måndag 15 april 2013

Måndag, Listor & Chokladsug!

Tjohooo! Då var det måndag igen och barnen är ÄNTLIGEN på dagis efter en veckas misär med magsjukor, gnäll och ett evigt pärlande. Idag är planen att få en massa vettigt gjort och jag har skrivit en lista! Jag älskar listor! (Freddy är inte lika imponerad när han kommer upp på morgonen och möts av en 10-punktslista, haha.)

1. Vakna (<--- Drick sjuka mängder kaffe och försök att undvika chokladen i skåpet)
2. Duscha (<--- UTAN att någon leker tittut med duschdraperiet!) Mammalyx!
3. Maila Skatteverket (<--- Naken?)
4. Ring banken och boka in ett möte
5. Frukost (Nej Malin. Inte choklad nu heller!)
6. Svara på helgens mail (Fortfarande naken?!)
7. Klä på mig för fan. Lufttorkningen är klar sedan länge.
8. Blogga (Klockan är inte halv tio än och jag är redan på punkt 8!)
9. Kolla på bilderna ifrån Kanarieöarna och bli lite glad
10. Byt ut banners på bloggen & gå igenom statistiken
11. Påbörja hemligt projekt - yeyh!

Men ja, jag fuskade visst på nummer 5 så jag får ta tag i den där frukosten nu. Inte choklad...inte choklad...inte choklad. Om jag säger det tillräckligt ofta så känns det vettigt. 

Jag har gjort en pakt med djävulen (<--min plånbok)...och den är inte alls rolig. Vi har ju som ni vet bokat en resa till jul och det var ju asdyrt. Så för att kunna betala in 3000 kr varje månad fram tills vi reser så ska jag dra ner på chokladätandet och Pepsi Maxen. (<--skjut mig!) Men ja, det går en väldig massa pengar på det där...och det är ju tydligen ganska onödigt? (Choklad är ALDRIG onödigt - men Pepsin!) Så nu har jag levt en vecka utan mina två största laster och är ungefär lika mysig och tillmötesgående som Peder på Comicland, haha. Fnulan hade blivit rädd för mig om hon hade träffat mig nu!

Jag är GALET beroende av den där jävla Pepsin och vill nästan gråta på kvällarna här hemma. Jag tar det som ett tecken att detta var ett klokt beslut, haha. Att låta bli choklad är bara ren och skär misshandel så jag har bestämt att jag får äta 100 gram Geisha varje lördag. För sån é jag.

Tar bara EN bit...
over and out.

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Åhhh nej pepsi max dör jag utan...ärligt. Men vill man resa så vill man ;) Hoppas de funkar bra för Dig. Jag är jättenyfiken på punkt 11.
    Kram fina du!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra för dig. Det där med cola är inte lätt. Inte choklade heller för den delen =) Är cola beroende själv och försöker sluta (trillade dit i helgen). Vill också åka utomlands och planerar för Oktober. Sen om det blir av eller inte återstår och se =) Ha en bra dag kram Sofi

    SvaraRadera
  3. VIlket bolag bokade ni eran resa med? Ha en bra dag! Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Jag lider med dig! Vi försöker spara 10000-12000 i månaden och jag har (bland annat) fått ge avkall på min cola light. Ja... jag är inte så stark som dig så typ en liter om dagen får jag lov att klämma enligt budgeten. Men helst ska det ju väck helt, är bara så rädd för abstinensen.

    SvaraRadera
  5. May the Force be with you! Kämpar också för att inte äta choklad på vardagarna.. Fast efter lunch ska vi minsann promenera till affären och köpa glass.. Mmmm Marabou mjölkchoklad glass! För det gills väl inte?

    SvaraRadera
  6. Heja heja! Det kommer gå jättebra! Är nog mest i en "omvänjningsfas" som det kommer kännas skitjobbigt! Håller med dig, choklad behöver man, men det är ju klokt att leva som man lär barnen, d v s godis äter man på lördagar. Ska peppa dig längs vägen!

    SvaraRadera
  7. Vill bara säga att din blogg får mig att må så bra och bjuder på många skratt :) Den enda jag läser och den enda jag behöver läsa!
    Tack Malin!

    SvaraRadera
  8. Haha listor is the shit! Jag är värsta listfreaket! Gör listor om ALLT! Vad som skall packas, vad vi behöver fixa innan kvällens gäster kommer, vad maken skall ägan sin semester åt (finns alltid massor att göra när man har hus och han gör det ju gratis ;) ) I vartannat tal på vårt bröllop (för 8 år sen...) ingick mina listor...Hmpf, folk fattar ju inte hur viktiga de ÄR!!
    Oj, tror minsann jag försöker hänga på dig, no choklad och Pepsi max på vardagarna. Gaah tror inte jag kommer fixa det,men vad fan! Jag är på! Kommer lusläsa dina inlägg och ser ag att du fuskar, fuskar jag med :) Kan jag skylla på dig, hehehe ;)
    /Camilla

    SvaraRadera
  9. 10 år utan c~c rätt stolt det var ett helvete så vet precis.......

    SvaraRadera
  10. Käka en G-a till frukost, lunch och middag varje dag. Drick en Pepsi light, eller vad den heter, till chokladen. Du går bombsäkert ner i vikt och storknar vecka 4 av G-a smaken. Smal och fin till sommaren-tips. Håll till godo, volangtjejer.

    SvaraRadera
  11. Åh jag skulle så gärna vilja slippa mitt totala beroende av cola light men jag har inte styrkan. Sanslöst vad jag skulle spara pengar... Hoppas det går bättre för dig!

    SvaraRadera
  12. Namnen i söder :)15 april 2013 kl. 20:44

    Du är duktig vännen!!!!!!! Håll ut!!! Du fixar det.. :) Sen firar vi det med en fika på PoC

    Kram i massor från en som inte har lika bra karaktär som dig... *hrm*

    Love, peace & understanding......

    SvaraRadera
  13. Åh förstår om det är jobbigt att inte äta chockad och dricka men testa att köpa/göra goda juicer istället och ät nötter. Både gott, nyttigt och billi..gare iaf :) kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!