måndag 14 januari 2013

Meekatt goes Fitta...re!

Ja, jag får ju en VÄLDIG massa mail med frågor om mitt nya "aktivare" liv. Jättekul att så många blir peppade och vill haka på! Heja er!! Meekatt har börjat träna och hela Sverige sätter i halsen, haha. Men ni behöver inte oroa er - jag är fortfarande jag! Jag ska bara bli lite mer fit och få upp flåset lite så att jag orkar med barnen...och Freddy! På sistone har jag mest varit...trött och lat.



Jag har alltid tyckt om min kropp - med volanger och numera även med ränder och långa bröst, haha. Och det gör jag fortfarande! Jag älskar jag och det kan alla som känner mig intyga! Jag är den som enligt många borde vara obekväm med min kropp - men i själva verket den första som näckar om det ska nattabadas, haha. Vafan - sån här é ju jag! Med en dotter som min så lär man sig att uppskatta det roliga i att man ser ut som en tiger på magen och det roliga med att kunna gömma hela sin iPhone i Bh:n. Det är ganska praktiskt när man vill ha den ifred. Dock saknar min kropp träningen mer än vad min hjärna saknar den. Och när man inser att man är på väg in på varv nummer två på vågen är det liksom dags, haha. Hur förklarar man att man väger "ensiffrigt"? Folk kommer ju bli jätteoroliga!? Att säga att man väger två kilo chockar nog mer än att säga att man är 2,47 lång när man är hos läkaren och ska räkna ut sitt BMI.

Jag tränade ganska mycket innan jag blev gravid med Elton och var betydligt piggare då så mitt mål är att komma tillbaks dit. Så, nej - jag ska inte hetsbanta eller träna som en galning. Och nej, jag ska inte bli smal. För sån é inte jag.

Jag har slagit vad med mig själv och jag hoppas (för hela familjens skull) att jag ska klara av det, haha. Vi var i Paris för 2,5 år sedan och ska dit igen i slutet av maj i år och OM jag inte kommer i mina "favvobyxor" som jag hade sist vi var där - får jag åka utan byxor! Jag lär inte ens bli insläppt på flygplatsen i bara trosor och det hade ju varit förbannat trisst att vinka hejdå till barnen där! Så game on kroppen! Jag vill inte stå på Kastrup i bara trosorna och skämmas. Jag har FUL-trosor dessutom! Fatta skammen...



Jag tränar i ett tempo som passar mig och min blekfeta trötta kropp. En timme på gymmet idag = 15 minuter på löpbandet (powerwalk) Den här kroppen springer inte. Och varför skulle jag? Jag kommer ju för fan ingenstans i alla fall! + 15 minuter cykel (tills dödsångesten i mina lår kom, haha) följt av 30 minuter ytterligare på löpbandet. 

Ja, jag kan lika bra gå ut och gå här i området alldeles gratis MEN det är inte alls samma sak för mig. Jag HATAR att gå ut och gå. Jag behöver den där duktiga känslan att "nu åker jag och tränar" och känslan man får på gymmet av att "fan vad duktig jag är som är här", haha. Sen tar man ju i mer på gymmet än vad man gör när man går här och glor på alla hus. Man vill ju inte se lat ut! ;)


Jag har en ny regel: Jag FÅR fortfarande äta 100 gram Geisha varje dag - OM jag äter den på löpbandet på gymmet direkt efter avslutad träning! Så inga förbud - bara...lite förhållningsregler. Jag tror mer på lösningar än förbud. Är det kris med chokladsuget får jag helt enkelt åka och träna, haha. Skulle ju inte ALLS kännas dumt att stå där och äta choklad...
I övrigt försöker jag helt enkelt att "moffa" mindre och välja lite bättre mat. Men ingen hysteri - jag åt en hel kebab med vitlökssås igår - med gott samvete. För sån é jag!

Så, det var svaren på en del av era frågor. Ingen behöver oroa sig för att detta ska bli "Årets träningsblogg", haha. Jag ska som sagt bara bli lite fitta...re. ;)


over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Haha, älskar som vanligt dina rubriker! ;D

    Åh vad skönt med en (för mig) rimlig träning. Jag skulle kunna fixa det där!! Jag får sån presentationsångest av alla jävlar som är så himla duktiga. "Jag sprang BARA en mil!" "En timme på crosstrainern följt av ett Zumbapass!" Jag blir inte peppad jag får ångest!

    Men du peppar för att du är på samma plan som mig! Imorgon köper jag mig ett par skor och letar upp gymet! Får man dricka vin på löpbandet?? ;D

    Kram och lycka till med träningen underbara du! Och du, glöm inte att du är perfekt som du är!

    SvaraRadera
  2. Hejja dig!!!!
    Bättre att vara "lite rund" och ha kondition, än att vara smal som en spagett och inte ha kondis.
    Det är bevisat! :-)
    Säg till om du vill ha ett "Olgamördarpass" för PW på löpband. Man går snabbt, men med motlut och springer EN minut mitt i.
    Jag garvade första gången jag såg det och tänkte (som burkar springa..) att det där är ju Iiiiiiisipiiiiisi...jo tjena!
    Det kickar igång förbränningen, så man kan äta mer Geischa! :-D
    // Nina

    SvaraRadera
  3. Trodde Du kommit på cunt med tillvaron. ;-)
    Älskar läsa Din blogg !!!

    SvaraRadera
  4. HEJA DIG!!!

    Själv slog jag vad med sambon att inte äta sött (godis, chips, kakor, tårta) under januari!! Ska erkänna som den socker/godis-beroende tjej jag är att det går över förväntan LÄTT!! Vem fan trodde det!!

    Träning....*suck* men det är vad min kropp behöver!! Det gäller att hitta motivation...Min är att det blir inga solresor i flygplan....Arslet får ju faan inte plats!!! ;-)
    ..................så jag bokade nyss en skidresa!!! hahahahahaha

    Så HEJA DIG!!!! :-)

    SvaraRadera
  5. Haha.. Härligt! Du tänker som mig! Eller ja, du är duktigare!
    Själv tänker jag att - OM jag går de där 5 km på bandet och tränar lite styrka.. så äre ju lätt helt ok att gå hem och skita i middag och trycka en påse chips. -host-
    Nu vet vi ju att det inte är så.. men man kanske kan få låtsas?
    Eh...

    Vadfan, jag behöver någon att slå vad med. Att sporras av/med. Vad! Vad är skitbra!
    Att slå vad - vad tycker du om det? ;)

    SvaraRadera
  6. Bra där - man ska belöna sig när man varit duktig! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!