tisdag 15 januari 2013

Magsjuka, Martha Stewart & Analblekning?

Nu börjar jag komma tillbaka till verkligheten efter magsjukan. Man får verkligen känna att man lever när man sitter där och gråter hysteriskt med ansiktet i "tvätta-bilen-hinken", haha. Men tre kilo lättare renbäddade jag idag alla sängar, bytte tandborstar till hela familjen och ca 1,5 liter ytdesinfektion senare är jag nöjd med mitt blänkande fina badrum. Tack för denna gången helvetessjukan! Idag uppskattar man de där små enkla sakerna...som ett glas vatten...


Freddy har varit hemma ifrån jobbet igår och idag. Jag har legat i sängen under två täcken och upprepat orden "Skjut mig! Skjut mig!" så det var inget alternativ att Freddy skulle jobba. Jag ringde till dagis igår morse och sa "Hej, jag är magsjuk. Fy fan. Barnen är hemma hela veckan - minst!" Ja, nu har ju som tur är barnen förhoppningsvis klarat sig men jag vågar inte andas ut riktigt förrän i helgen. Då vågar jag tro att det är över. Barnen är jätteglada såklart. Mysigt med "pappatid" och det spelas spel, leks i snön och bakas äppelkakor med fina mönster på. Vattafuck?! Jag blir magsjuk och Freddy förvandlas till Martha Stewart?! Hoppas inte barnen tror att jag kommer att vara sån sen... Jag hatar snö, kan inte baka och har alldeles för dåligt tålamod för att spela hjärndöda spel som "Sänka Skepp". Vem fan spelar sånt? Det tar ju 100 år bara att förklara hur bokstäverna ser ut! JAG VÄGRAR!



I förrgår tog jag äntligen tag i mitt tråkiga hår och gjorde lite ljusa slingor. Snål som jag är så gjorde jag dem själv (med lite hjälp av Freddy) hemma. Det gick jättebra ända tills jag skulle skölja ur skiten och halkade och nästan slog ihjäl mig i duschen. Jag har aldrig varit så nära en analblekning i hela mitt liv...

over and out.

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Hihi, analbkekning :)! Jag har bara läst din blogg i 2 månader men jag tror minsann att du kan baka! Skönt att du mår bättre, jag hade skiten innan jul... Usch!

    Hälsningar Marie

    SvaraRadera
  2. Tur att du har en Martha Stewart hemma. Hoppas resten av familjen klarar sig från magsjukan!

    SvaraRadera
  3. Namnen i söder ;)15 januari 2013 kl. 19:14

    Onödigt att bleka det nertill eftersom du ändå snart ska vaxas..... ELLER?????

    Håller tummen att de små slipper helvetessjukan...

    Kram från namnen i söder <3

    SvaraRadera
  4. Namnen i söder ;)15 januari 2013 kl. 19:14

    Onödigt att bleka det nertill eftersom du ändå snart ska vaxas..... ELLER?????

    Håller tummen att de små slipper helvetessjukan...

    Kram från namnen i söder <3

    SvaraRadera
  5. Namnen i söder ;)15 januari 2013 kl. 19:14

    Onödigt att bleka det nertill eftersom du ändå snart ska vaxas..... ELLER?????

    Håller tummen att de små slipper helvetessjukan...

    Kram från namnen i söder <3

    SvaraRadera
  6. Haha du är ju för skön.

    SvaraRadera
  7. Hahaahaha! :) Jag älskar din humor!:) Kram, Maria.

    SvaraRadera
  8. Den äppelkakan såg inte alls dum ut! Jag önskar min karl förvandlades till Martha Stewart också eller Leila haha! Gott att magsjukan är över nu för er. Ha en bra kväll :)

    SvaraRadera
  9. Grattis till att sluppit hemskaskitsjukan. Och så klart ett jätte Grattis till nomineringen på Finest award.

    SvaraRadera
  10. Haha! Du är ju för rolig och underbar! Skönt att höra att du mår bättre! håller tummarna för att resten av familjen klarar sig nu så du inte åker på ett varv till ;)

    SvaraRadera
  11. *gapskrattar* Malin!!!!!!!!! Jag skrattade så att jag nästan väckte mina sovande killar!!! Jösses!!! Tack för att du delar med dig!!

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Jag grinar och vrålskrattar om vartannat. Grannarna undrar nog vad jag håller på med. Och katten ska vi inte tala om han tittar fundersamt på sin matte! Analblekning! Tack för det uppvaknandet! :D

    SvaraRadera
  13. Med risk för att göra dig besviken så dör inte vinterkräkbakterierna av desinfektionsmedel....och jag lider med dig, låg själv på badrumsgolvet för någon vecka sedan och hyperventilerade i ren dödsskräck!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!