onsdag 28 november 2012

Tävlingsdags för Mr Rabbit!?

Över 1800 gillare på bloggens Facebooksida ska såklart firas med lite tävlingar! Välkomna in alla nya läsare och tack för alla era mail och kommentarer! 

Eftersom att jag antagligen är den enda 32-åringen i Sverige som är ute och rastar en KANIN i koppel på dagarna...ensam...så tycker jag att vi kör en tävling med våra husdjur i centrum. Vem kunde ana att jag var en sån djurvän? Alice tyckte att det var JÄTTEKUL med en kanin...i ca 20 minuter. Jag har dock inte tröttnat än utan tycker att hon är ett riktigt mysigt sällskap. Helst när man sitter på dass och känner sig ensam...

Idag har kaninen fått en tidig julklapp och efter lite skruvande (och nästan inga könsord alls) bor numera lilla Geisha i en riktig lyxvilla. God Jul kaninhelvetet! Om jag blir kanin i mitt nästa liv...då vill jag bo i den här buren. Tre rum och kök...två våningar och en hylla till mat och grejor högst upp. Dessutom är den snygg. Freddy tycker att den är lite väl stor för vårt vardagsrum...men det tyckte ju jag om TV:n när vi köpte den...och jag har vant mig! Dessutom ska den ju flytta ut till våren...
Alice tröttnade efter tio minuters byggande, jag var tvungen att hålla i kameran och äta Geisha (chokladet - inte kaninen!) så Freddy fick äran att sköta skruvdragaren. Alla skruvar fanns med, inga svordomar och inga nya könsord. Imponerande! Ingvar Kamprad - hoppa och fis! 

Så här fint blev det:

 
I samarbete med Zoosajten kör vi nu en tävling där två vinnare vinner 500 kronor vardera att spendera på sina husdjur. Har man inget husdjur får man helt enkelt skaffa ett! På Zoosajten hittar man allt ifrån adventskalender till hunden - till fina burar, foder och leksaker mm.

TÄVLA:

1. Gilla Zoosajten på Facebook HÄR. (Har du inte Facebook så får du hitta på ett eget sätt att berätta för omvärlden om Zoosajten. Alla får vara med.)
 
2. Dela Zoosajten på din wall och berätta om tävlingen för dina vänner. Har du en blogg så skriv gärna om tävlingen där för extra fjäskpoäng, haha.

3. Kika in på hemsidan HÄR och välj ut vad just du skulle köpa om du vann 500 kr.

4. Kommentera här under inlägget och skriv vad du skulle välja och varför. Berätta gärna vem vinsten skulle gå till. Hunden, fiskarna, chefen som behöver en munkorg? ;)

Tävlingen pågår till fredagen den 7 december kl. 20,00. Två vinnare utses och meddelas här på bloggen på söndagen den 9 december.

Lycka till i tävlingen! Skäm bort era husdjur i jul!  

 


over and out.

//Meekatt...

56 kommentarer :

  1. grattis till så många gillare men inte konstigt, du skriver bra och himla roligt :)Kan ske du inte tycker det är just när det händer men men ;)
    http://www.zoosajten.se/catit-vattenfontan-p-997-c-143.aspx Skulle jag köpa till lilla Ängla om jag vinner och hoppas för jag har verkligen velat ha en sån länge men kommer alltid något annat i vägen
    Gillar och delar på FB.
    Hej hej
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag är en "ganska" så spontan människa som "ibland" har svårt att säga nej till mina barn. Så när dottern började berätta om hur fina chichillor är så började jag googla.. Dagen efter hade vi två (gratis från blocket ;) ) Ombyggd garderob blev bur o.s.v..Det stod att de är snälla och renliga djur som inte luktar. Ingen sa att de skiter 240 !!! bajskorvar VAR om dagen!! Visserligen luktfria..men ändå liksom.. Iallefall så ska chillor bada i sand. Inte vatten. Sanden skvätter verkligen ut ÖVERALLT..Så jag skulle vilja ha en sån här http://www.zoosajten.se/badkar-till-papegoja-xxl-p-2206-c-158.aspx . Kanske det minimerar krasandet under fötterna när man går omkring i lägenheten ;)
    Jag passar på att tacka Ylva Kärnestedt som ledde mig till din underbara blogg. Den ger mig många skratt :)

    SvaraRadera
  3. http://www.zoosajten.se/bunny-sport-hopphinder-nr-3-p-18253-c-483.aspx

    Denna skulle jag köpa åt dotterns kanin som hon fick i födelsedagspresent i september Ninni Kanin,
    Hennes allra första egna husdjur som är så hoppig och dryg :p Men väldigt älskad så det skulle jag köpa .
    Tack för en skitrolig blogg skulle inte överleva mina kaffe stunder utan dina inlägg ;) ärligt kram på dig .

    SvaraRadera
  4. Då jag har tre katter och en liten hundfamilj bestående av mamma, pappa och två valpar på fem månader så skulle en tre liters vattenfontän sitta som en smäck. den ena valpen står med framtassarna i nuvarande vattenskålen och hel hel gräver allt vad hon orkar av någon anledning. Köksgolvet har aldrig varit så rent som nu eftersom jag får torka upp vatten fira gånger per dag, minst.

    Superbra blogg. Älskar den!

    SvaraRadera
  5. Ursäkta om jag är dum i huvudet, men hur fan delar man?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ingen fara! <3

      Gå in på sidan på Facebook, kopiera urlen uppe i adressfältet och klistra in den på din wall i "dela status". Annars, dela mitt inlägg med tävlingen! :)

      Radera
  6. Jag och mina j*vla principer. Haha! Tog ett beslut för lääänge sedan (säkert ett-två år) att inte gilla grejer på facebook eftersom jag retade mig på att alla vänner gillade än det ena och än det andra. Sören också att jag ska vara så principfast... Ett presentkort i en djuraffär hade varit det absolut bästa sättet att övertala mannen till att få skaffa ett husdjur. (hund tar för mycket tid, katt är gubben allergisk mot och alla andra husdjur (utom vandrande pinne) är tydligen för nördigt för en 30+:are att ha... enligt mannen då).
    Kul tävling!

    SvaraRadera
  7. Hej hej Malin.

    Var inne på www.zoosajten.se och hittade ett klöstorn som jag skulle ge till våra två underbara katter Casper och Måns.

    Artikel:
    zoosajten.se/klos-torn-p-12444-c-420.aspx

    Kram
    /Matte

    SvaraRadera
  8. http://www.zoosajten.se/plyschsang-p-1463-c-129.aspx

    jag skulle välja denna, i hopp om att hunden (långhårig schäfer) skulle hållas på golvet i SIN säng, och inte smyga upp å trängas i vår säng varje kväll, varje morgon eller så fort hon vill vara för sig själv en stund ! Det är mysigt..ibland.. Men inte vid alla tillfällen om man säger så ;) Har försökt att ha en transportbur inomhus, men att ha stackaren instängd där som en hamster, kan inte mitt hjärta och samvete stå ut med heller :/

    SvaraRadera
  9. Annika och Douglas29 november 2012 kl. 00:46

    Jag har inte Facebook men ska se till att sprida ryktet på stan! ;)

    Jag har en liten Douglas (tax) som behöver nya leksaker då de andra är dödade. Så det skulle jag skämma bort honom med.

    Jag såg att det fanns en cykelkorg för djur - perfekt till dig! Barnen i cyklevagnen och kaninhelvetet i cykelkorgen, hahaha!

    Tack för världens bästa blogg! Kvällens höjdpunkt: Barnen sover och jag läser din blogg!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Varsin foderautomat till mina katter skulle det bli.

    Har påstått flertal gånger på min blogg att ja de är dementa. Jag ger dom mat och hinner knappt sätta mig i soffan innan 2 katter sitter på soffbordet och stirrar ut mig och vill ha mat igen. Det är ett evigt maraton att hinna springa från köket med bebis i famnen och sätta sig i soffan innan katterna men lik förbannat sitter de där med sina ögon och stirrar på mig. Sitter gärna mitt i synvinkeln för tv:n också så jag inte kan motstå dom och går och ger dom mer mat och upptäcker att de faktiskt inte rört den jag hällde upp först! Har också lärt mig att inte just tävla med dessa katter då jag har två otränade ben och en kropp som såg vällagad mat för mycket länge sen och de har fyra ben var + att de faktiskt äter dyrare mat än jag och bebis ihop! De är så att säga elit idrottare och jag är glad om jag kan vara med på ett puttekule kalas med min kondition. Så här hemma ser du en andfådd kvinna med bebis på armen i kamp om vem som satte sig först och hon blir dessutom omsprungen efter 2 meter då de inte går att slå deras rekord tid. För en gångs skull vill jag sätta mig ner först och njuta av att kunna se tv:n.

    Nordberg.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  11. Ingen idé att dela- hittade ingen hjärngympaträningssak för mina vandrande pinnar ;-) låter någon annan få chansen istället :-)
    Älskar Din blogg man inser att man inte är själv om den ibland "underbara" vardagen med barn.....
    Jättefin bur !! Räknar dagarna tills Elton lyckats ta sig igenom luckan och inte kommer ut......... :-P

    Kram till Er

    SvaraRadera
  12. Har inte FB, men kommer att skriva på min blogg så snart tillfälle ges. Berättar även på jobbet för alla med djur förstås.
    Skulle absolut leta upp nåt som kan hålla hundar, katt och kanin sysselsatta medan vi river och bygger om översvämmad källare, de stackars djuren kommer bli satta på undantag ett tag nu....Just nu hinner jag inte ens titta på hemsidan.
    //Helen

    SvaraRadera
  13. Hej fantastiska du! Vilken ära att få vara med i din tävling!! :)

    Mina två katter är ute ganska mycket (den ena i alla fall, den andra är lite mesig) och jag (<---min pojkvän) har därför byggt en koja till dem att ha när det är dåligt väder. För att det ska bli varmt och mysigt för dem så skulle jag nog vilja ha en mjuk liten bädd för dem inne i huset, typ den här: http://www.zoosajten.se/plyschsang-p-1463-c-144.aspx

    Nu hoppas jag på tur!!

    Tack för en underbar blogg, du får mig att skratta så jag gråter! Love it! :)

    Mvh Lakritsdraken
    http://lakritsdraken.blogspot.se/

    SvaraRadera
  14. Älskar din blogg och ja, den där buren skulle nog många kunna tänka sig att flytta till ;) hehe
    Har både gillat och delat och tycker mina bråk goa hundar absolut är värda lite extra gott till jul, bara för att de är så himla fina och goa! ;)

    Om jag vann 500:- skulle jag definitivt skämma bort mina hundar med ett stort lager tuggben av olika slag, både råhudsben, pressat och bio stix/bites för tandhälsans skull. En boll för tandvård och mintsmak skulle köpas samt varsin ny fin reflexväst så att de syns bra nu i mörkret. Och här har jag nog redan överskridit vinstsumman.. :) Men en extra god hund jul skulle det allt bli! ;)

    Hoppas ni får en kalas fin dag!

    SvaraRadera
  15. Vi vill vinna foder doseran Ture ( katten ) slipper springa efter mina ben hela dagarna och få sina små doser (som han kräver) barnen slipper tömma ut ALLT foder på golvet och jag kan ligga i soffan och svulla knäck / Josefin Svedberg :)

    SvaraRadera
  16. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve Inca skattjakt Interaktiv hundleksak til Samson - min hund :D Det kunne være sjovt.
    Egentlig kiggede jeg efter seletøj, da min schäfer skal ud og trække pulkar och sparkstøting i år, hvis vi får sne :D
    Jeg har delt på min facebook: https://www.facebook.com/Schousnigel

    SvaraRadera
  17. Ja vilken JÄDRA lyxvilla hon fick....kaninen alltså ;)
    Men hur kommer hon ner till bottenvåningen? HISS? ;)

    Här har vi inga husdjur och inga ska det bli heller om jag får vara med och bestämma och DET tummar inte jag på.
    Sörjer fortfarande min lilla Pötis (kanin) som fick åka till himmelen när jag jobbade för mycket i singellivet :(

    Och här i Las Palmas finns det så jädra mycket hundskit att DET vill vi inte vara med och bidra till. Alexander ska inte ha en hund om det inte blir en sådan som INTE skiter eller som mormors som går på toaletten.
    Se där ;)

    Och så vinner jag ju aldrig ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  18. Om jag vinner skulle jag köpa en interaktiv skattjakt och en ny hundbädd till Capten Jack Sparrow (Jack till vardags). Gillat och delat på FB.
    Du är toppen!!

    SvaraRadera
  19. Gillat och delat. Skulle jag vinna skulle jag köpa en ny hundbädd till min lilla vovve

    SvaraRadera
  20. Hoppas, hoppas, hoppas vi vinner! Våran kanin Mini Cooper skulle gärna vilja ha en ny bur så att hon kanske kan få en kaninkompis Alice Cooper (skjut mig!!) :) Uteburen Manor skulle passa perfekt låter hon hälsa. Ps hon är lite deppig idag när snön har kommit för hennes tidigare vita päls ser inte alls lika vit ut i vintersnön ;)

    Tack för många skratt och tårar! du är BÄST!

    SvaraRadera
  21. ÅH!!! Jag vill ha en likadan bur som kaninhelvetet! Underbar! Letar efter en i den stilen men bara hittat de svindyra varianterna. NU ska jag lägga klart stenarna på uteplatsen sen ska jag minsann beställa en sån bur! Så snyggt det kommer bli ;D

    Hoppar över tävlingen jag vinner aldrig ändå, hehe. Men buren ska jag ha!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  22. Jag har gjort alla delningar , gillningar och allt vet vad.. Anledningen till att jag vill vinna är för att jag är idag 20 år, min finaste vän är 6 år. Hon är norsk skogkatt och europé, världens bästa vän. Hon kom in i mitt liv när jag hade det som svårast, när jag inte såg någon mening med livet och det var nära att jag låg under jorden istället för att gå på den. Hubbe, som min katt heter, kom in i mitt liv och räddade mig. Jag har aldrig känt sådan kärlek till något annat levande ting än Hubbe, förutom familjen då. När jag är ledsen ligger hon tätt intill, hon är det bästa jag har och jag släpper henne aldrig. Min sambo ville att jag skulle göra mig av med katten,, istället fick min sambo gå! Jag önskar att jag vinner, så jag kan köpa ett katt träd åt Hubbe. Nu blir jag känslosam här så nu måste jag sluta. Men jag håller mina tummar och tår,, det borde vara min tur.

    Och Meekatt, din blogg är helt gudomlig! Love it!
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  23. Om jag vore en av de lyckans ostarna som vinner skulle jag köpa en klösmöbel till Katten. Kanske skulle Katten kunna tänka sig att överge soffans sidor då.

    SvaraRadera
  24. Vinsten kommer gå till sonen (6 år) som under ett års tid har sparat, tigt och jobbat ihop pengar till ett akvarium. När akvariumet och de nödvändigaste sakerna var köpta tillsammans med 6 fiskar tog pengarna slut. En extraslant till några fiskar till, mat och tillbehör skulle komma väl till pass.

    Håller nu tummarna och tack för många skratt och även några tårar.

    Christina U

    SvaraRadera
  25. Sååå gillat Zoozajten, delat på min facebook sida och ett inlägg i bloggen för att fjäska lite extra! http://tommytott.blogg.se/2012/november/tavlar-hos-meekatt.html

    Det jag vill vinna är detta till våra små älskade kamphundar:
    2 st plädar ala denna : http://www.zoosajten.se/fleeceplad-p-1488-c-129.aspx
    1 burk julgodis ala denna :http://www.zoosajten.se/julgodis-till-hund-p-18285-c-167.aspx

    Även hundarna måste ju få lite extra julmus!

    SvaraRadera
  26. Åh jag måste vara med, skall ta mig igenom alla punkter så återkommer jag :-)

    SvaraRadera
  27. Jag måste ju bara vinna denna tävlingen! Jag har världens härligaste katt som behöver skämmas bort. Jag praktiserar just nu på ett jobb som i mars blir mitt gravvick och har askasst med betalning. Så i år får ingen några julklappar :( MEN kanske har jag lite flax här o vinner en julklapp till Festis.
    Foto på skönheten:
    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/179436_10150831179000670_246024246_n.jpg

    Här är han utklädd till Hello Kitty på Halloween. Mindre glad men jag skrattade så jag grät!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  28. Camilla Danielsson29 november 2012 kl. 20:22

    Har världen tjockaste, snällaste och lataste katt! Han har dessutom världens fulaste namn (vi fick honom när han var 2½ och redan namngiven) Gais, hahaha perfekt i familj som hejar på Ifk Göteborg ;)
    Han skulle antingen få en foderautomat (min matglada tjockis! Har han inte fri tillgång till mat släpar han hem möss som han käkar upp och lägger enbart huvudet på altanen, bläääk) eller en gosig bädd! Det är han värd, snälle lille katten!
    Väntade barn nr.4 när vi fick honom, de andra tre är så snälla och goa mot honom, men lill gulliganen har honom som häst (japp, han ÄR stor) dammvippa och lite allt möjligt. Så han är värd en fin julklapp som står ut hos oss :)
    /Camilla

    SvaraRadera
  29. Tipsat om din tävling här (men är inte med)

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/11/29/zoosajten-712/

    SvaraRadera
  30. Jag skulle vilja vinna saker till vår lilla kanin (Jörgen heter han enligt sambon) men enligt mig heter han Tristan. Han gillar att vara ute men jag skulle vilja ha lite hinder till honom då han är lite tjock och behöver röra på fläsket. Det skulle nog vår dotter tycka va skit kul också ;)
    http://www.zoosajten.se/hojdhoppshinder-p-740-c-153.aspx
    Hoppas jag vinner! :)

    SvaraRadera
  31. Har gillat och delat och allt man ska. Om jag vinner skulle jag köpa munkorgar till barnen så det blev lite mindre stökigt här hemma, nej det skulle jag inte, men blev så sugen på att skriva det när du skrev så där, du är bra rolig ;-)
    Om jag vann skulle jag köpa en ny klösmöbel till vår fina Zeke som är av djuret katt. Han blir alltid så rastlös under vinterhalvåret när han inte kan gå utomhus lika mycket och man skämmer inte riktigt bort honom lika mycket som barnen, jag är inte lika duktig som ni som köper rena lyxvillan till en kanin ;-). Hoppas han kan få en riktigt fin julklapp av tomten Meekat och Zoosajten :-)
    Min mail: lotten_81@spray.se

    SvaraRadera
  32. Adventskalender till sina djur?! Hahahaha fy fan vad kul. Har folk det på riktigt? Inte bara gamla katttanter? // Ami

    SvaraRadera
  33. Jag gillar på FB: Alexandra Tkauc

    Alexandra.Tkauc@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Den 3e december så flyttar jag och min pojkvän in i en ny lägenhet då vi ska få tillökning i familjen!
    Då kommer vi att ta med oss min familjs 14åriga Border terrier från mamma då han inte har länge kvar att leva och jag kan inte tänka mig att den sista tiden i hans liv ska få ta slut utan att jag finns där med honom, jag har haft denna hund sen barnsben.
    Eftersom att min familj redan har 3 hundar så ska gamlingen få flytta med oss för lite relax och rehabilitering (simning och spring i skogen!)

    När Valle, som han då heter, var valp så fick vi veta att han hade både hjärtproblem och epilepsi. Han får ta medicin två gånger om dagen för att inte få ett anfall, men det klagar han inte på då medicinen är inlindad i ost ;)

    Han kan leva 1 år till likväl som 6 år till, ingen vet, egentligen skulle han inte ens levt idag - men han är piggare än någonsin!

    Så om jag skulle vinna så skulle jag slänga bort hans gamla slitna fleecefilt som ligger skrynklig, hårt och obekväm på golvet, och så skulle jag beställa denna: http://www.zoosajten.se/rund-mockasang-p-1476-c-189.aspx

    Han förtjänar att sova som en prins varje dag tills dagen han inte finns kvar med oss, min sambo vägrar låta honom sova i vår säng nämligen.
    Undra om det skulle bli hunden eller sambon som får sova i bädden ;)

    SvaraRadera
  35. Hej

    Vilken toppen tävling...denna är både jag och katten Viggo i behov av =)

    Viggo som är en brittisk korthårig hankatt älskar att krypa in i plastpåsar, täcken, trånga utrymmen osv. Jag är bara orolig när det gäller påsarna att han ska kvävas, vi tar alltid undan dem när vi inte är hemma. Men tänk om man skulle råka en påse ligga framme? Han kryper rakt ner i resväskor, matkassarna, klädpåsarna osv. En kattunnel vore den perfekta lösningen för att roa Viggo och lugna mitt hjärta.
    http://www.zoosajten.se/katt-tunnel-med-hal-p-1037-c-321.aspx

    Vi har delat och gillat på FB.
    Delningen är gjord här:
    https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351
    Och jag har gillat med namnet Tina Carlström.

    Hälsningar Tina och Viggo
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag är gärna med och tävlar, och gillar på FB (Sanna Kaakinen).

    Har även delat på FB och tipsat om tävlingen där (Sanna Kaakinen).

    Om jag vann skulle jag ge presentkortet till min faster Nina. Hon ställer upp för mig och min dotter i vått och torrt, och utan hennes hjälp alla de gånger jag behövt barnvakt skulle jag inte klarat mig. Hon är verkligen min klippa och till råga på allt så älskar min 5 åriga dotter att vara där hos henne och leka med alla hennes katter. De är som hennes bästa vänner, och både hon och jag skulle vara överlyckliga över att få överraska katterna med lite nya saker. Förhoppningsvis blir det någon leksak till katterna då deras gamla gått sönder efter allt bus med min dotter.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Gillar på facebook (Annika NIlsson Pettersson). Zoosajten med länk hit på min wall också, och länkar i bloggen: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/november/meekatt.html#comment

    Skulle köpa http://www.zoosajten.se/rund-mockasang-p-1477-c-129.aspx till jycken här hemma. Ungarna har en myspöl o du ska ju inte tro att hon låter den vara... Nej, hon saknar nog bannemig en säng. SÅ skönt är det nog inte att sova på golvet... å får hon denna kanske man vågar röra sig i sängen igen - annars ligger hon där under på nätterna..

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  38. Gillar ZooSajten på FB och har även delat deras sida (Desirée Larsen) så att fler kan hitta till deras sida =)

    Jag letar efter ett litet hus till vår katt, som ska stå på uteplatsen och som han kan gå in i när det är kyligt ute. Hittade ett helt underbart hus på ZooSajtens sida som skulle passa vår Rasmus perfekt: http://www.zoosajten.se/kaninhus-p-1210-c-313.aspx

    SvaraRadera
  39. Hej!
    Självklart skulle vinsten gå till mig själv.
    Min matte hon har gillat och delat, själv har jag voffat lite om tävlingen till några kompisar, dock inte allt för många, vill ju inte minska mina chanser att vinna själv;)
    Jag har hört hot om att jag inte har varit riktigt snäll och inte ska få några julklappar detta året, det känns ju sådär. Så jag tänkte ta saken i egna tassar och fixa lite schysta julklappar till mig själv, tänk så snopna de ska bli hahah.
    Jag är ju dock en 15 månader gammal Fransk Bulldog, vad förväntar dem sig? jag är ju i tonåren nu och måste testa gränserna och frigöra mig.
    Visst tassen på hjärtat så en del saker jag har gjort har varit lite onödiga om jag ska vara helt ärlig...Lill husse blev ledsen när jag bet stora hål i hans inneskor. Men nu ska jag skärpa mig och gå vidare. Om jag ska kunna gå vidare med stil så ska jag göra det med ett nytt halsband och ett varmt och snyggt hundtäcke.
    Vov Vov Från Winston

    SvaraRadera
  40. Johan_ W och Sigge1 december 2012 kl. 15:24

    Vilken jävla bur!! Nästa liv blir jag kanin och bor hos er! Aldrig sett något liknande. Vill nästan skaffa kanin bara för att få ha en så snygg bur, hahaha.

    MEN jag har en katt som älskar att klösa på ALLT i huset. Sigge heter han och är 12 år gammal. Jag skulle vilja vinna och köpa en Klöspelare - http://www.zoosajten.se/klos-torn-p-12444-c-167.aspx.

    Tack för en toppenblogg! Du är bäst katten!!

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Jag skulle välja Hopfällbar "transportbur till hund och katt".
    Då våran kära hund Dalton (en sheetland sheep dog) inte har fått någon bur ännu och är i behov av en då de är tänkt att han ska testa och vara vårdhund på mitt arbete men killen behöver en bur där han får vara för sig själv och sova när han inte har fullt upp med att förgylla dagarna för pensionärerna som bor på mitt arbete.

    Gillat&Delat på fejjan (Elisabeth Norberg).

    Tusen tack för en underbar blogg!
    Kram

    SvaraRadera
  42. Hej!
    Jag skulle använda presentkortetn till att köpa mat till hunden när ekonmin nu inte är den bästa, kanske ett täcke så hon slipper stå och skaka ute i kylan med! :)
    Annars så tjatar sonne (på snart 2 år) om mjaaaauuu hela tiden-han är lika tokig i katter som Elton är i kor,då kanske du förstår?! :) så fort vi ser en liten hund ute skriker han MJAUU!! så det är klart jag vill ge honom en liten katt i julklapp,då behövs ju en del grejer till den! :)
    btw-din blogg är bäst! och du är så skön,man får många skratt! :)
    Lina Sjöstedt

    SvaraRadera
  43. 1. Har gillat på facebook (Celine Naminah)

    2. Har tipsat på facebook: https://www.facebook.com/celine.naminah Har även tipsat i min blogg: http://phantazia.blogg.se/2012/december/presentkort-zoosajten-hos-meekatt-7-december.html

    3. Vinner jag kommer jag köpa flera saker, spårlina: http://www.zoosajten.se/sparlina-p-829-c-268.aspx Klotång: http://www.zoosajten.se/klotang-storre-p-1652-c-241.aspx Blodstopp: http://www.zoosajten.se/blodstopp-p-1886-c-241.aspx och reflexväst: http://www.zoosajten.se/fluorescerande-reflexvast--p-864-c-132.aspx

    4. Vinsten kommer gå till vår hund Donna som flyttade till oss för 1½ vecka sedan. Men vinasten kommer göra det lättare för mig att ge henne allt hon behöver. Foto på Donna finns i mitt tipsinlägg i min blogg.

    Tyvärr kan jag inte lämna mailadress, men skriv en kommentar hoa mig och lämna din mailadress vid vins så skickar ja ett mail. Jag får mail varje gång jag fått ny kommentar. =)

    SvaraRadera
  44. Gillat och delat på Fb - Therese Sundahl

    Den eventuella vinsten hade gått till vår hund...utförlig beskrivning finns i inlägget där det tipsas om din blogg/tävling: http://morriis.blogg.se/2012/december/tavling-hos-meekatt.html

    Men kort och gott: Det hade blivit en spårlina, minst 5 meter lång, så han själv kunde ta sina små korta ben ut i den djupa snön och inte behövde dra med mig. En "extra tålig leksak" - våra skor, bollar, barnens gosedjur, katten osv är inte extra tåliga och allt utom katten går sönder. Och godis, för i husses ögon är den mörkrädde drevern Ajax (ironiskt namn med tanke på doften han lämnar efter sig...) så snäll så allt ska ju belönas - ikväll blev det med min toffla och min kvällsmat.

    /Therese

    SvaraRadera
  45. Har gillat och delat på Facebook! Vill jättegärna vara med och tävla.

    Om jag vinner ska mina två små busar till hundar få en aktivitetsboll och en gummiatom, för just nu är det sonens leksaker som ligger högst på listan...vilket jag INTE uppskattar! Gosedjur, bollar och duplolego tuggas det gärna och ofta på...

    /Wiveca Alsterling

    SvaraRadera
  46. Gillar och delar på fb såklart :)

    En väldigt passande tävling, vi (jag) har nämligen bestämt att vår familjs ska utökas efter jul. Vad det blir...är inte riktigt bestämt än. Kanin, Katt eller hamster... ja sambon får väl säga sitt men han mumlade nått om fiskar och det blir det då inte! haha. Vilket djur det än blir som överraskar en ovetande 4 och 2åring så behövs det en massa tillbehör :). Så om jag skulle ha turen att vinna så skulle det bli något av följande (beroende på djurart):
    http://www.zoosajten.se/spelos-p-1380-c-312.aspx
    http://www.zoosajten.se/klosmobel-nr157--p-866-c-420.aspx
    http://www.zoosajten.se/kaninbur-120cm-p-876-c-311.aspx

    SvaraRadera
  47. Tack för din härliga blogg! Så glad att jag hittat hit. Nu är jag beroende! Vi har länge tänkt att skaffa en kanin, men det blir aldrig rätt tillfälle. Antingen är det pengar eller också något annat. Undanflykter kallas det ;) Min dotter Molly tjatar och tjatar. Så vinner vi tävlingen, så har jag lovat henne att "jultomten" kommer vara extra snäll iår. Så pengarna går till vår nya familjemedlem, bur, mat, koppel mm. Ja det fanns många fina burar! :) Så nu är det upp till dig/er ... är det så himla mysigt att ha en kanin?! Har jag lovat, så har jag.

    Tack för en superbra blogg!!!
    Sluta aldrig skriva!!!

    / Hanna

    SvaraRadera
  48. Jag tror att jag fått med alla delarna i tävlingen men med en gravidhjärna så kan jag inte lova någonting. Här är tävlingen för mig... eller min man... ja för våra katter då.

    Såhär ligger det till... När jag blev gravid så blev min man så himla glad (tur va?!) att han började dansa.. eller snarare jucka mot vårt katt träd.. det resulterade givetvis i att den gick i ungeför 3 delar.. varken jag eller katterna var särskilt imponerade av showen.. och min stackars pappa som såg hela spektaklet sa bara -han är ju glad ialla fall.... Så både jag och katterna hade blivit väldigt glada om vi kan köpa en ny klösmöbel.

    SvaraRadera
  49. Tack snälla Meekatt för din underbara blogg som lyfter en stackars vardagsmamma ( ej proffsmamma som de är i mammamaffian ) som helst skulle vilja kasta båda barnen i en snödriva emellanåt. Fast sånt pratar man ju inte högt om ;)

    Men nu är det som så här att i januari för snart ett år sedan fick vi göra oss av med vår bästa vän pga allergier. Han var verkligen världens bästa hund och det gör fortfarande så ont i mig att ens tänka på honom. Men den 14december så kommer vi att få hem vår nya lilla älskling. Och vi vet så väl hur mycket motion som de här djuren behöver och i och med att jag precis som du, försöker att förena nytta med nöje(!?) och cykla med barnen i cykelvagnen så måste jag så klart ha en springer till cykeln så att även hunden kan vara med på våra rundor! Så snälla meekatt välj mig så att jag kan ta med hela familjen ut och cykla! ( http://www.zoosajten.se/cykelkoppel-med-fjader-p-1627-c-132.aspx )

    Tack för en superbra blogg och fortsätt att sprida ditt ljus till oss mammor som inte vill eller orkar vara superduper jämt och ständigt!

    / Lina-Marie

    SvaraRadera
  50. 1. gillar på fb: Johanna Hellberg
    2. delat tävlingen på fb: Johanna Hellberg. fjäskar lite så har länkat här ;) - http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2012/december/presentkort-2-3-4-5-6-7.html#comment
    3. jag skulle köpa dessa saker - http://www.zoosajten.se/skattkista-p-1214-c-345.aspx, http://www.zoosajten.se/skeppsvrak-p-1330-c-345.aspx, http://www.zoosajten.se/kanon-p-1225-c-345.aspx och http://www.zoosajten.se/syrestenlavasten-p-1338-c-381.aspx
    4. till våra fiskar i julklapp :) dom har aldrig fått några julklappar till skillnad från hunden och katten. så kanske vore på tiden att dom oxo fick något ?

    johanna.hellberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Halloj darling.

    Den här tävlingen är ju som gjord för mig så jag är självklart med!!

    Om jag vinner så blir det ett nytt flexikoppel till Korvhunden, jag är sjukt trött på att trassla ut honom ur det vanliga kopplet. Taxar är inte gjorda för att gå i koppel, de har för nära till marken liksom.

    Sen blir det nog en av deras fina tunnlar till katterna. SJUKT FINA!!!

    Dessutom blir det nog en del julklappsgodis till både katterna, korvhunden, fiskarna, ödlan, ormen, råttorna, kackerlackorna och räkorna.

    Jag har gillat och delat på fejan så klart! Hoppas på tur nu!!

    Finaste, bästaste, sötaste, smalaste och snyggaste Malin (japp, fjäsk hjälper alltid)

    Kramis darling
    /Bondmoran

    SvaraRadera
  52. Sen vi fick barn har hunden spenderat nästan all tid hos svärmor med bollsparkande i hennes trädgård. Det ständiga dåliga samvetet gör sig alltid påmind över att Issi min energiska Jack russelterrier inte får komma ut på de långa promenader vi brukade ha tillsammans. Svärmor har uttryckt en önskan om att kunna cykla med honom men vågar inte hålla kopplet i styret. En sådan här hade ju varit perfekt. Vi hade en sådan ihop innan min cykel blev stulen. Så om Vi vinner, så kommer så många att bli glada = )

    http://www.zoosajten.se/cykelkoppel-med-fjader-p-1627.aspx?externalsearch=1

    SvaraRadera
  53. Tjoo jag är gärna med
    gillat på fb samt delat
    vinner jag så önskar jag denna bok som verkar väldigt intressant http://www.zoosajten.se/akupressur-pa-hund-p-18278-c-189.aspx
    hoppas på tur
    Titti skarp

    tittifairlane@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. En stilla undran....jag bor utomlands , men läser din blogg med många gapflabb och även ibland Stora tårar . Jag flyttade ifrån ett ganska trasigt liv och fann lyckan och även den dära kärleken folk pratar om .....haha på gott och ont ...Men min största sorg ÄR , att jag inte kunde ta min fina Bumsebjörn med mej. Min hjälte och min compadre , en Rottis på 80 kg hör Inte hemma i en liten lägenhet på 3e våningen utan hiss. Såååå han har fick flytta in hos min mamma och lever Lyxliv .....så jag undrar Om jag får va med och tävla , och ge priset till min hund (mamma)????? Jag skickar in mitt intresse och hoppas att det är möjligt.

    SvaraRadera
  55. Jag är med!
    Har gillat o delat o allt sånt.

    Jag skulle kanske behöva en bur till svärmor men eftersom hon fortfarande både skulle synas o höras så kanske en tejpbit över munnen o en papperskasse över skallen är både enklare o billigare...
    Nä...jag skulle nog välja att lägga presentkortet på en fin fågelvoljär så jag kunde få en riktigt bra anledning att skaffa en undulat. Det har jag velat ha länge. Då kunde vi kvittra ikapp ;) Kanske ;)

    lottasundin6@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!