måndag 27 maj 2013

Reeperbahn, Stulen kung & Skjut mig-känslan?

Igår var det Mors Dag och vi bjöd hem Farmor Maisan på Hallonkladdkaka. Och ja, den är fortfarande lika god! (Recept) Vi slarvade dock när vi dukade av och lämnade ett par kletiga tallrikar och skedar på den inglasade altanen. Det märkte 760 miljoner myror och inatt har de lekt swingersklubb där ute. Jag trodde att jag skulle DÖ när jag kom ut med morgonkaffet i handen för en "mysig frulle på altanen" vilket resulterade i att jag kastade ut mitt kaffe över hela bordet (i hopp om att koffeinkicka ihjäl dem)!? Sen samlade jag mig och gjorde det enda smarta i en sådan situation - jag sprutade parfym över hela bordet. Tänkte att lite Dolce & Gabbana skulle få död på på de små idioterna. Men nej, 150 kronor senare stank altanen som en korridor på Reeperbahn och myrorna kröp runt lika glatt. Skit!


I eftermiddag har barnen och jag övat på Kubb. Alice är en lika dålig förlorare som sin mor och efter tre omgångar låg Elton jäkligt illa till efter att ha snott kungen ett tiotal gånger. På ren hämnd hoppade Alice sönder hans gunga. "Babygunga till bra pris?" ligger nu under "sökes" på Facebook-loppisen i Laholm. Suck! Men ja, jag förstår Alice. Det kunde varit jag. Mitt feta arsle hade vi dock inte fått upp ur gungan lika lätt...

Alice vägrade åka hem idag så hon och jag sover i strandhuset. Vi lever som om vi vore skilda just nu, haha. Ganska praktiskt ibland. Alice får "mammatid", Elton får välja saga själv, Freddy kan somna i tid och jag kan jobba halva natten utan att det stör. Dessutom är det bara någon vecka kvar tills hyresgästerna kommer och sen är det kört... 

Nej, dags att ta tag i lite fakturering! Sätter på en kanna kaffe, Sister Hazel i lurarna och kastar ut kattfan på altanen till myrorna. Men först - hänga tvätt:

Känslan man har innan man inser att det bara är jord - "Skjut mig"!

over and out.

//Meekatt...

Om ni klickar in er på Bloggens Facebooksida HÄR så kan ni vara med och tävla om en utav mina tre tavlor. 2 vinnare utses den 5 juni. :)  

7 kommentarer :

  1. MYROR?
    I fredags när vi kom till sommarstugan satt det en kackelacka stor som en katt precis över Guldklimpens huvud när han satt i soffan.
    DÅ blir man galen kan jag berätta och går loss med starkare doningar än parfym. Nästan så att vi strök med hela familjen där när jag började spraya i ren panik.
    Men kackelackan fick vad den tålde ;)
    ha ha ha muaha ha ha.

    Hälsningar
    Yohanna
    Bara välkomna ner så...ingen fara.. ingen alls ;)

    SvaraRadera
  2. Bra musiksmak har du med! Älskar Sister Hazel... :-)

    SvaraRadera
  3. Innan jag hann läsa "jord" tänkte jag: oh, stackars Malin. Jag leker tvåbarnsmamma idag med min egna grabb på 8 månader och kusinen på 14 månader. Båda sover. Halleluja vad jag känner mig bra! Jag sitter lite som på nålar och väntar på vems skrik som ska väcka den andra först. Då kanske det inte känns lika bra längre men det tar vi då. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Ännu ett gott skratt att starta dagen med (iallafall för mig).

    SvaraRadera
  5. Ta hårspray nästa gång!! Funkar utmärkt, de kladdar ihop totalt! Funkar även på blomflugor/bananflugor :-) Det blir kladdigt på bänken men det går ju att torka av. Och det luktar inte bordell heller... ;-)

    /Bondmoran

    SvaraRadera
  6. Fun light ska tydligen va grymmebra mot myror! (och enligt mig det enda den "saften" duger till.

    SvaraRadera
  7. Fun light ska tydligen va grymmebra mot myror! (och enligt mig det enda den "saften" duger till.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!