torsdag 10 januari 2013

Vardag, En jävla massa regler & Födelsedag!!

Andra dagen i verkligheten är avklarad. Idag skrek Elton när jag lämnade och Alice när jag hämtade. Fantastiskt. Men bra betyg till världens bästa dagis när ungarna inte vill med hem! Eller bara uselt betyg till mamman...som inte får med sig dem?

Idag tog jag mig till gymmet...äntligen. Jag lyckades lura med mig Freddy och innan han hann tänka efter hade vi två årskort med egen nyckel till gymmet. Game on kroppen och snoppen! Efter 45 minuter ville jag spy och hade ont ÖVERALLT, haha. Det är verkligen jätteskönt att träna... (Skjut mig!)

Det mest smärtsamma idag var dock momenten "ta-på-för-små-träningsbyxor" och "kravla-mig-ur-en-alldeles-för-liten-och-svettig-sport-bh". AAAJ?! Mina (enligt Alice) jättelånga bröst skulle rullas upp och tvingas in i en för liten bh och bara där förbrände jag nog MINST 100 gram Geisha! Jag måste verkligen köpa nya träningskläder. De jag hade för 10 kilo sedan (vad hände?!) funkar inte. Det kändes som om hela min blekfeta kropp var instängd i en för liten skridsko. Och ni vet ju alla hur skönt det är att ta av en för liten skridsko. Som en mental orgasm. Så kändes det när jag kom ur de helvetes träningskläderna idag. Jag var nära att näcka på gymmet! Imorgon åker jag och köper nya kläder.

Sport-bh Meekattstyle! Ja tack!

När man köper årskort på gymmet förbinder man sig till en väldig massa regler. Jag hade ingen aning om hur mycket det var att hålla reda på när man har träningskort men jag ska nog klara av det. Här följer en del av reglerna:

"Jag skall inte använda mig av riksidrottsförbundets dopingklassade preparat, jag får heller inte röka eller dricka alkohol i lokalen". - Men vafan!? Varför ska jag då träna på ett "öppet-dygnet-runt-gym"?! Jag som tänkte köra Gin & Tonic i vattenflaskan på fredagar! Dessutom måste jag klaga: Det fanns ingen vattenautomat! Jag ställer en bag-in-box på disken imorgon. Det är ju jätteviktigt att tänka på vätskebalansen!

"Jag skall inte missköta min hygien så att onormal lukt uppstår från mina kläder eller min kropp." - Hahaha. Nej. Det ska jag inte. Och om någon annan gör det är jag den förste som säger till - För sån é jag! 

"Jag skall inte bära klädsel som inte är lämpad för träning på gymmet." Förlåt. Det ska aldrig hända igen. Jag köper nya byxor imorgon...som jag kan andas i. 


"Jag skall inte manipulera med maskiner och redskap genom att använda dem på ett sätt som de inte är gjorda för." - Så den där hållaren på crosstrainern...var inte till för dippen? Det är faktiskt jättesvårt att hålla i både chips och dippa när man trampar! Jag kan ju slå ihjäl mig!!

"Jag skall inte låta bli att meddela om jag finner någon utrustning vara i dåligt skick..." - Hur intima ska vi vara på det där gymmet egentligen?! Okej att det är öppet dygnet runt - men jag tänker då inte hålla koll på allas utrustning! Freddys utrustning var ganska hängig hela träningspasset men inte fan klagar jag för det! Skärp er! Det där är fan orimligt!

"Jag skall inte stjäla utrustning eller drycker..." - Var fanns spriten?!

"Jag skall inte träna i lokalen om jag har hälsoproblem." - Eeeh? Hallå!? Jag är tjock - hela jag ÄR ett hälsoproblem!


Ja, det var reglerna det. Nu över till "budorden" på kontraktet: (Hur ska jag komma ihåg allt det här?!)

"Jag skall själv informera mig angående placering av nödutgångar" - Ja, imorgon tar jag på mig Skyddsombudsvästen och kör en guidad tur med mig själv. Viktiga saker det där! Undrar om jag ska ha namnskylt och megafon eller om det räcker att bara prata högt...med mig själv?

"Jag skall själv ansvara för att min bil eller annat fordon är parkerat på plats som är avsett att parkera på." - Jaaahaaaa!? Så helikopterplattan på taket var inte avsedd för mitt fula beiga Kinderägg? Fan vad pinsamt. Förlåt. 

"Jag skall själv ansvara för att inspektera och granska redskap före och efter användandet så att de är i bra skick." - Är det en jäkla swingersklubb jag köpt årskort på?! Herregud?! Hur ska det gå?! Det tar för fan en halvtimme för mig att komma ur träningskläderna! Och sen ska man ansvara för nödutgångarna samtidigt!? Det blir stressigt det här... Jag känner mig redan utbränd. 

Idag fyller bloggen två år! Grattis Bloggen! Jag älskar dig!

Mitt allra första inlägg hittar ni HÄR och ja, vi kan väl konstatera att jag inte har kommit någonstans ALLS på dessa två åren? Men ja, sån här é ju jag! ;)

over and out.

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Lika bra då som nu. Någon gång när barnen är utlånade ska jag nog blänga på inläggen däremellan också ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till bloggen! Ja, man borde väl säga grattis till dig med som börjat träna, men motion är lite emot mina principer...
    De (få) gånger jag gett mig ut för en motionspromenad (ja, ajg kallar det motionspromenad även om en tant på ca 90 lunkade förbi mig) så har jag snott gubbens t-shirts. Fula som stryk men faktiskt oväntat bekväma, det kan kanske vara nåt för dig?

    SvaraRadera
  3. "Jag skall inte träna i lokalen om jag har hälsoproblem." - Eeeh? Hallå!? Jag är tjock - hela jag ÄR ett hälsoproblem!"

    Känner vi inte alla till det. My god! Haha!

    Grattis till Bloggen! Måtte de kommande två åren bli lika roliga!

    SvaraRadera
  4. Hahaha jag bara älskar Dig ! /Jessepaloma

    SvaraRadera
  5. Hahaha ja herregud man blir ju utbränd bara av tanken att ta sig till gymmet!

    Jag råkade också köpa ett årskort här innan jul och det är väl sådär kul måste jag säga men alla säger att man skall hålla ut och att snart blir det som en droooog..... Väntar fortfarande.

    Kraam

    SvaraRadera
  6. Grymt bra jobbat... Du en härlig inställning så det kommer gå så bra=)! Kommer bli så positiv om några veckor/månader.. När du börjar märka skillnaden. Jag har alltid tränat men sen i somras bestämde jag mig för att öka träningen från bara fotbollen till att löpa och styrketräna vid sidan om. Nu tränar jag i genomsnitt 5ggr i veckan och mår så jävla bra! Något att tänka på är att sluta äta när du är mätt och dricka minst 1,5L vatten varje dag.

    You go GIRL=)

    Grattis i efterskott;)!

    SvaraRadera
  7. Grattis grattis! :) Haha tvn skrålade "gangnam style" precis när jag läste "Meekattstyle..."

    SvaraRadera
  8. Grattis bloggen! Ja må den leva uti hundrade år ;-)

    SvaraRadera
  9. Grattis bloggen! Må den leva uti hundrade år! ;-)

    SvaraRadera
  10. Skridskoorgasm känner jag till, ja.

    SvaraRadera
  11. Har DU börjat att träna?
    Va fan!
    (ursäkta svordomen, jag svär ju inte. Men man får ta seden dit man kommer) ;)
    Nu blev ju skämtet om att nominera din blogg till finest hälsoblogg/träningsblogg helt plötsligt ett regelrätt förslag. Ååååååh nej! Nu kom jag på att jag glömt att nominera mig själv dit. Blev så upptagen med att vara arg för att man bara fick nominera en blogg per dag att det föll bort. Och ingen annat har nominerat mig heller sååååå......ingen VIP-fest-prisutdelning för mig då :(

    Vart ska världen sluta...

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  12. Jamen det är ju just sånt där som gör att jag inte börjar träna,,,,regler är ju till för att brytas. Och i ärlighetens namn så kan jag väl erkänna att träningskläderna är nog direkt malätna och ev kastade tom,,,,
    Men heja dig! Ska du bli så där modellsmal och bedyra att broccoli är gudomligt gott och täcker hela kostcirkeln?! Hoppas inte!

    SvaraRadera
  13. Namnen i söder :)10 januari 2013 kl. 18:17

    Grattis bloggen! Jag älskar också dig.... <3

    Nu är jag skyldig dig två Geisha.... ett i försenad födelsedagspresent och en för bloggfödelsedagen.. :) Nästa fika är det MIN tur att bjuda...

    Kram

    SvaraRadera
  14. Hahaha! Underbart! Förresten grattis på födelsedagen bloggen. :)

    Vill bara tipsa om en länk på den otroooligt ;) användbara sidan familjeliv, apropå träning och vikt: "så fick jag frugan att gå ner i vikt"
    Seriöst?!?

    http://www.familjeliv.se/Forum-4-51/m68284911.html

    SvaraRadera
  15. Hurra hurra huuuuurraaaaaa!!
    Kan man sova i den BH:n eftersom det är en Meekatt bh??
    LOVE

    SvaraRadera
  16. Det är just därför som jag INTE går på gym...

    Va? Bara två år!?! Känns ju som om jag har hängt här inne betydligt längre tid än så?

    Men grattis i alla fall! Både till dig men framför allt till oss läsare!!

    Kram

    SvaraRadera
  17. "Freddys utrustning var ganska hängig hela träningspasset men inte fan klagar jag för det! Skärp er! Det där är fan orimligt!" hahaha .. u made my day, även fast jag tappade ipaden i golvet så skärmen sprack p.g.a att någon jävel drar i handtaget och är i trappen, hundarna skäller, jag tappar ipaden i golvet, får hjärtat i halsgropen och känslan av att jag sket på mig - Öppnar dörren i boxershorts i tron och hopp om att skrämma någon med min übersexiga kropp , ingen där! Nåja, du är hurtigare än mig att träna, så nu måste jag ta tag i detta och med det säger jag - Malin, skit på dig hjärtat :)

    SvaraRadera
  18. Grattis bloggen!

    Och det känns skönt att jag skrev det här http://loke.bloggagratis.se/2011/01/05/4288309-jamen-skjut-mig-nan/ flera dagar innan du började blogga så alla vet att "skjut mig" har du stulit av mig och inte jag av dig. ;-) Eller är vi bara tvillingsjälar?

    SvaraRadera
  19. Hahaha, ja du, det där med utrustning :P

    Lycka till med gymmandet! :) Och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Hahaha det där med skridskon alltså..haha! Men åhååå grattis till bloggen! :) Men hallåååå vad duktig du e med gymmet! Tjoho! Kört hårt bruttan <3 Härligt inlägg din toka;) Pöss på re:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!