torsdag 24 januari 2013

Ökenråttor, Träning och Kaffekalas!

Dagens roligaste samtal - Alice ringer till Freddy ifrån stan:

Alice: "Pappa, får jag köpa en hamster?"
Freddy: "NEEJ!! JAG FÅR PRATA MED MAMMA!!"
Jag: "Hej, vi ska bara titta lite. Vi köper nog ingen, haha.
Freddy: "För helvete Malin! Inga fler djur! Jag är allergisk!"
Jag: "Du är kanske inte allergisk mot hamstrar?!"

20 minuter senare...

Jag: "Hej! Vi köpte ingen hamster."
Freddy: "TACK gode gud!!"
Jag: "Vi köpte två ökenråttor istället!"
Freddy: *jobbig tystnad*
Jag: "De är jättesöta och man kan nog inte vara allergisk mot dem!"
Freddy: *fortfarande tyst...och JÄTTEARG*
Jag: "Freddy? Jag skojar. Vi köpte godis till Kaninhelvetet."
Freddy: *fortfarande arg*

Haha, jag älskar dig Freddy! 


2 omgångar avklarade på gymmet idag - yeyh! Börjar NÄSTAN kännas skönt att vara igång nu. Jag är inte riktigt där än...men jag jobbar mentalt på det, haha. Och nej, ni som är oroliga över att bloggen ska förvandlas till en träningsblogg: VAR INTE OROLIGA! Sån é inte jag! Många mailar och frågar hur jag tränar och ja - jag kämpar på i mitt nästan pinsamma tempo. I morse blev det 20 min powerwalk på löpbandet + FEM minuter crosstrainer (hahaha) + 20 minuter powerwalk. Sen dog jag lite. Men det är lagom för min kropp. Ikväll blev det 40 minuter powerwalk och FEM minuter cykel. Sen fick jag ont i arslet och åkte hem, haha. Heja mig? ;)


Freddy köpte Thaimat med sig hem idag. Jättegott! Det tog dock 20 minuter att städa upp rishelvetet och nudlarna. Min briljanta idé om att äta vid TV:n var årets mest korkade idé hittills. Elton vrålade hela middagen för att han inte själv fick hälla på soya, Alice vägrade äta och var skitarg för att hon inte fick leka med pinnarna som kyckligen satt fast på och jag valde alldeles för stark mat och grät halva måltiden och fick halsa en halv liter mjölk för att neutralisera tungan, haha. En riktigt mysig måltid. Verkligen...

Alice är väldigt intresserad av att lära sig att prata engelska och vi övar lite ord ibland. Ofta pratar hon en massa goja bara som ingen förstår men det är tydligen hennes "engelska".  Hon kan alla ord som beskriver något gott såklart. Vi trodde att vi var smarta förr som alltid pratade på engelska när vi skulle smyga med glass och godis men det slutade med att vår treåring sa "Jag vill ha ajskriim mamma!". Så allt med kalorier i - kan Alice säga på engelska. Sån é hon. Ikväll lekte Alice och Freddy kaffekalas på rummet. Självklart skulle det pratas engelska:

Freddy: "Can I have som coffee?"
Alice: "Yes fuck you to!" 

Man blir ju stolt i mammahjärtat...

over and out.

//Meekatt...

 Glöm inte rösta!

19 kommentarer :

  1. Hahahaha... Freddy har det sgu ikke nemt... hahaha

    Ups, skal lige ind og stemme :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha :D Så jäkla rolig blogg! Ni är för härliga!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Älskar Alice! :D

    SvaraRadera
  4. Nu har röstat på dig till finest awards! :D



    Passa på att fynda fina namnsmycken,
    25% på allt samt FRAKTFRITT fram till 14 feb!!!
    http://www.luciadesign.webshoponline.se

    SvaraRadera
  5. Hjääääälp!
    ha ha ha.

    Ja ungar och deras förmåga att snappa upp alld det de INTE ska snappa upp. Svordomar, fula ord och godis-ord.
    Man får passa sig. Här går det undan med utvecklingen.

    Nu banne mig är det fredag.
    Har du märkt det?

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får passa sig, haha. Dina kan väl dessutom svära på två språk? ;)

      Idag är det söndag. DET märks. Blä.

      Radera
  6. Bra jobbat med träningen! Jag tycker du kan sätta upp "städning av rishelvetet" i din träningsdagbok också. Inget ont som inte har nåt gott med sig :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har ju helt rätt. Förbrände minst ett Geisha under den saneringen, haha.

      Radera
  7. hrmmmm....jäkligt konstigt...man får bara rösta EN gång/dag!! Provar igen i morgon :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det dåligt, haha. Men du får säga till alla du känner! ;)

      Radera
  8. Hahahaha, underbara Alice!!!! Jag skrattar så jag grinar här hemma <3 Till och med Bonden som tycker att bloggar är det löjligaste som finns, skrattade högt när jag tvingade honom att lyssna på min högläsning.

    Love you darling! Nu ska jag in och rösta igen.

    Fuck you to!

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, snart är Bonden en trogen bloggläsare! ;)

      Love you!!

      Och ja, fuck you to, haha.

      Radera
    2. Klockren kommentar från Alice!
      Arvid 3,5 år lekte med sina djur och en av dem skulle köra bil aka sitta på biltaket. Efter en del pysslande utbrister han:
      Helvetter! Kan du inte sitta ordentligt gubbjärel!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!