tisdag 9 april 2013

Gnäll, Kossor & Naket?

Alice har slutat spy och ligger utmattad i sin säng. Hon har inte ens orkat gå upp idag. Stackars liten. Samtidigt inser jag hur JÄVLA sjuk jag själv kommer bli snart. För det slår aldrig fel - jag blir smittad VARJE gång. Så ja, egentligen borde jag väl moffa i mig en årsförbrukning av Geisha nu när det ändå blir retur på det jag stoppar i mig? Haha. (Nej, jag ska inte göra det. Bli inte upprörda nu i mammamaffian!) Istället kokte jag morötter och tänkte att Alice mage kunde behöva något mildare...men hon vägrade såklart och det blev min lunch. Jippie. 

Det här med att ha ett sjukt barn samtidigt som man själv mår dåligt...OCH har en jävligt frisk 1,5-åring är ju en utmaning. En ligger ner helt utslagen, själv vill man begrava sig och den tredje hoppar jämfota bredvid en och vrålar "KOOOOOOOO!!!! KOOOOOOOO!!!" Ja, jag vet att du vill åka till kossorna Elton - men det närmaste du kommer en ko idag är att se mig naken på väg till duschen.

För sån é jag?

over and out.

//Meekatt...

Tisp: Världens skönaste plagg ifrån Sobea på Campadre idag till kanonpris! Jag Älskar deras "volangvänliga" mysbyxor! Som en mammabyxa - fast ändå inte, haha. Dessutom ljuvliga barnplagg med kanelbullar på! Klicka HÄR.

3 kommentarer :

  1. Ja det är pest när en är sjuk och en är frisk. En behöver aktiveras hela tiden samtidigt som man bara vill ligga och mysa med den andra. Hoppas Kravallis snart är sig själv igen och att du slipper åka på det!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vitpepparkorn säger jag bara! Har klarat mig genom tre magsjukor tack vare de underbara små kornen :-) 10 st morgon och kväll, håller varenda kräkbacill borta. Snackade med en kund nyss som hade två kids i åldrarna 8 och 12. Han och hans fru käkade vitpeppar från oktober till vår och hade inte spytt en enda gång på typ 10 år! :-0

    SvaraRadera
  3. Älskar att skrivit att du "kokte" morötter. Inte bara jag som skriver som man pratar alla gånger ;)
    Krya på sig om ni inte gjort det redan! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!