onsdag 26 december 2012

Freddy har fått ett sug...

Jag har tagit lite bloggpaus nu över juldagarna - men imorgon är jag back in business igen. Ibland...behöver man bara öppna julklappar med barnen i lugn och ro...och prova allt nytt barbiesmink och äta upp all den där chokladen innan den blir gammal. DET får ju inte hända.

Men ibland händer det saker som man bara MÅSTE få ur sig. Ikväll hände en sådan sak och jag kände mig tvungen att avbryta tystnaden. För ibland...blir jag sådär extra stolt över min man, haha. Och då vill jag ju liksom SKRIKA ut det. För sån é jag!

Freddy skulle byta blöja på gaphalsen Elton och i vanlig ordning började han skrika redan i hallen på väg in mot toaletten. (Elton Alltså. Freddy sköter oftast sina toalettbesök ganska diskret.) Väl inne på skötbordet försökte Freddy hitta på roliga saker att roa Elton med och efter att ha försökt locka med alla salvor, alla nappar, bilarna, solglasögonen och läppglansen kom Freddy på den här geniala idén:


Och det var ju en jättebra idé. Tills han kom på:

  

Freddy är jättesur men jag tycker att man får se det positiva i det här. Freddy är 34 år gammal och har fått ett sugmärke. Hur tufft är inte det?! Det sitter kanske inte på det mest sensuella stället...men det SYNS. Det lyser liksom upp hela vårt vardagsrum. 

Han tror att is hjälper. Jag är jävligt tveksam...
over and out.

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Ha ha ha,,, SÅ KUL :)

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahahaha jag döööööör av skratt!!!!

    SvaraRadera
  3. Ha ha... Visst e de underbart!! Exet valde att göra nåt liknande (mer för att roa sej själv, än att nån av ungarna va sura för att behöva byta blöja) Sugproppen va däremot lite större, eftersom den tillhörde en skallra man sög fast i golvet, så diametern va nog 8 cm ungefär!! Ha ha - o ja, de finns på bild! :) Is tror inte jag heller funkar... Foundation? Puder? Cover stick?? Fast de bleknar ju med tiden...
    Ha de!

    SvaraRadera
  4. Haha underbart!!!! :-)
    Men om jag ska var lite scysst mot din karl så - hoppas det lägger sig snabbt!
    :-)
    kram och tack för alla skratt!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha!! Underbart! Men snygg karl det har du! ;D

    SvaraRadera
  6. Jag DÖR!! Så himla komiskt!! :D

    SvaraRadera
  7. Ungefär lika häftigt som att det var min lillebror (typ nyfödd då) som gav mig mitt första sugmärke... Och de sjuåriga klasskamraterna förstod inte alls det coola i sugmärken. Gah!

    SvaraRadera
  8. Gapflabb! Ni är underbara och din blogg är ju bara bäst :-)
    Johanna

    SvaraRadera
  9. Konstigt att bilmärket hamnade på sidan, när sugproppen satt mitt i pannan ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu fick jag ju tvinga honom att visa hur han gjorde. Elton hade glömt ta med mobilen vid blöjbytet. ;)

      Radera
  10. Hahaha underbart! Isen kanske har effekten att han TROR att det blir bättre och bara det gör honom på bättre humör. Jag är också väldigt tveksam till effekten. Roligare att någon får tro att du har hånglat upp honom i pannan :-D!

    SvaraRadera
  11. Ha ha ha . Han får prova Barbie sminket. Alice kan nog hjälpa honom med att dölja :-)

    SvaraRadera
  12. Hahaha, morgonens skratt. Jag måste säga att han är fyndig! Alla sätt är bra utom de dåliga. Ha en fortsatt bra helg. Väntar på flera av era upptåg! Kram

    SvaraRadera
  13. Hihi, här sitter jag och skrattar för mig själv. :-)

    SvaraRadera
  14. Fungerade det då? Duschbollen alltså, att distrahera Elton med?

    Va va va?????

    /Yohanna

    SvaraRadera
  15. Ha ha ha ha ha.... Tack för ett gott skratt!

    SvaraRadera
  16. Hahaha! Alla sätt är bra utom dom dåliga! :D

    SvaraRadera
  17. Hahahaha inget lite Barbiesmink inte kan dölja ;) Fast nu när han är outad på bloggen så är det ju kört ändå hahaha härligt med uppfinningsrika pappor!

    SvaraRadera
  18. Det här måste bli min premiärkommentar på din blogg. För ungefär 4 år sen kom jag hem och min man hade ett stort blått märke i pannan. Modell stort som en 5-krona och jätte-jätte-jätteblått. Jag frågar vad han gjort och han säger att han ramlat i trappan. Ehhh nääääädu säger jag, det finns inte ens chans att du ramlat, det där är alldes för runt och i mitten på pannan och du är alldeles för välmående. VAD HAR DU GJORT?!?!?!?!?! (här på slutet skär sig rösten lite för jag börjar skratta hysteriskt)

    Jo det visar sig att han bytt blöja på vår bebis och för att roa stoppat en typ sån här (blomman) i pannan: http://images.search.conduit.com/ImagePreview/?q=leksak%20blomma%20sugpropp&ctid=CT3225826&searchsource=15&SSPV=EB_SSPV&CUI=SB_CUI&start=0&pos=0

    Sugmärket satt kvar i över en vecka och _alla_ frågade vad han gjort med lite bekymrad ton för att sen vika sig dubbla av skratt när han väl berättade. Han tyckte väl det var sådär kul, precis alla andra tyckte det var hysteriskt kul :)

    Han log iaf gott när han läste det här och kunde konstatera att han inte är ensam iaf :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!