fredag 9 november 2012

Gangman Style, Pigga barn & Trötta föräldrar!

Elton kör Gangman Style i syrrans me & i-klänning, Alice är sur för att vi hade hembakad Pizza till middag istället för piroger, Freddy är trött och jag kämpar med att hålla mig vaken tills barnen däckat. Alice har hotat med att hålla sig vaken till klockan 25 så det lär bli sent! Tur att svärmor kom förbi tidigare med jordgubbar och CHOKLADPEPPARKAKOR! Ja, ni fattar va...? Choklad...och pepparkakor...på samma gång!! Hallefuckinglujah!


Folk säger att man inte ska blanda så mycket smaker. Jag säger BLANDA PÅ! Som småbarnsförälder hinner man fan inte sitta och njuta av en fika i evigheter i alla fall! Sätt kaffesmak på andra sidan så har vi den perfekta mammafikan - on the go! ;) Tack Maisan!

Ja, det var fredagen i Birgersson casa. Hur har ni det med "fredagsmusandet" ikväll?

over and out.

//Meekatt...

45 kommentarer :

  1. Yngsta dottern (1,5 år) har däckat, äldsta dottern (5 år) ligger i sängen och tjurar över en bok, maken ligger i soffan och glor och jag gör mitt bästa för att inte bli klar med boken jag skriver på. Fredagsmys here we go! Eller måste man se varandra då?

    Tack för en bra blogg och en bra distraktion när jag blir arg på de busiga barnen (det är faktiskt inte lätt att uppfostra 50 stycken samtidigt!) :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du tar dig tid att titta in...trots dina 50 ungar, haha! ;)

      Radera
  2. Mina favoritkakor inför jul är Ballerina pepparkaka! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh! Du måste ju fråga var hon köpt dem! :-D
    / Yramamman

    SvaraRadera
  4. Haha jag man skulle ju kunna tro att det kunde få bli lite lugnt och skönt med lite lugnt fredagsmys med barnen och gubben nu när man varit i Istanbul hela veckan. Men näeh här var tjafsigt värre och ungar som var så trötta så de grät sig igenom maten och en lika trött gubbe men han grät inte i alla fall;-). MEN uppsidan är att det gick lätt att lägga dem och banne mig tror jag de sover! Nu gäller bara att orka hålla sig själv vaken åtminstone någon timma till nu när den så kallade egentiden äntligen infunnit sig;-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick lite egentid...vaken! Haha

      Radera
  5. Fredagsmus?? Existerar inte i detta hus...håller på att fixa klart sonens rum...så kanske fredagsmus om...säg två veckor! För att göra målandet lite roligare har jag en pensel i ena näven och en grogg andra!

    Håll ut Malin, tids nog somnar dem små söta monstren! ;)

    /Wiveca a.k.a. fru Alsterling

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, groggen är ett smart drag! Lite roligare att renovera då! ;)

      Ja...tids nog.

      Radera
  6. Fullt upp idag, städat mm ... Och bakat marängÄppelpaj, som blev SÅ god... Men nu mår man som man "förtjänar" ;) .... Ska lägga mig nu, barnen har precis somnat och jag är helt färdig... Städa på en fredag... Allvarligt!, vad tänkte jag på ?! ... Men fint blev det! :) god natt!!! :)

    Kram Tessan

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET receptet vill jag ha! (Om det är skitenkelt, haha)

      Radera
  7. Endelig - E N D E L I G er de....mini-rebellerne - gået i seng....JUBIIII :D Nu er det mamma och pappa mys.

    Trevlig helg birgerssons :D

    SvaraRadera
  8. Haha... sötaste du... du lär bli både snäll och envis och har endorfiner högflygande efter det där fredags mummsandet :P

    SvaraRadera
  9. haha!! ^^ asså, är pepparkakan typ chokladdoppad eller innehåller den bara kakao? stor skillnad, då det första verkar oemotståndligt. :D

    fredag ja, ongen somnade mitt i hostattackarna precis innan doobidoooo och jag är ta mig tusan fortfarande vaken... yeeey!

    trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Lät gott tyckte jag. Såg någon som hade haft glass och pepparkaksdeg och färdiggräddad pepparkaka förut ock¨så, det lät med gott. Pepparkakor är gott och kan blandas med mycket ;-)
    Här har vi haft ett bra fredagsmys förutom 5 åringen som hade lite svårt att vara stilla. Ett chips och så hoppar vi två skutt i soffan. Han fick inga chips på ett tag då och då lugnade han ner sig ;-) Annars har det varit väldigt mysigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glass och pepparkakor är det tydligen många som äter... Måste prova!

      Radera
  11. Fredagsmus?
    Mus som i pip pip mus eller mus som i Alices Mys?
    Det är inte same same ;)

    Här fâr vi se hur det gâr med fredagsmusen, än är vi vakna.
    Myset däremot struntar vi i som vanligt. Vi kör lördagsmorgonsMYS. Högre sannolikhet att lyckas med den OM skitungarna INTE vaknar klockan 7 i morgon.
    Vi fâr se.

    Framme i sommarstugan i alla fall, denna veckan UTAN grât och tandagnisslan i bilen ner.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej...det är inte samma! ;) Tolkningsfråga...

      Radera
  12. Här däckades det i soffan direkt efter barnnattningarna. Sedan väckte Molly oss efter två timmar och nu kan jag inte sova... Klockan 00.55....

    Suck!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Haha kl 25 :)
    Vi somnade precis 00,50 tup
    Kram Hannaa cramer

    SvaraRadera
  14. Pepparkaka och choklad? Hur fel kan det bli? Skulle antagligen mula i mig hela burken.

    SvaraRadera
  15. Dom där pepparkakorna måååste jag testa! Men hade antagligen tryckt i mig hela burken :P

    SvaraRadera
  16. Det blandas ju ändå i magen =)

    SvaraRadera
  17. Åååååååå saknar min Malin!

    SvaraRadera
  18. Pepparkakor med Gorgonzola smak skulle jag vilja ha glutenfria för att undvika världskrig med 3-åringen

    SvaraRadera
  19. Men Malin! Ballerina har ju en Pepparkaka-kaka varje år - som en vanlig ballerina med choklad fast det hårda är pepparkaka. Det kan du väl inte ha missat?!

    https://www.google.se/#hl=sv&gs_nf=3&tok=-bV_TXQVRrmh_W70afpdMQ&cp=15&gs_id=22&xhr=t&q=ballerina+pepparkaka&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=ballerina+peppa&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=c6214dbc15d5610b&bpcl=38093640&biw=1920&bih=993

    Kan vara det bästa som hänt mänskligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den har jag inte missat! Såklart! ;)

      Radera
  20. Tycker det är så kul att läsa din blogg och minns när mina barn var små. 3 barn med 1 1/2 års mellanrum och när den tredje var född sade jag upp mig från jobbet och stannade hemma. Tog då några dagbarn så det var fullt upp hela dagarna. Undrar vad det hade stått i min blogg då om det hade funnits? Man har ju glömt mycket tyvärr för man inte skrev upp det. Tänk så kul om 20 år och du kan gå in och läsa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tre barn OCH dagbarn!? Superkvinna! ;)

      Ja, jag tror nog att både jag och barnen kommer uppskatta den här sortens "dagbok". Om inte annat kan de hitta lite tröst i den när de har egna barn som trotsar! ;)

      Radera
  21. det där kallas finspångs-logik.

    senapssill är gott. hasselnötscreme är gott. men det är inte gott ihop.
    om man blandar allt gott så att det inte blir gott kallas det finspångslogik.

    så är dä.

    puss / dan-syndrom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men ALLT går ju inte att blanda...det kallas ju sunt förnuft! ;)
      Men med choklad går det mesta!

      Radera
  22. Dog lite när jag såg kakorna på Konsum. Tänkte vara ståndaktig och inte köpa. Köpte vanliga. När jag kom hem kunde jag inte sluta tänka på dem med choklad å men hade ingen choklad hemma att doppa i så gjorde pepparkakasandwich med dem jag hade. Alltså gjorde ett helt fat med 2 pepparkakor med vaniljglass emellan. Sen mådde jag illa.

    // Ami

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Nu har du lärt dig en läxa! Nästa gång det lockar - köp! ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!