onsdag 15 maj 2013

Skitungar, Hemligheter & Analpluggar?

Sakta men säkert börjar jag återfå känslan av att jag kommer att överleva den här veckan. Jag skrev ju att "om barnen är sjuka den här veckan när Freddy är i Norge så säger jag upp mig som mamma!". Jag tar tillbaka det nu. JAG har legat däckad i över 40 graders feber och gråtit över ont i halsen i två dygn och barnen servar mig med isvatten, kall handduk på pannan, kill på ryggen, sagoläsning och kramar i överflöd. Kärlek...när den är som bäst! Tack gode gud för världens bästa skitungar! Jag vabbar OCH är sjuk på samma gång. Hur går det ihop rent praktiskt?! Tack Tessan och svärmor Maisan som håller mig över ytan trots feberyra och gråtande i floder! Inte nog med att svärmor roar Elton, lämnar posten och kommer med jordgubbar och blåbär - dessutom sköter Tessan lämningar/hämtningar av Alice på dagis, handlar och kommer med blommor och present. Ni är fantastiska! TACK!


Att Elton lyckades bajsa ner sängen, hälla ut en hel mugg kaffe över mina nya gardiner (<--!!!) och dessutom kleta in 1/2 liter jordgubbar i min alldeles renbäddade säng på mindre än en timme r ju en annan sak. Det får man liksom på köpet med den där "kärleken". Nu räddas han ju av att jag inte har någon röst att skälla med och ingen ork att ens bli arg då jag börjar gråta så fort jag tar i med halsen, haha. Han passar på...smarta unge. Idag påbörjade jag nattningen klockan halv åtta. Jag ljög för barnen och sa att klockan var kvart i nio för att slippa klagomål. Supermorsan, haha. Men där sket jag i det blå skåpet! Elton överlistade mig och stod upp och hoppade i sängen och vrålade "Mooooooooh" till klockan halv elva. Skjut mig. Barn - när de är som sämst...

Jag kunde inte läsa saga ikväll så Alice berättade hemlisar under täcket istället. Först kom "Mammaaaa? Vet du? Jag är kär i ALLA killarna på dagis nu! Utom Måns. Honom älskar jag!". Sen fes Elton. Sen kom "Mammaaaaa? Vet du? Pappa är inte kär i dig längre! Han är kär i "Fuck You-tjejen" istället. På riktigt!! Det har jag sagt till ALLA!" Vafan?! "Jaha? Men är han inte lite kär i mig ens?" Alice lyfte bort täcket och tittade allvarligt på mig och sa "Nej mamma, du får förstå detta. Han ÄR kär i Fuck You-tjejen nu!" Jaha...Sverige anropar Norge: Fuck You!? ;)


Alice har med sig Bubba hem idag. Lyckan är total hos en liten 5-åring. Inte lika stor hos en mamma med bacillskräck, haha. Återigen - mamma välkomnar dagis maskot som cirkulerar genom alla magsjukors hem och pyntas med fina halsband och kramas hårt på natten. Han är en riktig slampa den där Bubba egentligen. 

Alice har i uppgift att ta med sig en sak till dagis imorgon som börjar på A... Alvedon? Kan man skicka med det? Det var det första som ploppade upp. Analplugg kom jag på sen och tyckte själv att det var jätteroligt. Förlåt. Jag har faktiskt feber. Jag ska inte skicka med Alvedon! Men vad skickar man med? Alice säger Apa men det närmaste apa vi kommer i Strandhuset är lillebror och han får ju inte vara på dagis den här veckan. Får väl bli en Apelsin...hm. Förslag?

Nej, dags att krypa ner i den jordgubbsdoftande rödfläckiga sängen. Imorgon är det dag 3 på "penis-i-linne-kuren" och då ska man må BÄTTRE!


over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Tja... hon kan ju ta med sig lite analklåda.

    Har hon ingen så kan hon få min gratis!!

    Synd att hon inte skulle ta med något på H också. Hon kunde få hemorrojderna på köpet...

    Kram på dig darling ♥
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  2. Höll på att få lite abstinens faktiskt.. Allt för lite Meekatt i livet de senaste dagarna. Men du har giltigt förfall så ok! Men gör inte om det.
    Att vara gräsänka då det kör i hop sig är inget vidare. Sänder alltid en tanke till alla ensamstående där ute då vardagen känns motig med sjukdomar som avlöser varandra, tid och tålamod som inte räcker till m.m
    NU ska jag sova gott efter lite Meekatt input :-)
    Mvh Snook

    SvaraRadera
  3. Nått Asa-gammalt ,asa-fult eller nått asa-roligt ? Eller strandtema Alger .... Lycka till iaf kram Becca

    SvaraRadera
  4. ÄÄÄÄÄÄÄntligen en uppdatering! Kollat in här över 100 gånger idag med hopp om lite liv. Nu kan jag sova. Underbara du - då får inte försvinna sådär! Men som vanligt levererar du kvalitét eller inget alls! <3

    Krya på dig nu! Och Armband börjar på A! ;D

    SvaraRadera
  5. Tvätta maskoten, och häll desinfektionssprit med sköljmedlet *muahaha!*

    A... Apelsin. Ananas. Alice. Ask. Aftonklänning. After Eight. Aftonbladet. Ark (papper eller båt). Atlas. Allemansrätten. Aston Martin. Ax.

    Anabol.. (nä!)

    SvaraRadera
  6. Nej men lilla gumman är du sjuk.
    Och halsfluss som inte är att leka med.
    Men så fort som man börjar nosa på pennicillinnet (ja jag stavar ännu sämre) ;) så ska man må bättre.
    Skönt att höra att du fått blitt omhändertagen i alla fall.
    En stor eloge till änglarna ;)

    Annanas, arkiv, armband, ansiktskräm, aftershave, argbigga, ansikte, askungen, aftereight, afterwork, angorakatt, aska, askar, album, alfons åberg, akupunktur...
    ....du kanske inte blev så hjälpt av dessa ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle bli sugen på att vara med denna veckan:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/may/real-life-esc-2013-2.html

    SvaraRadera
  7. Always ( med vingar),

    SvaraRadera
  8. Usch din stackare! Kryakram!
    Nina

    SvaraRadera
  9. Abstinens? Akrobatik? Annorlunda pryl? Arraksboll? Asa-sjuk morsa? Asa-mycket baciller?

    SvaraRadera
  10. Haha! Tycker absolut att du ska skicka med en analplugg! Det var ju skitroligt ju! ;-) Underbart att du har nära och kära som hjälper dig hjärtat! Jag håller tummarna för att du mår bättre idag! KRAM

    SvaraRadera
  11. Goa Alice. Jag gissar att det är min lilla Måns hon älskar.
    Jag har ett foto på Måns när han ligger i sängen och tittar på ett foto på Alice som har hängt på väggen... Söta är dom de små liven.
    Hoppas ni mår bättre snart.
    Kram, Petra

    SvaraRadera
  12. Asså det är fan inte meningen att jag ska läsa din blogg. Imorse satt jag fridfullt och allt var som det ska vara (i mina drömmar) och jag skulle precis läsa din blogg. Då kom Vincent och sa "mamma jag bassat". Jaha tog mig upp ur soffan och kollade, bajs i hela badrummet. Suck. Ja de va den lugna stunden de. Får väl vara glad att han höll sig i badrummet antar jag.
    Nu på eftermiddagen gjorde jag ett nytt försök och då kom cerine och frågade om jag hade sett vad Vincent gjorde i återigen badrummet!? Näe men fan årå. Gick dit och fann honom i högsta Hugg med att måla om badrummet med mina nya nagellack, 10stycken över HELA badrummet från typ golv till tak. Haha å vet du vad ungen säger, " mamma där är en bil, å där är pappas motorcykel å där mamma där är du, en stor stor rund klick med några spröt ut som armar. Benen hade jag tydligen amputerat bort för inte fan satt dom på kroppen iaf.
    Jaja nu har jag ställt in ungen i duschen och allt är frid och fröjd så nu har jag äntligen läst den. Me happy efter en dags rengörning av huset.

    SvaraRadera
  13. Har precis haft halsfluss så jag lider verkligen med dig! Min sån vart jätte ledsen när han hörde jag var sjuk å skulle köpa en ambulans å köra mig till doktorn :) krya på dig, man blir bättre tillslut, även om det inte känns så. Ett tips är tevatten med honung å en halv citron i... Svinäckligt men det hjälper en stund iaf, lagom för att ryta på barnen ;)
    Alfons bok, kan kanske vara något att ta med :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!