tisdag 28 maj 2013

Vem stalkar jag?

Jag är ganska dålig på att tipsa om andra bloggar och får ofta frågan om vilka jag läser. Hur ska man våga svara på det utan att blir halshuggen av de man inte hinner med, haha?  Men ja, jag försöker hänga med och läsa en massa bloggar. De jag aldrig missar är Fnulan såklart - för hon är ju världens bästa, Apan satt i granen för att hon är klok och underhållande, Lady Dahmer för att hon får mig att fundera en massa och är dessutom jäkligt rolig, Gaymasen för att han är underbar på alla sätt och vis, Bloggkommentatorerna för att där får man reda på allt, Ergo Sum för att hon skriver fantastiskt bra och Tommytott för att ja - man kan ju bara älska honom. Där fick ni ett par utav mina favoriter men jag har väl nära 50 bloggar på Bloglovin som jag kikar in hos regelbundet. 

Förutom ovan nämnda bloggar kikar jag regelbundet in till "Eddie Och Barnen På Bristol Academy". Jag trillade in via en kommentar hos mig för länge sedan och har stannat kvar. Lika mycket som jag får dåligt samvete för att man alltid kan göra mer för att hjälpa andra - lika peppad blir jag att faktiskt göra det när jag läser hur de här vardagshjältarna kämpar för att barnen ska få ett bättre liv nere i Uganda. En del bidrar genom att vara faddrar, världsföräldrar osv - andra ägnar sitt liv åt att hjälpa.

Anna skriver "2008 kom jag dit första gången och nu 5 år senare har vi byggt en skola för de barnen som har det allra fattigast. Vi kämpar för dem och för ägaren av skolan, Eddie för att tillsammans med honom hålla hans dröm vid liv. Dom ber inte om något och det finns ingen för dem....det minsta vi kan göra är att försöka förstå hur dom har det..."

Hatten av för ert fantastiska arbete! Hoppas att fler får upp ögonen för ert arbete och för Barnen på Bristol Academy! <3
Klicka på bilden för att komma till bloggen
over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Ååååååååååååååå - du läser mig regelbundet?? Underbart fantastiskt! Men du, du skriver otroligt gripande - dina kärleksfyllda texter till din fina mamma, dina vackra ord till Alice och Elton.. Dessutom är du otroligt skicklig humoristiskt. Hur jag än vrider och vänder på det kan jag aldrig få till en text på samma roliga vis.. Aldrig! Så hatten av för dig!

    <3 och kramar

    SvaraRadera
  2. Åh du är underbar, tack ännu en gång! :)

    <3

    SvaraRadera
  3. Tusen,Tusen Tack! Vad kan jag mer säga?
    Vi hoppas också att fler ska vilja se dem...
    Tack för att du gör det, kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag antar att jag kommer få ett helt eget inlägg ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!