fredag 13 juli 2012

Vad blir det för jävla mat?!

Jag hamnade i en ganska rolig diskussion gällande middagsrutinerna hos oss småbarnsföräldrar och jag kan ju säga att jag kände mig lite utanför där. Nu är jag ganska övertygad om att alla andra snackar skit (haha) men tydligen är det så att "Riktiga familjer" lagar mat tillsammans med sina barn - alltid. Ekologisk närproducerad varierad mat...och barnen provsmakar och skrattar under tiden matlagningen sker. De lyssnar på mysig musik tillsammans, pratar om dagen som varit och rör i grytorna iklädda sina hemmasydda förkläden och sina blekta Ellos-leenden. Sen äter de tillsammans...och instagrammar sina måltider och får folkets jubel på twitter. Så gör inte vi! "Helvetestimmen" - den där timmen mellan 17,00 och 18,00 är allt annat än mysig här hemma...

1. Mamma dukar. Elton sitter på golvet eller i sin matstol och vrålskriker. Han är nödvändigtvis inte särskilt hungrig...men finns det mat...då JÄVLAR vill han ha den! Han har verkligen världens bästa aptit...vilket resulterar i att han följer sin mammas ständigt uppåtgående viktkurva. Alla skrattar åt hans lår och säger "ÅH! PRECIS så ska de se ut när de är bebisar. Vilka goa tjocka lår!!" Hallå!?! Mina ser EXAKT likadana ut! Skit på er! "Han följer sin egen kurva och han är alldeles perfekt" säger BVC. Jag följer också min egen kurva...ändå måste jag växa en halv meter på längden för att bli "perfekt". Varför säger ingen "PRECIS såna goa tjocka lår ska man ha när man är 32!" ?!




2. Mamma stressar. Jag blir uppstressad av Eltons skrikande och när mina fantastiska dansmoves och Celine Dion-toner inte längre räcker till åker mutorna fram. Först två russin...sen fyra russin...slutligen hela jävla paketet. TYST UNGE! Alltså, det där med att "jag älskar att laga mat" finns väl inte i barnfamiljer!? Åtminstone inte under "dödstimmen"...den där sista timmen innan den andra föräldern kommer hem och man står ensam alldeles intill helvetesgapet med en olagad lasagne och en bajsblöja man helst ignorerar tills pappa kommer innanför dörren. Det där med kärlek till matlagning är en Facebook-myt...och en kontaktannons-myt. HUR mysigt är det att laga mat när man har hungriga skrikande barn omkring sig? Man dricker inte vin för att "det passar så bra till bolognesen och tonerna av Eros Ramazzotti" - man dricker vin för att ÖVERLEVA de sista timmarna med barnen innan man däckar i soffan...full med smaklös köttfärssås på kläderna.


3. Mamma svettas. Bordet är dukat, den smaklösa maten puttrar på spisen, Elton skriker i barnstolen och studsar upp och ner så att han nästan trillar ur den. Samtidigt som jag leker "tittut" bakom stekspaden och sjunger "Var é tummen" dansar jag Macarena och skakar på mina osynliga höfter och ler mitt mentalt ostabila leende. Kombinationen funkar...tills Alice skriker "JAG ÄR FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIG MAMMA!!!" Fan! Alice har alltid så bra timing. Hon kan sitta och bajsa hela dagarna men just den sista halvtimmen på kaoset kan hon väl pausa tarmsystemet?! Jag provar mitt "Men torka dig då gumman!" och självklart får jag svaret "Jag har BAJSAT!". Och ja, mitt geni till 4-åring kör fortfarande med "Om-jag-har-bajsat-slipper-jag-torka-mig-själv-och-slipper-därmed-tvätta-händerna"-tricket. Fy fan vad tröttsamt! Hon VET ju att hon måste tvätta händerna i alla fall - ändå försöker hon varje gång! HUR KAN DET VARA SÅ JOBBIGT ATT TVÄTTA HÄNDERNA!? Det tar 5 sekunder!? Jaja, jag torkar henne (Vem behöver Eros Ramazzotti när man kan inspireras av BAJS?) och återgår till Elton som sitter och gallskriker och hoppar i barnstolen och påbörjar salladen. Elton får en bit gurka som han kastar på golvet.

4. Mamma är arg. Klockan är kvart över fem. Det HÄR är kritiska minuter i ett förhållande. Ni som inte har barn kan aldrig förstå...men får man ett sms (för han vågar ju inte ringa) klockan kvart över fem som lyder "Jag blir lite sen..." får man nästan dödslängtan. SEN?! Och det säger du NU?! Nu är det fan för sent att vara för sen! Nu skulle du varit här! Hela min existens står och faller med att du öppnar dörren inom tio sekunder och du sms:ar "Jag blir lite sen..."? Skit på dig! Ibland kommer ett "Ska jag handla något på vägen hem?" och det är fan värre! Handla på vägen hem?! NU?! Hallå!? Jaja, jag får väl ta den där bajsblöjan i alla fall. Fan. Bajs igen...mitt i matlagningen. Vad hungrig jag blir...verkligen. Skjut mig. 

5. Pappa kommer! (<--hem alltså.) Precis lagom till bajsblöjan är bytt, maten är klar och Elton börjar tugga på sin egen matstol av hunger uppenbarar sig pappa. "Paaaappaaaaaa!!!! HEEEEEJ pappaaaaa!! Jag har saaaaaknat dig!!" Plötsligt LER alla barnen!? Vafan?! Ja, kaoset och skrikandet förvandlas till dagens största kramkalas och där står man...och hyperventilerar i spritspåsen man hittade i tredje lådan när man letade efter underlägg i hopp om kunna stänga inne alla fula ord man känner. JAG står och svettas i köket och lagar äcklig köttfärssås...samtidigt som jag torkar bajs och dansar latinska danser med min blekfeta kropp...och vad får jag? SKRIK! Pappa öppnar dörren och får en highfive?! Jag blir nästan lite "kniven-mot-strupen-arg" här. SKA DET VERKLIGEN VARA SÅ HÄR?!

6. Pappa pussar. Ja, Freddy kommer hem efter en stressig dag på jobbet och möts av sin läckra fru i raffset. Barnen är hos farmor och på bordet står en Boeuf Bourgignon och två glas rött. Hahahaha, eller hur?! Sanningen: Pappa kommer hem efter en stressig dag på jobbet...och möts av sin trötta, arga och fula fru...iklädd haremsbyxor och ett linne. På bordet står en köttfärssås utan svamp och lök...några IKEA-plastmuggar och en liter mjölk. Jippie. Glamouren flödar i våra liv. Det närmaste Boeuf Bourgignon vi kommer här hemma en vardag är mina sexuella fantasier om Per Morberg...och de måste ju symbolisera en brist...av Boeuf? Freddy kommer in och kramar om de två GLADA barnen och försöker sedan pussa sin fru. Det går sådär. Jag är inte jättemottaglig för kärlek i just det ögonblicket...men jag älskar honom i alla fall. Freddy alltså! ;)

 7. Vi äter. Vi sätter oss ner och börjar ta upp mat. Jag börjar med att ta upp mat till Elton samtidigt som vi tjatar på Alice att hon ska komma och sätta sig. I samma stund som jag delat Eltons mat, satt på honom haklappen och gett honom en sked kommer en tjurig Alice in i köket och säger "Vad blir det för mat?" Hur glad hon än är så MÅSTE hon bli tjurig när det är dags för mat. Sån é hon! För det är ALDRIG det som hon vill ha...inte ens när hon önskat maten själv en halvtimme tidigare. Det är fortfarande fel mat...alltid. Jag berättar vad vi ska äta och i vanlig ordning svarar hon "Jag älskar inte det!" Nej, vem fan älskar det här?! Jag vänder mig om för att hjälpa henne med stolen och i samma sekund kastar naturligtvis Elton sin tallrik på golvet. Fantastiskt. Freddy torkar upp maten ifrån golvet och ger honom en ny tallrik. Denna gången ska det matas. Freddy börjar att mata honom men redan efter tre skedar bestämmer sig Elton för att han vill äta själv. Och har han bestämt sig är det liksom kört. I den här familjen är det en 1-åring som är chef...skjut mig. Så han äter själv...och vi applåderar som om han hade kommit på botemedlet till cancer varje gång han prickar munnen.


Så stolt blir man...för att fem sekunder senare känna hatkänslor i hela kroppen när tallriken återigen åker ner i golvet. I vanlig ordning rör inte Alice sin mat. Men det är okej...för just nu är vi inne i "vi-ignorerar-henne-så-tröttnar-hon-perioden". Nästa vecka är vi tillbaka på mutor...sen är det hot...sen ignorerar vi igen.

8. Vi avslutar. Vi börjar närma oss slutet av måltiden och hela mitt kök ser ut som insidan av en slaskhink. Mat ÖVERALLT! Hela bordet är fullt med utspilld mjölk, mat och hushållspapper i små högar. Det är här som jag och Freddy börjar smygkolla varandra för att se vem som blir klar först. Den som äter upp snabbast måste nämligen ta Elton...och det vill INGEN! Så vi äter i slowmotion...båda två...men ingen säger något. Skulle Alice ropa "Jag är fäääärdig" nu SPRINGER man dit av ren lycka för att man slipper ta Elton. Men ja...till slut ska han ju upp ur stolen och efter tillräckligt mycket gnäll går det inte att dra ut på det längre...

9. Projekt Elton. Man lyfter sakta upp honom och ställer honom i stolen. Man skakar av honom de värsta bitarna för att sedan lyfta honom sakta rakt uppåt. Här gör man en skakning till och det fortsätter trilla av matrester. Elton bara skrattar...samtidigt som han borrar in sina kletiga fingrar i ens armar. Man går sakta mot badrummet med Elton i luften...en halv meter framför sig. Väl inne i badrummet får man ställa honom i duschen, klä av honom naken och duscha av honom. Sen torkar man honom och han skriker som en stucken gris när man försöker tvinga på honom en ny blöja. På med nya kläder och sen en snabb titt i spegeln där man inser att hela jag är full med mat. Jag tvättar av mig, drar loss ett par spagettistrån ifrån håret, byter kläder och slänger igång en maskin tvätt. När jag kommer ut i köket igen sitter Elton under barnstolen...mitt i alla matrester och ler...och den roliga pappan har förvandlats till "Spagettimannen" för att liva upp en sur Alice. Skjut mig...igen. 


10. Sanering. Elton får lite skäll, jag tvättar av honom IGEN, Freddy torkar golvet och rengör matstolen from hell. En halvtimme senare är köket, Freddy och barnen rena. Då är det dags för badrummet...för där ligger det en massa matrester i duschen och det finns en massa kletiga fingeravtryck på vasken och kranen. En snabb städning och sen är äntligen middagen över. Jag sätter mig i soffan med ett glas rött...och tar ett djupt andetag. Då hör jag Alice: "Mamma? Mammaaaa? Jag är hungrig! Vad blir det för mat?" Allvarligt!?

Per Morberg: Om du läser det här...så behöver jag verkligen lite mer "Boeuf" i mitt liv! ;)

over and out.


//Meekatt...

Följ bloggens Facebooksida och beställ min bok "Låt mamma bajsa ifred!" HÄR!

180 kommentarer :

  1. Jag ÄLSKAR dig!!!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte hur mamma fixxade allt själv, utan 2 Ipads, netflix, aga och barnkanalen. Ståltant.

      Radera
    2. Bästa jag läst på länge....LITE VERKLIGHET.....UNDERBART

      Radera
  2. Du är ju bara för underbar!! ♥ Jag bara älskar dina texter!
    Hoppas att du får en H Ä R L I G helg! ♥
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du! Vad kul att du gillar bloggen! :)
      Ha en toppenhelg! ;)

      Kram!

      Radera
    2. Haha! Tack! Förlösande att veta att man inte är ensam om detta. Tack för alla orden! Det blir bättre med tiden, inget varar för evigt! :)

      Radera
    3. underbart skrivet, är själv tvåbarnsmamma som arbetar på förskola. De dagar då vi är tre pedagoger på 20 barn så är denna hemma situation x10 minst!!! fördelen är att man slipper laga maten själv på jobbet. då har man desuton en ganska hård press på sig från föräldrar att deras barn ska ha ätit bra under dagen då den absolut vanligaste frågan är , hur har Hon/Han ätit....

      Radera
    4. Till Helena!
      Man får väl svara med motfråga. Er son/dotter är alltid så hungrig på förskolan - hur äter hen hemma? :)

      Radera
  3. HAHAHAHAHA!! Exakt så är det ju!! Underbara (h)ärliga du!!!

    Per Morberg, hahaha. Ja, han nappar kanske? ;)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. asså, PRECIS så va det hemma hos mig iförrgår...Igår kom bästa moster HIT och bjöd på middag och idag har vi fjäskat oss till mamma...smart va ;) Hoppas ni får en rolig helg =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fjäskar för dåligt alltså...hm. Ska bara komma på vem jag ska fjäska för. ;)

      Ha en bra helg!

      Radera
  5. Du gör verkligen en gråtrist dag till e solkskensdag. Man ler med hela ansiktet när man läser din blogg :)
    Det är underbart att läsa just sånt man själv känner! Å precis, varför är pappa så nedrans kul när han dyker in, när jag kommer hem skriks det : Mamma! och så vänds det på klacken och fortsätter göras vad som nu görs. I bästa fall kommer ett: vad blir det till kvällsmat med...hmpf....

    ja,ja, jag tröstar mig med att mamma är bäst när magsjukan sätter in eller febern är skyhög...alltid nåt!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack fina Mia!

      Ja, varför är pappa så kul? Kan det bero på att VI mammor som är hemma med barnen skäller och tjatar på ungarna hela dagen och pappa bara får "gottetid"?! ;) Neeej...måste vara något annat.

      Ha det gott!

      Radera
  6. Hahaha så jävla sant! JÄTTEKUL när mannen kommer hem ( för sent) och frågar; Hur e det? -Ja va FAN tror du?... Svetten lackar. Räcker inte det som svar?

    SvaraRadera
  7. Underbart! Tårarna rinner av skratt. Jag och min sambo sitter med varsin telefon i handen och skrattar ikapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, underbart! Messar ni varandra när ni läst klart? ;)

      Radera
  8. Haha, precis så ser det ut hos oss med;) Men sen tvillingarna började äta själva så köpte jag tallrikar till dom med sugplopp som gör att tallriken sitter stenhårt i bordet:) underlättar lite iaf;) Och sen har vi Ikea matstolar då jag lyfter in både stol och ungar i duschen och spolar på behörigt avstånd:P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, en sån tallrik hade vi med. Efter en gång i diskmaskinen var den död...
      Vi kör också Ikea-stolen och ibland åker hela ekipaget in i duschen. Men ja, han kanske skulle sitta där inne och äta ifrån början...naken. ;)

      Radera
    2. Det går att ta bort sugploppen innan disk;)Det är nog en bra idé:P

      Radera
  9. Min lunch idag: Jag, ensam, i joggingbralla och tischa. Vräker i mig en 1,5 liters colaflaska och en påse M&M i soffan. Ingen bajsblöja eller pussande kille.

    SvaraRadera
  10. "Klockan är kvart över fem. Det HÄR är kritiska minuter i ett förhållande!" - Hahahaha! Sant! Är man sen här kan man lika bra låta bli att komma hem alls! ;)

    Underbart och klockrent som alltid! Men Per Morberg?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lika bra att ni håller er hemifrån om ni är mer ön en halvtimme sena! ;)

      Per Morberg..? Ja tack!

      Radera
  11. Du fångar allt precis som det är...men det är ju du expert på:)
    Men Per Morberg???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vafan!? Vad är det för fel på Per Morberg?! ;)

      Radera
  12. Ett stort leende från öra till öra, jag bara väntar på att få höra mer i bilen på väg söderut:-) Du får mig att minnas småbarnsåren precis som de var och gör mig glad att de är vuxna idag o ändå så längtar jag efter barnbarnen;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, lycko dig! ;) Jag lovar att inte tjata om barnen i bilen, haha. ;) EGENTID!!

      Kram!

      Radera
  13. Men allvarligt!! Jag kommer in i köket på jobbet och alla sitter och skrattar över en ful bild någon lagt ut på sin blogg. Jag tar lite kaffe i godan ro tills jag vänder mig mot killen som läser ditt blogg inlägg! Hahaha. Spagetti-mannen!! ... Jätte kul... Varför gick jag med på att fotas med spagetti på huvudet??
    Jaja, jag ä'r sist på jobbet och semestern är ett faktum. Tur är väl det för en chef med spagettihatt är det svår att ha respekt för...

    SvaraRadera
  14. Jag överlever den stunden på dagen enbart för att jag har en gudasänd förmåga att totalt ignorera barnen! Den förmågan önskar jag alla småbarnsföräldrar! Hade jag inte den, vore jag ett vrak, efter snart 22 år med småbarn. ;-)

    Dessutom är (faktiskt, på riktigt) matlagning mitt stora intresse och att laga mat till en vrålhungrig familj är inget mot att laga mat till mina 400 vrålhungriga lunchgäster jag hade närmar drev restaurang... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HUR FÅR MAN DEN?! Om vi träffas - kan du smitta mig med den?

      Radera
    2. Självklart! Kom hit bara , så gör vi ett försök! Kan bjuda på middag när vi ändå.är på gång men tyvärr kan jag inte erbjuda Per Morberg...

      Radera
  15. Du är helt otrolig!!! :) :) :) fick lite panik först, matlagning med barn och glada dessutom... Hur ska jag klara det??! Tack för att du berättar sanningen :) , så man kan pusta ut och känna... Inte bara jag! :)

    Och tack Freddy, för att du bjuder på lite bilder med ;)

    Hoppas ni får en trevlig semester!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bra att du tackar Freddy! Han är jätteglad över bilden! ;)

      Tack snälla du! :)

      Radera
  16. Åh vad jag gillar detta inlägget, helvetestimmen har du beskrivit på pricken EXAKT så är det!! Tack för kvällens skratt, här sover båda barnen nu så nu pustar jag ut i soffan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det inte bara är jag som upplever "helvetestimmen"! ;)

      Njut av kvällen!

      Radera
  17. Alltså, jag får ont i magen. Ångest och ont i magen. VARFÖR skaffar folk barn? Varför skaffar folk FLER barn?! Ja jävlar.. Jag tyckte att det var tillräckligt jobbigt att göra köttfärssås och spaghetti UTAN barn... Ja fy,, ni mammor är bra ni!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...vi är fan ganska fantastiska! ;)

      Radera
  18. Jag brukar sätta på en film som jag sätter barnen framför samtidigt som jag lagar maten och då och då måste springa ut till barnen så att dom inte slår ihjäl varandra.

    Men jag känner igen det där "jag älskar inte det här", precis så säger Zack!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Film funkar bra för Kravallis men Elton är mer svårflirtad...tyvärr. Känner han doften av mat är det kört, haha.

      Radera
  19. Underbart! Man kan inget annat än att känna igen sig & älska dig.
    Men, som så många andra undrar, Per Moberg? Du kan mkt bättre än så ; )
    Kram

    http://zupermamman.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad är det med alla och Per Morberg?! ;)
      Han är väl...fantastisk? Haha

      Kram på dig Zupermamman!

      Radera
  20. Åååh känner så galet väl igen mig! Tar man ett steg ifrån cirkusen så skrattar man dock åt den ;) Kraaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och vilken tur att man kan göra det! ;)

      Kram på dig!

      Radera
  21. Har du varit hemma hos oss en kväll!?
    Underbart! Du skriver så in i satans bra rent ut sagt. Ärligt och framför allt sant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag smyger runt hos mina läsare och kollar läget om kvällarna, haha.

      Tack gulliga du!

      Radera
  22. Katten: Ge ut den där boken NU! Jag vill ha den i sommar!! Jag köper 20 ex direkt och ger alla föräldrar i min omgivning! Du är min idol! Älskar dig för din ärlighet! Mer Meekatt åt folket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag jobbar på "Mer Meekatt åt folket" med 100 gram Geisha ikväll! ;)
      Den där boken ja...jag jobbar på det! ;)

      Radera
  23. Fy fan va glad jag är att jag inte har några barn och aldrig kommer att skaffa några. Jag hade förmodligen flippat ur, helstekt ungarna i ugnen och bjudit den sena mannen på dem tillsammans med ett glas rött spetsat med sobril för att sedan somna i badkaret och råka dränka mig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som känslorna här hemma en helt vanlig torsdag! ;)
      Men det finns bra stunder med...typ. ;)

      Radera
  24. Super(h)ärligt precis som vanligt!!!!! Jag o mannen har bråkat om dessa förseningar samt annat gällande helvetestimmen... du har förklarat det så att tullomed han kommer fatta!!! :) Tack för din blogg!!! Den ger så skratt varje gång!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohooo - BRA att man kan nå ut till "den andra sidan"! ;)

      Tack för att du tittar in!

      Radera
  25. ALLTSÅ. jag älskar VARJE inlägg. såhär är det hemma hos mig med. hahahahahahaha.
    BOK? jag önskar mig din bok i 25 års present isåfall. personligen uppläst av dig haha.
    HOPPAS Per Morberg dyker upp hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla du! Vad härligt att du gillar bloggen!

      Får jag ut min bok så ska jag fan läsa den för dig som 25-årspresent! Hahaha

      Ja, klart han gör! Jag är ju fe...HET! ;)

      Radera
  26. Underbara du! Sådär hemska är inte våra middagsstunder utan mer: Mamma anstränger sig för att ordna ordentlig mat med grönsaker och variation. Femårig son stirrar surt, frågar om jag kan vädra, sätter sig ner och petar i maten, äter två små tuggor med långa tänder och deklarerar att han är proppmätt. Kvar sitter jag och tvångstuggar i vredesmod.

    Om du får nåt sånt där snuskigt förslag över så skicka till mig, jag behöver en man! Tänker inte sjunka så lågt som till en elvisp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag lovar att skicka över lite grabbar till dig om jag får över! ;)

      Ja, visst är det fantastiskt? När man väl anstränger sig blir det liksom bara mer besvikelse...

      Radera
  27. Min finaste Malin!!! *leeeer* Jag var lite tango-modeig i kväll. Nedstämd. Så loggade jag in här.. JÖSSES, vad du skriver fantastiskt människa!! Tack!

    Många kramar <3 - med Geisha på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, finaste du! Ikväll ska jag läsa ifatt din blogg. Legat efter och velat spara den tills jag är barnledig och har ett Geisha till bara mig! <3

      Kram!

      Radera
  28. Haha... Underbart!! Klockan e snart 2 o jag njuter av att läsa.. Har alla dom där jobbiga åren bakom mej, men känner igen en hel del =/ Håll ut!! dom e snart myndiga, o då e de nya bekymmer som väntar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns...mycket bättre nu! ;)

      Tack för att du hänger här inne om nätterna, haha.

      Radera
  29. Åh herregud vad jag skrattade. Tårarna rann o min 4:åring kom för att kolla så jag inte höll på att dö. Hysterisk kul och det är preciiiiis som DU skriver. det vet alla småbarnsföräldrar. Det närmsta man kommer ekologiskt hemproducerat ;-) är om man råkar köpa fel i ren panik i affären med två griniga barn. O det där med 4åring o bajsa är exakt vad vi har här hemma! Jag fullkomligt älskar dig o dina texter! You made my day! Varenda gång du skriver!

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla du! Vad glad jag blir! Härligt att bloggen uppskattas och att fler står upp för "hemmakaoset"! ;)

      Kram!

      Radera
  30. De där dagarna tar helt klart överhanden men tröst i eländet, det närmar sig det där andra ju äldre de blir ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju bra dagar nu med...ibland. Känns lite bättre när man inser att man åtminstone inte är ensam med sina känslor! ;)

      Radera
  31. Jag bara älskar dig vackra starka och underbara kvinna! Du är otrolig!
    Pernilla (hardwoodpecker )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, finaste Pernilla!! <3

      Vi MÅSTE ju ses snart igen! Får ta tag i en date, dricka oss lite "Cotton Eye Joe-modiga" och slå lös, haha.

      Kram!

      Radera
  32. Underbar, som vanligt!
    Och stor igenkänningsfaktor när maken ringer hem när han redan skulle varit hemma... Ahh!!

    Btw, så har jag lök i min köttfärssås även om L skulle föredra utan. Jag säger att det inte går att göra utan.. Hoppas att du har en skön helg,
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där helvetestimmen finns tydligen hos fler! ;) Skönt att det inte bara är jag!

      Ha en go helg!

      Kram!

      Radera
  33. Vilken fantastisk blogg!!!!
    Har själv två barn och det är verkligen inte en dans på rosor jämt. Men det betyder verkligen inte att jag inte älskar mina barn!
    Supermorsorna på FL har så dåligt självförtroende att det blir patetiskt. Det GÅR INTE att vara världens bästa mamma jämt, man blir trött ibland. (ofta)
    Det GÅR INTE att hålla huset kliniskt rent
    Det GÅR INTE att gå runt med fina påkostade kläder hemma och säga att de inte kommer fyllas med kräk eller mat
    Det GÅR INTE att hindra barnet från att sova på mage när de lär sig att vända sig själv
    Jag skulle kunna fortsätta.... =)
    Vilka idioter!!!!!!
    Älskar din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, TACK!

      Nej, det går inte att vara världens bästa mamma jämt! Man älskar sina barn...nästan alltid (haha) - men man behöver inte älska att vara mamma!

      Radera
  34. Hahahahaha! Hoppas verkligen Per Morberg läser det här! Såg att någon skickat det till honom, hahahaha. <3

    Han borde förgylla din tillvaro med lite boeuf minsann. Men förklara - Per Morberg..? Hm...

    Tack för en kanonblogg! /Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst borde han det?! Jag är öppen för "boeufiga" förslag! ;)
      Jag...återkommer med en förklaring! ;)

      Tack för att du tittar in!

      Radera
  35. Hahhaha men goding!!!! INgen kan skriva så målande som du,. jag är lite kär i dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken tur att kärleken är besvarad! ;)

      Radera
  36. Hahahahahahaha.......story of my life....tårarna sprutar av skratt och gråt.....tänk....att det finns de som har det precis likadant hemma som en annan..... I love u.... Du ä bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att vi är flera i misären?

      I feel the love! Wiiih!

      Radera
  37. Underbart!! Känner igen mig i varenda ord och skrattar högt!

    SvaraRadera
  38. Du behöver semester.
    Alice behöver semester.
    Elton behöver inte semester. Men ett tips från luttrad mor/farmor: låt barnet äta naken (i bara blöja då). Lägg tidningar under matstolen. När måltiden är över, kan man duscha barnet, vika ihop tidningssidorna om matrester och kasta. Alice behöver inte äta. Säg det till henne: men älskling, du måste inte äta. Men sitt gärna här och håll oss sällskap.Hon svälter inte. Hon hittar väl kylskåpet? Mitt barnbarn kunde livnära sig ur min kyl (som står på golvet) redan som 2-åring. Han handlade sina livsmedel själv på Coop när vi var där: färdiglagade köttbullar, yoghurt,tomater och burkmajs. Jag behövde bara hälla upp majsen i skålen. Och man behövde inte duka bordet: han satt på golvet och åt. Gör inte så stor affär av MIDDAG. Peka på kylen och säg varsågod! Barn i Alices ålder kan hålla viktkurvan på en ärta om dagen på ett ungefär. Harembyxor och linne låter tjusigt. Freddy måste lära sig att inte vara sen: det är den sista kvarten som katastrofen utvecklar sin fulla kraft. Säg till honom att jag sagt det.

    Hälsningar Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika kloka farmor! Jag fick nästan glädjetårar när jag läste om tidningspapper på golvet! VARFÖR HAR JAG INTE TÄNKT PÅ DET?! Numera pryder Hallandsposten våra golv i köket under måltiderna och du har besparat både mig och barnen en del fula ord! <3

      I två dagar har vi kört "Men älskling, du behöver inte äta...men sitt gärna här och håll och sällskap". Igår sa hon "TACK mamma!", i morse sa hon "Men mamma, gubbarna i magen är nog hungriga" och ikväll sa hon "Jag tänker inte äta...men jag stoppar in lite i munnen i alla fall." Och ja, kylen hittar hon ju själv...så jag får helt enkelt gömma chokladen bättre.

      Freddy hälsar att han ska skärpa sig!

      TACK återigen för dina kloka ord! Ibland är det svårt att de ljuset i misären... ;)

      Kram!

      Radera
    2. Fy fasen vilken fantastiskt skön svärmor du har!!

      Radera
    3. Ja, jag vet. Dock är denna "farmor" en annan fantastiskt skön människa! :)

      Radera
  39. Hahaha! Satt vid köksbordet hemma hos mina föräldrar, när jag läste inlägget. Som vanligt börjar jag fnittra och skratta... 12-åriga dottern meddelar mormor att nu läser mamma "Kattens blogg"....
    Kunde inte hålla mig utan jag högläste inlägget.... Eller rättare sagt försökt mellan skrattanfallen.... Precis så tjocka Goa lår... Det slutade med att min mor och jag skrattade så tårarna rann! Du kan verkligen lyckas!
    Se till att få den där boken skriven NU! Det blir nästa bok att ge nyblivna mammor istället för Mamman och den vilda bebin - den börjar ta slut så nu fanns den bara att köpa på nätet.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, underbara du! Jag ska ta tag i boken nu i sommar, ska bara träna upp armmusklerna innan mammamaffian anfaller mig med basebollträ, haha. ;)

      Kram!

      Radera
    2. Haha! Behöver du en bodyguard så har jag semester nu så jag kan ställa upp. Du skriver och jag tar hand om baseballträet... Lite nytta ska jag väl ha av all träning ...

      Radera
    3. Wohooo!! Tack! Då kan jag dra igång redan ikväll! ;)

      Radera
  40. Hahaha...Har tittat in på din blogg och fått mig några goda skratt :)

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Det är första gången jag är inne på din blog! Men fy fasiken vad jag har skrattat!!
    Det här inlägget är som taget ur min vardag. Underbart att det finns de som vågar skriva om det.
    Jag är själv två barnsmamma med killar på 2 och 5år. Så det du skriver känns så väl igen...
    Och på tal om den här förbannade mammamaffian... Är de och deras män som flirtar via den där sajten Victoria Milan??
    Måste ju ha någonstans där de lever ut sina hemliga lustar. :-)
    Fortsätt skriva!!
    Hit kommer jag flera gånger!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen in, kul att du hittat hit!

      Ja, det är ju skönt att det blir lite igenkänningsfaktor här, då är det inte MIG det är fel på! ;)

      Ja, det är kanske där de hänger. Tror inte jag hittar Per Morberg där i alla fall? ;)

      Radera
  42. Sambon tipsade mig precis om din blogg och jag måste bara säga att det mesta känns igen här hemifrån. Särskilt #5 och det där med "Jag älskar inte det här", även fast lilla fröken har önskat exakt den sortens mat 5 minuter innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med nya följare - välkommen in! :)

      Ja "jag älskar inte det här" är en klassiker. Tydligen är kärleken ganska kortvarig när man är liten, haha.

      Radera
  43. Oh, my god vad jag känner igen det där från när ungarna var små... Jag blir ibland lite sugen på en liten till men då går jag bara in och läser din blogg så går det över direkt!!!

    Tack älskade du för att du räddar mig varje gång!

    Love you <3
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, "Meekatt - nu även som preventivmedel"? Det är ju lysande! ;)

      Kram fina du! <3

      Radera
  44. Hittade din blogg nyligen och jag måste säga att du är en frisk fläkt i ett liv omgiven av supermorsor och förståsigpåare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittat in hit! Här inne är vi alla VANLIGA TRÖTTA mammor som älskar våra barn...nästan alltid! ;)

      Radera
  45. Oj oj oj vilka flashbacks jag fick nu! Framförallt din beskrivning av sanerings jobbet som vidtog efter varje måltid - ett tag tjatade jag på ALLVAR på maken för att jag ville få en golvbrunn installerad under köksbordet, kändes om enklaste vägen till rengöring; in med högtrycksstputan bara och låt skiten rinna ner i gölvbrunnen. Men han vägrade tyvärr, så det bästa alternativet jag kom på var att köpa en Ikea barnstol i plast (du vet en sån där enkel vit variant med kryssben där ungen sitter som i en platslåda man kan ta bort) och bar jag sonika in den vilt skrikande ungen i stol och allt och placerade både honom och stol i badkaret - sen tog jag fram duschen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kör också med den stolen och duschen räddar oss ibland...men vägen till duschen är en bit här hemma...och det trillar liksom mat hela vägen dit. Golvbrunn är genialt! Ska börja gräva redan ikväll, haha.

      Radera
  46. Hahahahaha! Du är grym katten! Älskar alla dina texter! Läst igenom bloggen ifrån dag ett och framåt och du är fan helt otrolig!! Sluta aldrig blogga! Ska tipsa alla jag känner om dig! Alla föräldrar behöver lite mer ärlighet och lite mer "Meekatt" i sina liv!! <3

    SvaraRadera
  47. Linda - mamma till Trent och Ella.17 juli 2012 kl. 20:05

    Hej du härliga människa!
    Efter denna status av mig idag på fb:

    "Varför är alla andra så otroligt effektiva? Städar, tvättar, rensar inne och ute, shoppar och inreder, anordnar middagar och fester, tränar, myser med familjen, åker på resor och planerar framtida resor......
    Jag känner mig usel som människa när jag knappt får ihop vardagen :( "

    så tipsade en av mina vänner mig om din blog. Har än så länge bara hunnit med att läsa detta inlägg som fick mig att skratta så jag grät av igenkänningsfaktor.

    Tack snälla för att du bloggar :)

    Nu vet jag vad jag skall göra de få stunder jag får över; -Läsa igenom hela din blog!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, mer nya läsare! Välkommen in! :)

      Vi kämpar ALLA med att få ihop vardagen - vi är bara olika ärliga med hur jobbigt det är! ;) Kul att du hittat in hit!

      Radera
    2. Håller med dig Linda! Just av samma skäl som du har jag bojkottat Facebook. Satt mest och irriterade mig på alla puttenuttiga inlägg som bara osar fejk. Nu känner jag mig fri! Och håller mig i denna härliga bloggen istället :-)

      Radera
  48. Svar: Hehe! Klart du inte kommer att göra. ;)

    Per Moberg, ja... Har dom inte reagerat över den potentiella möjligheten till en trekant... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att det finns en möjlighet?! ;)

      Radera
  49. FANTASTISK BLOGG! Hittade hit via familjeliv och jag tror att jag stannar här inne istället. Hur kan jag ha missat denna bloggen? Fullkomligt älskar dena texter och hur du beskriver dig själv och vardagen med barn. Keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeyh - tack! Kul att det trillar in så många nya läsare! Välkommen in!

      Ja, här inne är det betydligt trevligare än inne på FL så häng gärna kvar här istället! ;)

      Radera
  50. Hej Malin.
    Jag är en av dina nya läsare och vad jag önskar att jag läst detta när jag fick mitt första barn. Alla pratade om hur mysigt det var med en liten bebis i huset, att sitta och amma i timmar och titta in i varandras ögon. Va fan va det för bullshit? Två veckor efter att jag fick min dotter hade jag även fått massiva köttsår på tuttarna mycket mysigt och romantiskt... inte. Ingen sömn inget sex och ja ingen lugn och ro. Det är ju orättvist att lura unga kvinnor att tro att livet är som en dans på rosor när man får barn, jag önskar att någon hade sagt hur svårt och påfrestande det är med en liten då hade jag förberett mig lite mer (istället för att äta choklad hela tiden haha)MEN som jag också tycker att du får fram i ditt skrivande är den otroliga kärleken till sina barn som ligger bakom allt detta jobb, bara tio månader efter mitt lilla "troll" kommit in i mitt liv väntade vi nr 2. Och då visste jag vad jag hade med att göra och då gick allt så mycket bättre.
    Keep up the good work
    Kram Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ida! Kul att du gillar bloggen!

      Precis som du skriver - bullshit! Vi mammor måste vara mer ärliga mot varandra! Det är mysigt och fantastiskt och underbart....bla bla bla. Men det är JÄVLIGT JOBBIGT också. Det glömmer man tydligen att berätta...och därför sitter vi nyblivna mammor och gråter i soffan och känner oss värdelösa. Lite mer ärlighet ifrån andra mammor hade gjort allt så mycken enklare att ta sig igenom!

      Välkommen in hit!

      Radera
  51. Du är så underbar! Du vet och kan allt! Du är glädjen i mitt inrutade liv!
    TACK!!!
    Skrattar så jag dör igen!!!
    Måste ha nio liv eller nåt :)

    SvaraRadera
  52. Angelica Karlsson12 augusti 2012 kl. 23:50

    Jag ÄLSKAR Per Morberg:)

    SvaraRadera
  53. Skulle fixa frukost till ungarna hemma så var den dan förstörd... lilla tjejen har gluten och därmed bröd som jag inte gärna slösar med. gjorde iordning en smörgås och hade pratat med henne precis innan om att SMAKA på smörgåsen med liiite marmelad i ena hörnan ja då smörgås klar och på bordet- utbrott vill inte haaaaaaa den är ÄÄÄÄCKLIG (rätt roligt då hon inte ens provat) men syster var "snäll" och berättade att det var honung på, vilket det itne var det är aprikosmarmelad. 5 min väntan sen göra en ny då jag i ilska slängde den första i soporna. samma resultat. 1,2,10´000, 20´000 hur långt ska man räkna ????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska börja räkna när barnen föds...och fortsätta tills man är död?

      Radera
  54. Kommit ut en ny bok nu som heter "Handbok för psykon" typ ADHD/ bipolär och andra med neuropsykiatriska störningar till skillnad från normalstörda. Du får skriva en handbok för äkta barnfamiljer á la Meekatt så här kan sanningen se ut.... Att sitta ner och önska att man kunde sjunka genom jorden är helt normalt ;-)
    DU borde helt klart få ge ut en bok !!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  55. Åh, vad skönt att läsa om en "riktig" familj och inte en tillrättalagd bloggfamilj. Vi är många här ute som känner igen oss i det du skriver! Bra skrivet och med mycket humor och glimten i ögat. Men likaväl ganska sant. /Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, vi är som vi är...här förskönas inget! ;)

      Radera
  56. Vilken rolig blogg :) känner igen mycket men samtidigt tycker jag att vi kvinnor/mammor måste sluta försöka vara supermänniskor. Många män kan och borde hjälpa till mer hemma. Jag får alltid maten serverad i gengäld slipper han städa golven :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får ju huset städat, tvätten tvättad och vikt, diskmaskinen tömd och soporna uttagna...så jag kan inte klaga! ;)

      Radera
  57. Ja men gud, det är som om du skrev om mig... Tack för din roliga, högst igenkännande text :)

    SvaraRadera
  58. Skrattar så tårarna sprutar!! Har förträngt den där tiden å allt du skriver om ;-) Underbar blogg du har!!! Kram

    SvaraRadera
  59. Hahaha, låter nästan som våra middagar. Dock har vi en städmaskin som underlättar saneringen - en hund. :)

    SvaraRadera
  60. Haha! Har vi samma ungar eller??!! Precis så går det vi här med! :-D

    SvaraRadera
  61. Det låter som en scen sen tagen exakt ur mitt liv!! Tack för att du fick mej att skratta istället för att gråta!

    SvaraRadera
  62. Alltså...det känns som om du har spionerat på mig...det är EXAKT så det går till här hemma också! Jag trodde att jag var ensam men det här inlägget och alla kommentarer bevisar motsatsen, fasen vad skönt! Att vi är många som har det likadant alltså...inte att det är total härdsmälta varje dag :-) Hittade din underbara blogg idag och känner igen mig i precis allt du skriver - fortsätt så! Mycket underhållande och jag skrattar så tårarna sprutar :-) Tack!

    SvaraRadera
  63. Helt underbart och klockrent!

    SvaraRadera
  64. Kommer så väl ihåg småbarnsåren fast det är över 30 år sen. Och sen undrade omgivningen varför jag bara hade 1 barn,behövs det nån förklaring? Daa.

    SvaraRadera
  65. Hahaha !! Du är ju helt underbar !! Problemet är bara att man känner igen sig allt för väl i inlägget
    och ni på facebook som lagar mat ihop med era barn i ett rosenrött sken, antingen så ljuger ni annars
    är det något fel på era barn för så där ser det inte ut i verkliga livet :)

    SvaraRadera
  66. Haha precis så är det. Kan inte förstå mig på folk som tycker att matlagning är en rolig grej.. riktigt härligt att läsa:)

    SvaraRadera
  67. Underbart!!!! Som taget från mitt liv :-):-D

    SvaraRadera
  68. Åh vilket fantastiskt inlägg. Som jag känner igen mig.
    Tack för det

    /Förortsmorsan

    SvaraRadera
  69. Underbart o så sant! Tror inte att det finns många småbarnsföräldrar som inte känner som du ibland...

    SvaraRadera
  70. HAHA! Idag hade vi högläsning på jobb. Du är förbannat bra katten!

    Kockarna i Sjöbo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kockar!? I sjöbo?! Kom hit för fan och hjälp mig!!

      Radera
    2. HAHAHAHAHAHAHA!!!

      Radera
  71. Vad skönt att du har en karl som kommer hem om kvällarna, det gör inte min. Hehe. Efter hell hour fortsätter det i några timmar till, varför inte med jobbig läggning och vaknatt... Ingen karl i sikte då heller för han kommer hyfsat utvilad hem på morgonen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men all den energi jag lägger på att reta mig på att Freddy är sen har du ju KVAR i kroppen!? ;)
      Haha, hatten av för alla mammor och pappor därute 3<som fixar det själv!

      Radera
  72. Hjääälp, jag skrattar ihjäääl mig!

    SvaraRadera
  73. En mammakompis delade det här i en fb grupp. Jag har nog aldrig skrattat såhär mycket. Skrattade så jag inte kunde läsa för sambon. Känner igen mig sååååå väl. Alltså, det är nå helt otroligt. Hahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul med nya läsare! Välkommen in! :)

      Radera
  74. Du är bäst! JU mäjk maj däj! :)

    SvaraRadera
  75. Fasen så bra skrivet... känner nu att jag inte är ensam om de där hyperventilationen innan pappan kommer hem... de är hemsk stund. .. och liksom du skriver. ... pappan är någon helig gud tydligen. Nått glas vin räcker ej på kvällen... ibland känns de som att skit i glaset halsa flaskan istället ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte ensam! Hell hour har vi allihop! ;)

      Skål!

      Radera
  76. Tack för att du gjorde att min dag började med ett gapskratt! =D

    SvaraRadera
  77. Hahaha.. Helt jävla underbart! Så äkta! Det här kan nog bli den första bloggen jag följer. :) /Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, välkommen in hit! Hoppas du hittar fler inlägg du gillar! :)

      Radera
  78. En sån timme har inte vi här och har aldrig haft. Planera dagen , om det går, också gärna i förtid. bättre så .. det blir det genast mycket bättre för er alla även om pappan blir sen. Man slipper gnället, om du är stressad, obekväm och irriterad så smittar det av sig till barnen. (Hoppas du redan visste det) andas och ta det lugnt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Jag lovar att jag försöker andas. Det hjälper dock sällan. Men sån é jag! ;)

      Radera
  79. Berit Rolandsdotter12 december 2013 kl. 12:37

    Hej!
    Helt underbart, får minnen tillbaka som är roliga nu men när det var så här kunde jag hålla mig för skratt.
    Nu med sladdisen är det inte lika viktigt, det fungerar ändå.....
    Man blir mer laid back på äldre dar.
    Helt underbar läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skönt att det är fler som känner igen sig! Och ja, jag väntar på den där laid back-känslan här, haha.

      Radera
  80. Nästan som att läsa om sig själv!

    Jag älskar också dig nu :)

    SvaraRadera
  81. HELT underbart!!! Min man bad mej att läsa detta precis innan vår hell hour började, jag nästan grät av skratt!! TACK för att du gjorde en annars ganska trist och blåsig torsdag lite roligare! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Kul att du hittat in hit! :) Hoppas hell hour gick bra! ;)

      Radera
  82. OMG vad KLOCKRENT!!!! UNDERBART att läsa hur sanningen ser ut! TACK för att du gör att jag känner mig "normal" för det där kaoset är ALLTID hemma hos oss också! LÄGG TILL att tvååringen HELST ska sitta i knäet och mata MIG med sin mat... SUCK.... som sedan slängs på golvet!

    SvaraRadera
  83. Ojojoj så rolig läsning, det är stor igenkänninsfaktor...och så roligt att min 5-åring säger precis likadant "jag älskar inte det där" :) Det är så befriande med de som kan säga hur det _egentligen_ är. Och sms:et om han han blir sen, klockrent haha Tack!

    SvaraRadera
  84. Det här var bland det roligaste och sannaste jag läst någonsin. Tack.

    SvaraRadera
  85. Haha det är som hämtat ur vårt hem, jag visade även maken ang punkt 4 och 5 som är sååå viktiga! Numera skickar han sms då han far från jobbet och då kan jag börja räkna ner - det tar exakt en timme tills han står i hallen! ;)
    Tack för en underbar sanning, du har numera fått en till läsare! :D
    Kram från en annan två barnsmorsa!

    SvaraRadera
  86. Härligt skrivet, älskar texten jag verkligen ser det framför mig och känner igen mig. MEN det finns hopp, de flyttar hemifrån en vacker dag.. så småningom.... Lycka till och fortsätt skriva. PS. vem behöver inte Per Morberg. :)

    SvaraRadera
  87. Hög igenkänningsfaktor! Bra skrivet!

    SvaraRadera
  88. Och när man sanerat barnen, fått dem i säng, suttit i soffan, dragit i sig två glas vin (eller kanske fler om man vill vara ärlig), somnat, dräglat (stavas det så?), snarkat, vaknat med ont i ryggen och släpat sig in i badrummet för att åtminstone visa tandborsten för tänderna och precis ska släcka badrumslampan så ser man att man glömt ta hand om tvätten i tvättmaskinen.

    SvaraRadera
  89. Jag började läsa din blogg igår och herregud vad min dag blir bättre efter lite läsning.
    En jävligt ärlig och härlig blogg.
    Tack för att du förgyller min dag =)

    SvaraRadera
  90. Jag kan bara säga: Du är SÅ underbar <3

    SvaraRadera
  91. Stackars dig... Stackars dig som behöver mata dina barn, vilka otacksam jävlar som inte fixar det själva. Och usch för bajs, vadå?!?! Bajsar barn? Vilken bra mor du är som låter dina barn gå i nerbajsade blöjor,.stackars dig... Verkligen. Barn bajsar, och äter. Nej dom visar sällan uppskattning, de är ju trots allt bara barn.. Det finns folk som jag, som drömmer om bajsblöjor och skrikande barn men inte kan få några. Visa lite respekt för andra människor, framförallt för dina egna barn.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!