söndag 7 april 2013

På jakt efter Mr Rabbit?

Kaninhelvetet har rymt tre gånger i helgen...varav första gången när vi inte var hemma och grannarna fick ta upp jakten och få in henne i buren igen. Tur man har snälla grannar, haha. Geisha (som är Kaninhelvetets egentliga namn...såklart) har tre våningar i buren, varav en som varit avspärrad nu under vintern. Men självklart har Kaninhelvetet SJÄLV lärt sig att flytta på hakarna och öppna luckan i golvet och smita ner. Väl nere på bottenplan var det ju bara att gräva sig ut. Suck. Men NU är jakten på det försvunna Kaninhetvetet slut för jag och barnen har varit på Granngården och köpt svetsat nät att sätta i botten. Mouhaha! Game on!






Jakten imorse var allt annat än smidig. Barnen stod vid buren och skrattade så tårarna forsade längs kinderna på dem. Vafan?! Vad skulle jag ha gjort!? Tittar man ut och ser Kanihelvetet skutta runt på gräsmattan i full galopp finns det liksom ingen tid att ta på sig kläder! Och jag visste väl inte att det skulle ta så lång tid att fånga in henne!? Och jag hade faktiskt trosor på mig!

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Namnen i söder7 april 2013 kl. 12:23

    Herregud......fortsätter du så här kommer huspriserna gå upp som fanken i ert område..... Inte alla som har den utsikten ju..

    P&K... (eller ännu bättre POK)

    ...hälsar hon i söder :)

    SvaraRadera
  2. Så Meekatten med dom långa tuttarna var ute och jagade kanin?! I bara trosorna?? Asg. Jag tror jag bryter ihop av skratt!!

    SvaraRadera
  3. Använd en håv med långt skaft om den skulle rymma igen. =) funkar varje gång.

    SvaraRadera
  4. Hahahaha! Ojojojoj, vad jag kan se det framför mig! Skrattar så jag kiknar här!
    Talibanen undrade btw varför jag hade så långa ..eh.. navlar häromdagen..
    Eh.. Kan jag skicka henne till dig? Du har ju haft den diskutionen ett par ggr!

    (skall tilläggas att jag stod på alla fyra och ungen skrattade så hon grät... Tack då!) :D

    Lycka till med Rabbiten! :D

    SvaraRadera
  5. Haha jag dör av skratt :-)! En sån där scen skulle aldrig ens gå att regissera i en film! Kan bara hända i verkligheten! Hedrar dig att du sätter kaninens säkerhet framför din egen eventuella fåfänga! Go girl!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!