tisdag 8 januari 2013

Vardag, Blodsmak & Hollywoodfruar!

Och där kom vardagen som en käftsmäll med tidig morgon, frukosttjat, påklädningen from hell och letande efter matchande vantar. Alice klädde dock på sig helt själv idag och jag fick skamligt skicka in en nybliven 5-åring med lila långkalsonger, lila volangkjol i spets (<--utklädningslådan!), en blå tröja och benvärmare...PÅ ARMARNA!? För det "har faktiskt alla som är coola!" Fashion week hits Mellbystrand...igen. 

Men nu är barnen lämnade - yeyh! ÄNTLIGEN! Alice sprang in, Elton gallskrek i 15 sekunder och jag glädjeskuttade nästan ut i bilen, haha. Älskade vardag och barnfria minuter! Jag inledde med en dusch - alldeles ensam! Ingen som lekte tittut med duschdraperiet, inget Hello Shitty-shampo och en nytumlad handduk - för DET är jag värd! Fattas bara att barnen blir magsjuka nu...

Till min stora glädje har det börjat en ny förskollärare på Alice avdelning. Inte för att det var något fel på den som slutat(!) MEN den här bor på vår gata! Fatta vad praktiskt?! Jag föreslog direkt att hon hämtar mina barn varje morgon när hon "ändå ska dit" men det gick inte riktigt hem tydligen, haha. Jag förstår inte det. Välkommen till Junibacken Erika! Vi ska nog kunna komma överens. "Här kommer lilla grannen" har fått ett nytt ansikte. Mitt! (Geisha borde ju funka bättre än falukorv?)


Mitt nya "mindre lata" liv började igår. Det gick sådär, haha. Efter 20 ( =18) minuter på crosstrainern hade jag blodsmak i munnen. Vad hände egentligen?! Jaja, på det igen! Om tre veckor är det skönt att träna - fram tills dess får jag helt enkelt bara stå ut med skiten...


Idag är det tisdag!! Och vi har fått tillbaka VÅRA tisdagar!! Svenska Hollywoodfruar har blivit "Så blev vi svenska Hollywoodfruar!" och inte nog med att vi har Gunilla att reta oss på, nu kommer även Anna Anka tillbaka! Det kan ju bara bli bra? Så vi ses på bloggens Facebooksida (HÄR) i vanlig ordning klockan 21,00! Yeyh! 

over and out.

//Meekatt...

11 kommentarer :

  1. Hahaha! Tänkte faktiskt på dig i morse, hur vi nog delade den där känslan av "Yeeey!" när man lämnade av efter den här "jul ledigheten." Duktig du var som kämpade på med crosstrainern! Kram på dig!/ Maria.

    SvaraRadera
  2. jag håller på att dö efter 6 minuter, så 18 ser jag som en riktig framgång! bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!! Körde du mer än 20 min? Man ska börja i liten dos för att vänja kroppen, sen sakta öka. Viktigt är att hålla dig till din plan, gå ner oavsett om det känns tungt! Tänk på hur glad du kommer bli av det i slutändan!

    Kör så det ryker miss...

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat på crosstrainern, bruden! Ett steg i taget :)
    Vi ses på fejjan ikväll då!
    Kram från Dalafia

    SvaraRadera
  5. http://nattstad.se/stodberg
    HEJ!
    jag undrar vad det är som gör en blogg intressant att läsa? skriv gärna en kommentar på min blogg och berätta vad just jag kan förbättra!
    tack på förhand.

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    Har precis hittat din blogg och nu blir det minsann inte mycket gjort i detta huset..!!! Tar ju en jäkla tid att läsa genom ALLA inlägg...puhhh
    Men så vansinnigt skitkul och härligt du skriver!!! Kontrast till alla dessa snuttgullande, spetsförsedda, så jävla perfekta bloggare!
    Älskar denna!
    Tack för dagens skratt
    Kram

    SvaraRadera
  7. Själv har jag igen crosstrainer, men tog ut Lillans badrumspall och ställde på vardagsrumsmattan för extra stabilitet. Använde den som stepupbräda. Samma höjde men lite mindre. Samtidigt tittade jag på Leilas söta jul, eller vad det nu heter. haha.

    Inte rört mig sådär på över ett år pga foglossning, så hjärtklappningen kom fort! USCH!

    SvaraRadera
  8. Ja, tack gode gud för vardag. Eller ja. Egentligen. Om man hade kunnat åka hem imellan hämta och lämna. När man bor i skogen utan körkort så kan man inte det.
    Då -går- man 3 km till fiket.. fikar i 90 minuter och -går- tillbaka igen. Sedan hämtar man lillen och G Å R 3 km till stan igen för att på något vis kunna ta sig hem till skogen. Med någon som skall åt det hållet.
    Ja, hurra för vardag var det ja! ;))
    (tur man är tjock och inte går i onödan helt enkelt.. vore ju förjävligt att vara smal i ett sådant här läge :p)

    Men Hollywoodfruarna hade jag missat! Tack för det! Lyste upp det gråa lite! ;)

    Och du... Sanna säger oxå att benvärmare skall vara på armarna så det är nog rätt minsann!
    Lycka till med crosstrainern! :)

    //Hondjuret

    SvaraRadera
  9. crosstrainern...? när i hela friden blev det ute att soffligga..fan jag blir skrämd tänk på att jag är gammal..fan efter 40 har man..pust..sämre kondis..fan det är jobbigt att trycka på tangeterna.. . åh fan jag orkade trycka en punkt till... ALLTSÅ står du i 18 minuter still utan att rör överkroppen? för du håller väl i handtagen..ja menar släpper du loss så vet ingen vad som händer...
    Har du händerna fria så händer saker...lycka till med träningen..det kan du behöva..fan nu var jag ironisk..ska ju själv infria nyårslöftet att bli os medaljör i nån obskyr sport..

    SvaraRadera
  10. Jag tror på dig Meekatt, imorgon klarar du 19 ;)

    SvaraRadera
  11. Ja Anna Anka är obetalbar:-) Min man fick lite idéer där, när det gäller vad varje fru bör göra varje morgon om han inte ska va otrogen....ja, ja, men han har ju aldrig frågat??

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!