lördag 11 maj 2013

Påsättning, Lunginflammation och Planering!

Underbara efterlängtade lördag! Vaknar i strandhuset klockan nio (Tack Freddy), känner doften av kaffe (Tack Freddy) och inser att jag äntligen fått den där påsättningen - utan att ens behöva vara vaken och tjata om den! (Tack Freddy igen). Numera kör alltså även jag lagligt - sommardäcken är på. Mitt fula beiga Kinderägg är därmed rustat för sommaren och jag har inte längre någon ursäkt att alltid stjäla Freddys fina bil. Fan. Ska minsann pimpa den bara för att jag är avundsjuk. Ett stort "WWW.MEEKATT.COM" över hela bakrutan och ett "Pussy Wagon" på sidan. För sån é jag.



Jag åkte in till läkaren igår med Elton. Han har haft feber i över två veckor (med endast tre feberfria dagar) och jag kände att det fick vara nog. Vi var inne den 25:e men då var det ingenting förutom hosta som vi fick luftrörsvidgande mot. Till slut känner man sig dum som springer där hela tiden... Nu hade han öroninflammation och lunginflammation. Suck. Älskade lille Elton. Han verkar inte ha ont av det men är ju febrig och gnällig och hänger runt halsen på oss hela dagarna. NU fick han i alla fall antibiotika och förhoppningsvis ska det vända snabbt. På måndag åker Freddy till Norge och jag sa igår morse att om inte båda barnen är friska hela nästa vecka - då säger jag upp mig som mamma! Jag får nog ta tillbaka det nu...men KÄNSLAN är kvar. Ni anar inte hur less jag är på sjuka barn. Elton hinner ju inte bli frisk mellan varven ens. 

På torsdag den 16:e ska jag ha me&i-träff i Strandhuset här i Mellbystrand. Det finns lite platser kvar om någon är sugen! Jag bjuder på fika, Geisha (såklart), Vin för de som cyklar och det finns bra Goodiebags till alla. Alice står för underhållningen, haha. Ni som är intresserade kan anmäla er på mail (info@meekatt.com). Jag säger ifrån när det är fullt. 


Nu är det dags för frukost, högtryckstvättning av staketet och sen ska veckan med mycket vab och lite jobb planeras.

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Stackars söta Elton, och dig och Freddy, kan tänka mig att det inte är lätt när han varit sjuk så mycket...JAg hoppas han snart är frisk och att han sen får vara frisk länge, ett par år minst!!! :-)
    Hade varit skitkul att komma på Me&I-träffen men tror inte jag ger mig på att ta cykeln från Örebro, för då vill jag ju såklart ha lite vin! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett par år utan baciller hade suttit fint nu! ;)

      Haha, du kan sova över!! ;)

      Radera
  2. 16 är torsdag.... Vore sååå kul att komma....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack. TORSDAG är det ju! :)

      Men ja - kom!!

      Radera
    2. Inte lätt.. Man blir lätt förvirrad.... Jag missade att grabbarna grus skulle på fotbollsträning imorse.....tur att det bara var för att prova på....

      Radera
  3. Söt bild på Elton:) Hoppas att han kryar på sig snart stackarn...

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare det blir i längsta laget från Västerås. Annars hade jag kommit direkt.

    SvaraRadera
  5. Usch då, vilken hemsk kombination, stackars Elton! Hoppas det vänder fort nu när han fått antibiotika.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!