måndag 3 december 2012

Önskningar, Läskiga Barbies & Kissande pappor!

Då var helgen slut och vi har fyllt på kärleks- och energikontot i Sjöbo i helgen. Ledsen att jag varit kass på att blogga men det har inte funnits tid...eller lust. Men det ska jag ta igen i veckan!

Vi inledde helgen hos moster Ingis med världens bästa spagetti & köttfärssås. I vanlig ordning stod Elton upp hela måltiden och vrålade och Alice vägrade äta. Skönt att allt är som vanligt och att det inte blir "tillgjort och konstigt" bara för att man är borta...suck. Ungar! Det börjar bli jävligt tröttsamt att äta tillsammans med Elton. Det jag önskar mig mest i julklapp i år är EN barnfri frukost och EN barnfri middag i månaden! Jag får nästan ångest bara jag vet att det snart är dags för mat. I torsdags fick jag ett litet bryt och lämnade matbordet mitt i middagen. Jag satte mig i soffan i min ensamhet och hann precis tänka "Fy fan vad skönt att få äta ensam" när Alice landade bredvid mig med orden "Åh, vad skönt mamma...att äta här inne ihop!". Giv. Mig. Styrka. Och snälla Elton - SLUTA SKRIK!

På fredagskvällen drack vi Gin & Tonic och löste alla världsproblem medan Alice handlade godis i Ingis "godisaffär" som hon byggde upp i köpet. Världens bästas Ingis! Om du visste hur mycket jag älskar dig!

Lördagen ägnades åt julklappsshopping på Bo Ohlsson i Tomelilla. Ni som inte har alldeles för långt dit och som har barn under 10 år - ÅK DIT! Här fyndar man leksaker till kanonpris! Bra märkesgrejor till "billigare-än-ullared-pris". Som ni vet så har jag lite svårt för Ullared, haha. Jag brister redan på parkeringen... ;)
Jag fixade massor med julklappar, köpte fina kläder till barnen och födelsedagspresenter till min blivande 5-åring. Hittade till och med en overall till Kravallis för 99 spänn! Yeyh!? Alice hade fullt fokus på "läskiga Barbies" som hon köpte för sina pengar som hon fick för sin Bobbycar.

Läskig?

Efter shoppandet kastade jag ner familjen i jacuzzin och Elton har nog aldrig haft så kul...någonsin. Han skrek i en halvtimme när jag tvingade honom att gå upp, haha. Vi borde verkligen skaffa badkar! Den där IKEA-baljan börjar bli lite trång...
Freddy räddar upp bilden med en båt, haha. Lycklig nakenfis!
Imorse vaknade vi till snö som vräkte ner och en lycklig Alice fick inviga sin nya overall. Det är riktig lycka det där... Årets första snö...första snöängeln...de första förfrusna fingrarna och årets första is-bobba under näsan. (<-- örk) Alice läxade upp sin chockade lillebror med orden "Ät inte gul snö. Det har mamma sagt. Pappor har kissat där!" Ja, nu var det nog hundar jag skyllde på men budskapet gick fram och det är jag nöjd med! Sån é jag! 
Fina Kravallis - Grantomten - en förvånad Elton
Idag kom kusin Thereze inom och lämnade en våffeltång till oss innan vi åkte hem. Alice såg ut som en söt och "trollig" 4-åring när hon gick och la sig. Jag ser ut som en blekfet variant av Rulle som i "Hej alla barn, jag heter Rulle...och jag kan ta tjejerna på bröna"-Rulle. Fan. Jag har lovat att lämna Alice på dagis såhär imorgon. Vad gör man inte för sina barn? Tur att jag återgått till att bli en sunkig "halv-nio-mamma". Ingen ifrågasätter hur vi ser ut. Mammorna som lämnar en timme tidigare är antagligen på väg till arbetet och är därför mycket snyggare än mig...som bara ska hem...och söka arbete. Ja, jag är en sån mamma...som "inte ens kan lägga en grundsminkning" när jag bara går hemma. Håll i hatten mammamaffian - jag går utan bh också...hemma. Får jag oväntat besök rullar jag bara upp mina lååånga bröst (<--Tack som fan Alice) och fäster dem i byxlinningen...) För sån é jag!

Veckan som kommer blir nog riktigt bra. Jag ska fatta viktiga beslut, träffa spännande människor, köpa födelsedagspresent till Freddy och julpynta klart. På fredag är det julbord med Freddys jobb och jag har lovat att uppföra mig...precis som vanligt. På lördag kommer Freddy vara bakis och på söndag ska vi och en kompis upp till Göteborg och titta på
Ricky Gervais - UTAN barn! Yeyh! (Ska bara fixa barnvakt... En liten detalj, haha).

Påminner om pågående tävling:

* 2 vinnare vinner 500 kr vardera att spendera på ZooSajten (<--klicka). Skäm bort era husdjur lite extra i jul! Ni har väl köpt Adventskalender till hunden? På ZooSajten hittar ni allt ni behöver till era djur!


* Tävla också om bältesstolen Assure ifrån AKTA GRACO genom att klicka HÄR!

over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Min dotter hade en period där hon gallskrek vid middagstid och vägrade äta. Vi tröttnade tillslut och satte henne framför favorittecknat på tv.
    Hon tystnade och åt.
    Säkerligen inte godkänt att göra så men för att inte bli galen så fick det bli så. Hellre en mätt och glad unge framför tvn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla sätt som funkar är bra! Med Alice funkar det - Elton är för liten tyvärr. ;)

      Radera
  2. Men åh, skit att jag inte visste att du skulle till Bo Ohlsson! Jag bor ju bara en knapp kilometer därifrån....jag kunde ju bjudit dig på geisha! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skit också! Nästa gång ska jag förvarna! ;)

      Radera
  3. Jag går också osminkad och BH-lös här hemma.. Varför ska man slösa mascara för att göra sig själv nöjd när man tittar sig i spegeln liksom... hihihi... eller... kanske därför man skulle sminka sig ???????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det kanske är just därför? ;)

      Radera
  4. Här är en till som går utan bh hemma och släpar tuttarna i golvet. Smikar mig gör jag inte heller, tror till och med att min 6 åring har mer smink än ja ???? Jaja tur att man har en man som älskar en som är och inte hur man ser ut :-) Har följt din blogg nu ett tag och känner så väl igen mig själv i vad du skriver. Jag övergav familje liv för jag var trött på präktiga mammor. Jag odlar inte och plockar inte min egna mat för vad skulle då affärerna leva av ? Laga mat gör jag men man FÅR lov att ta genvägar. Tack för att du får en att man duger

    SvaraRadera
  5. Åkte till stan idag - med pattarna i vinden.. Eller ok, kanske inte. Det var minus 13 och jävligt mycket kläder. En lite för liten vinterjacka gjorde att dom i alla fall höll sig fast .. där nere vid naveln någonstans. Smink? Vem och varför? Jag är trött och skitless. Uppe redan klockan 6. VEM sminkar sig då?
    Lämna på dagis. Dricka kaffe ENSAM på café för första gången på månader.. sedan fick jag ångest över att jag är tjock och bara ligger hemma och äter chips .. så då började jag gå.. nästan 8 km blev det. Jag är fortfarande förvånad. Undrar om det någonsin hänt? Fråga inte hur lång tid det tog!
    Sedan var det tre timmar på öppna förskolan. Och jag sket i att duscha imorse.. Så ja, plussa faktorerna. Jag lär vara bannad från stan ett par månader nu tills allt är glömt! ;))

    Våga vägra Bh, smink och Pretto! ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. "pattarna i vinden" - hahaha. Ser det framför mig!! haha

      8 kilometer? Är du galen kvinna? ;) Hoppas du mår bra, haha.

      Heja dig!

      Radera
  6. Lurede lidt på om man mon mødte dig i helgen, när vi var i Sjöbo og handle ;) he he

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!