måndag 22 april 2013

Feber, Morgonmys & Mamma Mu!

1. "Hej, detta är Malin - Eltons mamma. Elton kommer inte idag för han har feber."

2. "Hej, detta är Malin Birgersson, Eltons mamma. Vi hade en tid på öronkliniken idag klockan åtta men jag måste tyvärr avboka den...för Elton är sjuk." 

3. "Hej, det är Malin. Kan du sitta barnvakt till Elton idag? Jag ska till doktorn."

Isn't that ironic? Elton är för sjuk för dagis men får inte gå till doktorn för att han är sjuk. Dessutom måste jag ha barnvakt åt en sjuk Elton så att jag kan gå till doktorn. Välkommen måndag!? 


Alice skuttade i alla fall upp glad i morse. Hon klädde på sig själv, borstade tänderna utan gnäll och vinkade glatt i dörren. Idag hade hon ju något roligt att berätta! Hon har lärt sig att cykla! När hon vaknade idag sa hon "Mammaaaa? Tänk...att nu har jag tappat en tand, jag har lärt mig att cykla och jag har en ny lös tand. OCH jag ska åka till Kanarieöarna. Det är BARA bra saker nu mamma!!" Tänk så härligt! Så härligt ovetande barn är om allt runt omkring som faktiskt är skitjobbigt. Och vilken ynnest det är att få ha barn som visar en att det egentligen är ganska bra allting. Ja, sen avbröt Alice morgonmyset med att släppa en fis och skratta högt åt sin bedrift. Glamouren flödar i mitt liv. Verkligen. 

6 dagar kvar till Barnmässan i Halmstad nu. Ni missar väl inte att anmäla er på Facebooksidan om ni vill vara med och tävla om biljetter? Jag lottar ut dem på onsdag!

Nu ska jag titta på Mamma Mu med Elton...för tredje gången idag. 

over and out.

//Meekatt...  

9 kommentarer :

  1. Att ha sjukt barn när man själv är sjuk kräver sin superhjälte. Själv fick jag amma min 1 vecka gamla bebis och torka kräk från min 5-åring när jag själv också hade kräksjukan! Mycket glamouröst... Krya på er!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amma när man är magsjuk...är nästan på gränsen till självmisshandel. Fy fan...rent ut sagt. Tänk vad vi mammor klarar av! <3

      Radera
  2. Haha :P

    Tipsar om en tävling i min blogg där vinsten är ett födelsedagståg.

    http://matildasusanna.blogg.se/2013/april/tavling-i-samarbete-med-bla-elefant.html#comment

    Kram Matilda

    SvaraRadera
  3. Måste bara tacka dig för en suverän blogg. Ditt trognaste fan :)
    ankpung.blogg.se Swedish blogger
    Family, tattoos and rock n roll !

    SvaraRadera
  4. malin med tjejerna22 april 2013 kl. 19:38

    Så sjukt konstigt att garva medans tårarna inte torkat från förra inlägget. Älskar att känslorna svallar när man läser om både ljusa och mörka stunder i era liv :-) Lär mig massor av dig! Tack!

    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack. Livet är ju så - upp den ena dagen och ner den andra. Gäller bara att lära sig hänga med utan att få magsår. ;)

      Kram!

      Radera
  5. Halloj!
    Nu är jag här igen och läser ikapp efter några jäktiga veckor.
    Här händer det saker ser jag. Vi har också en lös tand här hemma, som har varit lös i över en vecka nu...
    Snacka om att suga på karamellen länge min son ;)
    Grattis till cyklisten och snart är det jul igen och kanarie-resa. Ja det är tur att man har ungar så att man vet vad man ska vara glad över.....och mindre glad över ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle vara sugen på att hänga på denna veckan:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/april/real-life-vilodag-2.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här händer det grejor inne! ;)

      Nedräkning pågår! Alice inleder dagarna med "Hur långt är det kvar????" Haha, kan bli drygt.

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!