onsdag 2 januari 2013

Glamour, Familjeliv & Slagsmål i duschen!

Ja, då har man fått skönsång på sängen, kaffet uthällt över kudden och en chokladcupcake utsmetad över halva täcket. Det är fantastiskt att vara småbarnsförälder. För att toppa det hela fick jag en inslagen sten i present. Glamouren flödar i mitt liv. Verkligen. ;)

Men kärleken flödar! Elton går här hemma och sjunger "Jaaaåååhooooeeeevaaaa!!", Alice slår in allt hon hittar i omslagspapper och säger "Grattis världens bästa mamma!" var 5:e minut och Freddy har tagit ledigt dagen till ära. Inget att klaga på alls! 


Jag fick förresten en Grattis-hälsning ifrån Familjeliv.se. Det var lite oväntat... Jag fick även en ifrån Kondomkungen.se. Det var nästan mer oväntat...

NU ska jag tvinga in Alice i duschen. Alltid lika roligt. Jag kommer aldrig förstå det där... Jag skulle ge vad som helst för en dusch ibland - Alice skulle ge allt för att slippa. Hoppas verkligen det vänder innan hon blir tonåring. Inte lika lätt att brotta ner en 15-åring som en 5-åring.

Idag är det min dag och jag har bestämt att vi ska åka till Torekov och titta på Piratbåten, äta Geisha hela dagen och ta ett dopp i havet. Det sistnämnda blir jag nog ensam om men det är okej. För sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

30 kommentarer :

  1. Hajar att du fyller år? Ett jätte Grattis till dig

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis på födelsedagen! Klart du skall bestämma vad som sker idag! Det är den dagen man bestämmer hämtemat och massa choklad! Helst få ett par timmar helt för sig själv, krypa upp i soffan, läsa en bok och äta choklad...bästa som finns för en småbarnsmamma!!
    Hoppas du får en underbar dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen egentid men en alldeles utmärkt födelsedag i alla fall! Tar igen egentiden imorgon med en stund på fiket!

      Tack snälla!

      Kram!

      Radera
  3. Kalas-dag helt enkelt.

    GRATTIS!

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen Malin! Bada lite åt mig med😃

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! Du kan väl säga att du önskar dig en gemensam dusch i present till Alice? Vem har hjärta att neka ett födelsedagsbarn något? Och glöm inte att den utpressningen även fungerar på Freddy ikväll... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den funkade bara på Freddy men 1 av 2 är ju helt ok! ;)

      Radera
  6. Grattis på 25-årsdagen!:-) Njut av dagen, låt dig bli uppvaktad och ät så mycket Geisha du orkar(å lite till) för det är du värd!
    Sen kan jag lova dig att när tjejen närmar sig tonåren blir det nog tvärtom, du får släpa ut henne ur duschen om inte el/vattenräkningen ska skjuta i taket:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla! Mycket Geisha fick jag!

      Ja, det är väl så. Minns att mamma brukade stänga av varmvattnet hemma när jag duschade för länge, haha.

      Radera
  7. Grattis grattis grattis :)
    Kram Hannaa cramer

    SvaraRadera
  8. Hahahaha...Sån er barn! ;)
    Stort tillykke på fødelsesdagen.
    kram

    SvaraRadera
  9. Grattis på Din dag Malin!

    Kram, Gunilla.

    SvaraRadera
  10. Grattis på födelsedagen!! Ha en skön dag! :)

    SvaraRadera
  11. STORT GRATTIS Vännen. Ha nu en toppen dag.

    Kramar i mängder till dig!

    SvaraRadera
  12. Haha, min 15-åring får vi tvinga in i duschen när vi inte står ut med lukten längre! Fattar inte, i den åldern vill man väl lukta gott och vara ett eftertraktat objekt??!
    Vi brukar passa på när en het önskan står på spel, utpressning typ. -Ja det får du, om du duschar först....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, usch! Det håller alltså i sig så länge?!

      Radera
  13. Grattis på födelsedagen bästa Malin. Du gör min dag varje gång du bloggar och du är en riktig förebild. :) Sluta aldrig vara du.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!