måndag 20 maj 2013

Föräldrabikten!

Jag fick ett jättebra förslag mailat till mig idag och jag måste ju bara göra det här! Vi kör en Mamma/Pappa-Bikt! Här under får alla kommentera (anonymt såklart om man vill!) och avslöja en hemlighet man gjort som förälder. Något vi ljugit om för att få lite egentid kanske? Något dumt vi sagt eller gjort eller bara saker vi gör när ingen vet. Och nej, jag vill inte ha en massa skräckhistorier om hemska saker som att ni låser in era barn osv - utan roliga saker som vi kan skratta åt tillsammans! Släpp lös era mörka hemligheter bara, haha. Vad gör ni i hemlighet egentligen? Och mammamaffian göre sig icke besvär - detta är inte Familjeliv. ALLA ljuger ibland. Till och med (eller framför allt!) för barnen! Jag ljuger en massa och skrev om det i inlägget "Lögner, Föräldraskap & Porr!" Senast ikväll ljög jag och sa "Nej, det är mammas penicillin bara" när Alice ville bli bjuden på choklad, haha.
 

 Jag får väl börja för att sätta ribban då, haha. Och jag har ju jävligt svårt att vara anonym här! Men men...förlåt familjen! I fredags var jag helt slut efter en helvetesvecka med halsfluss, barnen hemma, 40 graders feber och allmänt kaos med lämningar, hämtningar, föräldramöte, vårkonsert och inställda möten. När Freddy väl kom hem ifrån Norge flödade inte direkt kärleken och energin och jag bestämde mig för att sova i strandhuset - ensam - för att komma ikapp med lite jobb. Freddy lagade mat men jag sa "Nej, jag tar en macka sen bara!" och åkte. Sur och jävlig var jag med. Sen hämtade jag Tessan och vi åt världens godaste räkmacka nere på stranden och andades ut och pratade skit om våra familjer tillsammans. UNDERBART SKÖNT! Fatta vad jag behövde det!! Sen jobbade jag i och för sig hela kvällen, med med ett vinglas i handen, jordgubbar och grädde på ett fat och med Tessan som sällskap. Nästan som att vara otrogen - men man slipper sexet, haha.  

"Nej, jag är helt ensam och bara jobbar..."

Så ja, välkomna till Föräldrabikten! Erkänn nu vad ni har eller har haft för er för fuffens, haha. 

over and out.

//Meekatt...goes präst?

79 kommentarer :

  1. Jag är jätteanonym! ;D20 maj 2013 kl. 23:43

    Hahahaha, vad kul! Jag måste ju bikta mig! Jag säger att jag tränar tre gånger i veckan men en utav dagarna går jag på bio. Alldeles ensam. Har tre barn hemma och har varit FL i fem år och de 2 timmarnas smygledigt gör att jag överlever veckan utan att bryta ihop, hehe.

    Sån é jag! (ps. Köper inga popcorn så ingen kan märka det på lukten heller, hahaha!ds.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, bio! Alldeles ensam! Gud vad skönt! Men utan popcorn!? Kan man inte köra "tandkrämstricket" som när man smygrökte i 7:an? hahaha

      <3

      Radera
  2. Ok.. Känn på den här:
    Gick ut och "smyg"rökte för att min son inte skulle elda upp min nacke med ilskna blickar.
    Jag är 54 och han 21...
    Liiite fånig, eller? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, slutar ALDRIG barnen ge en dåligt samvete?! ;)

      <3

      Radera
  3. Jag äter alltid upp barnens lördagsgodis som blir över i smyg. Sen vägrar jag erkänna och skyller på pappan! Moget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, den är nog ganska vanlig! Här hemma "hämtar tandfén överblivet godis så att vi inte får hål i tänderna". Konstigt att det är jag som är tjock i familjen. KAN det vara jag som är tandfén?!

      Radera
  4. En bikt? Jisses!
    Jag ljuger för barnen (nä förresten, drar en "vit lögn", det låter bättre ;-)) ofta för att slippa bråk, att säga till 2-åringen att Ipadens batteri inte funkar kan vara skönt för att slippa vansinnesutbrott t ex.
    Årets bästa (som väl får vara min "riktiga" föräldrabikt) var nog när pojkarnas pappa var jävligt dryg här hemma en eftermiddag och vår ännu drygare 6,5-åring hakade på honom.
    Det slutade med att jag slängde ut båda två.
    Sjysst mamma, slänger ut sin 6,5-åring men vaddå, han förtjänade ju det! Och till mitt försvar så slängde jag ju faktiskt ut hans pappa med. ;-)
    Fast jag kan villigt erkänna att deras miner var obetalbara hahaha!
    (och ja, jag tog dem tillbaks på nåder efter ett par timmar ;-D)
    Tror ni mammamaffian skickar soc på mig nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mammamaffian har mest koll på mig så du kan vara lugn, haha. Jag har också kastat iväg familjen! Kastade ut Freddy med Alice när hon var 6 månader och skrek "KÖR FÖR FAN OCH KOM INTE HEM PÅ FLERA TIMMAR!" Skönt! Men ja, i vanlig ordning saknade man dem ganska snabbt, haha.

      <3

      Radera
    2. Nja, jag saknade inte dem ett dugg, de var odrägliga och det var underbart att vara av med dem!
      Fördelen med att dryga 2-åringen bara säger ett par ord fortfarande är att han var tyst, eller, han sa iaf inget dumt så han var okej att ha hemma ;-)
      (hans ordförråd är förresten grymt, det är inte många ord han kan säga, men ord som han kan är t ex:
      app ajj (Ipad)
      Kååååka (kråka, sagt medans han imponerat kollar på den gigantiska kråkan han rotat ut ur näsan)
      kåååla (Coca coka)
      kaka
      goooodis

      Till mitt försvar så har han faktiskt precis lärt sig att säga ngt som han anser är ordet för potatis (det låter typ som att han säger pottis samtidigt som han spottar ut en halv liter saliv), så det är ju inte som så att jag bara matar mina barn med godis och läsk, det är mig själv jag matar med sådant oavbrutet, sen att de snor det av mig, det är en annan lång historia ;-)

      Radera
    3. Haha, låter som Elton. Ajpadd, Ajfånn, Kåååka (<--kråkan i Mamma Mu dock), Kåååla (coca cola) och Godizzz. Stolt man blir. ;)

      Radera
    4. Fy fan vilket radarpar de två hade varit, bara närbrynja som fattats typ ;-) (fisar är lille herrn här hemma grym på ;-))
      De hade haft sjysst häng utanför vår trädgårdsgrind med, en hel hage med ungtjurar som går på bete.
      Sonen brölar lyckligt muuuuööö som jag gissar är hans tolkning av kors sätt att säga mu på skånska, själv kräks jag lite av doften av kobajs och ber en stilla bön trots jag inte är troende, att vinden INTE ska ligga på mot vårt hus så jag slipper att få in stanken ;-)

      Radera
    5. Haha, de hade älskat varann!

      Radera
  5. Jag har några gånger , när jag vet att jag inte behövs på jobbet . Gått upp klätt på mej och gått ut genom dörren tillsammans med min man . Gömt mej bakom husknuten tills han åkt iväg med dottern till dagmamman och vidare till jobbet. Och gått in igen och ägnat mej åt kvalitetstid med bara mej själv ! Underbart! Kramelikram R.A.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt! Jobbigt om han tänker samma sak och vänder hem igen efter dagmamman bara, hahaha.

      <3

      Radera
  6. Oj här måste jag vara anonym: men jag har en städerska som kommer varje fredag men jag låtsas som om det är jag som städat så jag slipper att göra något på hela helgen..

    SvaraRadera
  7. i helgen ljög jag för dottern och sa att det var fullbokad dit hon ville åka på weekend resa. Var så storsint och sa att hon skulle få välja mellan två alternativ, men jag kom på att det alternativ hon valt inte var så bra ändå för då skulle jag behöva bada hela dagarna oavsett väder :). Så egomamma som jag är blev det djurpark istället för bad på resan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var ju win win för henne iaf! ;)

      Radera
  8. Ett par gånger har det hänt att jag har lämnat barna på dagis fast jag inte jobbade just den dagen. Å bara åkt iväg till en kompis umgåtts själva hela dagen, UTAN UNGAR!!!! Just vid dessa tillfällen har det varit fördjävla jobbigt med en massa grejer runt om sig. En karl som e resande, aktiviteter lite all over thé Place. Usch för att titta på knattefotboll! Speciellt när man har totalt rubbat överengarade mammamafianmorsor som står å gapar åt sina ungar Hur de ska göra... Men hallå... De har väl en tränare på plan? Eller? Ja ja... Vid sådana tillfällen när man helt enkelt inte orkar, är totalt slutkörd... Så tror jag att barnen har det bättre på dagis än hemma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En piggare mamma är en bättre mamma så ja. Man måste få ladda batterierna annars går man under!

      Radera
  9. Jag har också en hemlig städerska. En halvnäck transa som tydligen går igång på att få städa åt mig utan motprestation. Jag får också rosévin och fotmassage. Sedan låtsas jag som att jag städat själv och har således en hållhake på övrig familj.

    Jag tränar 5 ggr i veckan. Eller egentligen bara tre, för de andra två dagarna får jag massage och solar solarium.

    Jag jobbar natt och ongen går på dagis. Jag sover sällan de åtta timmar jag har rätt till, men någon gång i veckan låtsas jag vara tröttare och hämtar på utsatt tid istället för tidigare.

    Jag är ofta bortbjuden på tjejkvällar. Tackar oftast nej, men säger till min man att jag ska dit. Sedan tar jag min tantporr och åker till en rastplats. Där läser jag, sover, äter dumle och porrsurfar i mobilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kan jag få hyra in samma städerska!? Städning OCH fotmassage - hallefuckinglujah!

      "Tantporr och rastplats" - på en doggingplats nära mig? hahaha Dumle och porrsurf - hell yeah!

      Radera
    2. Känns någon är sjukt ironisk o jätte anti den här grymma idén :/

      Radera
    3. Haha, Anonym: Du ska bara läsa de jag får via mail! ;)

      Radera
  10. Av någon anledning tror Talibanen att hon kommer tappa benen om hon inte dricker minst ett glas mjölk om dagen! *host* (Mammaaaaa, jag behöver kalciuuuuuum, jag tappar beeeeenen annars .. i en lätt hysterisk ton) :p
    Misslyckades lite med den förklaringen tror jag!

    Sedan så går tv´n sönder om den står på barnkanal hela dagen - ev. så hotar jag med att äta upp hela antennsladden. Det funkar det med! ;)

    Och säkert en bunt andra saker med man inte minns klockan tjugo över sex på morgonen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här hemma "håller TV:n på att laddas och ibland tar det 4 timmar!

      Äta upp antennsladden var ny, haha.

      Radera
  11. Jag brukar dra ut sladden ur tv:n på helgerna och skylla på solen, jag säger att när det är fint väder så funkar inte tv:n.
    Har dock inte kommit på hur jag ska göra nu när det regnar, tips?

    SvaraRadera
  12. Smygätande pappan21 maj 2013 kl. 08:05

    Haha, det här var ju skitkul! Jag brukar köra inom Burger King och äta en rejäl hamburgare i bilen varje torsdag efter jobbet för att slippa vara hungrig när min fru lagat soppa som hon gör varje torsdag. Jag mår illa bara jag ser den men ler snällt och säger "Vad gott älskling!"

    På fredagar lagar jag alltid mat och vissa dagar ler hon mer än hon äter. Hon gör kanske samma sak??

    Sen har jag alltid lösgodis i garaget!

    Skönt att få det ur sig, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Minns känslan nör min svärmor envisades med att bjuda på löksoppa och alla älskade det utom jag som höll på att dö. (Förlåt svärmor!) Det växte i munnen och jag log och sa "Åh vad gott!"

      Men ja, hon gör kanske samma sak! ;)

      Radera
    2. Namnen i söder :)21 maj 2013 kl. 12:07

      Skrattade gott...... och satt och funderade på hur min man är, men han är alltid hungrig... så du är nog inte han... :))

      Radera
  13. haha vad kul, jag gör också så att jag lämnar sonen hos dagmamman en dag extra i veckan ibland och sen åker jag o köper en godispåse och åker hem till soffan. eller så passar jag på att åka och storhandla och strosa runt i flera timmar alldeles ensam under den dagen. helt underbart utan en skrikande trotsunge i vagnen ;)

    SvaraRadera
  14. min son tappade sin napp i toan, jag spolade ner den fort som fan och sa att den åkte till tomten, att alla nappar som åkte ner i toan kom till tomtens små nissar.
    följd frågan blev efter ett par veckor: " mamma, kommer mitt bajs till tomten oxå?" - ja visst gubben, tomten gör julklappar av allt bajs" dah vad jag är dum, nara slank ur mej....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, förklarar allt "skit" man får i julklapp! ;)

      Radera
  15. Nej nu börjar jag fundera på vad min man riktigt gör utan att tala om det för mig! Folk är ju helt sanslöst roliga ^^

    Jag lämnar dottern vid dagmamman och tar sen en halvdag ledigt från jobbet för att gå på stan. Eventuella bevis i form av shoppingpåsar gömmer jag noga innan mannen kommer hem. Fast det känns inte så himla busigt för jag väljer själv när jag jobbar och här FÅR man faktiskt ha barnen i dagvård oavsett vad man gör på dagarna...

    Jag säger att jag ska bajsa, låser in mig på toa och ligger på golvet och läser inredningstidningar i minst en halvtimme. Men det gör väl alla??

    Hm, jag har nog inte så mycket att bikta - för det mesta säger jag precis vad jag tänker och det är väl inte helt smart det heller. Som när jag sa till tvååringen att jag blir fullkomligt galen snart - nu vänder hon sig ofta till sin pappa och frågar "e mamma dalen nu?" Dags att lämna mamma ifred en stund igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vem vet vad de har för sig eller var de gömmer sitt godis! ;)

      Låser in sig på dagg och gör annat är nog vanligt! Wordfeud, Rumble, läsa tidningar...

      //En annan dalen mamma ;)

      Radera
    2. åååh, jag brukade låsa in min på toaletten, men dörren gick i baklås i påskas och jag fick lov att sparka mig ut... nu går den inte ens att stänga! =(

      Radera
  16. Detta var ju jätte kul! Misstänkte hela tiden att jag inte var ensam.
    Jag lämnade pappan med ungarna skrikandes vid köksbordet för att gå och träna. Jag sprang på löpbandet lagom länge för att bli svettig sen satte jag mig i massagestolen i 40 minuter och läste bloggar. Efteråt sa jag att det var ett hårt benpass och att jag nog skulle få blåmärke. Jag sa aldrig att det var för att stolen masserat för länge på samma ställe.

    När mitt äldsta barn var två och skrek på bussen sa jag att polisen skulle komma och kasta av honom och ta med honom så att han aldrig fick komma hem igen. Kände mig nog lite pressad av alla sura blickar från trötta människor som bara ville hem. Han blev tyst.

    Sen drar man nog 100 vardagslöngner ungefär bar dag. Tandtroll, "jag kastar leksakerna om du inte tar undan dem", nä det är inte lördag i dag (jodå), osv osv

    SvaraRadera
  17. Hemlig städerska var ju klockrent! Jag är inte lika påhittig. Jag har bara kommit på att om jag väntar någon sekund längre så kan inte maken motstå skriken och rusar till undsättning medan jag kan fortsätta se på tv eller vad jag nu gör som är roligare än att hämta tappade vällingflaskor eller byta bajsblöja. "Jag hörde inte" nej, säkert. Jag är rätt säker på att han har genomskådat tricket men han gör det ändå! Jag låser också in mig på toa i evigheter och spelar mobilspel och läser böcker med motiveringen att det "tar så lång tid."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hemlig städerska är bäst hittills, haha.

      Många som låser in sig på dass... ;)

      Radera
  18. Jag har tvillingar hemma på tre år, i somras var jag så förbannat trött på att vara mamma , så jag körde ungarna till min mamma och sa att jag skulle jobba hela helgen från torsdag till söndag och kunde absolut inte hämta innan måndag . I själva verket hade jag semester och låg hemma och käkade ostbågar i tre dagar . Ibland måste man liksom dra en vit lögn för att inte bli en hysterisk mamma som står och hoppar och skriker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH vad skönt det lät! Och ja, man måste ladda batterierna ibland!

      Radera
  19. Haha, vad ni är underbara! Det jag kommer på på rak arm är att "Man får inte börja förskola med de stora barnen om man inte äter med bestick". Jag blir tokig på min treåring som vill äta med händerna fortfarande, allt, även glass! Har provat allt annat och nu är vi på "hotstadiet". Har inte riktigt funderat ut hur jag ska förklara på dagis att tösen inte får byta till förskolan för äldre barn i höst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hot och mutor is da shit! Jag har kört samma hot... ;)

      Radera
  20. Hämtade barnet på dagis. I bilen upptäckte jag att han hade een bil i handen som inte var hans. Det kom fram att han tagit med den från dagis. "Om man tar saker från dagis kan polisen ta en och då får man sitta i fängelse och leva på vatten och bröd" sa jag. "Men då kan du väl komma dit med pannkakor och blodpudding till mig, mamma?"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, lille vännen. Fängelsehotet är inte helt ovanligt.

      Radera
  21. Jisses, här har man att lära! Har inget att bikta som liknar det här, men känner inspirationen rinna till! Bio ensam...låter underbart. Gömma sig bakom husknuten och smita in igen - löv it*! Är föräldraledig ("ledig? Med en ettåring hemma och en treåring som ska tjatas hem vid två från dagis? HAHA!" men sen, sen när vi jobbar båda två. Då ska jag också. Träningsbion är nog ändå min favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träningsbion är jättebra, haha.

      Radera
  22. Hörde det berättas att när glassbilen låter då är glassen slut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har t om tagit fram en text till hemglassbilens melodi som jag och min man brukar sjunga när den kommer till vår gata.

      Det finns ingen glass, Det finns ingen glass
      För glassen den är slut!

      Radera
    2. Haha det bar en pedagogisk
      text! Denna har jag lärt mina barn:

      Vi lurar små barn
      vi lurar små barn
      Med våran glassreklam

      Den sjunger de högt och glatt :-)

      Radera
    3. Jag har lärt mig att sjunga :

      Vi lurar små barn
      Vi lurar små barn
      På deras veckopeng

      Radera
  23. Hej hej, jag har redan biktat mig men jag kom på en ganska rolig sak. Min kille fick nog höra sin beskärda del av vardags löngner när han var liten. Det roliga är att han inte ens i vuxen ålder har reflekterat över att det var lögner.
    Vi åker bil och jag har armen utanför fönstret. ¨tanja ta in armen, annars kanske det kommer en fågel och då bryter du armen¨ På qetta svarade jag, hur många gånger har du sett en fågel flyga så nära fönstret? Sa dina föräldrar kanske det till dig när du var liten för att de inte ville att du skulle ha handen utanför?

    Drick inte direkt ut glasflaskan Tanja, det kan finnas glasbitar i. Borde då inte glasbitarna följa med om jag häller det i ett glas?

    Behöver jag säga att jag retar honom jätte mycket för detta?

    SvaraRadera
  24. Jag pluggar och vissa dagar orkar jag inte göra annat än att gotta mig i soffan heeela långa dagen medans sambon är på jobb och ungen på dagis. Jag har dessutom sommarlov redan nu, men jag slutar ju faktiskt inte skolan förrens den 9/6. Vem som ska ligga och slappa i soffan och må gott hela dagarna och bara umgås med världens bästa jag, jag så klart. Och inte har jag dåligt samvete heller, för jag är bannemig värd att ligga på soffan hela dagarna i dryga två veckor så det så.

    Pojken min brukar också få för sig att leka i trappen som är strängt förbjudet. Då hotar jag med att ta bort trappen. Det funkar varenda gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt att klättra i repstege upp sen, haha. ;)

      Radera
  25. Jag har ett ganska påfrestande arbete och vissa dagar är jag helt slutkörd när jag kommer hem. Måste gå och lägga mig en stund för att inte få migrän/vara så trött och grinig att vi nästan skiljer oss. Det vet min föräldralediga man om så han tar gärna middagslagning, övertrött 2-åring som ska badas/underhållas/tyglas och jag är (för att uttrycka mig fint) ganska pigg på att utnyttja kvällsvilan även de dagar det inte behövs. Läser bloggar, kollar Facebook, kollar Instagram, snurrar runt i cyberrymden, drar ett avsnitt tv-serie i Netflix, fnissar åt youtube-filmer. Praktiserar en sån stund i detta nu! Då kliver jag upp lagom till att middagen står på bordet och barnet iordninggjort för kvällen. Jag får mystimmen! :D GÖTT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. BRA att du tar dig fusktid så att du kan läsa bloggar tycker jag! ;) Helvetestimmen blev till mystimme - yeah!

      Radera
  26. Jädrar vad inspirerad jag blir!

    SvaraRadera
  27. Har tre bekännelser som gärn får lättas från mitt såkallade samvete...

    1. Min stora tjej är rädd att sova utan mig. Hon var 3 år. Vi var och gjorde nytt pass varav vi skulle åka upp med hissen. Dottern frågade vart man hamnade om man åkte ner varav det bara slank ur mig att om man inte är snäll kommer man till fängelsehålorna som är mörka och dit får mammor inte komma....
    Lever på det än för ett åe senare är hon fortfarande snäll!

    2. Råkade säga att om man målar på sig med färg som inte går bort med flit så måste mamma hugga av den kroppsdelen man målat på....

    3. I julas hade vi den perfekta julgranen och när tjejerna klädde den sa jag att på natten kommer ekorrarna och byter plats på kulorna (för jag vågar inte erkäna att det var jag)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Hugga av kroppsdelar var lite hårt, haha.

      Radera
    2. Vad gulligt med ekorrarna! :)

      Radera
  28. Nu kan jag bikta mig oxå, mohaha!! Imorgon lämnar jag mitt barn på dagis trots att jag egentligen är ledig.. sambon är arbetslös så vårt barn skulle va där mellan 9-12.30, men en liten vit lögn från mig resulterade i att hon får va på dagis 9-15 imorn, något som egentligen inte går göra i vår kommun när man ligger på 15-timmarstiderna. Detta för att vi ska kunna tapetsera lite hemma, hehe.. så helt på latsidan ska jag ju inte vara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju orättvist det där - att i vissa kommuner får man lämna heltid och i andra bara 15 timmar. Barnen har det dessutom mycket bättre på dagis än hemma när de får skäll för att de rör tapetlimmet! ;)

      Radera
  29. Jag var alldeles för hönsig för att lämna in min unge till IKEA barnlekhörna. Hon ville. Jag sa att det var SYND om barnen som var där - det var ju bara föräldrar som inte tyckte om sina ungar som lämnade in barnen där och eftersom jag älskade henne så fick hon följa med mig!
    Varje gång - Åh så synd att deras föräldrar inte tycker om dem...
    När hon började förskoleklass kom hon hem en gång och var mäkta upprörd för hennes nya bästis hade lekt på IKEA massor av gånger!!! Tyckte inte bästisens föräldrar om henne??
    Jag lät bästisen och min unge leka där EN GÅNG - när hon var 8 år efter att noga ha förmanat båda att de faktiskt bara var sju år eftersom sju var åldersgränsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, stackars tös måste tycka att vi alla är usla föräldrar! ;)

      Radera
  30. Vilken lycka att se att det finns fler som jag därute. Såna som bara måste få en paus från sina barn ibland för att orka vara en bra mamma. Och då är ändå mina barn otroligt snälla och lugna.
    Jag brukar lämna kl 11 två dagar i veckan, fast jag inte börjar jobba förrän kl 14. Då får de lunch på dagis (ja, jag kallar det DAGIS, hemska människa) och jag får tre timmar egentid. Sedan hämtar pappan kl 15, så det går ju ingen nöd på dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger också DAGIS. Med gott samvete. Och ja, man måste få en paus ifrån varandra...annars blir man tokig. En glad mamma är en bra mamma. Hur man blir glad får man lära sig.

      Radera
  31. I bilen:
    - Mamma, äter du godis?
    - Nej.. (munnen full)
    - Men det luktar godis!
    - Nej, det måste komma utifrån..
    - Men du tuggar på nåt! Det är godis!!
    - Nej! Det är medicin. Jag har.. ehh..ont i tanden
    - Åh stackars dig mamma!

    ..ja, stackars mig.. Hehe..

    SvaraRadera
  32. Jättehemliga jag23 maj 2013 kl. 22:37

    Vilka härliga bekännelser!! Skrattar gott :-)

    Jag ljög igår,, till mitt barns förskolefröken när jag sa att jag hade ett möte att gå på(dagen efter)som jag glömt och skulle därför hämta senare än jag sagt innan! Istället gick jag och TRÄNADE!! Knäppt men jag har börjat komma igång och har inte haft någon möjlighet innan i veckan! Men som sagt en glad mamma är en bra mamma :-))) Fick min egentid (svettid):-))

    SvaraRadera
  33. När jag var höggravid med lillasyster bad jag svärfar att lämna och hämta storasyster på dagis (japp, även vi säger "dagis"), eftersom jag "mådde så dåligt" (det gjorde jag på morgonen, men på eftermiddagen mådde jag mycket bättre). Till saken hör väl kanske att farfar har ca 1,2 mil hem till oss - enkelväg... *oops*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, man ska slita ut en generation i taget väl? ;)

      Radera
  34. Jag har inte mitt godis i garaget, däremot i tvättstugan:0) Det fulaste jag gjort var nog när vi flyttade och jag lät en del av dotterns saker " försvinna" i flytten. Tex den tokfula kepsen hon fick på Bamseklubben på semestern.

    SvaraRadera
  35. Åh vill också ha städerska i smyg!

    Många lögner har det blivit genom åren, men kommer inte ihåg så många.

    En är iaf. när min son fick mardrömmar så gjorde vi ett Monsterkörkort. Ett körkort där det står att Sally (från monster ink) vaktar så inga andra monster eller liknande kan komma. Blev helt chockad över hur bra det fungerade!
    😄

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!