handlade för 800:- inte EN julklapp!
    Kram på dej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns väl inget DÅLIGT med Ullared?! ;)

      Kram kram!!

      Radera
  26. Finns en hel tråd om dig inne på Familjeliv! Och tack gode gud för det, annars hade inte jag hittat in hit! Jag har läst och skrattat så jag har fysiskt ont - överallt!

    Vem är du kvinna?! Du är enastående!! TACK!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Det finns en hel tråd om dig inne på Familjeliv" KAN inte vara bra?! Är det Supermorsorna som samlas i enad trupp för att anfalla?! ;)

      Jag är ju...Meekatt! ;)

      Tack själv för att du kikar in!

      Radera
  27. ..."och du rycker åt dig en extra påse som man kan använda som bodybag när du strypt dig själv med ditt tre meter långa kvitto på parkeringen utanför."

    HAHAHAHAHAHAHAHA!!! Du är otrolig!!! Älskar alla dina texter!! Du är en författare ut i fingerspetsarna! Skriv den där boken NU!!!!

    Ullared är exakt såhär! Och jag älskar det!! Blir en tur i veckan!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Ja, den där boken... ;)

      Hälsa Boris! Haha

      Radera
  28. Så jävla galet kul...preciiis så är dt ju..Kul att Boris svarade ;-)

    http://annorlundaunderbara.wordpress.com
    Ostro, Stockholmshelg, Herbalife

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var oväntat men kul! (Och lite fruktansvärt, haha.)

      Radera
  29. Vilken underbar blogg och vilket underbart inlägg. Har lagt till dig på bloglovin och kommer med glädje följa dig.

    SvaraRadera
  30. Hahaha... mycket underhållande! Tack! =)

    SvaraRadera
  31. Haha älskar ditt inlägg! :D men ett tips från en som jobbar där är att inte åka dit precis innan jul, det är nämligen lika mkt folk då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, tack snälla! Tacksam för alla tips! ;)

      Radera
  32. En vardag i februari rekommenderas varmt om man planerar att handla på Gekås (/Ullared). Då känns det snarare ödsligt än något annat. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokat! I februari åker jag upp! Hoppas det blir en varm vinter - ungarna får klara sig utan overaller, haha. ;)

      Radera
    2. Skrattar så tårarna sprutar!! Magknipp, luft luft.. Så jä...la bra! Det gjorde min dag, Tack!

      Radera
  33. hahahaha hoppas att se dej nästa gång när du handlar på Gks.. jag sitter i kassan!
    Kramizz
    Mary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ska leta upp din kassa då! ;)

      Kram!

      Radera
  34. Längesedan jag skrattade så mycket! Aldrig har någon beskrivit min arbetsplats så bra. Första gången jag läser en blogg men nu förstår jag tjusningen. Tack för årets skönaste skrattattack!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt! Och hatten av för er som arbetar i kaoset! :)

      Radera
  35. Underbart!! Å ändå åker man dit FLERA gånger om året, snart är det dags för julklappsracet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart är det dags för årets värsta besök...julklapparna! ;)

      Radera
  36. Jag har faktiskt åkt förbi ullared utan att ens tänkt tanken att gå in.Fast jag bor 80 mil ifrån. De du???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är ju nästan lite konstigt! ;) Men klokt...

      Radera
  37. Åh där hittade jag en ny blogg att följa !! Tack för en bra start på denna lördag :)

    SvaraRadera
  38. Hahaha, Ja Gekås.. Man kan varken med eller utan och har man barn är det svårt att vara utan.. För visst sparar man en del av att åka dit om man BARA köper det man BEHÖVER vilket sällan resulterar i just det..

    Själv måste jag vara mentalt inställd på det och världens lyckligaste när man kommer hem.. Nu går man (jag i alla fall) till och med vilse där när dom byggt ut både på höjden och bredden.. Antar det kommer att fortsätta på höjden nu.. :oP

    Härlig blogg by the way.. :o)

    //Elena

    http://elenasmemoarer.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir ju oftast en hel det mer än det om står på listan... ;)

      Tack, kul att du hittat hit!

      Radera
  39. Ha..ha..tack för dagens asg!!!

    SvaraRadera
  40. Hahahaha! Jag tror jag döööör!! Så klockrent!
    TACK för att du förgyllde denna lördagkväll.

    Blir väl en vända dit snart igen.. Verkar ju närma sig jul =/ Jag kan fråga om de har den där salvan.. (lovar att hälsa från dig =)

    Kram från en ny och frälst läsare

    SvaraRadera
  41. Hahahahaha återigen ett helt underbart blogginlägg! Du är magisk på att skriva! :D
    Gör vågen och läser ivrigt vidare - skit i att lunchrasten är slut! Glad personal = bra personal ;)

    SvaraRadera
  42. Åh herregud. Hur har jag kunnat missa detta. Du har gjort min fredagskväll även när kära maken somnar på soffan och det där fredagsmyset känns sådär avlägset. / Nettan

    SvaraRadera
  43. Måste lära mig av dig att skriva så där superroligt....snälla lär mig....

    http://lifeincerise.wordpress.com

    SvaraRadera
  44. Haha! Så träffande! Du är ju underbar på att få till det!

    SvaraRadera
  45. Fantastiskt. Åh. Ny blogg till läslistan. Precis vad jag behöver att fördriva tiden med (ofrivilligt sjukskriven fram till förlossning). Tackelitack :)

    SvaraRadera
  46. Tack för dagens underhållning.
    Blir nog att börja följa din vardag:)
    Har aldrig varit till Ullared..... man borde kanske boka in en sommarsemester dit.
    Hälsningar Annette i Finland

    SvaraRadera
  47. Hehe! Måste säga att du är helt otrolig på att fånga upp stundens hetta i dina kommentarer om allt. Artikeln om Ullared är en av de roligaste jag läst. Fotvård! Jamen jag bara dog. var tvungen att frusta ut i en allvarlig skrattattack som höll på att göra så att jag slipper min njurstenssprängning på torsdag. Hade varit skönt iofs. Men hade ingen bedövning till hands så det var väl lika bra det då. Kram påre
    Maria

    SvaraRadera
  48. Det var en perfekt och helt underbar beskrivning av upplevelsen Ullared. Jag fick ännu en gång bekräftat varför jag ännu inte varit där och inte heller kommer att åka dit. Jag har dessutom ont i magen efter allt skrattande !!!
    Britt-Marie

    SvaraRadera
  49. Tack för ett gott skratt :-D man känner verkligen igen sig ;-) ändå åker man dit - igen och igen :-)
    Tips - åk dit den 23:e dec :-) lugnt och skönt då alla andra är hemma och julstökar och är på resande fot.

    SvaraRadera
  50. Klockrent....asgarvar!!

    SvaraRadera
  51. Det här var det roligaste jag läst på länge!! Jag tror jag ställer in min planerade resa! =)

    SvaraRadera
  52. hahahaha synd att man kan inte skicka bilder...såg en bild... där en man (skelett) väntar utanför Gekås Ullared...där det står "väntar på frugan utanför" hahahaha bästaaaa (Y)

    SvaraRadera
  53. Hahahaha!!! Som jag skrattade!!! Jag känner så väl igen mig i det du skriver... "Vad är det med folk och parkeringar?! Jag blir lite smått galen här och inser att det BARA är jag som är grym på att parkera. MAN KAN INTE STÅ OCH VÄNTA PÅ ATT DET SKA BLI EN TOM PARKERING!! "
    För nåt år sedan hände detta på ett stort köpcentrums parkering . Jag min mamma och min dotter satt i bilen, jag körde. ( Jag hade slutat röka måste jag bara tillägga.) RÖKSUGEN och grinig som fan, ville inte parkera 18 mil bort., såg en perfekt plats avsedd för MIG. Då kommer en vit Volvo med gubbe i keps och tränger sig före på nåt konstigt vänster! IDIOTDÅRGUBBJÄVELKUK!!!!!! Vrålade jag i bilen. Moget va?? Jag var 40 år då....Mamma säger lugnt och stilla ; hoppsan vilken vokabulär du har. Dottern låg dubbelvikt av skratt i baksätet.

    SvaraRadera
  54. Jag är glad att jag inte är en av dem som måste åka dit för jämnan. Jag har varit där en gång och det var iår, 20 år senare än man flyttade till Halmstad. Ullared är inte så märkvärdigt i mina ögon, men hysterin som du beskriver var det jag såg vid mitt första besök där vilket i sin tur avskräcker mig från att åka dit fler än 2 gånger om året.

    SvaraRadera
  55. Skrattade så jag tjöt. Bor själv ca 3 mil från Ullared så det blir en hel del besök på ett år.....

    SvaraRadera
  56. Hahaha fantastiskt! Dog precis lite av skratt. Men det är ju det som är det bästa med Ullared. Man längtar dit, när man e där är allting ett helvete och man går igenom alla känslor som finns. Sen efter någon vecka planerar man nästa trip dit!

    SvaraRadera
  57. Jag brukar aldrig läsa bloggar, men nu kommer jag att följa din så länge du skriver! Du är fan i mig bäst:-)

    SvaraRadera
  58. Haha jag skrattade ihjäl mig av din text! Jag var på gekås för ett par veckor sen och kan verkligen relatera till det du skriver!! Min man undrade vad jag asgarvade åt på telefonen😂😂sjukt kul!

    SvaraRadera
  59. Hahaha KLOCKRENT! Jag fick skratta lugnt så jag inte kväver bebisen som ammas!!

    http://lotte4.blogspot.com

    SvaraRadera
  60. Vilken underhållande läsning , detta är ju material till humorserier! Skrattar med kramp i magen! :)

    SvaraRadera
  61. Bo Set Vilhelm Halvarsson, Hökarängen.14 november 2014 kl. 20:51

    Jaha! Då vet jag att jag ska akta mej för Ullared och nöja mej med Åhlens i Stockholm, där är det nästan tomt på folk, expediter och varor, som man behöver! Det blir lugnare och billigare! :)

    SvaraRadera
  62. Kul text!
    Undrar bara vad du menar med "white trash morsor"?

    SvaraRadera
  63. Hahahaha...på väg till Ullared just nu och detta är bara ett måste att läsa! Du är helt outstanding!! Kram från Mari och Anders

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!