fredag 16 november 2012

Fråga Olle, Läppglans & Kiss i sängen?

Kollar på Fråga Olle samtidigt som jag filar på mitt nya CV och inser att "en helt vanlig dag på jobbet" kan innebära väldigt olika saker... Så ja, jag får helt enkelt "bredda mig" lite (<-- äta mer semlor och bli fetare?) och inte tänka så enkelspårigt! Det finns ju MASSOR av möjligheter där ute och för en slampa som mig (som sover naken!) borde det inte vara så svårt att hitta ett jobb!?

Nu gick det ju inget vidare för mig idag. Jag skulle vara på Arbetsförmedlingen klockan tre för att göra en "handlingsplan" och stressade som en idiot för att hinna i tid. Mitt CV och lite annat viktigt skulle skrivas ut och i vanlig ordning funkade inte skrivarhelvetet. Jag fick gasa inom Freddy jobb och hämta papperna på vägen till stan och samtidigt skulle barnen lämnas på två olika ställen. Hallandsposten ringde mitt i all stress och ville göra en kort intervju och när jag väl stannade bilen utanför Arbetsförmedlingen var jag helt slut. 


Men på med lite läppglans, rulla upp de långa brösten och ut med magen (<--för sån é jag?) och in på Arbetsförmedlingen. Låst. Vafan?! Min handläggare var tydligen sjuk och ingen hade meddelat mig. En JÄKLA tur att det var en statligt anställd som gjorde det misstaget och inte den arbetslösa småbarnsmamman. Sist jag gjorde samma misstag blev jag avstängd ifrån A-kassan på studs. Jag hoppas innerligt att handläggaren ifråga är välkommen tillbaka till sitt jobb så att vi kan få gjort den där handlingsplanen! ;)

Jag hittade i alla fall en ledig plats i väntan på min sjuke handläggare. HÄR ska man kanske ställa bag-in-boxen?!  



Nej, nu får jag ta saken i egna händer och göra upp en handlingsplan! Enligt Fråga Olle så borde vi ju "ta saken" i egna händer oftare så det är väl win-win?! I can do that! Återkommer med mitt nya CV imorgon - Meekattstyle!

Jag lovade Alice att vi ska åka till Kyrkis och äta fredagsfrukost så nu är det dags att krypa ner i det som en gång var min säng...och slåss för mina 40 centimeter madrass...och en halv kudde. Har jag tur vaknar jag inte i kiss...

over and out.

//Meekatt...

*Fina åkpåsar till bra pris hittar du HÄR. Buppa på Campadre - yeyh!


20 kommentarer :

  1. Finaste Malin!!!! LEEER stort!! Bra BiBplats tycker jag allt!!!

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!? Passar ju perfekt där! ;)

      Kram!

      Radera
  2. Jisses! Tänk att det alltid ska vara så där ÖVERDJÄVLIGT. Jämt när man har stressat som mest så kan man hoppa upp och sätta sig på att det är något som ställt in det man stressade för.

    Jag födde barn den dagen jag skulle in och stämpla mig på AF här. När jag väl sen kom dit med ett intyg om att jag fött barn just den dagen så var det FEL papper och jag fick kvarsittning på stämplingen.

    Då fick jag nog och fotade AF i röven och sen dess har jag inte gått dit. Jag fick ju inga pengar i alla fall. Bara hån.

    Fast det var ju här i Spanien. Så går det till här nere ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur får man jobb i Spanien då? Haha, man blir ju nyfiken...
      Tänkte om jag ska flytta ner och vi ska spela in "Svenska Las Palmasfruar" så måste jag ju jobba! Sälja meloner(na) på stranden kanske? Haha

      Radera
    2. Just nu så får man INGA jobb i Spanien.
      OM man känner nån som känner nån så kan det HÄNDA att man kan få tag på något 24-timmars-kneg för 500 spänn i veckan ;)
      Det är därför som de som har jobb inte kan det jobb som de har för de har fått det för att de KÄNNER någon.

      Så går det till här minsann.

      Och inte ska du jobba när vi spelar in serien. Då ska vi ju glassa ;)

      /Yohanna

      Radera
  3. Läste nyss om en funktion som kallas Flattr. En knapp man installerar på sin blogg så folk kan donera pengar om de gillar bloggen (för let's face it, det tar tid att skriva en blogg och om folk gillar det, varför inte också betala för att läsa det). Frivilligt såklart. Men något säger mig att det kanske är något för dig? Om du inte redan kollat upp det och ratat det såklart. Jag känner inte till mer än själva grundprincipen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, många som har förslagit mig för det men jag har inte kollat upp det. Misstänker att mina läsare skulle fly direkt! Men idén är bra! Kan man ta betalt i Geisha?! ;)

      Radera
    2. Det måste man ju absolut kunna göra! :-D Fast vad jag förstått så är det en liten knapp man trycker på, ungefär som många har för att man gilla på FB. Och det är ju inget tvång att trycka. Så jag tror inte att dina läsare hade flytt, men vad vet jag :-)

      Radera
  4. Hej Meekatt,
    Jag heter Annica och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om jobb och Arbetsförmedlingen.
    Låter verkligen som en stressig dag och visst är det så, att söka nytt arbete är en heltidssysselsättning. Var ju dessutom väldigt tråkigt att du fick stressa helt i onödan, då du inte fått information om att den arbetsförmedlare som du skulle träffa inte var på plats – det var olyckligt men hoppas att du fick träffa någon annan arbetsförmedlare som kunde hjälpa dig eller att du fick en ny tid inbokad.
    Du kan jättegärna kontakta oss, så kanske vi kan hjälpa dig med en ny handlingsplan och andra frågor:
    http://www.arbetsformedlingen.se/Globalmeny/Kontakt.html
    Med vänlig hälsning
    Annica, arbetsförmedlare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jajemen! Jag träffade en trevlig tjej i dörren som hjälpte mig och nu väntar jag på att en ny tid ska bli hemskickad!

      Ja, det är ju så. Att vara tvåbarnsmamma är också en heltidssysselsättning så jag ser fram emot lugnet av att bara ha ett arbete! ;)

      Bra att du hittade in här - vad tror du om min idé med bag-in-boxen i entrén? ;)

      Radera
    2. Johanna som oxå hoppas på bag-in-box idén!16 november 2012 kl. 16:58

      Malin: Du är fantastisk! Hahaha!!

      "Ja, det är ju så. Att vara tvåbarnsmamma är också en heltidssysselsättning så jag ser fram emot lugnet av att bara ha ett arbete!" WORD!!!!

      Finns bara en som svarar det vi alla tänker, hahaha!

      Radera
    3. Öhhh? Ofta Arbetsförmedlingen trackar bloggar på nätet? Är det det ni sysslar med där nere? Haha! Soft jobb att sitta och läsa bloggar på arbetstid! Ge mig det jobbet tack!

      Radera
  5. Haha! Är kommentaren ifrån AF på riktigt??!! Hoppas du fick sova gott utan kiss i sängen i natt finaste Malin! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget kiss i sängen! Jag tog Alice säng och jag lyckades hålla mig hela natten, haha!

      Kram!

      Radera
  6. Angående kommentarerna från AF (har sett andra kommentarer från AF i andra bloggar jag läser) så kanske du borde kunna få jobb som bloggläsare på AF? Det är tydligen en stor uppgift med tanke på alla olika namn jag sett som skrivit under kommentarerna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju suveränt att de är här ute och håller koll på oss arbetssökande tycker jag! Här ser de ju alla fantastiska egenskaper man besitter och dessutom att man är öppen även för annat än det som finns på Platsbanken, haha. ;)

      Radera
  7. Haha åh så typiskt! Men jag vill bara passa på och varna lite för den här jäkla stressen! Jag känner igen mig i allt det där och tillslut sa kroppen ifrån och jag fick väldiga stress-symtom som yrsel, huvudvärk m.m Det är först nu som jag har börjat att tänka på att ta det lugnare. Men jag vet hur svårt det är med skrikande barn och allt vad det är men försök koppla av också om det går. I all välmening, för vi vill ju fortsätta att läsa din härliga blogg! Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för kloka ord. Nu ska båda barnen vara på dagis och jag får lite andrum. DET ska bli skönt!

      Radera
  8. Jag råkade också se fråga Olle....det var ju...ovanligt bra:-)

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!