torsdag 4 april 2013

En tysk minut...i Ängelholm?

"Mamma!! Mamma!! Jag har fått en tysk vän!!!" Vi har spenderat hela eftermiddagen i Ängelholms Hembygdspark och som vanligt raggar Alice upp nya kompisar innan vi ens hunnit parkera mitt fula beiga Kinderägg. "Åh vad roligt gumman! Kan du prata med henne?" Alice tittar på mig med "du-är-en-idiot-blick" och säger "Men mamma! Hon är ju TYSK! Jag förstår ingenting!!" Då sätter jag mig ner på huk...och ler mot den stackars bortkomna blonda tyskan i Hello Shitty-mössa och klämmer ur mig några pinsamma fraser på "jag-skolkade-mig-igenom-högstadiet-tyska". Jag hoppas att jag sa "Hej, min flicka heter Alice och är 5 år gammal. Vad heter du?" men det kan lika gärna ha varit ett par rader ur sången "Oh Tannenbaum". Hon tittade på mig med stora ögon och vände sig om och sa "MAMMA? Jag förstår inte vad hon säger!!!" Skjut mig. 


En tysk minut...i Hembygdsparken. Jag är fortfarande sur.

I bilen hem frågade jag Alice varför hon sa att flickan var tysk. Hon svarade "Men mamma! Hon sa till mig att hon var tysk och att det var vår hemlighet. Det var ju det jag menade när jag sa att jag inte förstod någonting. Vad är det för hemlighet egentligen?!"  

Jäkla unge! Var lite TYDLIGARE nästa gång! 

über unt ute?

//Meekatt... 

18 kommentarer :

  1. Hahahaha, jag gapskrattade just rakt ut! Jävla onge! haha

    SvaraRadera
  2. Skrattar så att tårarna flyger och barnen vaknade till ur dvalan men det var det värt!!! Dags att söva om barn ;-)

    SvaraRadera
  3. Malin med tjejerna4 april 2013 kl. 20:26

    Haha! Dagens asgarv, tack för det :-D

    Malin

    SvaraRadera
  4. Hahaha, Underbar ! :)
    Från the one and only ANKPUNG

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHA! Åh, det där gjorde min dag, vilken härlig unge! :D
    Wunder..bar?

    SvaraRadera
  6. Hhahaha!!! Sjukt kul!!

    SvaraRadera
  7. HAHAHAHA!! Jag bara älskar dig och Alice och hur du kan få fram känslan med text och bilder!! Skäms med dig och åt dig, hahaha!

    SvaraRadera
  8. Haha, det där gjorde min morgon!

    SvaraRadera
  9. hahahahah, jag döööör!

    SvaraRadera
  10. Hahaha så himla kul! All heder åt dig att du dammade av din skoltyska i ett ärligt försök att hjälpa din fina dotter att göra sig förstådd hos sin nya "deutsche Freundin" :-)! Det é kärlek det!

    SvaraRadera
  11. Ha ha just då är det läge att säga...dont mention the war...ja tänk att man kan få användning av utländska....kravallis är tydligen inte så bra på att hålla hemligheter den lilla...

    SvaraRadera
  12. HAHAHA! Härligaste Alice! ♡

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!