måndag 8 april 2013

Kräk, Ångest & Längtan?

Igår kväll satt jag och Freddy och kollade på film. Jag hörde att Alice hostade till och fick en konstig känsla. Jag sprang in och där låg hon totalt nerspydd...och sov. Lilla lilla hjärtat. Samtidigt som jag vill slita upp henne ut sängen och springa in i badrummet med henne börjar hela jag skaka av ångest och vill inte röra något. Jag HATAR verkligen magsjuka. Det är min stora skräck. Jag blir smittad varje gång och varje gång är jag helt säker på att jag ska dö...eller åtminstone önskar jag det när jag sitter där på huk framför toaletten med och upprepar "Skjut mig! Skjut mig! Skjut mig!" 
 

Freddy vet vilken panik jag får så jag sprang in i duschen och laddade med lagom varmt vatten och Freddy lyfte in henne. Alice skrek i panik och ville såklart inte duscha och jag försökte prata lugnt med henne och skrubba henne så gott det gick. Freddy sanerade sovrummet...suck.

Ja, sen har hon spytt en gång i halvtimmen ungefär. Tvättmaskinen går varm, huset stinker klorin och jag äter vitpepparkorn och gurglar whiskey samtidigt som jag nästan gråter av panik. Normalt. Men ja - mellan kräkningarna är hon jätteglad och skojar med sin mentalt ostabila mamma, haha. "Mamma, nästa gång ska jag kräka ända upp i taket!!" Skjut mig. Vi får väl spränga huset då? ;)

Mitt i all vidrighet är vi så där fnissigt glada här hemma. Efter flera dygns letande i resedjungeln hittade jag den perfekta resan och i morse betalade vi in bokningsavgiften! Wiiiih! 2 veckor på Arguineguin, Gran Canaria med All inclusive, stort härligt Spa, lekland och underhållning för barnen och en alldeles ljuvlig utsikt! Vi firar jul där men nyår hemma. Det blev för dyrt med båda delar tyvärr. Men två veckor - jag dör lite av lycka! Så nu tittar vi på bilder, planerar och räknar dagar. Alice har en "hel säck med pengar" (<--en plastpåse med 16 kronor) som hon redan lagt i sin ryggsäck, haha.
Två veckor här kan man väl stå ut?
Här ska Freddy och barnen hänga på dagarna...

Och här...i SPA't hänger jag! ;)

STORT TACK för alla jättebra tips jag fått gällande resor! Utan er hade jag nog gett upp för längesedan. Vi bokade med Tripx.se och sparade SJUKA 18 200 kronor mot samma resa hos Ving. Det är ju HELT GALET!? Så ja, vi fick till slut ihop en kanonresa - 2 veckor för 32 100 kronor - inkl bagage, transfer & all mat & dryck. Yeyh! Nedräkning pågår...

over and out.

//Meekatt...

17 kommentarer :

  1. Jomen jävlar vad häftigt det ser ut ! Ett ställe men skulle kunna klara av att vara på ja....underbart...
    krya på alla kräkingar nu då !

    SvaraRadera
  2. HURRAAAAA för det ena - mindre hurra för det andra.... ;)

    SvaraRadera
  3. Där har jag bott, trevligt ställe men blåsigt. Hyr en bil med minst 1,6 lit. motorvolym så ni inte är nära döden varje gång ni skall på motorvägen.
    Häftig att åka genom alla tempererade zonerna som man kan åka igenom tvärs över ön.

    SvaraRadera
  4. Suveräna Dorado Beach!!! Jag o sambon har bott där vid 3 tillfällen, kanonservice! God mat och mycket fräscht! Kan även tipsa er att åka Glass Bottom Boat från fiskehamnen till Puerto Mogan- så vackert! / Pia

    SvaraRadera
  5. Stackars stackars lilla Alice. Skönt för henne att få en kul överraskning och en resa att längta efter nu.

    Har bott på hotellet vid två tillfällen och sitter med fingret på boka-knappen nu när jag såg priserna på tripx. Varför visste vi inte det? Åkt med Ving båda gångerna och det är ju en enorm skillnad på priserna. TACK för tipset och ni ska veta att ni kommer få en underbar semester. Maten är super och varierande, drinkarna goda och lekrummet och spat högt över förväntan. Ni har fått en riktig toppenresa för de pengarna, grattis!

    Krya på lillan nu!

    SvaraRadera
  6. Åhhhh, ser ju helt jäkla underbart ut!! Och vilken skillnad på pris!!?? Att det verkligen kan vara så stor skillnad hos olika resebolag? Helt sjukt alltså!!!

    SvaraRadera
  7. Helt underbart där!! :-) Ni måste åka bort till den vita stranden vad fasen den nu hette....var 8-9år sen vi var där innan vi hade barn men underbart!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det vara Anfi beach eller Amadores?

      Radera
  8. Ser verkligen ut att passa Er perfekt! Hoppas Ni får en härlig semester, som Ni är väl
    värda. Men... Du har väl utrustning med så Du kan blogga... Annars blir det väldigt tomt
    i t v å v e c k o r !!! Snyft!
    Kramar :-)ngrid W

    SvaraRadera
  9. Apropå griseriet ni har vid måltiderna. Lägg en stor bit plast (säck t ex) under barnens matplatser, vik ihop och släng, så slipper ni knäskura och behöver inte önska att bli skjutna. I övrigt grattis till resfyndet.

    SvaraRadera
  10. Fy...här har också härjat magsjuka..
    Hoppas hon snart kryar på sig!
    Och fasiken vilken go resa... jag har också varit inne och kikat på hotellet på nätet innan.
    Ser riktigt nice ut!!

    SvaraRadera
  11. Huu! För magsjuka! Hoppas, hoppas ni övriga klarar er och att Alice blir frisk snart!
    En sån underbar resa ni har att se fram emot!!

    SvaraRadera
  12. KräkAlice är min idol!! Och jag hennes! Eller hur Alice? Jag har ju glitterhår!

    SvaraRadera
  13. Här hemma äts det
    Semper magtabletter när någon i familjen åker på magsjuka. De hjälper till riktigt bra för att bli stabil i magen snabbare, och de som inte varit sjuka har inte blivit de heller;( slumpen kanske men helt klart värt att tänka sig frisk ;)

    SvaraRadera
  14. Vad roligt se att mitt tips om TRIPX lönade sej för er oxå!!!Travel safe! //NettAnn

    SvaraRadera
  15. Härligt att ni fått en resa bokad! Tripx har jag aldrig hört om men det verkar ju vara en sida att lägga på minnet. Har Ving resor till precis samma hotell? Vilket hotell är detta? Det är väl bara Vings barnklubb som ni då går miste om men den är ju knappast värd 18.200. Finns där nordisk kvällsunderhållning så är det ju bara att haka på den :-)!

    Hoppas ni har det kräkfritt idag hos er. Som du såg åkte vi också på magsjuka i vår familj. Men peppar peppar bara Filippa som är sjuk. Hon sover just nu och lilla har åkt till mormor!

    SvaraRadera
  16. GRATTIS!!! Va skönt att komma iväg, det förtjänar ni! Kram Satu

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!