måndag 21 januari 2013

Bloggmingel, Analkoll & Vilse i storstaden!

Som vanligt när jag är ute bland folk så får jag skämmas...över mig själv. Varför måste jag alltid säga så dumma saker? Varför är det JAG som frågar värdinnans blyge och tysta man om han är vig nog att se sitt anus? (Viket egentligen inte var en jättekonstig fråga i det sammanganget...till mitt försvar.) Men någon annan kunde ju ha frågat!? I vanlig ordning säger jag TACK och FÖRLÅT. Tack Emma för en toppenkväll igår och förlåt för att jag beter mig lite konstigt! Och tack till Emmas trevliga stackars man som fick höra alldeles för mycket konstigheter igår.

Emma fotar sin mat...

  Sojka instagrammar sin mat...

 Jag glömde fota min...

Efter en god middag moffade vi i oss Sojkas "hembakade" chokladtårta och den la sig som en egen extra volang runt kroppen. Ingen fara för Sojka som tidigt på kvällen gjorde klart att hon var smalast i gänget. Det är extra upplyftande när en nästan höggravid säger så, haha. Underbara Tommttott och hans syster kom senare på kvällen och gjorde oss sällskap och trots ett jävla fotande hann vi med en massa skratt. En del människor tycker man om innan man ens har träffat dem och Tommy är en sån person! Han har lovat mig att när han blir Sveriges variant på Maria Montazami så ska JAG få vara hans Mindy! Fatta!? Glida runt lite halvt hög på livet och bara glassa i Tommys skugga hela dagarna, haha. 

Lyckan är total när de laktosintoleranta kan äta Geisha, haha. 

Kvällen (och vinflaskan) tog slut alldeles för fort men vi hann lösa en hel del världsproblem. Flatlöss i ögonbrynen, analblekningar och frågan om hur fan man ska få Emmas jävla tvål att ligga kvar på vasken var en del utav dem. Det är skönt när man får diskutera "vuxna saker"...

Eftersom att jag bor på landet blev jag lite utmobbad då jag hoppade högt varje gång det smällde utanför fönstret. De andra reagerar inte ens när man hör pistolskott i trappen. "Äh, du är i stan nu Malin! Här är det ingen fara. Men på andra sidan vägen här ute - DÄR är det värre!". Sen följde en massa berättelser om misshandel och mord. Verkar vara mysigt att bo i stan. Verkligen. Emma visade sitt överfallslarm men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det där. Det lät som en...hög fis. Vårt mogna samtal övergick till vapen men jag konstaterade att jag var ganska bra beväpnad. Övervikt! Mucka med mig så ska jag jävlar höfta dig in i räcket! Ha! Don´t mess with en arg tjockis!


Och ja, på tal om att vara vilse i stora staden. När klockan närmade sig tolv och tant Malin blev trött var det dags att ringa efter taxi. Eftersom att vi var i en storstad trodde jag att det bara var att glida ner till vägen och vifta lite graciöst till förbipasserande Taxibilar. Tydligen funkar det bara för Carrie i Sex and the City och inte alls för en blekfet 2-barnsmor med en kylväska i handen. Det där är ju orättvist! Jag kanske hade en Gucci i kylväskan?! 

Jag fick snällt ringa och beställa en Taxi och angav adressen "hem till pappa". Jag tvingade Sojka att skriva upp regnumret på Taxin ifall jag skulle bli bortrövad...men ingen ville ha mig. Halv ett kom jag hem till pappa som väntade uppe. Lite "vinglad" (<--haha, milt sagt) föreslog jag för mina syskon att vi skulle smyga in till vår 88-åriga gamla farmor och måla en mustasch med CD-penna på henne när hon sov. Det var bara jag som tyckte att det var en bra idé. Tack för att ni stoppade mig. Resten av natten låg jag och mina småsyskon och fnissade i pappas källare och sen sov vi till klockan 11. BÄSTA helgen på länge! Har saknat egentiden med Anton och Anna som försvann när jag fick barn så det var jättemysigt!


Idag visade mina syskon runt sin gamla storasyster på Emporia i Malmö. JÄKLAR vilket ställe! Jag höll varken på att komma in eller ut ifrån parkeringshuset och när jag väl hade lämnat syskonen inne i Malmö tog det mig 20 minuter att hitta ut på motorvägen. Jag är en sopa. En sopa med dåligt lokalsinne. 

Imorgon ska jag till Arbetsförmedlingen! Ser verkligen fram emot det. ;)

over and out.

//Meekatt...





11 kommentarer :

  1. min man bara skrattade när vi pratade om kvällen så mycket men kan han inte ha fått och han konstaterade snabbt att han ska börja läsa din blogg :) tack för att du kom och förgyllde kvällen ♥ puss

    SvaraRadera
  2. Låter som en supertrevlig kväll!
    MEn visst är det roligt att besöka stadens sus och bus - men oj så man uppskattar att inte bo " i smeten" sen!
    Ha en underbar vecka nu! kram

    SvaraRadera
  3. Hihi, det måste vara ett jäkla fotande när ett gäng bloggisar träffars :-). Men lite mer accepterat och inget ovanligt. Man får lite mer blickar när man själv sitter och fotar på ett kalas och alla undrar när männen i de vita rockarna tappade en ur sikte. / Nettan

    SvaraRadera
  4. Du är fantastisk Malin, lika fantastisk som i bloggen!

    SvaraRadera
  5. Hahahahha....Jag är vän med Tommy tott...
    Du har ett härlig sätt att skriva....Fick ett gott skratt när jag läste din blogg om besöket i "stan"..

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig kväll!!! Skrattar alltid gott när jag läser din blogg

    SvaraRadera
  7. SV: Åhh du är så klok så jag får ont i kroppen .. Kanske borde testa ! :)

    SvaraRadera
  8. SV: Äsch, hennes förklaring till det där förstod inte ens jag.

    Men jag som kan vara exakt vad du vill hjärtat kan ge dig en förklaring, från en person som inte heller bajsar, för det gör inte vi fina pojkar... men i nödfall, toapapper i stolen, för hur obehgaligt är inte plumset och vatten skvättet på ballarna? :D

    SvaraRadera
  9. Åh, jg hade velat vara på den festen med! Det verkar ju hur skoj som helst! Kan jag bli din BFF? Jag bor tio promenadminuter från Väla (som ju är större än Emporia) om det kan locka... ;)

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha min älskade Meekatt! Nu fick jag skrattat ännu mera! Ja jag kan gått säga att min raka ärlighet (läs klumpiga) kanske inte är den bästa ibland men skratta fick vi och glad att den inte bara var jag som bjöd på mig själv! ;)

    Kram och hoppas vi ses snart! Kunde inte låta bli att läsa upp inlägget för mannen. Ha ha... klockrent!
    Puss!<3

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag heter Linda och arbetar som arbetsförmedlare. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om arbetsförmedlingen.
    Du är otroligt bra på att formulera dig och du kommer att bli en tillgång på vilken arbetsplats som helst! Hoppas att du hittar ett arbete där din förmåga att glädja andra får fritt utlopp!

    Välkommen in till oss, och stort lycka till med jobbsökandet!
    Linda, arbetsförmedlare

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!