måndag 6 maj 2013

Morgonmus?

Freddy väckte mig med den här i ansiktet i morse. Är det kärlek?! Är det så man väcker sin fru? Jag förstår ju dock glädjen han kände. Jag sov i Alice säng inatt, Elton sov i vår säng, katten sov i Eltons säng... Tro fasen att Freddy blir glad över att få se en mus på morgonen! Det händer minsann inte så ofta här hemma längre...

 

Jag fick ett mail efter min publicering av bilden på Facebook. Jag är "en dum jävla idiot och en grym djurplågare och jag borde skjutas". Ja, hur tänkte jag? Jag borde såklart ha köpt godare ost! Förlåt mig mushelvete. Men nu är det SLUT på skräcken i köket. Mouhaha!

Och ja...katter tar möss. För sån é jag.

//MeeKatt...

10 kommentarer :

  1. Hahahaha .... Jag älskar det sista stycken! Mer gourmet ost till alla möss, inkl kvinnornas möss... eller är det nakenråtta som kvinnorna har? :D

    SvaraRadera
  2. Djurplågare my ass!
    Hade ni inte tagit musen så hade ni ju varit människoplågare för inte en jävel står la ut med att ha en mus springandes runt fötterna!?
    Möss är ju faktiskt skadedjur som förökar sig värre än kaniner typ.
    Hur söta dom än må vara...

    SvaraRadera
  3. Men... Att folk ORKAR?! Fast det är ju i och för sej bra att dom anstränger sej och försöker engagera sej även om dom kanaliserar det hela lite åt fel håll... ;)

    När jag la ut en bild på en död harunge som kattskrället halshuggit så fick jag en kommentar från "grannen" att hennes dotter undrade vart hennes älskade kanin tagit vägen. DET är humor det... En nypa salt och lite distans efterlyses... :)

    SvaraRadera
  4. Höll på att skriva "varför tillverkas det råttfällor", men då hade väl någon skrivit "varför tillverkas det vapen"... :P

    SvaraRadera
  5. Mamma till fyra pojkar6 maj 2013 kl. 21:38

    Hahahahaha! =D
    Härliga du och dina kommentarer.! Att du inte gav lyxost till musjäveln!
    Tsih!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen fruktansvärd!! Jag förstår inte hur man kan leva med sig själv efter att ha behandlat den stackars musen på ett sådant sätt. Du borde hängas, steglas, stenas och kittlas under fötterna med en elvisp (?).

    Själv är jag djurvän och sparar musen, tar ungar på den och matar min ödla och min orm med dem. DÅ kan jag sova gott om natten...

    Nattinatti med dig darling <3 saknar dig <3
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  7. Katter som tar möss är mer djurplågeri eftersom de leker med dem. I en fälla dör de snabbt. Och ett tips - choklad funkar bättre än ost i råttfälla, om bara vissa människor står ut med att vara utan en liten chokladbit....

    SvaraRadera
  8. Man dör av skratt över din blogg, ska nog avvakta med att läsa & läsa under förlossningen, då
    Blir det bara skratt ;-)

    /Camilla

    SvaraRadera
  9. Hahahaha seriöst mailar man iväg något sådant.. Hahaha
    // silla

    SvaraRadera
  10. jag la ut en liknande bild på fb, musen hade verkligen fastnat med skägget i brevlådan. fick följande kommentar:
    "Några kommer att ligga och sakna en familjemedlem i natt. Tacksam att det inte är någon från min familj som hängs ut på FB. Respektlöst :("

    jag höll på att avlida av skratt.. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!