måndag 21 januari 2013

Kramar, Semlor & Meekatt goes Hollywoodfru?

Ja, jag gjorde det. Jag kramade om min handläggare på Arbetsförmedlingen och det blev kanske lite konstig stämning. Men vem vet - han kanske bara får den kramen idag och då var den ju viktig!

Vi stod där vid skrivaren i korridoren efter avslutat möte och väntade på utskriften av min handlingsplan. Ni vet den där sega minuten när man börjar titta i taket och undra vad man ska säga? Idag finns inte någon obehaglig tystnad! Idag säger man (<--jag) bara "Vet du vad det är för dag idag?!" Och svarar de lite flyktigt att "Nej, ingen aning" så ler man brett med hela ansiktet och säger "Det är den internationella KRAM-dagen. Ska vi kramas?!" Ser personen ifråga lite rädd ut då säger man bara "Det ligger i luften va?"...sen gör man det bara. Man hoppar på helt enkelt. Inte alls konstigt...när man står där vid skrivaren med en främling. För sån é jag!



Jag har tagit det här med kramandet på största allvar och lyckades sno åt mig en go kram av en trevlig läsare redan i väntrummet from hell på Arbetsförmedlingen. Bra dag det här! ;)

Efter Arbetsförmedlingen sladdade jag inom fiket på Maxi och köpte en massa Semlor. Personalen på dagis behövde lite extra kärlek idag kände jag efter att barnen laddat med överskottsenergi i en hel vecka. Alltid bra att ligga på plus ifall barnen beter sig skitilla och dessutom - ju tjockare alla i min omgivning blir - desto smalare ser jag ut. Så moffa på ni bara!
Nu är barnen hemma och Elton somnade redan innan jag fått av honom overallen. Alice tittar på TV och jag laddar om för nästa möte inne i stan. Jag misstänker att jag ska grillas inför min uppstart som företagare så nu ska budgeten gås igenom en sista gång. Wish me luck. ;) Jag tror INTE att jag ska anfalla konsulten med en kram idag. Åtminstone inte på vägen in... 

Våra goda vänner har åkt på semester och jag har fått ansvaret för huset och husdjuren under tiden. Det låter kanske inte så jäkla kul - MEN i detta fallet är det alldeles alldeles underbart, haha. Familjen ifråga bor nämligen i det lyxigaste huset jag vet och jag har nästan blivit beordrad av dem att "använda huset". Säger man "Känn dig som hemma! Vi har köpt hem vin och lite gott åt dig" så är jag jävlar inte sen med att åka och köpa badskum till jacuzzin! Här ska badas! Wiiiiih! När ägarna är borta dansar (Mee)katten på bordet! Meekatt goes Hollywoodfru...och fiskvakt, haha. 

(Det som är bra med att passa just fiskar är att ingen har koll på hur de exakt ser ut. Skulle en stackare avlida under min vakt kan jag snabbt byta ut den utan att någon fattar. Kaninen blir svårare...)

over and out. Och krama varandra i trafiken..?

//Meekatt...


11 kommentarer :

  1. Hahaha! Du gjorde det!! Du är fan min idol! Skrattar så jag gråter här. Vad paff han måste ha blivit.

    "Det ligger i luften va?" HAHAHAHA!!!

    Åh vad jag hoppas du vinner så att alla hittar din blogg! Du är bäst och räddar min dag varje dag!

    SvaraRadera
  2. Haha, måste hålla med alla här om att du skriver skitbra och ärligt. Önskar jag vågat skriva lite roligare :) och mindre mamma och mer jag. Sparat länken och återkommer var dag. Ha en fin dag!!!

    SvaraRadera
  3. Ha ha jag tar bagen-in-a-box och kommer över så bubblar vi tillsammans.
    Kan det bli bättre?
    Fiskvakt och lyxhus.
    Sätt inte igång larmet bara.
    Kan bli kvivigt ;)

    Hälsningar
    Yohanna som packar väskan NU....

    SvaraRadera
  4. Haha... Tack - funderade på hemvägen o tänkte att "man kan kanske inte flyga på o prata me vilt främmande människor sådär" men då va de ju sådax... Jag fegade med kramen, fast han luktade gott :) Snodde en go kram av Mi i stället...
    Du förgyllde verkligen en timmes väntan :) o jag funderade inte så mycke på gubben med skit-på-snöret-hunden... får se om jag ens ids blogga om de...
    Ha de - o de kommer säkert att gå skitbra me dina planer...
    Kram kram... Lisa

    SvaraRadera
  5. Ohhh Malin !! INTE skumbad i jacuzzi... det blir som att hälla yes handdisk i en diskmaskin.. tänk dig: -elvisp på full fart med nämnda diskmedel... kör badsalt ist!!

    SvaraRadera
  6. Har inte lyckats krama främlingar idag, men däremot ofrivilligt näckat inför sotaren som jag glömt skulle komma....

    SvaraRadera
  7. Namnen i söder :)21 januari 2013 kl. 19:51

    Hahaha.... Då lär inte Freddy se dig mycket när grannarna är borta nu då? Lite avis på det där med badet..... ju... Ses snart... får väl bli en försenad kram då, för jag har då inte fått en enda kram idag.... (såvida man inte räknar med hängandet i knät från elever som varit trötta och småsjuka....)..

    Kramis <3

    SvaraRadera
  8. Efter att varit sugen på semla sen i fredags och lyckades stå emot till igår kväll gav jag mig ut i Kalmar på jakt efter semlor med ditt ord semelvolang i huvudet. Dock hade inte city gross, maxi eller Coop några så jag fick vara utan. Men idag hade. City gross och semelabstinensen är stilla:) Har egentligen slutat med såna dumheter.

    SvaraRadera
  9. Bada på du Malin! :)))))))))) Kram

    SvaraRadera
  10. Haha alltså jag dör! Är gravid och har för några dagar sen opererat magen så har typ en miljon stygn tillsammans med en växande bebismage =dålig kombo. Läkarna sa till mig att använda magmusklerna så lite som möjligt närmaste dagarna för att förhindra att stygnen poppar upp, så för att fördriva mitt sängliggande så började jag googla lite mammabloggar så hittade jag hit, vilket jag ångrar. Jag har nog inte använt mina magemuskler såhär mycket någonsin!!! Tror varenda stygn i magen har spruckit upp och får så jäkla ont men ändå kan jag inte sluta läsa. Du borde fan få nobelpris i att skriva. Så sjukt rolig! Sitter i min ensamhet och skrattar som en patetisk psykopat! Du är bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med till fullo, fast jag är inte gravid med stygn fulla magen :)
      Monika

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!