torsdag 18 april 2013

Beroende, Loppor & Vin till mammorna?

Idag har jag mest legat på soffan och gnällt med hög feber men nu börjar jag känna mig som mig själv igen. Det finns bara EN förklaring till att jag varit döende i två dagar: BRIST på choklad och Pepsi Max! Snart två veckor utan mina två största laster och jag börjar sakta se ljuset i tunneln. Chokladen känns lättare än Pepsin men på kvällarna hade jag kunnat byta hela min familj mot ett stort glas Pepsi Max med is i. Men ja, I can do it! Många som har samma idiotiska beroende mailar och vill ha stöttning så jag funderar på att starta en grupp - Anonyma Colaomaner? Vi kan sitta nakna i en ring och sjunga "We shall overcome" och dricka isvatten tillsammans i vårt garage?

Vem är med?! Tillsammans är vi starka? ;)

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag anmälde mig till det här...men på lördag är det LOPPIS på Parkskolan i Laholm och jag och Alice har "bokat bord". Gode Gud. Jag som hatar loppis. Jag blir alldeles stressad av allt folk och alla baciller men nu ska vi göra det här. Alice behöver rensa ut på sitt rum och jag har garaget fullt med kläder att sälja. Alice är dock lite väl ivrig när det gäller att "spara ihop pengar till resan" och vill sälja ALLT som hon äger. Vi gick igenom lite ikväll och Alice valde ut en del saker:

"Allt lego - det leker jag ändå inte med!" - Gumman...det är inte ditt lego. Det är pappas gamla lego och dessutom kanske Elton vill behålla det?

"Gardinerna!! VEM använder gardiner? De är egentligen ganska fula med!" - Ja, varför inte rycka upp klickgolvet i köket och sälja det med?!

"ALLA pennor i skrivbordslådan!" - Ja, vi blir säkert rika på att sälja 750 tuschpennor utan kork...

"Eltons Bobbycar!" - Ja, eller pappas nya bil kanske? Alice - DINA saker!! 

"JAAAAG vet!! Alla jeans!!!" - Haha, ingen hatar jeans mer än min tös. Okej - vi säljer jeansen!

"Den här lilla barbieväskan använder jag aldrig! Den säljer vi!" - Bra. Den fyller ju verkligen upp vårt bord. En rosa barbieväska - stor som en tumnagel. 

"Vi kan kanske sälja sånger? Att man får önska och så sjunger vi? Som på TV?" - HÄR har vi ju något att komma med! För tio kronor sjunger vi falskt, för en tjuga blir det tvåstämmigt och för en femtiolapp håller vi truten?! 

"ALLT detta ska jag sälja mamma!" Alice håller fram en trasig skolåda fullproppad med...skit. Gamla Mc Donaldsleksaker, ihoptejpade konstiga saker, utklippta figurer ifrån Hallandsposten, tuggummipapper och små klippbitar. Ja, loppisen blir nog givande. Någon som vill komma förbi och köpa en pärlplatta kanske?! ;)

Imorgon ska vi fortsätta sortera. Giv. Mig. Styrka. Kanske jag kunde köpa med mig ett par Bag-in-box istället och sälja vin och geisha till andra shoppande mammor på mitt bord?! Det behöver man ju för att stå ut med en loppis! Handsprit hittar ni också hos mig! ;)


over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. ÅÅÅH!! Ska ni på loppisen?! Jag MÅSTE bara åka dit då och hälsa på dig! Om jag vågar, hehe. Åh vad roligt!! Du är min stora förebild! :D
    Och ja, jag köper en pärlplatta, haha.

    SvaraRadera
  2. Sorry, jag kan inte gå med i er avgiftningsgrupp... Jag är inte riktigt redo att dö än och det hade jag gjort utan min cola! Jag har försökt så många gånger men nu har jag gett upp. jag BEHÖVER min cola! Så är det bara. Inte ens familjen tycker om mig om jag inte dricker min cola. (fast de kanske de inte gör ändå? Vad vet jag).

    Nä, Cola och Choklad behöver jag för att överleva!!

    Nu ska jag ut och mjölka mina kossor. Hade varit häftigt om de mjölkade cola istället. Då kanske man till och med hade kunnat tjäna lite pengar....

    Kram darling <3
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  3. Hahaha man ler ju rätt stort när du beskriver Alice små samling av diverse skatter hon har i sina lådor. Har ju också en tjej på fem år och det ser exakt likadant ut här vill jag lova ;-). Lycka till på loppisen! Ni får säkert ihop lite sköna stålar som kan användas på Gran Canaria!

    SvaraRadera
  4. Jag borde antagligen inte säga det här men... Vad fan, sån är ju JAG! Uppmuntrande alltså... ;-) Jo, förra gången vi stod på loppis. Inomhus. Så var det en unge som kaskadkräktes PRECIS framför vårt bord! Mmm! Den lukten alltså...

    SvaraRadera
  5. Åh, jag förstår precis hur jobbigt det är. Jag har själv varit beroende av cola. En rikigt coloman.

    En sådan som kunde få rinnande snålvatten när någon öppnade en burk. Du vet bara av ljudet :-) Galet mycket drack jag. Jag vill nog faktiskt inte erkänns hur mycket och hur många burkar varje dag.

    Ont i huvudet hade jag alltid också. Så det dagliga intaget av cola och huvudvärks tabletter var nog igen bra kombo egentligen.

    Så för 3 år sedan bestämde jag att jag skulle byta ut delar av mitt ohälsosamma liv. Valde att gå på sopp diet i 15 veckor, gick ned 31 kg, och fick då förstås inte dricka någon cola.

    Största ångesten hade jag innan jag började dieten. Skulle jag ha ihjäl någon eller gråta av abstinens? Men vet du, det gick sååååå bra. Idag har jag inte druckit cola på över 3 år! Hurra! S

    om en bonus ingen mer huvudvärk!

    Så kämpa på och ge inte upp! Cola är verkligen inget man behöver dricka tydligen :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Bra gjort att du bryter ditt Colaberoende! Rödvin är mkt bättre o godare:-)

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!