torsdag 15 november 2012

Årets mama 2012!

Ja, då var tydligen firandet av "årets mama 2012" över... Tidigare år har det varit stor gala med massor av folk och uppmärksamhet. I år har det varit knäpptyst! Jag försökte forska lite i hur det skulle bli för ett par veckor sedan men fick till svar att det inte skulle bli någon mama-gala i år och att "vinnarna presenteras i mama nr 14". Lite tråkigt och väldigt opersonligt tyckte jag som finalist - jag ville ju ta med mig Fnulan och gå på gala, haha.

Efter att ha sett inbjudningar till "årets mama 2012" på instagram (<--det är där man får reda på saker!) ifrågasatte jag redaktionen på mama och fick mig en sen och halvhjärtad inbjudan...två dagar innan eventet i Stockholm. Men ja...som "mama" har man ju ett liv också...och behöver en viss framförhållning. Är det möjligtvis mama-maffian som inte vill ha mig där? ;)

Nu fixades det i alla fall ett event för vinnarna och "särskilt inbjudna" och jag säger Stort Grattis till vinnarna Hormoner och Hemorrojder!! Övriga vinnare i alla kategorier hittar ni HÄR

STORT TACK till alla er som röstade på mig i år och som hejat på mig!

over and out.

//Meekatt...

21 kommentarer :

  1. Men. Fy vad dåligt att inte alla nominerade var inbjudna! För mig är du årets mammabloggare iaf. Med två m. För jag kan stava. Ibland.

    SvaraRadera
  2. Men, jag som hejade så på dig ju! Trist att det inte blev någon gala. Men du, forsätt i samma stil. Du är begåvad och helt fantastiskt rolig. Du gör en körig vardag här med en 4,5-åring och en 1,5 åring mer uthärdlig och sätter ord på min vardag också. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Du är min vinnare vännen! I alla lägen, det kommer fler galor för oss, finare galor!!

    SvaraRadera
  4. Det där är ju OMÖJLIGT!!!??? Hur valde de ut vinnaren? Vad gick de efter?! Har ni sett hur folket har kommenterat inne på mama och vem de hejat på?! Mållös.

    SvaraRadera
  5. Vad trist! Jag hejjade på dig och var säker på att du skulle vinna! En klen tröst, men för mig är du en vinnare i alla fall! Ingen annan bloggare har fått mig att skratta så tårarna sprutar! Eller gråta.... Och all igenkänningsfaktor! Jag vet inte hur många gånger jag "tvingar" sambon att läsa din blogg då det känns som om det är oss du har skrivit om ;)

    Så kort sagt; Du är BÄST!

    SvaraRadera
  6. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!?

    SvaraRadera
  7. Du er alle dine læseres ÅRETS BLOGGMAMMA...det er vigtigst :D MEN JEG TROEDE VIRKELIG IKKE ANDRE END DU KUNNE VINDE. Hvilken AMATØRJURY!!!!

    SvaraRadera
  8. Huuuuuuur kunde du inte vinna! Vavava!

    SvaraRadera
  9. Nej vad synd. Jag gillade inte alls den bloggen du länkade till, din är ju 1000ggr bättre. Du borde vunnit.

    SvaraRadera
  10. I min värld är DU årets bloggmama <3

    SvaraRadera
  11. I min värld skulle du vinna alla gånger. Du gör ett fantastiskt jobb. Våga inte sluta. Så egentligen är du ju inte arbetslös. Underhåller ju alla oss läsare vilket är ovärderligt.

    SvaraRadera
  12. Låter som mycket dålig stil...

    Du är min favorit också och det var synd att du inte vann!
    Men som sagt, du är mångas favorit ändå!!!!

    Kram!

    Http://mammaT.blogg.se

    SvaraRadera
  13. Trist att du inte vann, du är underbar och operfekt! :)

    SvaraRadera
  14. Men vad sjutton!!!!!!! Vann inte du???????? Skit. Och vad menar de med att inte bjulla/bjussa??? Otroligt småaktigt - nästan så att det är lite rätt åt dem att inte du vann... Lite "skyll er själva"!!!

    Hur som helst så skriver du underbart Malin!!! Alltid!

    kärlek

    SvaraRadera
  15. Men vad dåligt! Dåligt att du inte vann och dåligt att det smusslades så. Trist när det blir så!

    SvaraRadera
  16. HALLÅ!! Hur kan du inte vinna!? Det där är ju inte sant. Vad väljer de efter? Oavsett så är du min bloggmamma - alltid! Hade inte orkat med vardagen utan dig! <3

    Tack för att du finns! Läste ditt inlägg om Ullared igår igen och även svaret ifrån Boris och skrattade så jag nästan svimmade. DU är underbar! BÄST!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  17. Jag är heeeelt chockad! Hur fan kunde du inte vinna?! Du är min vinnare iaf, sådeså :-)

    SvaraRadera
  18. Vad hände egentligen? Du var ju vinnare helt klart...men skitsamma Meekatt är outstanding..vi som hänger på hyllar Meekatt som nummer ett..

    SvaraRadera
  19. Jag håller på att läsa ikapp din blogg, den är jätterolig! Normalt sett gillar jag inte bloggar och jag har inga barn. Så du inser vidden av berömmet? ;-)
    Men din blogg är så rolig att jag läser sida upp och sida ner. Rekommenderade den till min kompis som just blivit mamma (2 månader), men förmodligen är hon en blivande supermorsa för hon fastnade inte riktigt. Haha!
    Bloggen som vann är riktigt riktigt dålig. Dåligt språk och trist. Skriven av någon som försöker vara rolig men inte är det. Nu tänker du nog "vaddå dåligt språk? Min då?". Ja, din innehåller otroligt många svordomar, men du skriver på riktig svenska, inte dåliga formuleringar, fjortis-språk o.s.v. Så grattis, du har bra språk! En högoddsare, va?
    Fast snälla, snälla, snälla: sluta skriv "eftersom att"! Det heter "eftersom jag....". "Eftersom" syftar på det man skrivit, vilket även "att" gör, så det blir dubbelsyftning när man skriver "eftersom att jag...".
    Sådär, nu fick jag gnälla lite också, det var skönt. Tack. Nu skall jag läsa vidare och gotta mig åt lugnet här hemma. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag ska sluta med det!! Herregud vad hemskt för en språkpolis som mig!!

      Tack för fina ord!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!