fredag 18 januari 2013

Onödig träning, Facebook & Fisar?

Fan vad sur jag blir! Åkte till gymmet för att träna och kommer fram UTAN MOBIL!? Vafan! Kan man inte checka in och skryta med träningen på Facebook kan man lika bra ligga hemma på soffan och äta chips och fortsätta inbilla sig att man har världens grövsta benstomme. Syns det inte på Facebook har det aldrig hänt! Så ja, jag kämpade på i 45 minuter på löpbandet - och det har aldrig hänt?! ÅH vad trött jag blir!


Andra viktiga statusuppdateringar jag sett idag på Facebook: (Förlåt Facebook-vänner. Men sån é jag!)

"ÄRTSOPPA - med älsklingen mamma och pappa" -  Sushi har jag hört att man kan servera på kroppen. Men ärtsoppa? Och på sina föräldrar? Det där är ju bara konstigt. Ät bara. Vi behöver inte veta att er familj äter traditionsenligt och avslutar torsdagen med fistävling. (Förlåt, men Malin Gramer förstörde min kväll med fisprogrammet. Örk.) 

"Taggar Lund!" - Grattis Lund? Du vann över...Malmö? Vadå "taggar Lund"?? Vad betyder det? Jag måste fråga min lillebror.

"Muzna har varit på Natti Natti Sängen med Jim" - Haha, Muzna. För fan?! 

"Mys med bästa vännerna hittepågatan 69" - Hoppas inte era "mindre bra" vänner tar illa upp. På Facebook blir allt ofta lite bättre och lite finare. Jag omnämns ofta som "finaste Meekatten" men jag vet nog vad det betyder. Det FINNS bara en Meekatt! Skit på er" 

Letade fram ett inlägg jag gjorde för evigheter sedan men det passar bra in: "SEX BRA SAKER MED FACEBOOK!". (<--klicka) Freddy blir säkert jätteglad över att jag påminner världen, haha.


Ikväll kollade jag på Fråga Olle. Det skulle jag aldrig ha gjort. Jag VET att jag har en ganska överdriven skräck för bakterier och annat äckligt. Men att folk FISER varandra i munnen...det är fan inte okej! Klä ut er, klä av er, slåss och bete er hur jävla konstigt ni bara vill - men FIS INTE VARANDRA I MUNNEN! Det borde vara olagligt! Jag hoppas av hela mitt hjärta att Malin Gramer fick löneförhöjning efter det där... (-->länk)

over and out.

//Meekatt...

Idag (fredag) kan man börja rösta på "Årets Föräldrablogg" inför Finest Awards. Och ja, jag blir såklart jätteglad om du vill rösta på mig! Klicka på bilden för att rösta. Man kan rösta varje dag och tvinga alla man känner att göra samma sak! ;)

 

12 kommentarer :

  1. Men snälla du, det var väl onödigt dumt att inte ta med telefonen till gymet... ;-) men fanns det ingen snäll själ som kunde låna ut sin. Hen hade säkert förstått om du förklarat. Kanske skulle du lämna in ett förslag till gymet om installation av en liten skärm som man kan logga in sig på ut i fall att man glömmer sin telefon, kan ju hända den bästa ;-)
    Tack för härlig läsning så här mitt i natten med ena handen på spjälsängen, vaggandes liten som inte vill sova. Han har kanske lite extra svårt med en mamma som ligger och fnissar... ;-)

    SvaraRadera
  2. "Taggar Lund" bör mest troligt betyda att han är pepp på att åka till Lund :)

    SvaraRadera
  3. Det verkar inte gå att rösta än...
    Varför är du inte nominerad som årets träningsblogg med? Är det för att du glömmer telefonen? Skärpning!

    SvaraRadera
  4. Sitter här med världens förkylning och plötsligt efter att ha läst ditt inlägg med 6 saker som är bra med FB, och dragit på smil banden känns det genast bättre. Ha en så bra det går helg !

    SvaraRadera
  5. Fisa i munnen????
    Vad vad VAD?
    Nu ligger jag efter IGEN.
    Hur är detta möjligt.
    Omvärlden går frammår för fort för mig. Jag hinner inte med att uppdatera mig fort nog. Är det nya modet? Efter domineringstendenserna i Grey så ska man ny äckelfisa på varandra.
    Nej nu blir jag för gammal ;)

    Och DU, snart har jag en fåne också och kan logga in mig på träningen. OM jag tränade förståss och det gör jag ju INTE ha ha.

    Hälsningar och nu BANNE mig är det fredag.
    Ska vi bråka lite?
    ;)
    Yohanna

    SvaraRadera
  6. Var klickar man efter att man klickat på "rösta" på din blogg? Jag är väl lågbegåvad, men tror inte jag lyckades rösta på dig än. Fast jag verkligen vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längst ner på sidan klickar du på "skicka kandidater" och skriver i din mailadress. :)

      Radera
  7. Hej! Hittade din blogg IDAG! och har nu suttit och läst oavbrutet i två timmar. Som en sån där bok man bara älskar och inte kan lägga ifrån sig! Känner igen mig mycket, och önskar jag kunde skriva som du och kunna bläddra tillbaka och se allt tokigt, härligt, hemskt, underbart som hänt. TACK för att du delar med dig, och du borde verkligen skriva en bok om du nu inte redan gjort det eller håller på. Jag skulle köpa den till mig, min syster och min mamma. ha en underbar fredagskväll. Du kan addera mig som en ny trogen läsare . EmmaM

    SvaraRadera
  8. ÅH vad glad jag är att jag hittade in hit idag! Skrattat så jag nästan mår illa åt Ullredsinlägget, Familjelivsinläggen och Gyninlägget, hahahaha!

    Du är fenomenal med orden kvinna! HEJA DIG!

    SvaraRadera
  9. Hahaha... Det är så bra det där fisandet att jag dör lite. Inser att jag kunde tjänat sjukt mycket mer pengar än vad jag gör helt enkelt! ;))
    Och du Meekatt - Du är sjukt rolig. Du vet om det va? :)
    Ha en fin lördag!
    //Hondjuret

    SvaraRadera
  10. Att tagga något betydar att man typ peppar haha :D

    SvaraRadera
  11. Haha, jag och min kompis kollade också på frågaOlle.
    Riktigt sjukt, VEM TÄNDER PÅ ATT BLI FISEN I HUVUDET?!?!?!
    Eller att en tjej ska fisa ut små leksaksgubbar ur rumpan, ärligt?!?!?!
    Blöh xD

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!