tisdag 21 maj 2013

Utvecklingssamtal, Skam & Svampinfektion!

Ja, då har jag överlevt ännu ett utvecklingssamtal utan större men. Jag förklädde mig till supermorsa i min nya Odd Mollykofta och det funkade kanon! Alice sköter sig exemplariskt, är rädd om sina kompisar och pratade oavbrutet hela timmen. De hade förberett med lite samtal och där hade Alice fått frågan om förväntningarna inför skolstarten. På det hade hon svarat "Det är roligt att ha saker i sitt skrivbord, suddgummi och annat man behöver. Mamma säger att man inte får prata med den som sitter framför och bakom!" Haha, vafan?! Mamma har redan börjat skälla!? Supermorsan...undercover i Odd Molly. För sån é jag!



Alice har ritat en teckning till mig. Man blir ju...glad. "Titta mamma! Det är du med svamp!" Men för helvete! Ja, jag har svamp! Det blir så när man äter dubbel dos penicillin. Jag har lärt mig att man aldrig ska avslöja ett svampställe och det borde gälla även i mormorstrosorna på mamma?! Skjut mig.



Ett roligt minne av mamma - även här hade jag svamp, haha --> "Kli, Vattkoppor & Filmjölk".

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Haha! Hon är ärlig i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha! Hon är ärlig i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha jag döööör

    SvaraRadera
  4. Jag tror seriöst jag älskar din unge - Bigtime! :D

    SvaraRadera
  5. Wow...WOW! När jag skolade in min dotter på dagis var det en liten tjej som glatt berättade att hennes pappa hade gråtit igår till en låt, men det brukade han göra. Jag känner att kallsvetten och panikångesten kommer krypandes när jag tänker på att dottern snart är där. Måste de små liven vara så brutalt ärliga?! Jag kan riktigt höra henne om ett år " min mamma låter mig äta hundmat och dammsuger aaaaldrig" .....

    SvaraRadera
  6. :P Hoppas du får många nomineringar till Guldpennan

    SvaraRadera
  7. Underbart! Ja en får verkligen tänka på vad en säger med barn i huset. Haha.

    SvaraRadera
  8. Nattens skratt! Hahaha, jag bara älskar dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!