onsdag 29 maj 2013

2-åring, Pedagogik & Tuttar?

Elton har fått sin OK-stämpel i rumpan och kan om nio dagar påbörja livet som 2-åring med gott samvete. Lite kort i rocken var han men det rättar ju till sig. Jag har samma problem. Till min vikt borde jag vara minst 2,70 lång...men det rättar ju till sig det med. Plötsligt "drar jag ifrån" och blir jättelång och står där med "jehovas-vittnen-korta" byxor och skäms. (Ja, de har väldigt ofta för korta byxor.)


Innan det var dags för BVC gick vi en sväng på torget i Laholm. Man måste ju ALLTID gå och "titta fattet" (<--titta på vattnet) när man är där - annars blir det ett jävla liv. Så vi gick fram till fontänen och gick ett varv uppe på kanten. Det satt en massa folk där och jag försökte låta lite pedagogisk och engagerad och sa "Ser du några fiskar Elton?" (Som om det skulle finnas fiskar där?!) Elton tittade i vattnet och vrålade "INGEN PIKK MAMMA!!! INGEN PIKK!! MEN TUUUUTTAR!!! TITTA TUTTAR MAMMA!!" 

Ja, man blir ju stolt. Det fanns ingen fisk alltså. Men det fanns tuttar...på statyn i vattnet. Heja Elton. Åh vad du platsar bra i vår familj! <3
 
Nu ska jag inviga nya hårfönen. Min började ju brinna häromdagen så jag kände att det var dags för en ny. 

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Hahhaa ja du, hoppas jag också drar ifrån någon dag, jag dööör så roligt hahhaha

    SvaraRadera
  2. *asgarvar*!!!!!! TACK!!! <3

    SvaraRadera
  3. På tal om fiskar så såg jag en rolig länk på fejsbok idag;
    http://m.familjeliv.se/forum/thread/57270990-min-sambo-ater-upp-mina-akvariefiskar

    SvaraRadera
  4. Underbart!
    Min lillasyrra ropade ofta högt på stan att hon älskade snoppen (dvs Snobben).. Då dog jag lite..

    SvaraRadera
  5. Hittade denna på Internets, något för dig, katten? ;) funkar nog med en box också:
    http://www.maddicott.com/shop/harolds-planet/howzt/pilates-for-people-who-love-wine

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!