måndag 10 december 2012

Barnvakt, Tabu & Malindagen!

Ja, då var det måndag igen och vi inledde med sovmorgon till klockan tio. Tack för det barnen! Jag misstänker att ni hade ganska kul med barnvakterna igår, haha. När vi kom hem klockan halv ett inatt möttes vi av det här:

En trött Alice som kämpat för att hålla sig vaken tills vi kom hem. Gick sådär...


Ricky Gervais var grym igår! Lite väl låg nivå på skämten emellanåt kanske men fantastiskt roligt! Det kom ett härligt jubel genom Scandinavium när han nämnde Karl Pilkington och likaså när han skämtade om ALLT som är tabu. Vilken jäkla tur att vi trotsade vädret och gav oss iväg! Jag tyckte det var liiite jobbigt att han hela tiden skrattade åt sina egna skämt - men vafan...är man rolig så är man! Värre att skratta åt egna skämt om de är kassa. ;) Jag ska absolut se honom igen om jag får chansen! 

Förresten fick jag åka fram igår i bilen - DET är lyx för en småbarnsförälder! Bara det var värt en tur till Göteborg! Vi åkte i god tid för att hinna med och äta något gott innan showen. Det gick sådär... Vi hämtade upp en kompis i Halmstad strax innan fem och sen fick vi köra i 70 km/h stora delar av vägen. Så istället för en god middag fick vi kasta i oss en smaklös Calzone ifrån 7-Eleven. Jättegott...verkligen. Suck. Men men, vi kom i tid i alla fall och jag hade väskan full med choklad. Det gick ingen nöd på den här kroppen direkt. 

NU ska jag ta tag i dagen. Ska packa in barnen i bilen och köra ner till Strandhuset. Misstänker att det behöver skottas en del. Alice har nedräkning till sitt kalas på söndag och frågar mig var tionde minut "Hur långt är det kvar mamma?!" och varje gång slår det mig..."Vad har jag gett mig in på?" 19 barn?!" Haha. Wish me luck! 

Idag är det Malin-dagen! Grattis alla Malinar! ;)

over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Grattis! :)
    Härligt att ni kom iväg, trots snövarningar.
    Skön bild på Alice, hur gick det för barnvakten? ;)
    Ha det toppenbäst!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Ja, det var skönt att komma iväg lite. Och förbannat roligt att se honom live!

      Barnvakterna överlevde! De har inte hört av sig sen dess dock, haha.

      Kram!

      Radera
  2. 19 barn? Åaaa, majgad! Jag hade bowlingkalas för 10 killar i 9-årsåldern och ville, på riktigt, gömma mig efter 5 minuter. De var inte barn, de var små hemska monster som bara skrek, sprang runt och kladdade med allt. Hemskt, jag gör inte om det! Men det går säkert bra för dig... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, majgad!! Det säger jag med, haha. Men det gick SKITBRA! ;)

      Radera
  3. Tack! Och grattis tillbaka! =)

    SvaraRadera
  4. Tack! Hoppas din malindag blir bra. Min är fin!

    SvaraRadera
  5. Namnen i söder :)10 december 2012 kl. 17:38

    Ja du Malin..... Jäkla snyggt namn det där.... :)

    Kul att det blev en lyckad kväll, trots oväder och skratt åt egna skämt. Men va' fanken, lite får du tåla.. ;)

    Ha en fortsatt bra Malin-dag...

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ännu en Malin! Ja, lite får man tåla. ;)

      Kram!

      Radera
  6. Flaggdag idag dessutom! Grattis till oss :-)

    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det missade jag! Grattis till oss! ;)

      Radera
  7. Åh så härligt att ni kom iväg! :-) kramis

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!