lördag 18 maj 2013

Hej Vistaprint!

Eftersom att det inte finns någon ansvarig hos er som vill ta kontakt med mig så får jag helt enkelt uttrycka min tacksamhet till er här via bloggen. Efter att ha varit i kontakt med er kundservice NIO gånger känns det nästan som att vi blivit nära vänner så därför tänkte jag att jag skulle bjuda er på lite gratisreklam. För det är ju lite "ni". - "ALLT ÄR GRATIS!! ALLT SKA BORT!! MALIN BIRGERSSON - DU ÄR UTVALD!!" Fan, ingen kan få mig att känna mig så speciell som ni. TACK för det. Nu ska ni få tillbaka! GRATIS REKLAM! BARA IDAG! NI är utvalda!

Vår kärlekssaga började veckan innan Barnmässan i Halmstad där jag skulle stå i en stor monter och marknadsföra mig själv, nätverka och träffa mina läsare. Jag hade lite panik och behövde nya visitkort - snabbt! Man kan inte stå på en mässa utan visitkort. Efter att ha ringt runt insåg jag att det var svårt att hinna få hem en beställning så snabbt som jag behövde och anlitade därför er i ärendet. Jag skickade iväg en beställning med expressleverans mot en extrakostnad á 347 kronor. Beställningen gjordes i mitt företags namn och skulle betalas med faktura. Visitkorten skulle komma på fredagen - dagen innan mässan. Yeyh - jag hade löst det! Heja Vistaprint!
 

Lite nervös över tidsbristen dubbelkollade och trippelkollade jag leveransen. Beräknad leverans den 26/4. Yes, inga problem! De var alltså på väg! Lätt värt drygt 400 kronor extra i frakt för att slippa stressen. 

På fredagen stressade jag fram och tillbaka mellan barnen och Halmstad Arena och inredde inför mässan. Posten kom 15,00. Inga visitkort. 19 timmar kvar till mässan. Det var ju inte så jättekul Vistaprint. TUR att man har två små barn som älskar att klippa och rita. DE kan ju fixa visitkort till mig istället!!? Jag samlade mig och ringde till er alltid lika trevliga kundtjänst och förklarade min panik och sa att jag dubbel- och trippelkollat leveransen för att de verkligen skulle komma fram i tid. Till svar fick jag "Ja. Det var ju tråkigt. Det har blivit ett tekniskt fel. Vill du ha dem ändå?" Eeeh? Ja, om du sätter dig i en bil och levererar dem innan  klockan 8 imorgon bitti? "Nej, det kan jag ju inte. Man kan inte få dem snabbare än på tre dagar. Vill du inte ha dem då?" Jag behöver dem IMORGON. Det var därför jag beställde med express och det var därför jag ringer nu lite smått förtvivlad. "Jaha. Ja, det var ju tråkigt." Allvarligt, är det David Batra jag pratar med?!

Ja, det var väldigt tråkigt. Men det löste sig. Jag hade ändå 2 600 kronor som låg och skräpade på golvet och barnen älskar att åka runt i bilen med en arg mamma som letar tryckerier som vill trycka visitkort klockan kvart i fem en fredag. Heja Vistaprint! ALLT ÄR GRATIS! JAG ÄR UTVALD! 

Fem dagar senare blev jag uppringd utav en jättetrevlig kille ifrån er kundtjänst. Han ringde för att be om ursäkt och förklara det tekniska problem som ställt till det. WOW! Det uppskattas stort. Alla kan göra fel såklart och tekniken styr vi tyvärr inte alltid över. Efter lite diskussion blev slutresultatet: Jag skulle få hemskickat mina 2500 visitkort - helt utan kostnad inom en vecka som kompensation. Tack Vistaprint! Ursäkten mottages. Dock inga visitkort..? Var blev dem av?

Efter ytterligare en vecka skickade jag ett mail och frågade efter mina 2 500 visitkort. Till svar fick jag: 

"Vi beklagar missförståndet, mina kollegor har lovat dig något som inte är genomförbart i vårat system. Jag har lagt in en rabatt på ditt konto nu som rabbaterar varorna du har i din kundvagn från 2864 kr till 1864 kr, plus fri 7-dagarsfrakt som du ser när du går från kundvagnen till kassan, vi hoppas det fungerar som kompensation för problemen med din beställning."

Jag blev UPPRINGD med en ursäkt och lovad att de skulle skickas hem utan en massa strul. Jaja, jag har ju all tid i världen att ägna mig åt det här. Egen företagare och 2-barnsmamma som vabbar 70 % av min arbetstid - skit samma om det tar mig 5 timmar att beställa visitkort. Jag är ju ändå vaken dygnet runt. Heja Vistaprint. ALLT ÄR GRATIS. ALLT SKA BORT.


Okej. Ny "kompensation" och nu på 1 000 kronor. Det som låg i min kundkorg var affischer som låg där för att jag försökt räknat ut vad de skulle kosta med alla 650 "ryanair-tillägg" och inget jag ville beställa. Men visst, jag kan ju dubbla antalet visitkort istället. De går ju åt och en kompensation ska ju utnyttjas. Så jag ändrade till 5000 visitkort och lite smått trött på allt strul försökte jag få iväg beställningen. Det gick inte. Det låg en "handelskredit" på 675 kronor att utnyttja. Hm, ngt var fel...igen. Jaja, jag har ju inget annat att göra. Nytt mail. Svar: 

"Du har en kredit på 675 kr på ditt Vistaprintkonto som kan användas som betalning på kommande beställningar. Min kollega har lagt in en rabatt som ger dig 25% rabatt, du aktiverar erbjudandet genom att följa instruktionerna i föregående mail."

Nej. Det låg inga 25% rabatt. Jag ringde in och fick förklarat för mig med bestämd ton att "Du har ju FÅTT 675 kronor och det får du vara nöjd med! Det går inte att ge rabatter på så stora kvantiteter. Dessutom har du fått fri frakt så det får du vara nöjd med!" Förlåt Vistaprint. Hur tänkte jag?! Naturligtvis ska jag vara nöjd med ert fantastiska engagemang i min order och med alla dessa obefintliga rabatter, avdrag och kompensationer ni vill ge - men inte kan. TACK! JAG ÄR UTVALD! Alla hade fri frakt - TACK för att jag också fick ta del av den - som kompensation för att ni satte mig i skiten ett par timmar innan mässan. TACK Vistaprint. 

Här måste jag erkänna att jag inte skrattade hysteriskt när jag la på luren. Jag valde att skriva ett kort mail och be en ansvarig ifrån Vistaprint kontakta mig: 
  
"Vänligen be någon ansvarig kontakta mig. Jag börjar tröttna på löften som inte håller. Tacksam för kontakt med någon med övergripande ansvar snarast. Malin Birgersson" Till svar fick jag: "Ingen ansvarig har möjlighet att kontakta dig, vi beklagar." Haha, allvarligt?! Lysande. JAG ÄR UTVALD! ALLT ÄR GRATIS! ALLT SKA BORT! Så olyckligt att ni gett bort cheferna med!

 

Istället för att bli jättearg valde jag att ignorera det faktum att alla chefer hos er var på semester/hade viktigare saker att göra och tänkte att det var bättre att bara avsluta det här. Så jag gick in och för att göra en beställning för mina 675 "kompensationspengar". Då hade ni höjt priset, hahaha. Jag tror jag brallar på mig? Nu fick jag 1500 visitkort...som kompensation...för mina 2 500 visitkort ni MISSAT att leverera, mina 2 600 slösade pengar på andra visitkort i sista minuten, alla telefonsamtal, mail och all irritation. 1500 visitkort. ALLT ÄR GRATIS. 1500 gratis visitkort. 

Min beställning på mina GRATIS visitkort som KOMPENSATION besvarade ni med en momsfaktura á 419 kronor. Tack. Tack för ett fantastiskt samarbete. Jag kommer självklart rekommendera er till alla jag känner! Här fick ni precis GRATIS REKLAM inför 20 000 personer! Varsågoda! NI ÄR UTVALDA.

 Lika långt och tråkigt som detta inlägg har varit att läsa - lika tråkigt var det att skriva, haha. 

over and out.

//Meekatt... 


27 kommentarer :

  1. Använd optimal print! Hade gratis (på riktigt alltså) visitkort på min inloggning när jag skulle beställa andra gången.

    SvaraRadera
  2. Beställ ingenting från de där skojarna. Får du leverans, så får du fel. får du inte fel, så är resultatet suddigt. De är amatörer.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt... otroligt... magisk.... puckat av vistaprint! Hahahaha....

    Man vet ju vilka man INTE skall anlita iaf! Tack malin!

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHAHA!!! Älskar dig!!

    Jag hade personligen ballat ur totalt!

    SvaraRadera
  5. Vilken bra kompensation, hahaha. Momsfakturan är lite som grädde på moset där!

    Gick på det där en gång. Gratis visitkort blev de dyraste jag nånsin köpt. Jag ville ha färg på dem. Konstigt tillägg tydligen, haha.

    Tack för en fantastisk blogg!

    SvaraRadera
  6. Haha jävlar va grym du är :) ! /Evelina

    SvaraRadera
  7. Hu, fruktansvärt dåligt!

    I ren sympati kommer jag aldrig beställa ifrån dem!

    Tack för förvarningen!

    SvaraRadera
  8. ett rätt solklart fal för konumentverket väl?7NETTAN

    SvaraRadera
  9. Håller mig lååångt borta jag med. Beställde julkort till min då Norska adress billigt endast ca 120 NOK tror jag. Skämtet kom när jag skulle hämta dem på posten. 430 NOK i moms!! Ja självklart i det finstilta står de att ev avgifter av resp land befattar de sig ej med. Så BORT MED VISTAPRINT. Och nej jag hämtade ej u dem, de gick i retur och jag utan tid, julkort och de slantarna.

    SvaraRadera
  10. Hämnden är ljuv... :)

    Min nästan-treåring tittade för övrigt precis över axeln på mig, såg din header och pekade glatt på Alice: "Mamma, titta en Princess!" Underbara barn.

    SvaraRadera
  11. Nåt för Plus att göra ett inslag om?!

    SvaraRadera
  12. Nu var ju de här i Finland men samma företag iallafall.

    Beställde en foto bok av dem och hem kom den med hopknycklade hörn, jätte fint att ställa den i bokhyllan alltså...Efter om och men fick jag en kompensations bok men tyvärr såg den likadean ut, hönen ihoptryckta och fula. Antagligen posten som handterat den våldsamt men man kan väl packa den så den kommer hel hem till kunden iallafall (ett tunt lager kartong runt den).

    Dom hade inget intresse att ställa det till rätta för jag hade ju redan fått en ny bok, så jag kunde nöja mej med den söndriga boken.

    Aldrig mer vistaprint för min del.

    SvaraRadera
  13. hahahaha ja jag skrattade brallorna av mig när jag läste detta iaf! Dom är rent av dumma i huvudet och vill ju iofs bara ha gratis reklam har vi alla märkt! Bra att du skriver om det! Dags att hitta någon annan att beställa av. Dom tror dom kan göra precis vad som helst och att man beställer därifrån. Visitkort.se har kontaktat mg. Kanske är det någon att starta ditt samarbete med istället!?
    kramen och ses ikväll! :)

    SvaraRadera
  14. Det där kör Ellos med också - "Du är utvald" och "Du är en av våra bästa kunder".. Av det drar jag slutsatsen att dom inte har några kunder eftersom jag aldrig handlar av dom. Troligtvis lika illa för Vistaprint med tanke på hur dom behandlar sina f.d. kunder..

    Roligt inlägg oavsett! Som vanligt :)
    Kram Nina!
    P.S. Lycka till ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah ja Ellos... Har aldrig handlat av dem och om jag är en av deras bästa kunder, förstå då hur illa det går för det bolaget. :-)

      Radera
  15. Tack för tipset!!!! Tänker hädanefter enbart använda mig av just Vistaprint... Verkar vara ett seriöst och väletablerat företag..

    Ringer dig om det blir några problem, eftersom du är så tjenis med dom.... :P

    SvaraRadera
  16. Självklart delade jag detta på min FB sida:)
    Hoppas de konkar!

    SvaraRadera
  17. Hahaha, herre jisses - jag är TYVÄRR inte förvånad... har anlitat dem en gång, aldrig igen - riktiga skojare det där! Jag är utvald, allt är gratis - jomenvisst, och jag är drottning i Sverige! Kram!

    SvaraRadera
  18. No more Vista print...

    SvaraRadera
  19. Herregud, tack för varningen!
    Hade tänkt att beställa fotoböcker från dem, men jag väljer ett annat företag!
    Suveränt skrivet, som vanligt :)

    SvaraRadera
  20. Heja Malin!

    Riktiga amatörer!
    Jag kommer aldrig att beställa från dem igen. Jag har gjort det tidigare men har inte varit nöjd.

    SvaraRadera
  21. kan inte låta bli att skratta åt allt elände :-(

    Men mitt i allt blir jag själv förvånad när jag utan att tänka på dina missöden beställer visitkort till mannen på söndagen och väljer snigelleveransalternativet (allt för så billigt som möjligt) VIPS på tisdag kväll (ja KVÄLL kl 1900) ringer DHL på dörren med vår leverans.

    Säkert ngn stackare som beställt expressleverans som fått vår snigelleverans istället.
    Mary

    SvaraRadera
  22. Håller med! Aldrig mer Visaprint! Blev snordyrt att göra fotobok och kom överhuvudtaget inte i närheten av att komma innan jul...

    SvaraRadera
  23. Jag vet en tjej som beställde en fotoalmanacka från detta företaget och fick en fotoalmanacka på en annan familj istället för sin egen...
    Inte så roligt att veta att någon annan satt och bläddrade i ens privata almanacka-bilder...

    SvaraRadera
  24. Jag brukar faktiskt beställa från Vistaprint och jag vet att de strular som bara den. Dessvärre är det få andra bolag som kan leverera till samma priser. Jag beställer oftast kläder med broderitryck och jag har inte hittat ett enda bolag som kan sälja samma saker till mindre än 50% mer kostnad. Ofast beställer jag 6-7 plagg per gång och det är fel på minst 1 plagg. Dock så ordnar de detta kostnadsfritt med ett nytt plagg och gratis snabbleverans. Dessutom funkar det att använda det felaktiga om man har det hemma t.ex. Jag vet alltså att de har dålig kvalitét och att de lovar väldigt mycket mer än vad de håller och priserna i kundkorgen kan ändra sig på bara en dag... Helskumma saker alltså. Dock så kan jag inte säga att deras service är dålig för jag vet att de har ett helknäppt system att arbeta i. Hittar någon annan ett bolag som säljer billiga broderade kläder så hojta gärna till. Jag är beredd att lämna Vistaprint när som =)..

    //Movietajm.se

    SvaraRadera
  25. Då måste jag vara lite tråkig & säga att jag gillar Vistaprint det har funkat alla gånger Men jag kan ju bara haft tur Grejerna är ju inte GRATIS när man får betala frakt

    SvaraRadera
  26. Tur jag läste detta, då blir det någon annan leverantör.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!