tisdag 11 december 2012

Meekatt provsmakar!

Ja, som den omtänksamma människa jag är så offrade jag mig idag på en nyhet - helt i undersökande syfte såklart. Allt för mina läsare! Fazers nyhet - Dumle - med smak av pepparkaka:


Ja, betyg på den? ---> Merry Fucking Christmas! Ungefär som när man man öppnar godisskåpet mitt på dagen när barnen är vakna. Man vet att man har 7 sekunder på sig att stilla sitt sockerbegär och det hela slutar i en nära-döden-upplevelse á la "för-mycket-i-munnen-på-samma-gång". Men har man sju sekunder på sig så gäller det fan att prioritera. En pepparkaka, lite choklad, tre Ahlgrens bilar (fast det inte ens är gott) och ngt annat obestämbart som KAN vara en gammal Geisha - på samma gång. Så smakade dessa - fantastiskt...men med mindre nära-döden-känsla. 

over and out.

//Meekatt...

22 kommentarer :

  1. Dem köpte jag förra året, en välsignelse till julen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fanns de förra julen redan?! Hur kan jag ha missat detta?

      Radera
  2. Med andra ord så var den alltså inte god..??!! :-//
    *Lät inte gött i alla fall*

    SvaraRadera
  3. Ja dom där är så goda :) åt dom förra året. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag ödelade (enligt dottern) en dumlekladdkaka med sådana. Dottern tyckte inte alls att de var goda. Så då får man ha dem ifred....hehehe. Fast the real thing är bättre tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Ska baka med dem och hålla tummarna att det skrämmer bort godissugna barn! ;)

      Radera
  5. ÄLSKAR dem! :D Känns ju som att sitta och smaska pepparkaksdeg med choklad ;)

    SvaraRadera
  6. Nä, de är ingen hit. Testade förra året och de låg kvar i skafferiet väldigt länge. Dumle lakrits däremot! Där snackar vi vinnare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej, jag klarar inte av lakrits...

      Radera
  7. Har ikke smagt. Vil ikke smage... men jeg kender det dér med at proppe i hovedet - meget - inden en af ungerne kommer rendende - for det gør de ALTID. "hvad tygger du på mor"? "mlin tjonge!" hahahaha
    God aften :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag brukar svara "Mammamedicin". Det funkade de första 3,5 åren sen var jag genomskådad.

      Kram!

      Radera
  8. Hade precis en provsmakningorgie med den nu i veckan. Och provade en massa annat oxå naturligtvis ;)
    Man måste ju passa på när det finns en massa nytt här som är spännande.

    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/december/har-testar-jag-nya-saker.html

    Vilket sammanträffande att du skrev om dem samtidigt som jag. Är vi sponsrade fastän jag inte märkt något?
    ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  9. De är underbart goda! O vet du vad? Jag såg papparkakskladdkaka oxå på maxi! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh My God! Måste leta upp en sån genast!!

      Radera
  10. Ahlgrens bilar är fan INTE gott - äntligen en som uttrycker det som ingen egentligen vågar säga!

    Du, jag har mejlat dig igen. Tänkte att jag skriver det här, så du ser det i tid till julafton ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej det är inte gott. Det är som att tugga på frigolit.

      Jag har äntligen fått tummen loss!!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!