torsdag 2 maj 2013

Förvirring, Myshelg & Lila strumpbyxor!

Satt precis här och tjurade över att det var måndag. Sen kom jag på att det var torsdag och allt känns genast lite bättre. Alice var också lite förvirrad i morse och vägrade gå ur sängen. "Men MAMMA! Det ÄR inte dagis idag för igår var det lördag och idag är det fredag och snart är det Eric Saade!" Logiskt. Verkligen. Hon är ju mer förvirrad än jag! 

Den här helgen har jag VERKLIGEN längtat efter! Jag ska nämligen smita ifrån familjen ett dygn och åka till fantastiskt fina The Lodge i Skåne tillsammans med Fnulan, Mirka & Madeleine. Vilket gäng - kan ju bara bli toppen! ÅH vad härligt det ska bli! Egentid med underbara brudar, god mat, SPA och en massa trams. Precis vad jag behöver efter 450 års vabbande och gnäll. Misstänker att jag behöver ta tag i min kropp lite innan avfärd imorgon så jag inte skämmer ut brudarna...


På söndag får jag smita iväg tidigt för då är det dags för Alice dansuppvisning. Alice tjatar sig blå om Eric Saade trots att hon inte skulle känna igen honom om han knackade på vår ytterdörr och försökte sälja Salami, haha. Lilla hjärtat. Hon har längtat en hel termin och har ändå ingen aning. Men ja, en termins Funky Kidz är avklarad och det har varit kul. Jag tycker dock att det är lite väl dyrt med nästan 1 200 kronor i terminsavgift, 180 kr/person för oss som vill se på avslutningen(!?) och krav på speciella kläder till showen. Men det vet ju hur de ska fånga in oss mammor. Nästa år är det DANNY som medverkar i showen. DANNY! Plötsligt känns 180 kr mycket mer befogat! Då ska fan jag vara med och dansa på scenen i lila strumpbyxor och keps! För sån é jag! ;)

STORT TACK för alla fina mail som trillar in efter föregående inlägg! Det finns en väldig massa FANTASTISKA mammor där ute som kämpar och hatten av för alla er som faktiskt vågar öppna er och berätta hur ni känner! Det är jätteviktigt! Läs igenom kommentarerna efter föregående inlägg och se - man är inte ensam! Senare idag ska jag efter önskemål ifrån flera håll blogga om det här med att skrika och skälla på sina barn. Mammamaffian: Ta tio djupa andetag, hoppa och fis.

Nu ska jag ta tag i en massa kvitton som ligger och skräpar i väskan. Det är visst inte så man sköter sin bokföring, haha. 

over and out.

//Meekatt... 

6 kommentarer :

  1. Vet inte om du minns mig men jag var framme och pratade med dig på mässan. Jag hade ingen aning om vem du var och blev nyfiken och OJ vad glad jag är för att jag gick fram till dig. Vi pratade om min treåring som vägrar äta och du berättade om era måltider. Sen jag kom hem har jag suttit klistrad vid datorn och läst, skrattat och gråtit. Du är otrolig på att sätta ord på känslor och du har en förmåga att locka fram gråt och skratt som ingen annan.

    Jag sa att jag inte var en bloggläsare. Jag tar tillbaks det nu. Jag är en bloggläsare och jag älskar det! Tack för dina ord i bloggen och för att du får mig att känna mig alldeles vanlig med mina problem.

    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  2. Då kommer jag också nästa år, plz ;)
    Njut nu helgen så mycket du kan med sköna brudar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh det låter som den bästa helgen ever! Blir inte alls avundsjuk! Du har då lite glamour emellanåt katten! ;)

    Njut och mys - det är du värd! <3

    SvaraRadera
  4. Åhhhhhhh!
    Ska du på spa i helgen.
    Jag är inte alls avis ;)
    Jag HAR faktiskt en spa-biljett liggandes här som vi fick i julklapp gubben och jag. Har vi åkt? Har vi planer på att åka?
    Nej just det.
    Ingen rätt alls att sitta här och sucka ;)

    Hat skönt!

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  5. Sverige håller på att bli internationellt. 1200 för en hel termin är riktigt bra pris om du skulle vilja jämföra med vad det kostar tex i Texas. 65$ för 3 pass, sedan 90$ för dansdräkten, och detta är den billigaste dans skolan jag hittat. De har inga egna lokaler ens utan kommer till förskolan.
    Självklart är det ju trevligare om det vore så att Sverige kunde påverka USA lite också men i dagsläget verkar det ta tid. Blir förjämnanan förknippad med Sweitz, o så dåligt är inte mitt uttal bara min stavning.

    Heja Alice!

    SvaraRadera
  6. Tack Malin för svaret i föregående inlägg, trodde inte jag skulle få respons, du är så himla snäll! Tänk om fler vore som du! Tacktacktack! / Hon den ensamma

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!