fredag 28 december 2012

Meekatt goes Ernst...

Alltså...1 600 kronor för ett Barbiehus...som dessutom bara är "plastaskit"? Nej tack. Jag tar saken i egna händer (<-- Nej, jag onanerar inte bort problemet!) och gör ett eget! Efter att ha gått igenom fyra leksaksbutiker i Helsingborg gav jag upp hoppet lite. Alice fyller år på måndag och chansen att hitta ett begagnat verkar helt kört. 1600 kronor...jag är helt chockad. För PLAST? Det lär hålla i tre timmar här hemma!? Vem har råd med sånt? Googlade "barbiemöbler" och hittade ett kylskåp för 300 kronor. Hallå?! Jag kan köpa ett begagnat RIKTIGT kylskåp för 300 kronor! Dessutom är Barbie så jävla mager ändå så hon lär inte behöva något kylskåp i alla fall. 

När jag outade min nya identitet som "Ernst-wannabe" idag på Facebook tipsade Gabriella med världens snyggaste efternamn mig om att använda Ikeas Expedit bokhylla till Barbiehus. Du är ett GENI Gabriella Birgersson Reimer! ❤ 

Jag kastade mig såklart i bilen och gasade mot Laholm. En mdf-skiva på NP Nilsson till baksida, lite tapetprover ifrån Färgbutiken (TACK!) och spraylim och annat krafs på Kuligt. 300 kronor senare var jag hemma. (Okej, jag köpte 200 gram Geisha med. Men jag måste ju överleva det här!)

Projekt "Meekatt goes Ernst" är påbörjat:

Elton fick offra sin enda möbel, haha. Mdf-skivan fick jag måttsågad - 79*79 cm. Tur att man har google i telefonen och kan hitta ALLT när man behöver det!

Spraylim...för att jag är lat. Silvrig tapet som bakgrund och fondväggar på sidorna. Tänkte att Alice skulle få välja nya sen. Bara att spraya på! Och ja, supermorsa som jag är så köpte jag Barbiebokmärken också...så att jag kan tillverka egna tavlor. Ernst sätter väl den hemstoppade korven i halsen nu!? Jag kom dock på tre nya svordomar under tiden jag limmade dessa. "Helvetes-röv-jävla-Barbie-tavla" var ett utav dem. Jag gör mig nog bäst "off camera". 


Ja, det börjar ju likna något, haha. Gjorde ett "läskigt rum" till hennes "läskiga Barbies", en sjukstuga till Dr Rolf och sköterskan med de rosa benen (?) och ett discorum. Det sista vet jag inte riktigt vad jag ska göra med än. Imorgon ska jag åka in och köpa golv på klisterrulle. Ska nog bli bra det här...


Jag är verkligen ingen pysslare... Jag svär, skäller och beter mig. Jag har absolut inget tålamod för att springa och leta efter grejor och när något går fel blir jag tokig och börjar banka i allt. Jag är nog universums motsats till Ernst. Jag blir liksom stressad i HELA kroppen när han håller på i slowmotion och gör sina ljuskronor med björnmossa och annan skit. HUR kan man va så lugn!? Jag blir arg ÅT honom...fast det inte behövs. Jag vet ju att det är mig det är fel på här så ni behöver inte försvara mammamaffians husgud.

 Men det är ju lite speciellt att göra något som man VET att Alice kommer att älska. Antagligen kommer jag lägga en jäkla massa pengar på skiten innan den är klar...men det är det ju liksom värt. Freddy sa något om led-lampor, hehe. Ska nog kolla upp det där. I can do it!

NU ska jag svara på en massa mail, äta upp det sista av Geishat och sen ska jag chocka Freddy med min närvaro i SAMMA SÄNG! Alice sover hos farmor och Elton sover på eget rum. Helosansalva på händerna, Idomin på läpparna och lite Vicks i näsan...sen hoppar jag ner. Behövs liksom inget preventivmedel med den looken. 

over and out

//Meekatt...

15 kommentarer :

  1. Vad fint det blev! Vilken bra ide! :D

    SvaraRadera
  2. I´m impressed!!!:-)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. "Dessutom är Barbie så jävla mager ändå så hon lär inte behöva något kylskåp i alla fall." Hahahaha, sant. Du kan med gott samvete skippa kylskåpet och allt som har med mat/kök att göra.

    Ser jättefint ut!! Ska minsann försöka mig på ett likadant! ;D

    SvaraRadera
  4. Åh va fint det blev!!
    Jag är imponerad!
    Jag ångrar att jag en gång i tiden köpte så´n där plastaskit, den har inte lekts med mycket och är dessutom trasig här och där..

    SvaraRadera
  5. You go girl!

    Du får adopera mig, för jag har fan inget tålamod när det gäller montering och fixande av saker .. :)

    SvaraRadera
  6. Skit vad coolt, vad du är duktig!!

    SvaraRadera
  7. Ja herregud vad leksaker är dyrt - vad fiffigt av dig att göra ett eget dockskåp, det blev ju jättefint!:)

    SvaraRadera
  8. Snyggt!
    Såg på madicken nu i jul och dom hade ett vanligt skåp som dockhus så varför inte! :) Lite roligt att göra eget.. inge begränsningar ju och ingen plast! För det är tydligen det allt ska vara i numera! :)

    SvaraRadera
  9. men guuud vad fiffigt!! och vad duktig du är! :D

    det här ska jag komma ihåg när min dotter vill ha dockskåp. än så länge vill hon bara mysa med chihuahuan (till hans stora företet) och köra bil... i sitt rosa rum! haha! :D

    SvaraRadera
  10. Vilket jäkla projekt.
    Men det behövdes verkligen. Jag såg priserna på barbiehusen och fick en smärre chock. Dock såg man inte att de var plasiga på bilden, men för 17, tre TUSEN för ett hus.
    Huvaligen ;)

    Men det här går ju bra ser jag. Friska tag och - HEJJA!

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk, för nu har det blivit dags att knyta ihop år 2012 och komma fram till vad som var utstickade med detta år:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/december/real-life-arets-upplevelsehandelse.html

    SvaraRadera
  11. Superfint och coolt hon får ju definitivt det fräckaste barbiehus man kan ha, bra jobbat "Ernst " hahah / Susanne

    SvaraRadera
  12. Det blir ju superfint, vilken bra idé! Dottern kommer garanterat att gilla det fina huset :-)

    Kram, Gunilla.

    SvaraRadera
  13. You go girl!! Jag hade gjort som du även om jag är värdelös på pyssel. 1600 spänn för ett plasthus??? De är INTE kloka!!

    Ditt Barbie-hus blir fantastiskt fint och personligt, det finns ingen annan som har ett likadant. Alice kommer att älska det.

    Kram

    SvaraRadera
  14. När jag läste detta kom jag ihåg mitt första år som lärare. Ungarna skulle uppträda i kyrkan under påsk och jag satt i 48 timmar och klippte 30 palmblad som de skulle skulle vifta med medan Jesus skulle komma gående. En av 7 åringarna frågade då mig om jag tyckte att det var roligt att pyssla, och jag svarade ärligt nej. Sedan sa hon: Nästa gång kan du fråga oss- för vi älskar att pyssla.

    ... ett litet tips bara.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!