måndag 3 december 2012

Pimp My Girl!

Vi har ju fått hem de fina kläderna vi beställde ifrån bibilo kids design! Alice älskar sin kjol och jag misstänker att det blir strumpbyxor och tröjor som varieras framöver här hemma. Kjolen åker inte av. Just nu sover hon i den, haha.

Elton är jättefin i sin nya goa dress. Han envisas dock med att dra upp luvan och klämma fram öronen så att han ser ut som Toker - men han är ganska söt i alla fall, haha. På lördag ska vi ha kalas för Freddy och då ska Elton ha sina nya Rockefellajeans med hängslor!

 
Mammas cooling. Det gäller att passa på så länge man får. När Alice fyllde tre fick hon en egen vilja och jag tappade ALL makt över garderoben och hennes utseende. Nu kan jag lägga fram snygga jeans och en tröja på hennes säng. Tio minuter senare kommer hon ut ifrån rummet och ser ut som en prostituerad som gått vilse på Myrornas. Suck. Inte konstigt man jagar henne med kameran när man väl lyckats få på henne matchande kläder...

Nu kan ni fynda fina julklappar med YTTERLIGARE 10% rabatt på ALLT inne på bibilo - skriv bara in koden 1010 i rutan "eventuell rabattkod" och klicka på "lägg till kod" så dras rabatten av! Rea på Rea - thats the way I like it!

Nu ska jag städa till kaninhelvetet. Hon bajsar ju en del...och numera på två våningar. Så är det när man bor i lyxvilla...shit all over.

over and out.

//Meekatt...



 

16 kommentarer :

  1. Vilka fina barn du har! Kjolen var jättefin, en sån skulle min Saga älska med!

    Lyx med tvåvånings-dass, haha!

    SvaraRadera
  2. Jag är heeeelt chockad, har du inga hen barn? Du vet sånadär hönor som är så inne nu? Allt kommer gå utför för dina barn, Elton kommer bli en hustrumisshandlare och Alice kommer bli en kuvad golvskurande kvinna. :)
    Snygga kläder!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej jag har en hona och en hane! ;) Ja, antagligen går det åt helvete. De får ju skräpmat ibland... ;)

      Radera
  3. Ps, ta inte mina kommentarer allt för seriöst, fråga Fnulan -hon "känner mig". Hahahaha!

    SvaraRadera
  4. Inte för att jag varken har barn eller erfarenhet, men skulle det inte hjälpa att undvika att köpa kläder som kan kombineras till prostitutionsoutfits? :)
    Diana: tror du att barn far illa av att inte kläs könstereotypt? Jag reagerar visserligen över att meekatt inte reflekterar över det, men so what? Hon verkar vara den allra bästa mamman för sina barn oavsett! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, bra tänkt. Men du vet...en kjol ifrån "klä-ut-sig-lådan" mixat med en baddräkt, en scarves runt midjan och läppstift - tadaaa! Hon får liksom ihop de mest konstiga och oväntade kombinationer.

      Note to self: Köp inte fnask-kläder till barnen! haha

      JAG tänker inte på det alls. Jag köper de kläder som jag tror att Alice tar på sig. Elton klär jag i det jag tycker han är fin i. Enkelt...och alla är nöjda. :)

      Radera
  5. För att förtydliga.. Man måste ju verkligen välja sina fighter. att alice väljer kläder själv blir väl inte ett lika stort problem om allt hon kan välja på är okej att leka i? Om man orkar ta fighten i klädaffärer till att börja med :)
    tack för den roligaste bloggen, även för oss utan barn! Hälsningar från en blivande förskollärare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack själv för att du tittar in! Och ja, Alice har bara "lekvänliga kläder" när hon lämnar hemmet - dock inte speciellt matchande alltid. ;)

      Fighterna har varit värre...hin börjar få lite koll på läget nu. Mammas BH ÄR inte optimal när man ska till Maxi...man tappar den! ;)

      Radera
  6. Jag älskar din blogg och din ärlighet! Jag är nybliven mamma till mitt första barn och det är så otroligt skönt att läsa din blogg och få slappna av lite i mammarollen och känna att man inte behöver va så jäkla perfekt hela tiden, det bli bra ändå! Du skriver både roligt och får mig att skratta tills tårarna rinner och vissa inlägg har så mycket känslor i sig, så tårarna rinner av en annan anledning. Dina barn ser ut att va riktiga sötnosar och jag kan bara hoppas att jag kommer ha lika mkt skinn på näsan i min mammaroll som du :) Hejja Malin! kram från en mamma i Norrtälje

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK för fina ord! Och ja, det blir bra ändå...fast man inte är perfekt och orkar med allt! En dag i taget - fokus på överlevnad, haha.

      Stor kram!

      Radera
  7. Låt Alice klä sig som om hon gått vilse på myrorna(vilket bra uttryck) det går över. Våran Simon hade kjol och strumpbyxor nästan varje dag till han började skolan.(Jag sydde kjolarna....säger kanske en del om mig som mamma) men idag klär han sig helt normalt. Fast han köper en del på myrorna.....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, underbart! Alice klär ofta Elton i sina klänningar och han verkar nöjd. Får kanske börja öva med symaskinen! ;)

      Radera
  8. Haha.. Underbara kommenterar här ovan!
    Och dina ungar är sjukt söta .. speciellt den här varianten utan ljus misstänker jag! ;)
    Och du.. fy fan, vad du är bra - helt enkelt!
    Tack för att du delar med dig, Malin!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!