onsdag 5 december 2012

Inskolning, Kärlek & Pannkakor!

Idag hade Elton suttit ute i hallen hela tiden...med sin mössa och sina skor i famnen. Han hade inte varit ledsen hela tiden...men ville hålla sig nära sina ytterkläder. Så där satt han...med en personal...i nästan två timmar och provade mössan och jackan. Några utav de andra barnen hade kommit ut och de hade haft lite sångsamling där ute i hallen, haha. Lille killen. När det var dags för mat hade han vaknat till ur sin ledsamhet och när jag kom satt han fint vid bordet och åt. Mammas gosse - finns det något gott i närheten...då blir man glad! 

Ja, vi får väl se hur det går imorgon. Han kanske sitter i hallen igen...eller så vågar han sig lite längre in mot avdelningen. TACK underbara personal för att ni sitter där med honom och låter han få tid på sig. Jag vet att ni har fullt upp med många barn. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen utav barnen har löss...nu när ni spenderar dagarna med att prova varandras mössor i hallen. (*häller handsprit i mitt eget hår fall i fall*)  ;)

Nu till något helt annat: Alice är KÄR! Sådär fnittrigt mysigt och härligt kär! Och det är ömsesidigt! I flera dagar har jag blivit anfallen av två fnittriga barn på dagis när jag hämtat. "Får vi leka idag!?" "Alice mamma!? Får jag leka med Alice?!" Så nu tog jag tag i saken och ringde till killens mamma och imorgon ska han följa med oss hem efter dagis på lek och fika. Alice har redan städat sitt rum och ritat en inbjudan med hjärtan på till sitt 6-årskalas...som är om ETT ÅR och tre veckor, haha. Ja, vid fina tillställningar gäller det att vara ute i god tid! Han är i och för sig bjuden på 5-årskalaset som äger rum nästa lördag och den inbjudan är tydligen upptejpad på väggen hemma hos honom så att han kan titta på hennes bild, haha. Sötisar! 

 Nu ska jag åka till Maxi och köpa ägg. Alice vill bjuda på pannkakor imorgon!

over and out.

//Meekatt...

16 kommentarer :

  1. Fina Alice, så underbart!! :-) Och så mysigt att det är ömsesidigt!! Fina braiga mamma Malin som fixar så för sina härliga barn, så att dem får bjuda på pankakor, ha kalas och ta hem kompisar och leka!!! :)

    När min lilla började på dagis så var hon i samma stil som Elton, ledsen när jag gick, klamrade sig fat med armar och ben... Men jo, man måste vänja sig, samhället är gjort så, man måste jobba! För allt annat..! Och man måste för sig själv också! Även mammor är personer, precis som barnen är, man behöver varandra så mycket, och man behöver tid med sig själv!!...

    Invänjningstiden är jobbig! Det känns FEL! Min Felicia gick direkt och skulle klä sig och gå hem, ville inte gå dit.. Men det blir bättre, det blev bättre!

    Jag testade ibland att gå med in, till en leksak tex.. funkar för en del, funkar inte för andra.. Hoppas det snart går bättre!

    Trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt med pirriga magar! :) "Dåligt-samvete-Malin" ska ta igen för att hon inte fått ha kalas tidigare så nu slår vi på stort, haha. Disco med 20 barn inbjudna! Hjälp?!

      Exakt så är det. Man är ingen maskin bara för att man är mamma. Man måste få andas ibland...och trots att det är tabu att känna så - så ÄR det så!

      Jag hoppas det släpper snart och att han VILL gå in. Men det får ta sin tid - vi har ingen brådska än. :)

      Kram!

      Radera
  2. Dagens boktips - underbar bok!!
    Kaninen som längtade hem

    http://www.bokus.com/bok/9789129645712/kaninen-som-langtade-hem/

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH vad synd att den var slutsåld, måste leta rätt på den! Tack för tipset!

      Radera
  3. Hej malin vill tacka för en sjukt bra blogg som min sambo nu också börjat läsa man blir bara så jävla glad! Men d jag främst ville kommentera än så underbart liten söt tjej du har!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vad kul att ni hittat hit!

      Ja, hon är söt min lilla Kravallis! :)

      Radera
  4. Det får mig til at tænke på en lille polsk dreng på dagis som sad i hallen og ventede på sin mor hele dagen.... i flere måneder :( Det var så sørgeligt. Han kunne ikke sproget; fik det dog lært så småt, da alle som kom forbi ham hilste og småsnakkede med ham. Jeg fik dagligt en ubændig lyst til at tage ham og give ham et ordentligt kram...

    SvaraRadera
  5. Jag är verkligen en planerings människa men ett år är till och med för mycket för mig :) haha... Söt-Alice!

    Kram Hannaa cramer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att jag inte är ensam om den tanken! ;)

      Kram!

      Radera
  6. Men jag döööör vad gulligt!

    SvaraRadera
  7. Skolade in min pojke precis, och han satt i en vagn som personalen rullat in i rummet - i två veckor!! Han vägrade lämna vagnen :-D
    Men nu så...det gick över ;-)
    HEJA ELTON!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla sätt är bra! Ja, heja Elton! :)

      Radera
  8. Stackars lille Elton, och stackars ditt mammahjärta, men det är så det är. Barnen måste gå på dagis, ingen vanlig människa har råd att gå hemma... Åsså är han ju så liten, det går ju inte riktigt att förklara... Men han kommer lära sig hur kul det är! Och då kommer han inte vilja följa med hem, alls!

    Och söta lilla Alice, första kärleken är alltid den bästa! Pannkakor på första dejten, det måste ju slå allt annat! :P

    *kram* på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart har han fattat grejen och kommer stå och skälla på mig när jag kommer...som storasyster gör, haha. "JAG HAR INTE LEKT FÄRDIGT MAMMA!!" :)

      Ja, det måste det ju göra? Pannkakor is da shit!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!