söndag 6 januari 2013

Ut med det gamla & in med ännu äldre skit?

Julen är (nästan) ute - yeyh! Stjärnorna fick vara kvar ett tag till.

Notera tvättställningen till vänster som pryder vårt vardagsrum...

Äntligen har jag fått hem sekretären som stått i strandhuset. Har tjatat på Freddy i över ett år och idag fick jag den på plats i hallen. Han tycker att den är gammal och asaful - jag tycker att den är gammal och jättefin. Dessutom är den perfekt när Alice vill leka affär! Tack Tom för lånet av dina starka armar idag! Vilka jävla armjävlar du har!! (hahaha) Världens roligaste klipp --->  KLICKA HÄR!


Ikväll har jag tittat på Jamie Oliver som försökt lära mindre begåvade människor att laga mat. "Bubblar vatten när det kokar?" och "Jag har inte råd att köpa grönsaker till barnen...för JAG RÖKER för flera tusen kronor i månaden"!? Jag blir matt... JAG är fan ganska usel på att prioritera ibland...men det måste ju finnas gränser. Jag är fullt medveten om att det kan vara ett helvete att sluta röka - MEN man har inte rätt att säga att man är för fattig för att handla mat om man har råd att lägga flera tusen kronor i månaden på att röka. Och ja, innan alla anfaller - jag säger inte att man är en idiot för att man röker. Men väljer man att röka istället för att handla mat till sina barn har man allvarliga fel med prioriteringarna. Till och med FL-morsorna borde hålla med mig här, haha. 

På tal om usla prioriteringar - imorgon...ska jag börja träna. (skjut mig) Jag ska bara komma på ett sätt att komma i mina två (<--tre!) storlekar för små träningsbyxor. Fan. Vad hände egentligen?

Meekatt goes träningsblogg? ;)
over and out.

//Meekatt...

< -- Här beställde jag tre klänningar ikväll. Kika in för att fynda jättefina vårkläder till bra priser!!
 

34 kommentarer :

  1. Väljer man att röka istället för att köpa mat till sina barn så har man allvarliga fel med mer än prioriteringar! Jösses! Skulle det krävas att jag skulle sluta snusa för att min dotter skulle få ordentlig mat så skulle jag SJÄLVKLART sluta per omgående. Barnen kommer ju före ett jävla nikotinberoende. Har man det tänket så skulle man kanske inte ha skaffat barn från första början kan jag tycka.

    Och så kan du hälsa Freddy att jag också tycker att sekretären är snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här gäller det ju att prioritera. Tyvärr får Geisha komma på andraplats tydligen. Hade det varit kris...hade jag fått sluta jag med!

      Haha, visst är den?!

      Radera
  2. Sara Elisabeth Norberg6 januari 2013 kl. 22:53

    Är så glad att jag sluta snusa, i stället för att köpa snus så lägger jag pengar i barnes sparbössa. Men ska nog fira den 18 att jag vart snufri i 2år. Det bli nog en god chokladkaka till mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, bra jobbat!! Heja dig! Man ska fira ALLT med choklad!! ;)

      Radera
  3. Håller med dig helt och hållet. Man kan inte säga att man är fattig om man väljer att röka upp pengar! Tycker synd om Jamie som kämpar för barnen där föräldrarna sätter stopp varje gång. Avundsjuka på hans pengar till och med. Man skäms juh! Vadå om han är rik?? Han vill ju göra något bra för deras ungar!!

    Så fint ni har det! Älskar den lilla fåtöljen med fotpall. Var hittar man en sån? Och texten "Lycka" är i tapeten eller? JÄTTEFINT!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han möter ett jäkla motstånd varje gång han försöker göra något bra.

      Fåtöljen är köpt i Malmö någonstans, vet inte riktigt var tyvärr. Texten "Lycka" är ett väggord ifrån myfirstroom.se - men visst smälter det in bra i tapeten? :)

      Kram!

      Radera
  4. Väldigt fin sekretär! Skönt att du äntligen fått den på plats!
    Menar du att de på allvar gav det argumentet? Helt sjukt! Hoppas Jamie fick dem på andra tankar!
    Heja dig som fått tummen ur att börja träna, ska också börja snart (kanske... Eventuellt... Vi får se....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jätteglad över att ha fått hem den. Den har stått i kylan på en altan i flera år.

      Ja, suck. Idioti...

      Ja, nu kör vi igång!! Heja oss!?

      Radera
  5. MÅSTE bara tipsa dig ( och dina läsare) om den här roliga videon "Welcome to motherhood"http://www.youtube.com/watch?v=eNVde5HPhYo som jag såg precis och tänkte på dig. Gangsta stil liksom och så himla roligt, på ett mammavis utan omskrivningar.:) Hög igenkänningsfaktor tyckte jag för egen del med mina fem barn, speciellt när de var små.
    Kram, Maria.

    SvaraRadera
  6. Haha, jamen det skulle vara en sån typisk sak för henne att säga! :D
    Kul förresten att du verkar titta in på min blogg ibland. Det uppskattar jag! :)
    Underbara du! :)

    Och ja verkligen - plötsligt händer det! Inte. Hahaha! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kikar in ibland! Måste ju veta hur det går för dig! ;)

      Mammor är klokare än man kan tro, haha.

      Kram!

      Radera
  7. Ja jösses, dewt lät det och de kunde de med att säga? :P
    Jag slutade röka för 10 år sedan men ungarna vill fortfarande inte ha några jäkla grönsaker ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jäkla ungar! Men heja dig! ;) Mer pengar till choklad då, haha!

      Radera
  8. Hej hej!

    Såg att du kommenterat veckoplaneringen hos Madelein - Sexbarnsmama. Det skulle vara riktigt kul om du ville hoppa på detta också. Skicka bara en kommentar hos mig med din länk så länkar jag. Berätta om det kommer vara samma länk vecka efter vecka eller inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska ta tag i det...nästa vecka! Den här veckan är redan kaos! ;)

      Radera
  9. Veckoplanering är bra, om man följer den höhö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju där den ofta spricker...

      Radera
  10. Känd å smal! Känd å smal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hjälp! Måste man bli det?! ;)

      Radera
  11. Vilken fin tapet ni har! Var har du köpt den? Villha villha villha!

    Duktig du är som ska träna, hoppas det går bra så du känner dig peppad att fortsätta :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Det är en riktig dyrgrip...ifrån en fyndkorg på Rusta, haha. 69 kr/rulle. Men ja, jag älskar den!!

      Ja, det är ju bara att komma igång sen går det av bara farten! ;)

      Radera
  12. Lycka till med träning och påklädning av träningsbrallan. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det första går nog bättre än det sista, haha. Får helt klart hitta ett alternativ så länge. ;)

      Radera
  13. Att röka är dyrt- att röka i England är galet dyrt här kostar det mellan 60-70 spänn för dem billigaste paketen(om du inte rullar egna). Går du till marknader kan du köpa en hel skål med grönsaker/frukt för 10kronor. Så för en dags rökning kan man köpa en hel veckas konsumtion av frukt och grönt Fast vissa vuxna människor är ju viktigare än deras egna barn, glöm inte det*sarkasm*

    Vissa människor är konstiga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, skämmes ta mig fan då! Suck...

      Radera
  14. Klarar jag att träna klarar vem som helst =)
    Jag är mästaren av bortförklaringar haha =)
    Men nu så jävlar kör jag hårt!
    vad säger du ska vi gå ihop oss och gå ner några kilo tillsammans=)?! Vi får motivera läs: Skrika på varann via nätet istället! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra idé! Kan behöva all peppning jag kan få, haha.

      Radera
  15. Håll ut de första 2-3 veckorna på träningen kommer det att kännas som en självklarhet sen=)! Och du kommer känna hur skönt det är efter varje träning och känna träningsvärken. Då ska du berätta för dig själv hur duktig och bra du är, inte vila från träningen för att du har ont;)!
    Ett bra sätt är att gå och träna med någon som peppar en, för vissa dagar är jobbigare än andra.. Ha ett positivt tänk och sätt upp små mål hela tiden. T ex första veckan ska jag träna 3ggr.

    Le och tänk på hur bra du mår redan nu. Livet är underbart!

    På tal om rökarna, de är bara egoistiska. Att sluta röka eller snusa är inte så svårt egentligen, enligt forskningar så sitter nikotinet bara kvar i ca 24h. Det är det inövade beteendet som är svårt att göra sig av med. Med rätt inställning och positiva tänk så klarar man så mycket här i livet, däribland att sluta röka och snusa ;)!

    Önskar dig all lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det är de första veckorna som är pest sen börjar man tycka om det. Efter en månad kan man inte va utan... Så det är tre veckors helvete nu, haha. ;)

      Men jag har ett bra mål och ska komma tillbaks i samma form som jag var innan Elton förstörde mig. 1 timme på löpbandet på min egen bästa-tid. Dit ska jag, resten kvittar. ;)

      Life is good!

      Radera
    2. Det är bra att du har det som mål. Det målet är lite längre bort, gör så att du sätter upp delmål varje vecka. På det sättet blir du glad när du lyckats med dem. Det är ett sätt att hålla uppe gnistan för sitt stora MÅL=)!

      Jag tror på dig!

      Life is GREAT!

      Radera
  16. Hejsan, idag går jag in i vecka 19 i min gravidatet, och på onsdag ska vi kolla kön m.m. Så de hade vart kul och se vad alla tror & vad du tror. Man får även länkningar !
    Gissa & ge namnförslag !
    Får en länkning ^^,

    Tack. Kram Saandriiiee !
    http://saandriiiee.blogg.se/2013/january/gissa-och-fa-lank.html#comment

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till graviditeten! Njut av lugnet när du har liten på insidan, haha.

      Kram!

      Radera
  17. Jag är rökare, student, men utan barn och utan partner. Ergo, bara jag som drabbas.
    Visst fan är det en prioritering.
    Å andra sidan: Jag dricker inte en massa alkohol som mina medstudenter, jag har ingen bil, bor i studentlägenhet, köper inte en massa kläder och prylar osv.
    Min ekonomi är kass, med eller utan cigg.
    Sedan tycker jag inte föräldrar med kass ekonomi ska lägga sina cash på vare sig cigg, alkohol, onödiga inköp osv innan ungarnas behov är tillfredställda.

    Sedan är det verkligen inte så lätt. Som nån skrev ovanför: nikotinet går ur kroppen på 24 timmar.
    Tror du abstinensen går ur kroppen på 24 h? Det tar ca 3 veckor innan man är fri fysiskt och psykiskt. Och tar du ens ett litet jävla återfall, om så bara 4 bloss eller ett nikotintuggummi, så är det bara börja räkna från noll igen.
    Sedan är det en mental grej. Röka är skit! Hälsofarligt som fan, dyrt av helvete, luktar inte gott ur kläder och hår med mera.
    Men om det vore så enkelt så hade jag slutat röka för länge sen.
    Sedan kan man ju testa lite "positivt tänk" när hela ens liv är totalt upp och ned av smärtor/sjukdom, utgifter pga det + att man ska klara av ekonomi, studier och någon form av liv. Så jag slutar gärna röka, när jag klarar av att ta mig ur sängen utan att gråta.
    Så alla besserwissers: Käfthålet!

    Meekatt: Lycka till med träningen, och träningskläderna! haha

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!